12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Ben de Ruiter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2022 12:21

12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Ben de Ruiter »

Wij hebben een 12 daagse reis via TUI geboekt vanaf 10 november 2023.
Na het lezen van de reisspecificatie lees ik dat wij op 21 november terug komen, dus de 11e dag ipv de 12e dag.
Hier met TUI meerdere malen over gesproken en zij blijven volhouden dat wanneer je de kalenderdagen telt dus op 21 november als 12e dag uitkomt.
Zij zullen zich hier bewust van zijn en juridisch hebben zij gelijk, dit geeft echter een vreselijk vertekend beeld van de duur van onze vakantie. Wanneer wij een 12 daagse reis boeken gaan we er niet vanuit dat wij uiteindelijk maar 9 dagen effectief op vakantie zijn. Al met al is onze vakantie eigenlijk al verpest voordat we uberhaupt gaan dank aan deze rare redenatie van TUI.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

10 november is dag 1 14 november is dag 5 18 november is dag 9
11 november is dag 2 15 november is dag 6 19 november is dag 10
12 november is dag 3 16 november is dag 7 20 november is dag 11
13 november is dag 4 17 november is dag 8 21 november is dag 12.

Het klopt dus precies. Het kan voorkomen dat er op dag 1 laat gevlogen word en op dag 12 vroeg, maar beiden vallen onder een vakantiedag. Dat is geen rare redenatie, maar gewoon normaal. U bent uiteindelijk 12 dagen weg van huis waarvan 10 dagen op een accommodatie. En ook al zou u op dag 12 heel vroeg in de ochtend vliegen, dan hebt u op dag 11 nog gewoon de tijd op de locatie waar u zit. Tenzij u heel ver van een vliegveld afzit, maar dat is dan uw eigen keuze.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook het reizen is vakantie.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door kuklos »

Ben de Ruiter schreef:
05 okt 2022 12:26
Wij hebben een 12 daagse reis via TUI geboekt vanaf 10 november 2023.
Waar gaat de reis heen en wat is er door TUI precies gezegd in hun advertentie aangaande deze reis?
Ik schrijf advertentie, maar kan ook zijn reisbrochure of iets dergelijks.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit lijkt me dus gewoon een kwestie van verkeerd tellen. 10 november tot en met 21 november, dat zijn gewoon 12 dagen en 11 nachten.

donathan
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 apr 2022 10:01

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door donathan »

Van 10 tot 21 is toch 12 dagen? Snap niet hoe jullie tellen dat je op 9 uitkomt?

Daarnaast zie je precies de data en tijden van de vluchten als je boekt dus dat je al eerder kunnen zien?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ook ik heb geleerd dat van de 10e tot en met 21e van de maand om 12 dagen gaat.

De geboekte vakantie beslaat dus 12 dagen.

Bij het boeken van hotels en campings wordt altijd gesproken over het aantal nachten. Bij het boeken van een pakketreis wordt altijd gesproken over het aantal dagen zoals dat nu ook door TUI wordt gedaan.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik zie geen problemen, behalve dat TS misschien een dagje basisschool kan gebruiken.

U kunt eventueel na het indienen van een klacht naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/. Misschien kunnen hun u helpen met rekenen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door BL2 »

TUI kan beter naar het Juridisch Loket. Ze worden beschuldigd van iets dat helemaal niet zo is. De reis is immers echt en gewoon 12 dagen.
Wel bijzonder, de reis is pas in november volgend jaar, is dat nou over 13 (!) maanden ?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door grun »

Als je de dagen meetelt van de heen- en terugreis, kom je op 12 dagen uit. Dat zegt TUI en TS geeft ook toe dat ze daarmee juridisch gelijk hebben. Hij kan dus best tot 12 tellen. Wat ik dan weer niet snap is hoe hij op 9 dagen op locatie uitkomt. 12-2=10 en geen 9.

Om te stellen dat nu de hele vakantie verpest is, vind ik overdreven. Waren die dagen op locatie dan ook niet leuk? Een mens gaat op vakantie om even los te zijn van de sleur van alledag, om in een ander klimaat en/of andere cultuur terecht te komen, nieuwe indrukken op te doen maar vooral om te ontspannen. Dat vereist een zekere flexibiliteit lijkt me, in het buitenland is meestal alles anders, de taal, het eten, de gewoontes enzovoort. Anders kun je beter in eigen land op vakantie gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

grun schreef:
09 okt 2022 07:45
Wat ik dan weer niet snap is hoe hij op 9 dagen op locatie uitkomt. 12-2=10 en geen 9.
Stel dat je om 3:00u 's nachts vliegt zou je rond middernacht al op het vliegveld moeten zijn. Het ligt ook een beetje aan de afstand, maar de avond van dag 11 zou je dan al moeten gaan rijden. Bij een beetje goedkope accommodatie zou je om 12:00u overdag al je kamer moeten verlaten.
Maar aan de andere kant kan je wel veelal gewoon gebruik maken van alle faciliteiten, of je gaat een uitstapje maken.

