LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
bertusd
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2011 14:55

ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door bertusd »

ik wil even reageren op de berichten dat de zorg premie en de eigenbijdrage fors omhoog gaan.
ik denk er over na om maar eutenasie te laten plegen daar ik na 1 jan niet meer kan betalen voor de artsen die ik nodig heb ivm gronische ziekte ben 63 jaar en kan nog goed uit de weg met mijn beperkingen maar heb daar wel medicijnen voor nodig en regelmatig bezoek aan spesialisten maar als ik dan samen met mijn vrouw in feb een rekening van de ziekenfonds ktijg met iegen bijdrage van 440 euro kan ik het wel schudde dus ga ik na die datum niet meer naar de docter en haal ook geen medicijnen meer .eigenlijk moeten we uit protest tegen deze diefstal , kollektief naar de huis arts gaan en dit doen ,kom op mensen kom in opstand tegen dit onrecht.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ja joh, collectief euthanasie plegen. Goed plan!
Daar gaat het land zeker beter van worden! :lol:

bertusd
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2011 14:55

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door bertusd »

wel goed lezen he daan

bertusd
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2011 14:55

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door bertusd »

het land word er zeker niet beter op door de zwakste uit te knijpen laten ze maar iets aan de hypotheken doen

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door manondoris »

het word er inderdaad niet makkelijker op ,maar mischien kun je alvast iedere maand 18 euro apart zetten pp zo dat het straks niet zo rauw op je dak valt! we gaan weer terug naar vroeger ,potjes maken voor alle uitgaven.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ bertusd, er zijn ziektekostenverzekeringen waarbij je je eigen risico in termijnen kunt betalen. Informeer daar eens naar.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het word inderdaad echt te erg voor woorden en dan vragen ze zich nog af
hoe het komt dat er zoveel wanbetalers zijn in Nederland.
Er zijn gewoon mensen die het niet kunnen betalen, als je hier chronisch ziek bent dan heb je gewoon een probleem.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik vind sowieso het eigen risico al enigszins belachelijk.
Als de premies nu uitermate laag waren, ok, dan kon ik er nog wel mee leven.
Feit is dat de ziekenfonds een door de wet verplichte verzekering is, welke echt simpelweg BEHOORLIJK hoog geprijsd is waar dan ook nog eens een eigen risico voor geld.

Ik zou zeggen, geen eigen risico bij een verplichte verzekering.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door bprosman »

Volgens mij krijgen chronische patienten aan het eind van het jaar een tegemoetkoming om dit op te vangen.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... apten-wtcg

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door manondoris »

ja bprosman en wel 336 eurootjes bedenk wel deze is voor ons 16 eurootjes minder als vorig jaar en daar moet aankomend jaar 220 euro eigen bijdrage vanaf ,dan hebben we het nog niet eens over alle extra kosten die gemaakt moetenworden door de zieken en gehandicapte ! dus laten we die discussie niet aangaan want daar kom dik heel dik aan te kort!

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door smartjean »

Chocomelk schreef:als je hier chronisch ziek bent dan heb je gewoon een probleem.
Ik ben chronisch ziek (hartfalen), maar in plaats van me zielig te voelen en te denken dat ik het heel zwaar heb kies ik ervoor om alles positief te benaderen.

Ja het is financieel niet altijd makkelijk, maar in plaats van er over te klagen pas ik mijn uitgaven aan. Er zijn maar heel weinig dingen die echt noodzakelijk zijn.

Uiteraards snap ik dat er ook dingen niet goed gaan, en daar moet ook zeker wat aan gedaan worden, maar 85% van de mensen die klagen, die klagen om te kunnen klagen. Het is namelijk makkelijker om naar anderen te wijzen dan zelf de handschoen op te pakken.

Ik heb niet gevraagd om hartfalen, maar heb het wel. Dus leef je verder en deal je me de zaken die er zijn.

