Zorgkantoor zilverenkruis is niet integer

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Zorgkantoor zilverenkruis is niet integer

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Ik hoopte met een WLZ-indicatie voor mijn zoontje en daarmee eigen regie in de zorg voor hem, meer efficientie en integriteit te kunnen vinden.
Dat blijkt dus absoluut niet het geval bij Zorgkantoor ZilverenKruis.
Beschikkingen blijken al te zijn toegezegd voordat bewuste keuze gesprek heeft plaatsgevonden, omdat zorgkantoor een “verstandhouding” heeft met zorgaanbieder. Verzoeken om onderzoek naar onjuiste declaratie (fraude) worden niet gedaan. Afspraken worden niet nagekomen of er wordt grofweg gelogen over wat er gezegd is. Klachten bij de klachtcommissie zijn zinloos, deze handelt en spreekt in het voordeel van zorgkantoor en negeert protocolen waar zorgkantoor zich aan hoort te houden. Ook clientondersteuning blijkt voor zorgkantoor te werken en handelt dus in het belang van zorgkantoor.
Clienten worden gewoon als een bankrekening behandelt waar zorgkantoor zo min mogelijk naar wil omkijken.
Nu wil de zorgconsulent me afkopen met een zorgovereenkomst die haast het dubbele bedraagt van m’n aanvraag.
Geen authoriteit is te porren om deze corrupte zooi aan te pakken en de ombudsman kan enkel bemiddelen.
Ik zie dat hierover ook al in ‘t Parool is geschreven en dat trosradar het ook al heeft aangekaart, waarom wordt hier niks tegen gedaan?!
Wie is verantwoordelijk voor het aanstellen van ZilverenKruis als zorgkantoor?
Ik ben het vechten tegen bureacraten beu.

Longwei2012
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 nov 2012 10:48

Re: Zorgkantoor zilverenkruis is niet integer

Ongelezen bericht door Longwei2012 »

Naast rechten zijn er ook plichten.
Bij de salariëring die een bestuurslid ontvangt, heeft hij/zij de plicht om niet mee te werken aan praktijken die duiden op fraude en belangenverstrengeling.
Indien er geen aangewezen authoriteit bestaat die er op toeziet dat alles naar behoren verloopt en Zorgkantoor zelf een legertje aan bureacraten gebruikt om integriteit af te wenden; Zie ik geen andere weg dan maar even persoonlijk vragen waarom bestuurder ondanks de aandacht van de media nog het lef heeft om clienten/vertegenwoordigers aan te tasten in privéleven met bestuur naar eigen belang.
Wij hebben namelijk ook het recht op een privéleven waarin ons welzijn en gevoel van veiligheid niet aangetast mogen worden door nalatige bestuurders.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zorgkantoor zilverenkruis is niet integer

Ongelezen bericht door BreejKC »

Heeft u de procedure betreffende een klacht aan het zorgkantoor bij de Nationale Ombudsman wel goed doorgelezen? Eerst dient u een officiële klacht bij het zorgkantoor zelf in te dienen. Deze hele klachtenprocedure uit te zitten. Als uw klacht daarna niet naar wens is afgehandeld dan kan de Nationale Ombudsman alsnog een onderzoek instellen.

Plaats reactie