LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat verschilt uw loon met 2005

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door sprokkel »

Eindelijk de loonstroken binnen.
Ik en mijn vrouw gaan er 51 euro op achteruit.
Alles mee gerekend.
Dit komt omdat mijn vrouw een heel klein loontje heeft, omdat ze meer plezier en arbeidsvreugde ziet in vrijwilligerswerk zijn we nu dus de klos.
Maar er zijn mensen die het nog slechter getroffen hebben.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door SJZ »

En zaten jullie allebei in het ziekenfonds? En is van jullie allebei het netto-loon omlaag gegaan?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ,
Allebei ziekenfonds, netto loon hoger, mijn vrouw kreeg maar liefst een verhoging van 12 €.
Maar daar kan ik haar ziekenfondspremie niet van betalen hoor.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door SJZ »

Allebei ziekenfonds, netto loon hoger,
Dat zei ik dus, van ziekenfondsverzekerden gaat het netto-loon omhoog.

Hoe het totaalplaatje uitvalt verschilt per persoon. Hoeveel verdient zij en hoeveel verdien jij?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door sprokkel »

[quot]
SJZ,
Hoeveel verdient zij en hoeveel verdien jij?
[/quote]
Lees mijn eerste bericht, ik kan ook een beetje rekenen.
Maar jij wilt heel mijn huishoudboekje weten :lol: :lol:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik hoef jouw huishoudboekje niet te weten, maar om een eerlijk oordeel te geven hebben we die informatie wel nodig. Je bent toch anoniem hier, dus wat maakt 't uit?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ,
Je bent toch anoniem hier, dus wat maakt 't uit?
Zo naief ben je toch niet, dat je gelooft dat je op internet animien zou zijn?
Dus zal men me op het woordt moeten geloven, zoniet jammer.
Maar zolang ik van mijzelf weet dat ik het eerlijk speel maak ik me over wat anderen eventueel zouden kunnen zeggen geen zorgen.

FNV: Ouderen dupe zorgstelsel

Gepubliceerd op woensdag 01 februari 2006

AMSTERDAM (ANP) - Het nieuwe zorgstelsel kost vooral gepensioneerden veel geld extra. Veel ouderen gaan er door het nieuwe stelsel honderd tot 250 euro per maand op achteruit. Dat zegt Y. Knaap van de FNV Belastingservice woensdag in het magazine van de vakcentrale.

,,Ouderen die voorheen particulier verzekerd waren, betalen dit jaar alleen al aan nominale (vaste) premie evenveel premie als vorig jaar. Daar komt de inkomensafhankelijke premie nog eens bij'', aldus Knaap. Die is 6,5 procent over de AOW en 4,4 procent over het aanvullend pensioen.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ,
heb een Freesco routertje geinstalleerd achter de kabel van @home, volgens mij moet config goed zijn, gewoon standaard installatie van freesco.

Echter regelmatig is de verbinding weg, na een reboot van de router werkt eea dan wel weer.

Iemand een suggestie ??

ps kan iemand mij vertellen hoe ik een scandisk ofzo kan runnen onder freesco ??

model 52-2

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door model 52-2 »

Hallo allemaal

Het is een tijd geleden dat ik op dit forum wat wilde vertellen, maar ik wil u dit niet onthouden. Mijn vrouw en ik zijn beide 65+.
In 2005 waren wij verplicht, ons te verzekeren met de zogeheten "standaardpakketpolis". Wij moesten hiervoor inclusief een zeer beperkte aanvullende verzekering en inclusief het benutte verplichte eigen risico "4528" Euro ophoesten.
Nu, dankzij het nieuwe stelsel, zijn mijn vergelijkbare kosten "3689"Euro. Ziedaar een verbetering van 70 Euro per maand. Daar komt nog bij de afschaffing van een deel van OZB en nog een beetje verlaging
van de AWBZ premie. Al met al ga ik er zo'n kleine 100 Euro per maand op vooruit.
Dus bedankt Mr Hoogervorst en Regering.Ga zo door. :D

Dat het FNV iets anders beweerd is niet verwonderlijk, zij rekenen met een rood potlood.

Willem

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door Cesar »

Willem, ik ben blij voor je.

Ik verwacht dat jouw doelgroep, de gepensioneerden met destijds een redelijk salaris er nu enigszins op vooruit gaan.
Ikzelf, met vorig jaar een standaardpakketpolis, kom bedrogen uit.

Dit hoeft niet te betekenen dat het bij iedereen zo uitpakt.

Zoals in dit forum eigenlijk al wordt aangegeven zijn we echter gewoon de dupe van onjuiste informatie. Ik begrijp best dat op dit moment de heer Hogervorst enz. voor jou niet meer stuk kunnen. Blijft echter het feit, als je dit forum goed leest, dat er mensen met uitkeringen behoorlijk moeten inleveren. Compensatie ho maar. Wel wilt het cabinet een compensatie van 400 euro voor hunzelf. Maar ja, die verdienen dan ook maar 10.000 euro per maand.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Willem ik weet niet hoe jij aan die 70 euro
in de mnd komt.maar ik ben ook gepensioneerd
en mijn vrouw in de prepensioen maar wij moeten
52 euro meer betalen als dat we overhouden.
Begrijp trouwens dat jaarbedrag ook niet van je
of je hebt een behoorlijk pensioen of er zit iets
fout mijn jaarbedrag totaal voor mijn vrouw en mij
was 1900 euro.Volgens mij was je particulier verzekerd.
Ja dan heb je een behoorlijk pensioen en hou je
nu nog meer over.Vind ik anders behoorlijk scheef van
deze regering.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door sprokkel »