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door smartjean »

manondoris schreef:ja bprosman en wel 336 eurootjes bedenk wel deze is voor ons 16 eurootjes minder als vorig jaar en daar moet aankomend jaar 220 euro eigen bijdrage vanaf ,dan hebben we het nog niet eens over alle extra kosten die gemaakt moetenworden door de zieken en gehandicapte ! dus laten we die discussie niet aangaan want daar kom dik heel dik aan te kort!
De tegemoetkoming van 336 euro heeft niets te maken met de eigen bijdrage.

Chronisch zieken krijgen voor de eigen bijdrage het verschil vergoed tussen wat niet chronisch zieken gemiddeld uitgeven aan eigen risico en het bedrag van (op dit moment) 170 euro.

De tegemoetkoming is gekomen nadat alle aftrekposten verdwenen zijn.

Wel even de zaken gescheiden houden (ben ervaringsdeskundige, van 1300 aftrekposten naar 336 euro, en wellicht komend jaar naar 0)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door bprosman »

dus laten we die discussie niet aangaan want daar kom dik heel dik aan te kort!
Ben blij dat ie d'r is :? Ik zou ook graag een verzekering hebben waar ik geld aan over houd :?
Ziek zijn kost nu eenmaal geld.
Hulde voor de eerste reactie van SmartJean.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door manondoris »

tuurlijk heeft smartjean gelijk als ze zegt positief blijven ! maar ik kan me heel goed voorstellen dat bij veel zieken en gehandicapte de spirit zo langzamerhand weg is. en van mij mag er dan best geklaagt worden hoor ! en hoe stiller het is hoe eerder ons kabinet denk daar valt nog wel wat te plukken :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door Chocomelk »

smartjean schreef:
Ik ben chronisch ziek (hartfalen), maar in plaats van me zielig te voelen en te denken dat ik het heel zwaar heb kies ik ervoor om alles positief te benaderen.

Ja het is financieel niet altijd makkelijk, maar in plaats van er over te klagen pas ik mijn uitgaven aan. Er zijn maar heel weinig dingen die echt noodzakelijk zijn.

Uiteraards snap ik dat er ook dingen niet goed gaan, en daar moet ook zeker wat aan gedaan worden, maar 85% van de mensen die klagen, die klagen om te kunnen klagen. Het is namelijk makkelijker om naar anderen te wijzen dan zelf de handschoen op te pakken.

Ik heb niet gevraagd om hartfalen, maar heb het wel. Dus leef je verder en deal je me de zaken die er zijn.
U kunt u uitgaves dus nog aanpassen, er zijn meer dan genoeg mensen in Nederland die het NIET kunnen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pindakaaspotje schreef:
Chocomelk schreef:Het word inderdaad echt te erg voor woorden en dan vragen ze zich nog af
hoe het komt dat er zoveel wanbetalers zijn in Nederland.
Er zijn gewoon mensen die het niet kunnen betalen, als je hier chronisch ziek bent dan heb je gewoon een probleem.
ik denk toch dat er weinig plekken ter wereld zijn (uitgezonderd Scandinavische landen misschien) waar je als chronische zieke met weinig geld beter af bent dan in Nederland.
Dat zal waarschijnlijk ook wel zo zijn hoor.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als dit zo doorgaat zal dat niet lang meer duren :(

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door bprosman »

Nederlanders zijn ook wel superster in het "klagen met het brood in de mond".

bertusd
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 sep 2011 14:55

Re: ziektekosten verhoging na 1 jan 2012

Ongelezen bericht door bertusd »

Heeft wel gewerkt ,redelijk wat reactie s, er zitten er een paar bij van mensen die duidelijk niet aan de verkeerde kant van de medalion staan en het dus niet helemaal goed begrijpen ,Nat zouden veel mensen iedere maand geld appart willen zetten om extra uitgaven op te vangen maar voor veel mensen gaat dit dus niet ,er zijn
mensen die in een plaats wonnen waar het ziekenhuis minimaal rond de 20 km ver is en als je daar dan regelmatig naartoe moet kost dit rijskosten die dus niet vergoed worden ik wou alleen even de knuppel in het hok gooien en merk dat er veel weerstand tegen de plannen van de bende van den haag zijn goed zo ga zo door

Gesloten