LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Rook jij?

Peiling eindigde op 27 jun 2006 21:58

ja
31
44%
nee
40
56%
 
Totaal aantal stemmen: 71

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Nederland gold ooit als een tolerant land, maar zolangzamerhand lijkt het erop dat de tot nu toe verborgen frustaties van menigeen die al jaren met geknepen billen het beleid in dit land hebben moeten tolereren, eindelijk een uitlaatklep hebben gevonden, gesteund door sommige partijen van de huidige regering....!!
Nog even, vroeger in de middeleeuwen kende men de schandpaal (iedereen kent dit beeld), of tenslotte het schavot (vrouwen "breiend bij een onthoofding"..)!
Kennelijk wordt men dus nu de kans geboden om zijn frustraties, (van een een eigen onvolkomen leven), af te reageren op "DE ROKERS"..!!
Hoera!
Ik ben een niet roker, maar walg van deze intollerantie en hetze....!!
Laten we beginnen bij de jeugd, nu we weten ( maar wie wist dat vroeger??) dat roken persoonlijke schade kan toebrengen.
Alle astmapatienten, iedereen die het benauwd heeft, vertrek uit de geindustaliseerde landen waar auto's, fabrieken en weet ik veel wat er nog meer voor luchtverontreinigende factoren ons dagelijks belagen..!
Klim op een berg, zonder je af, "be happy" !! Wie weet met hoeveel lotgenoten je dan nog een heel gelukkig leven kan leiden zonder die verfoeide "rokers"!!!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 09 Apr 2006 12:31 door 48609


--------------------------------------------------------------------------------

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet te hoeven komen tot de essentie van het verhaal, namelijk dat men natuurlijk mag roken, maar alleen in de eigen besloten omgeving, thuis dus.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens mij zit 48609 in een inrichting met
een pc met maar een knop.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

48609. Fijne dag. Mocht je gaan wandelen, een mondkapje he?

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Geplaatst op 10 Apr 2006
Verder ontgaat het, zoals te verwachten, bij de meeste waar het om gaat: het gaat over de kennelijke norm dat wij het normaal vinden om niet alleen je eigen kanker te creeren, maar ook mee te helpen aan die van een ander.
Er zit toch ergens een paradox dat rokers het vooral goed voor hebben met anderen - waaronder niet-rokers - maar dat het inzicht ontbreekt dat dit niet samen kan gaan met roken waar anderen bijzijn!

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door mve2 »

effe normaal doen 48609

Robocop65
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2006 09:50

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Robocop65 »

Gohhhhh weet je hoeveel doden er zijn door alcoholgebruik? Cleanair....heb je de gevaarlijke chemische industriegebieden weleens goed bestudeerd? De "geslachtsdelen" die in de lucht worden verspreid (pollen en zaadjes) waardoor allergische reacties worden veroorzaakt en de daaraan gekoppelde astma en bronchitis pfffffff denk na en **** over wat anders, wat veel meer gevaar oplevert, denk aan drugsgebruikers die injectiespuiten laten liggen en kinderen dit oppakken, zo zie je ook overal flesjes bier en drank op straat.

Het verdelen van rokers en niet-rokers verliep altijd prima, maar je kan te ver gaan om alles te verbieden en hoe zouden het de heerlijk zuipende niet-rokers vergaan als ik hun glaasje drank afneem?

Ik ben tegen alcohol!!!!!!

cajo58
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2006 11:55

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door cajo58 »

9 van de 10 cafebezoekers zijn rokers??? kun je dus nagaan hoeveel mensen er thuis zitten .... Als de kroeg geen roken meer wordt kunnen eindelijk ook alle mensen die thuis zitten eens naar de kroeg. Dat word in het begin ene ander publiek maar de rest komt vanzelf weer terug hoor.