Theoretisch is het mogelijk.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door BL2 »

grun schreef:
09 okt 2022 07:45


Om te stellen dat nu de hele vakantie verpest is, vind ik overdreven. Waren die dagen op locatie dan ook niet leuk?
November volgend jaar pas......
Misschien kan TS de reis nog wijzigen en wat verlengen waarbij deze langer op locatie is.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ivo.w schreef:
07 okt 2022 20:45
Ook ik heb geleerd dat van de 10e tot en met 21e van de maand om 12 dagen gaat.

De geboekte vakantie beslaat dus 12 dagen.

Bij het boeken van hotels en campings wordt altijd gesproken over het aantal nachten. Bij het boeken van een pakketreis wordt altijd gesproken over het aantal dagen zoals dat nu ook door TUI wordt gedaan.
Ik denk dat hier wel eens de verwarring betreffende het verwachtingspatroon bij TS kan liggen. Van de (bijvoorbeeld) 11 nachten zijn er geen 2 halve nachten, of zelfs een kwart nacht. Het zijn altijd hele nachten, en op locatie. Met 'dagen' is dat dus anders. De eerste en laatste dag hoeft helemaal niet op locatie te zijn, het reizen is onderdeel van de reis.

Met een gebrek aan rekenvaardigheid kon het wel eens minder te maken hebben dan her en der in het topic gesteld wordt.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
09 okt 2022 09:07
grun schreef:
09 okt 2022 07:45
Wat ik dan weer niet snap is hoe hij op 9 dagen op locatie uitkomt. 12-2=10 en geen 9.
Stel dat je om 3:00u 's nachts vliegt zou je rond middernacht al op het vliegveld moeten zijn. Het ligt ook een beetje aan de afstand, maar de avond van dag 11 zou je dan al moeten gaan rijden. Bij een beetje goedkope accommodatie zou je om 12:00u overdag al je kamer moeten verlaten.
Maar aan de andere kant kan je wel veelal gewoon gebruik maken van alle faciliteiten, of je gaat een uitstapje maken.

Theoretisch is het mogelijk.
Als je om 3 uur snachts vliegt (wat al amper voorkomt omdat de meeste vliegvelden geen vertrekkende vluchten hebben rond die tijden), dan vlieg je dus de volgende dag en is die kamer gewoon nog beschikbaar de hele dag.

Gemiddelde consument
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 okt 2022 12:32

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Gemiddelde consument »

Ik vind dat de vakantie altijd begint als ik mijn koffer in de ene hand heb en met de andere hand de voordeur achter me dicht trek.

Reizen hoort ook bij de vakantie.
(Anders zouden mensen met een camper nooit vakantie hebben?)

Om nou te stellen dat je vakantie dus verziekt is klinkt behoorlijk ontevreden. En als je daar 12 dagen wilt zijn, boek je er toch wat dagen bij?

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door BL2 »

Die kamer is niet de gehele dag nog beschikbaar, na een uurtje of 16.00 zitten er al anderen in...

rwolters
Berichten: 1544
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door rwolters »

BL2 schreef:
09 okt 2022 14:33
Die kamer is niet de gehele dag nog beschikbaar, na een uurtje of 16.00 zitten er al anderen in...
En meestal moet je er uiterlijk 12 uur al uit om die kamer weer geschikt te maken voor die mensen die er om 16.00 in komen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rwolters schreef:
09 okt 2022 14:50
BL2 schreef:
09 okt 2022 14:33
Die kamer is niet de gehele dag nog beschikbaar, na een uurtje of 16.00 zitten er al anderen in...
En meestal moet je er uiterlijk 12 uur al uit om die kamer weer geschikt te maken voor die mensen die er om 16.00 in komen.
En dan kan je de koffers gewoon achterlaten bij de receptie waar ze een aparte ruimte hebben om deze te stallen. Lekker een dagje aan het zwembad of slenteren in een stadje en ook zo kom je een vakantiedag door.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door moederslink »

Dus goed kijken wat de vluchttijden zijn. Anders maar vliegen vanaf een ander vliegveld ? Is ook nog een optie natuurlijk.
Zelf kijk ik ook altijd naar de vluchttijden. Bij , voor mij , ongunstige tijden kijk ik nog ff verder.
Indien mogelijk boek ik dan iets anders.

Dit zijn wél gewoon 12 dagen en 11 nachten , dus TUI valt niets te verwijten in deze.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 12 daagse vakantie geboekt bij TUI, effectief 9 dagen op locatie!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
09 okt 2022 14:33
Die kamer is niet de gehele dag nog beschikbaar, na een uurtje of 16.00 zitten er al anderen in...
Maar dan ben je dus al om 03.00 met het vliegtuig vertrokken die dag. Daar heb je dus geen last van.

Plaats reactie