LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Rook jij?

Peiling eindigde op 27 jun 2006 21:58

ja
31
44%
nee
40
56%
 
Totaal aantal stemmen: 71

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ook goede morgen, klopt er soms iets niet van wat ik naar voren bracht of ga jij op vakantie met het vliegtuig of met zo,n milieuvervuilende stinkbak. Kijk, de uitstoot van rotzooi ben ik en anderen verplicht op te snuiven.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

48609weer in slaap gevallen? Of geef antwoord. Jij vind steeds dat het drogredenen zijn.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Jonjo »

Nog steeds in bed of naar de kerk. non-argumenten, drogredenen, waar blijf je nu ZAK.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door bot321 »

Niet zo ongeduldig Jonjo.
Hij of zij loopt nu ongeduldig rond omdat
hij of zij zijn sjekkie niet kan opsteken.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Ten alle tijden zullen [pro]rokers zich bedienen van argumenten die er niet toe doen. Dit om niet te hoeven komen tot de essentie van het verhaal, namelijk dat men natuurlijk mag roken, maar alleen in de eigen besloten omgeving, thuis dus.
Tegelijkertijd de kinderen onder toezicht stellen of rokers uit de ouderlijke macht zetten omdat kinderen immers de keus niet hebben om al dan niet te vertrekken uit de kindonvriendelijke, egoistische en kankerverwekkende omgeving.
Medelijden is hier op z'n plaats, natuurlijk voor de rokers, maar zeker ook voor hen die veroordeelt zijn om met hen samen te leven.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door bot321 »

48609 ik begin een beetje medelijden met jouw
te krijgen.Wat ben jij zwartgallig zeg.Je drijft het
een beetje te ver door en wel of niet goed je doet
er toch niets tegen.Rook zelf niet hoor maar loop
ook niet te zeuren over de rokers vind nml.dat er
wel ergere dingen zijn.Ook niet rokers worden ziek
en niet alleen door de rokers.Er is trouwens
nog nooit bewezen dat je er kanker van krijgt alleen
dat het niet goed voor de gezondheid is.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

thanx Bot0, je hebt juist mijn eerdere stellingen bewezen!
Tevens er een paar aan toegevoegd nl die van naiviteit en domheid.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door bot321 »

Dit zijn dus de argumenten van de niet rokers
om hun gelijk te halen.Over domheid gesproken.
Aan je schrift kan je al zien dat je dit bericht behoorlijk
gestrest schreef.ga lekker een sjekkie roken of een joint
knap je een beetje op.

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Roken en hart- en vaatziekten

- Roken breekt het goede HDL-cholesterol af en beschadigt de vaatwand.
- Roken verhoogt ook het homocysteïnegehalte, dat sterk samenhangt met het optreden van hart- en vaatziekten
- Roken geeft een verhoging van de bloeddruk. Dit is een extra risicofactor voor hart- en vaatziekten, vooral voor herseninfarcten
- Roken geeft een sterke prikkel op het krijgen van ontstekingen
- Roken versnelt het verouderingsproces
Niet rokers blijven langer gezond
Gemiddeld leven niet-rokers 7,5 jaar langer dan rokers. Stoppen met roken is altijd de moeite waard en geeft al op korte termijn rendement. Stop daarom liever vandaag dan morgen. Stoppen met roken is de belangrijkste en bovendien de goedkoopste manier om uw HDL-cholesterol te verhogen en uw kans op hart- en vaatziekten te verlagen.

Meeroken
Baby's en kinderen die in een rokerige omgeving opgroeien, beginnen eigenlijk al op jonge leeftijd met roken. Zelfs een ongeboren baby kan al last hebben van dit meeroken. Als de moeder tijdens de zwangerschap rookt, krijgt de ongeboren baby via de navelstreng de schadelijke stoffen als nicotine en koolmonoxide in het bloed. Ook jonge kinderen hebben veel last van de tabaksrook. Ze zijn hiervoor extra gevoelig en kwetsbaar.


Voor het geval men om inhoudelijke argumenten gaat roepen!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

Longkanker komt in 90% van de gevallen door roken.
Eén op de vier rokers, overlijdt vroegtijdig (tussen het 35e en 69e levensjaar) aan de gevolgen van roken. Dit is hetzelfde als een pistool tegen uw hoofd zetten waarvan één van de vier kamers geladen is.
Per jaar komen er ruim 9000 nieuwe gevallen van longkanker bij, en overlijden bijna 9000 personen aan longkanker. Ter vergelijking: het aantal verkeersslachtoffers per jaar bedraagt ruim 1000.
Stoffen in tabaksrook tasten een gen aan dat het lichaam beschermt tegen kanker. Op die manier veroorzaakt roken kanker.
Roken is nu nog gevaarlijker dan vroeger. Light sigaretten doen mensen meer roken en dieper inademen. De hoeveelheid ingeademde kankerverwekkende stoffen is dus groter.

En maar volhouden dat het wel meevalt!