Het afnemen van drank is iets heel anders. Met het drinken van alcohol maak je een ander niet ziek alleen jezelf. Met roken vergiftig je niet alleen je zelf maar ook alle anderen

EGun
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2006 12:59

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door EGun »

Het komt mij voor dat cleanairnederland.nl nog al wat persoonlijke gegevens wil hebben om alleen maar een petitie in te dienen.

Een emailadres lijkt me in dit geval genoeg. Wat zijn ze van plan om met al deze persoonlijke gegevens te gaan doen? Krijgen we binnenkort een mailbox vol spam o.i.d.?

Ben vóór een rookvrije horeca, maar dan niet op deze manier

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Waarom moet Nederland zich altijd spiegelen aan Amerika en Engeland.
Alles wat ze daar doen willen ze klakkeloos ook hier invoeren.
Ze willen altijd haantje de voorste zijn (grootste slijmers)
Voor de Amerikanen en Engelsen tellen we totaal niet mee.
Maar de regering van ons kikkerlandje denkt dat we wat te vertellen hebben.....hahahahaha, nee dus.
De door ons gekozen sukkels in de tweede kamer trekken zich toch niets aan van de mening van het volk.

Ik ben zelf een roker en stop er niet mee. ik doe niemand kwaad en niemand heeft er last van in mijn omgeving.
Mijn ervaring is dat mensen die nog nooit gerookt hebben er geen probleem mee hebben dat ik rook.
De mensen die echter totaal gefrustreerd zijn na het stoppen met roken maken overal een probleem van.

Mensen laat iedereen vrij in wat hij/zij wilt. (roken of niet roken)

En wat die hantekeningen betreft, de kwestie roken in de horeca heeft al op de agenda van de tweede kamer gestaan en kan zodoende niet als een burgeriniatief worden aangevoerd bij de kamer.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Voor Egun

Clean air wil dit, omdat er steekproeven worden gehouden als zij een burgeriniatief indienen bij de overheid.
Dit ter controle van het aantal juiste handtekeningen.

Robocop65
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2006 09:50

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Robocop65 »

Ho even cajo58 je zegt dat alcoholgebruik niet ziek maakt? Het levert veel doden op of levenslang invaliditeit, mishandeling, getraumatiseerde gezinnen etc etc

Vergiftiging van anderen? Hoe zit het dan met luchtvervuiling van industrie, uitlaatgassen etc?


Wel verder kijken dan je neus lang is he....en niet iedereen beoordelen. Ik hou namelijk niet van drugs en alcohol maar ik blijf er uit de buurt.

Zou het niet veel beter zijn om zowel rookvrij als niet rookvrije gelegenheden te creeren in plaats van te beweren wie er goed of fout is, zo kennen we er nog wel een paar.

cajo58
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2006 11:55

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door cajo58 »

op zich geeft alcohol geen gevolgen zoals doden gewonden e.d. dat komt door het te veel gebruikl en mensen die zich onverstandig gedragen na het rinken van alcohol.

Luchtvervuiling kan niet altijd wat aan gedaan worden. Fabrieken zijn noodzakelijk voor onze levensbehoeftes en auto's kunnen we echt niet meer zonder. Vaak ook vanwege werk. Roken is absoluut niet noodzakelijk. Als iemand wil roken prima maar het gaat mij erom dat je een ander daar ook mee tot last bent/kan zijn. .

Drugs en alcohol kun je bij uit de buurt blijven rokers helaas niet. Zelfs niet als je op een winkelcentrum loopt of als de buren in de tuin roken. Ik kijk dus echt wle verder dan mijn neus lang is.

piete820
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2006 10:52

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door piete820 »

Ik vind dat ook in een overdekt winkelcentra en in buurthuizen het roken niet moet worden toegestaan. :D

popconcert
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2005 13:10

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door popconcert »

een rook vrije ruimte moet kunnen

Sebbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2006 18:41

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Sebbie »

