Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
HandigeHarrie

Re: Wegblijffactuur voor niet-gemaakte afspraak

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Moederslink kan niet lezen; de afspraak was vervroegd naar begin februari 2020 dus wel een scan gemaakt; erbij gezegd dat vanwege vakantiereis de uitslag schriftelijk gestuurd kon worden; geen telefonische afspraak maar door het bericht van de buurvrouw snel opgebeld dat ze geen afspraak hadden gemaakt vanwege de vakantie en ook 19/3 nog weg zouden zijn; nieuwe afspraak gemaakt voor april 2020. Inmiddels bleek corona nogal tekeer te gaan en daardoor de uitslag telefonisch doorgesproken i.p.v. naar de afspraak in het ziekenhuis te gaan.
Begin februari heeft het ziekenhuis dus niet duidelijk genoteerd dat deze uitslag schriftelijk moest worden bekendgemaakt i.p.v. de gebruikelijke weg, en heeft men op de automatische piloot een afspraakbrief verstuurd. Ook wordt de niet-verschenen-factuur automatisch verstuurd, net als het inschakelen van een incassobureau. De tekst met verwijzing naar het BW (naar zowel incassobureau als het ziekenhuis) lijkt mij de meest zinnige actie.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fijn om te horen dat je wat aan mijn brief heb gehad.

P.S. Zou Revoked nu zijn hoed opeten of zo iets?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi resultaat, mooie terugkoppeling en mooi dat de hier gegeven adviezen je geholpen hebben.

Morganlefay

Ongelezen bericht door Morganlefay »

ArieJol1979 schreef:
05 mei 2021 13:43
Morganlefay schreef:
05 mei 2021 13:22
Netjes hoor terugkoppelen, doen ze niet allemaal.
Dank.
Echt niet???
Ik vind dat niet meer als normaal om dat juist wel te doen. Ook voor iemand die mogelijk met hetzelfde probleem te maken krijgt.
"We zijn er op de wereld om mekaar, om mekaar....." toch?
Ik ook maar je zal ze de kost moeten geven die dat niet doen, is in ieder geval mijn ergernis no1 dat niet terugkoppelen cq de boel de boel laten.

Moneyman

Ik kwam net nog deze eergister gepubliceerde uitspraak tegen, waarin een wegblijf-factuur door de rechter van tafel wordt geveegd.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2021:1824

Twee hoofdredenen:
- het beding wat onvoldoende transparant;
- de schade was onvoldoende onderbouwd.

Bevestigt maar dat de mooie uitkomst in dit topic voor TS terecht is.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

In die zaak was er wel een afspraak en de rechter heeft niets van tafel geveegd, maar overwegingen gegeven en partijen in de gelegenheid gesteld om daar op te reageren. Zonder het beding moet gedaagde 100% betalen.

Moneyman

alfatrion schreef:
10 mei 2021 17:59
In die zaak was er wel een afspraak en de rechter heeft niets van tafel geveegd, maar overwegingen gegeven en partijen in de gelegenheid gesteld om daar op te reageren. Zonder het beding moet gedaagde 100% betalen.
Als je de beoordeling leest, zul je zien dat de casus op de twee door mij genoemde punten al beoordeeld wordt. Dat de zaak verder aangehouden wordt over een andere vraag (namelijk of de voorwaarden van toepassing in) maakt dat niet anders.

Plaats reactie