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

48609,
Man hoe durf je (kijk even terug op dit forum).
Rokende mensen uit de ouderlijke macht ontzetten??
Even voor de duidelijkheid, "ik ben een niet roker", maar gruw van jullie onverdraagzaamheid!! Heb jij iets met zwarte kleding en hoge laarzen?
"Burgerwacht", "Cleanair", nou dan weet ik nog wel iets..!!
Doe me een lol!! "Doodgaan", hoort bij het leven, voor de een komt dit misschien eerder dan voor de ander, denk je nu echt dat de getallen die jij hier poneert aangeven dat "rokers" het grootste aandeel hebben??

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

48609,
Man hoe durf je (kijk even terug op dit forum).
Rokende mensen uit de ouderlijke macht ontzetten??
Even voor de duidelijkheid, "ik ben een niet roker", maar gruw van jullie onverdraagzaamheid!! Heb jij iets met zwarte kleding en hoge laarzen?
"Burgerinitiatief", "Cleanair", nou dan weet ik nog wel wat..!!
Doe me een lol!! "Doodgaan", hoort bij het leven, voor de een komt dit misschien eerder dan voor de ander, denk je nu echt dat het getal van overlijden door roken dat jij hier poneert, aangeeft dat "rokers" het grootste aandeel hebben aan de minimalisering van onze samenleving?
Wees blij, des te langer heb jij de kans te overleven..! Blijf ervoor gaan!
Alleen kunnen de "rokers" je niet meer helpen als je als demente bejaarde afhankelijk bent mededogen.

S. ;-)

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Het is al een heel mooi streven om ervoor te zorgen dat er géén nieuwe rokers meer bijkomen.
Ik denk dat iedereen het hiermee wel eens is.

Volgens mij zijn we ook al aardig op weg, aangezien ik weinig jongeren zie roken.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door bot321 »

Kijk 48007 dit zijn normale reacties van NIET rokende.
Kan je wat van opsteken. :wink:

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door pardon »

ik vind dit wel erg ver gaan 48609 ouders uit de ouderlijke macht zetten.
als ze hun kind mishandelen of incest mee plegen dan is het de normaalste zaak dat je de kinderen kwijt raakt.
vraag mij af wat jij zou doen als je eigen kind rookte zou jij dan ook het contact met je kind verbreken. of als een van je ouders rookte , wat zou jij dan doen

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door 48609 »

ik vind dit wel erg ver gaan 48609 ouders uit de ouderlijke macht zetten. Als ze hun kind mishandelen of incest mee plegen dan is het de normaalste zaak dat je de kinderen kwijt raakt.
Dus het moedwillig medeveroorzaken van kanker bij je eigen kind keuren we goed?

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door pardon »

48609 dat is niet mijn vraag aan jou . jij beandwoord een vraag met een vraag

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door bitchy »

kanker eist vele levens, maar niet elke vorm van kanker heeft te maken met roken.
bij 1 van mijn familieleden werd op leeftijd van 6 MAANDEN kanker vast gesteld.
ouders hebben nooit gerookt.

Dus het moedwillig medeveroorzaken van kanker bij je eigen kind keuren we goed?
:roll:
Meeroken
Baby's en kinderen die in een rokerige omgeving opgroeien, beginnen eigenlijk al op jonge leeftijd met roken. Zelfs een ongeboren baby kan al last hebben van dit meeroken. Als de moeder tijdens de zwangerschap rookt, krijgt de ongeboren baby via de navelstreng de schadelijke stoffen als nicotine en koolmonoxide in het bloed. Ook jonge kinderen hebben veel last van de tabaksrook. Ze zijn hiervoor extra gevoelig en kwetsbaar
ik denk dat mijn zus heel graag een discussie met jou aan zou gaan, en dat ze je dit soort verhalen niet in dank af zal nemen.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Angelic »

Oh mijn hemel, waar gaat dit heen...

Anyway, ik ben een roker (ja helaas, ik ben slecht en spoor schijnbaar ook niet)
Ik rook niet veel, maar als ik het doe sta ik netjes naast een pafpaal op het station, een rokersruimte in een gebouw en het rookgedeelte voor smokers.
Zodra één iemand moppert over overlast maak ik hem uit.

Kom op mensen, een beetje verdraagzamer svp, we leven niet meer in de middeleeuwen.

En ja, ik reis per vliegtuig want ik ben stewardess. (verdien ik nu de kogel????)

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: zet je handtekening voor een rookvije horeca !

Ongelezen bericht door Rasje34 »

En ja, ik reis per vliegtuig want ik ben stewardess. (verdien ik nu de kogel????)
Nee hoor, hooguit 100 zweepslagen :wink: . Ik verdien zelf ook de kogel, want ik rook ook (ja helaas, nog zo'n ontspoorde, asociale, criminele medemens) en ik ga met de auto naar het werk.
Ik rook overigens niet in bijzijn van mensen die er absoluut niet tegen kunnen of kleine kinderen en alleen in ruimtes waar het wel is toegestaan. Ik hoop dat dat een beetje verzachtende omstandigheden zijn, zodat de kogel ook mij bespaard blijft.... :roll:

Gesloten