:twisted: Wanneer stopt die hetze tegen de rokers nu eens eindelijk. Het zijn niet degene die nooit gerookt hebben die moeilijk doen, maar degene die gestopt zijn met roken, zijn meestal de mensen die de meeste problemen hebben met de rokers. Laten we niet vergeten dat een groot deel van de economie draait op de omzet die rokers veroorzaken. Laten we weer terug gaan naar de tijd dat de slogan nog gold: "Roken we komen er samen wel uit"! En laat de overheid stoppen met de betutteling van de bevolking. We zijn toch geen kleine kinderen.
Wat een hetze is er in Nederland ontstaan, nadat een PTT er voor gezorgd heeft dat er op de werkplek niet meer gerookt mag worden. Wat dat de bedrijven al gekost heeft Niet tegeloven. Dure afzuig installatie, om er voor te zorgen dat de gestopte roker niet gaat klagen, dat ze in verleiding gebracht worden om weer te gaan roken.
En dan heb ik respect voor de mensen die om gezondheidsredenen last hebben van mijn gerook en zal dat indien zij mij dit probleem kenbaar maken ook in hun buurt niet roken, maar mij als die situatie voor aanpassen.

Monty
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2006 19:36

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Monty »

Ik ben het helemaal eens met de inhoud van de tekst van Nuffie. :P Ik word doodziek van de mensen, die op de rokers jagen. Ik ben een voorstander van een alcoholvrije horeca. Wat zalig om niet meer lastig te worden gevallen door mensen, die een slok te veel op hebben. Zalig om niet steeds in gesprek te hoeven met mensen, die stinken uit hun mond. :( En inderdaad de agressie in het verkeer en op straat van onze alcoholdrinkers :twisted: Oh ja, ik ben als roker een keurig iemand. Als ik merk (en ik vraag het altijd) dat mijn medemens last heeft van mijn roken, ga ik naar buiten. :P Maar als ik vraag of men niet wil drinken in mijn aanwezigheid, dan krijg ik meteen een agressieve blik en een scheldpartij, waar de honden geen brood van lusten. :x Jammer dat deze hetze tegen rokers zo'n modegril is geworden. Nog een opmerking: ik heb bewust gekozen voor het roken, (al 50 jaar), zonder mijn medemens daar lastig over te vallen. Ik heb niet gekozen voor het drinken. Maar het zou fijn zijn als mijn drinkende medemens ook rekening met mij houdt. :D


mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door mve2 »

48609: pvda WIL horeca zo snel mogelijk rookvrij, maar ja we willen allemaal zo veel he.

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

De PvdA wil alléén maar zieltjes winnen voor de verkiezingen in 2007.

Uiteindelijk zullen er weer compromis worden gesloten.

Ik denk dat als we zo gemaakt waren om te roken, dat er wel een schoorsteen in ons hoofd was ingebouwd.

Binnenkort lost het probleem zich gewoon op.

Ik kan het niet vroeg genoeg toejuigen: Een algeheel rookverbod in de Horeca. Helaas pas vanaf 2008 was de bedoeling, wellicht toch al in 2007, toch nog laat, het niet roken is een simpele oplossing. Er hoeven geen mechanische oplossingen en dure investeringen voor gebeuren. Het simpel en duidelijk verbod op algeheel roken is genoeg. Smaakt je drankje en hapje gelijk een stuk beter, en een bijkomend voordeel, je stinkt aan het einde van de avond niet naar een asbak.

Nog zo'n rotgewoonte van rokers, het achteloos weggooien van de nalatenschap van het roken; de filters (duurt trouwens ruim 25 jaar en langer voordat dit enigzins is opgenomen of verteerd is in het milieu en de overige resten van die gore peuken al dan niet nabrandend!

De stompjes die her en der op straat liggen is uitermate storend, veroorzaakt ook menig bermbrandje, ik zie het dagelijks als fietser, door automobilisten met een boogje uit het raam gegooid worden. Er staat een boete op, ik weet alléén de hoogte niet, dat deze te laag is is zeker! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ichikoh! op 10 jun 2006 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten