LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
01klaas
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2006 13:10

Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door 01klaas »

Zorgtoeslag

Dit is bijna het eerste jaar dat de zorgtoeslag voltooit is, maar zijn er bepaalde doelgroepen die meer door deze zorgtoeslag in de geld problemen zijn gekomen of zelf geen verzekering meer hebben.

Dit met name mensen die in een ww, wao of bijstand zitten of de combinatie wao en aanvulling bijstand.

Annemarie76
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2006 19:16

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Annemarie76 »

Waarom komen deze mensen in de problemen??
Doordat zij de zorgtoeslag niet gebruiken waarvoor het bedoelt is.. Eigen schuld dikke bult denk ik dan...

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door kiz »

Misschien wel omdat ze de zorgtoeslag niet (op tijd) hebben gekregen terwijl ze er wel recht op hebben?

Annemarie76
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2006 19:16

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Annemarie76 »

raar dat dat net bij die groep gebeurd.. Toch heb ik verhalen gehoord dat de uitgekeerde toeslagen aan verkeerde dingen besteed worden( werden.. t geld is nu al lang op..)

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door karr-2 »

Bijna iedereen die ik ken en die een zorgtoeslag krijgt gebruikt hem niet waar het voor bedoeld is. Er worden boodschappen mee gedaan, bioscoopjes mee betaald of wat dan ook en aan het eind van de maand gaan we klagen dat het geld op is.

Tsja vind je het gek...Zoals Annemarie al zei "Eigen schuld dikke bult"

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door G7 »

Heerlijk! 8) Karr-2 ook weer terug... Leuk gehad samen?

Ja, het is toch wat met die zorgtoeslagen he? Welk kabinet had dit ook weer ingevoerd?

Inderdaad zijn er nog steeds mensen, waarbij de toeslag niet soepel verloopt. Maarja, dat zal jullie natuurlijk weer niet gebeuren. Dat gebeurd alleen bij de mensen met het laagste inkomen. :roll:

Annemarie76
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2006 19:16

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Annemarie76 »

Ik vind 959 bruto per maand ook niet echt een laag inkomen, maar bij mij loopt t gelukkig wel soepel.. Huurtoeslag is een ander verhaal.. Die mafkezen storten t ook in 1 keer.. lekker handig..

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Er is erg slecht over het nieuwe systeem nagedacht, het was beter geweest als de zorgtoeslag aan de verzekeringsmaatschappij(en) was uitgekeerd, kan men ook niet in de verleiding komen het aan andere dingen te besteden, dan dat waar het voor bedoeld is.
Dat wil niet zeggen dat ik het niet begrijp, je zal maar eens klem (krap)komen te zitten, wie maakt dan geen gebruik van die mogenlijkheid.
Helaas gaat dit kabinet er vanuit, dat ieder wel voor zichzelf kan zorgen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Helaas gaat dit kabinet er vanuit, dat ieder wel voor zichzelf kan zorgen.
Wat wil je dan? een overheid die alles voor je regelt? We zijn allemaal volwassen mensen, dus we zijn allemaal in staat voor ons zelf te zorgen.

Klem komen te zitten is een gevolg van je eigen handelen, dat is geen vrijbrief om je zorgtoeslag te gebruiken voor iets waar hij niet voor bedoeld is.

Annemarie76
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2006 19:16

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Annemarie76 »

Het "eigen schuld" is naar die mensen toe die het geld verkeerd gebruiken.. Die er dus uitgaven mee betalen die "luxe/overbodig" zijn..
Ik kan zelf ook geen uitgaven doen die extra zijn... iets als nieuwe kleding voor een huwelijksjubileum... Dat zit er bij mij niet in..

En het is dat ik een auto voor mn werk moet hebben anders was die ook al weg geweest, simpel omdat ik geen geld heb voor de reparaties die die dingen zo af en toe nodig hebben.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door G7 »

Trouwens SJZ, ik heb op geen van deze 2 parijten gestemd en toch ben ik het ook niet eens met deze bureaucratie. Van mij had het gewoon bij het oude kunen/mogen blijven. Zou niet weten, wat er toen mis mee was. Ze verzinnen maar wat, om mensen weer geld uit de zak te kloppen. Laten ze dat doen bij diegenen die toch al zoveel geld hebben.

Ik las laatst ergens dat er rijke bejaarden zijn, die niet eens wisten/weten, dat er AOW op hun rekening wordt gestort. Laten ze het daar weghalen ofzo.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 27 Nov 2006 15:47 door G7


Ik las laatst ergens dat er rijke bejaarden zijn, die niet eens wisten/weten, dat er AOW op hun rekening wordt gestort. Laten ze het daar weghalen ofzo
.

Ik zou willen dat het bij mij zo was dan mochten ze die
paar centen van de AOW wel houden.
Tot nog toe moet ik elke laatste week van de mnd kijken
of het er op staat anders kom ik in de problemen.

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door kiz »

Stel nou 'ns dat het andersom is... je hebt géén zorgtoeslag aangevraagd omdat je meent op grond van je inkomen daar niet voor in aanmerking te komen.
Tegen het einde van het jaar blijkt dat je toch minder salaris had dan je zelf hebt ingeschat, en je blijkt tóch recht te hebben op zorgtoeslag.
Kun je dat dan nog met terugwerkende kracht aanvragen?
Of..
Als je halverwege het jaar zonder werk komt te zitten, kun je dan alsnog zorgtoeslag aanvragen?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Kiz,
Als je halverwege het jaar zonder werk komt te zitten, kun je dan alsnog zorgtoeslag aanvragen?
Lijkt mij van wel.
Het gaat immers naar inkomen.

Gesloten