Model 52-2
Heeft u deze bedragen die u moet betalen mee gerekend?
Dat is 6,5 procent over de AOW en 4,4 procent over het aanvullend pensioen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door bot321 »

Deze bedragen worden wat gecompenseerd
want mijn aow is met 19 euro omhoog gegaan
en mijn pensioen met 14 euro.Moet ondanks
mijn zorgtoeslag van 30 euro toch ruim 50 euro
per mnd meer betalen als vorig jaar.

model 52-2

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door model 52-2 »

Hallo allemaal

Oké nog één keer. Met alles is rekening gehouden ook met de
toeslag. Ik was in 2005 niet particulier verzekerd, dat was nl als 65+ er niet mogelijk. Van zeer nabij weet ik dat ambtenaren (IZA) en
onderwijzendpersoneel ( hadden zg interim) er wel op achteruit gaan.
Het is jammer voor hen dat ze niet meer verheven en bevoordeeld worden boven de gewone burgers. Maar dat zij zo.
Maar ik begrijp wel dat ze op ministeries extra compensatie willen.
Ze verliezen immers veworven rechten.

Groetjes van Willem

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door margerietje »

sjz schreef:Ik denk toch dat je wel kan stellen dat het netto-loon omhoog is gegaan voor iedereen die in 2005 in het ziekenfonds zat.
En ik kan wel stellen en weet ook heel zeker dat dat niet waar is. Wij zaten in het ziekenfonds, en zowel mijn zoon als wij zijn er met ons salaris netto op achteruit gegaan. Onze loonstroken liggen hier voor ons! Het is nogal makkelijk om nu te schreeuwen van laat je loonstrook dan maar eens zien. Gemene streken zijn dat, u zou zo bij de VVD in het kabinet kunnen gaan zitten. Ik snap natuurlijk wel, en lees ook steeds in verschillende forums waar u schrijft, dat u een groot fan van het kabinet Balkenende bent. En geen wonder: u gaat er fors op vooruit. Maar hou nu maar eens op met hier te vertellen dat wij er niet op achteruit zijn gegaan want wij zijn niet gek. Ik zit trouwens nog steeds te wachten op een bewijs van u, u roept een hoop maar komt nooit met bewijzen.

Word eens wakker en stem bij de volgende verkiezingen dit kabinet weg! Wij willen geen rijkeluis-kabinet met CDA, VVD, D66 of LPF erin. En voor mensen die het huurbeleid van minister Dekker ook zo slecht vinden roep ik op om te komen staken op 8 april. Zie de link hieronder:
http://www.woonbond.nl/nieuws/nieuws.ph ... ijk&id=703

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

MK, waar haal jij het vandaan dat de maximale inkomensafhankelijke bijdrage 85 euro is? Die van mij is 99 euro.

margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door margerietje »

model 52-2 schreef:Al met al ga ik er zo'n kleine 100 Euro per maand op vooruit.
Dus bedankt Mr Hoogervorst en Regering.Ga zo door.

Dat het FNV iets anders beweerd is niet verwonderlijk, zij rekenen met een rood potlood.

Willem
Nou Willem, wat een egoïstische uitspraak is dat! Zou je niet deze nieuwe weelde veel liever ten goede zien komen aan mensen die het nodig hebben? Zoals bijvoorbeeld deze mevrouw, die zorgt voor haar zieke man en het met 65 euro per week moet doen.

Deze regering zorgt voor grote, oneerlijke verschillen. Rijken worden (veel) rijker; armen kunnen niet meer rondkomen. Ik begrijp niet dat u dit kabinet daarvoor durft te bedanken!

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door Mk »

MK, waar haal jij het vandaan dat de maximale inkomensafhankelijke bijdrage 85 euro is? Die van mij is 99 euro.
Van mijn loonstrook. 162 euro bruto = max bijdrage. Max belasting = 52% = 85 euro

Ik vermoed dat die 99 van jou bruto is.
Laatst gewijzigd door Mk op 03 feb 2006 06:30, 2 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Willem voor mij maak je een rekenfout.
Als je als gepensioneerde ook nog toeslag
krijgt dan ben je waarschijnlijk de enige
gepensioneerde die er op vooruit gegaan is.
De FNV is heus niet gek hoor en weten best
waar ze mee bezig zijn.Met mij zijn er nog veel
meer gepensioneerde er op achteruit gegaan
zou dan wel raar zijn dat je er op vooruit gegaan
bent .

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wat verschilt uw loon met 2005

Ongelezen bericht door SJZ »

Wij zaten in het ziekenfonds, en zowel mijn zoon als wij zijn er met ons salaris netto op achteruit gegaan.
OK, als je van baan veranderd bent en je hebt een lager loon gekregen, tja, dan ben je er op achteruit gegaan. Of als je minder uren bent gaan werken, dan ook.

Als het bedrijf waar je werkte failliet is en je zit nu in de bijstand heb je uiteraard ook minder.

Kijk maar eens op www.adp.nl en doe een loonberekening voor 2005 en 2006 bij hetzelfde brutoloon. Leg ze naast elkaar, en zie: ziekenfondsverzekerden gaan er qua netto-loon op vooruit. (dan weet je dus nog niet hoe het totaalplaatje uitvalt).

Gesloten