LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 honden mee ?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Chief »

Hoi daika, mag ik je een tip geven misschien moet je jezelf eens aansluiten op een hondenforum, daar kunnen ze je best verder helpen op je topic vraag. Er zijn heel veel mensen die met drie hondjes op vakantie gaan, zij kunnen je daar zeker bij helpen, je krijg daar tenminste geen vervelende discussie's, van voor of tegenstanders.
www.hondenforum.nl

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Even als aanvulling voor de mensen die graag een huisdiervrij huisje willen:
Als je een huisje huurt die volgens zeggen van de verhuurder huisdiervrij is heb je niet altijd garantie dat dit echt zo is.
Wij kregen afgelopen december bij Landal een huisje die 'huisdiervrij' behoort te zijn we hadden geboekt MET hond.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Dat is raar!! Volgens mij hebben wij dat nog nooit gehad. En dat mag eigenlijk niet gebeuren, vind ik. Als er mensen in dat huisje komen die allergies of astmatisch zijn, nou dat is toch wel triest dan.

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Klopt, maar op hetzelfde park is het mij al 2x gebeurd. Het 1e jaar heb ik er meteen iets van gezegd bij de receptie en toen was het antwoord dat dat pas inging per 1/1//2006.
En dit jaar had ik het weer. Ik heb niets gezegd bij de receptie, maar het wel vermeld op het enquete formulier. Hier heb ik natuurlijk niets meer over gehoord.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Dat is vreemd, ik ga al jaren naar cp en landal het vennebos, maar heb hier altijd speciale huisjes met huisdieren gehad.
En slecht beleid als je het al 2x gemeld heb, en ze doen er niks aan.
Wij zijn gelukkig geen van alle allergies, maar ik kan me voorstellen als er iemand komt die allergies is, dat zo'n vakantie helemaal verziekt wordt.

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

hoi chief,
dankjewel voor deze tip !
daar heb ik idd iets aan ipv kritiek te moeten lezen,
groetjes karin.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Op het forum van Avro"s Dier en Natuur zou je die vraag ook kunnen stellen. Ook daar zijn fanatieke dierenliefhebbers aanwezig ;)
http://www.dierennatuur.nl

Jelle04
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:42

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Jelle04 »

De hond kiest zijn baasje niet zelf. Als je er voor kiest een hond te nemen dan weet je dat het tijd en moeite kost. Daar kies je namelijk zelf voor.
Als de bungalowparken de eind schoonmaak niet goed uitvoeren, is dat niet te wijten aan de hondenbezitter. Je bent verplicht het huisje schoon achter te laten en daarnaast betaal je namelijk verplicht voor de eindschoonmaak die zij uitvoeren. En Henri42, je hond thuis laten, hele dag alleen wachtend op de buurvrouw om het uit te laten!! nee, dat is fijn zeg! en jij lekker met gezinnetje op vakantie, lekker goedkoop en egoistisch, wel een leuk beestje in huis om jullie gezelschap te houden. NEEM DAN GEEN HOND! Er is niets mis mee met een kennel, want er zijn genoeg goede kennels in NL.
Ik heb zelf 1 hond en als ik geen oppas kan regelen, gaat die gewoon mee of we gaan niet. Dierentuin, pretparken, vakantie maak niet uit, er zijn genoeg plaatsen waar je je hond mee mag nemen, en die zoeken wij gewoon uit. Natuurlijk zijn er hondenbezitters die geen rekening houden met anderen, maar je moet de hondenbezitters niet over één kam scheren. Niet hondenbezitters zijn ook niet allemaal even lief.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Jelle zal het zien met zijn hond,natuurlijk doe je hond geen plezier in een vakantie park of een dierentuin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ???????????? @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

johnsmit
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2007 11:53

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door johnsmit »

vieze schijthonden :evil:
horen niet mee op vakantie

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Chief »

vieze schijthonden
horen niet mee op vakantie
Ik zeg altijd wie niet van dieren houd...... houdt ook niet van mensen,
en geloof me in de praktijk is dat echt zo.

Groetjes een echte dierenliefhebber :wink:

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door KPN »

Maar hoe ver staan die huisjes daar eigenlijk uit elkaar?

Is het zo, dat als je een welverdiende vakantie daar hebt, o.a. voor je rust, dat je dan de hele tijd dat vervelende gehijg (zeker als het warm is) en geblaf van de honden van je buren hoort?

Of hoor je dat niet, omdat die huisjes ver genoeg uit elkaar staan?

En ruimt iedereen echt die stront van zijn hond op daar?
Of je nu wel of geen hondenbelasting betaalt?

Geplaatst op: 01 Mei 2007 21:31
Ik zeg altijd wie niet van dieren houd...... houdt ook niet van mensen,
en geloof me in de praktijk is dat echt zo.
Er bestaan ook dierenliefhebbers die gewoon niet zo van honden houden. En zeker niet dicht bij hun in de buurt.
Ik hou bijvoorbeeld niet van honden, maar ik heb wel een kat die ik echt niet zou kunnen missen, behalve dan 2 weken per jaar, tijdens mijn vakantie :wink:

En als ik erge dingen hoor, bijvoorbeeld over dierenmishandeling, bio-industrie of proefdieren, dan vind ik dat heel erg, dan kan ik er soms zelfs wel om janken. Maar honden, die liever niet in mijn buurt.

Dat ze tijgers afschieten vind ik vreselijk, maar die hoef ik toch ook liever niet in mijn buurt. Laat ze lekker leven in die jungle ver hier vandaan.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Chief »

En ruimt iedereen echt die stront van zijn hond op daar?
Of je nu wel of geen hondenbelasting betaalt?
Even off topic ten eerste ik had het over dieren in het algemeen.
En wat betreft die opmerking over hondenstront, kom eens na een nacht slapen in mijn tuin kijken, die ligt dan vol met kattestront.
En dan kan ik wel pissig worden op die katten, maar die kunnen er geen bal aan doen, en ik geloof overigens niet dat daar belasting voor betaald word. En zo heeft ieder zijn eigen ding, ik vraag toch ook niet of mensen de schreeuwende kinderen thuis wil laten, of de 's nachts lallende dronken pubers. Er is ooit al eens een discussie geweest of er wel geestelijk gehandicapte wel op zo'n park thuis horen. De één wil rust de ander wil drukte de één wil zijn hond mee, ieder zijn meug. Nog even dan leven we met zijn allen in een hokjes maatschappij. Dan hebben we 40 verschillende vakantieparken.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 02 Mei 2007 22:33 door Chief

Even off topic ten eerste ik had het over dieren in het algemeen.
En wat betreft die opmerking over hondenstront, kom eens na een nacht slapen in mijn tuin kijken, die ligt dan vol met kattestront.
En dan kan ik wel pissig worden op die katten, maar die kunnen er geen bal aan doen, en ik geloof overigens niet dat daar belasting voor betaald word. En zo heeft ieder zijn eigen ding, ik vraag toch ook niet of mensen de schreeuwende kinderen thuis wil laten, of de 's nachts lallende dronken pubers. Er is ooit al eens een discussie geweest of er wel geestelijk gehandicapte wel op zo'n park thuis horen. De één wil rust de ander wil drukte de één wil zijn hond mee, ieder zijn meug. Nog even dan leven we met zijn allen in een hokjes maatschappij. Dan hebben we 40 verschillende vakantieparken.
Die vakantieparken zijn toch echt in de EERSTE plaats voor mensen gemaakt en NIET voor honden of katten of andere huisdieren.
Katten hoeven van mij ook niet per se mee naar dat vakantiepark, om daar jouw tuintje vol te schijten.

Van katten mag je zeggen wat je wil, maar ze hebben nog nooit een mens (dood) gebeten. Eng zijn ze dus niet, zeker als je ze met rust laat.

Luidruchtige pubers/kinderen zijn inderdaad ook irritant, maar het zijn wel mensen waar dat vakantiepark in de eerste plaats voor bedoeld was.
Om pubers en kinderen met honden te gaan vergelijken, vind ik persoonlijk toch ook een vreemde kronkel in jouw hersenen. Ben jij er soms zo één, die dieren belangrijker vindt dan zijn eigen soort?

Je mag misschien ook van hun ouders eisen dat ze er wat aan doen.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Chief »

Er heeft er maar één een kronkel en dat ben je helaas zelf, leer eerst eens begrijpent lezen :wink: En ja ik geef als voorbeeld gillende kinderen en pubers, ook daar storen mensen zich aan, dus als je even de moeite neem dan begrijp je mijn verhaal.
Wat heeft dat te maken met een hekel aan mensen hebben.
En als honden niet thuishoren op een vakantiepark dan zou ik maar een aktie groepje beginnen, zolang het door de vakantieparken goed gevonden word, wie zijn wij dan om daar over te oordelen.
En ja ik heb een hond die ik overigens nooit mee neem op vakantie, maar in een pension stop, waar ik zelf voor kies. En als je dat neer zet op een hondenforum dan krijg ik ook de wind van voren, want ook dat is niet goed. Wat doet een mens nog wel goed, laat iedereen en als je klachten heb op zo'n vakantiepark, dan kan je altijd nog klagen bij een receptie.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door KPN »

Ik ging toch nooit naar zo'n vakantiepark toe.

Dus het maakt mij verder echt niet uit of daar wel of geen honden rondlopen.

Het is wel zo, nu ik dit weet, dat ik ook zeker nooit zal gaan. En zeker niet om alleen maar bij de receptie te gaan klagen. Als die parken dat toestaan, dan is dat nu eenmaal zo.

Blijf ik er toch bij, dat ik het wel een vreemd beleid vind van die parken.
Tenzij er misschien meer mensen zijn die met een hond willen gaan, dan mensen die er last van hebben.

Dat jij je hond in een pension stopt, dat vind ik juist wel goed.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door eeliane »

Moet zeggen dat ik het niet zo prettig vindt hoor dat er misschien voor mij, 3 honden in het huisje hebben gezeten. Ik houd helemaal niet van honden in huis, wij hadden ze vroeger op het erf lopen en buiten slapen. Binnen kwamen ze zelden, veel te groot.
Gelukkig heb je binv bij Centerparcs de keuze om je huisje helemaal COPD te laten schoonmaken. Dus mensen die last hebben van allergieen en/of het vies vinden dat er misschien een hond in huisje gezeten heeft (of een ander dier, nemen mensen wel eens hun kat mee dan?)dan kan je het huisje extra grondig laten reinigen. Dan reinigen ze ook de bank en stoelen en matrassen extra.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ja, er is voor iedereen een huisje in die parken. Of je nu met je kinderen of met je honden gaat, of je allergies ben, enz.
Het enige is dat je elkaar buiten wel tegen komt.
En wat die honden poep betreft, ze hebben daar speciale honden uitlaat plaatsen door heel het park heen. En je kan ook buiten het park gaan lopen met je hond, dat doen wij altijd.
Kinderen hoor je daar ook, maar last ervan, of van geblaf?, nee dat heb ik daar nog niet mee gemaakt. Ja, er zijn ook mensen die hun kat mee nemen. Er komen soms zelfs eekhoorntjes naar binnen :wink: en kool meesjes. En het huisje wordt gewoon gereinigd hoor, net als alle andere huisjes. Het verschil is als je je hond netjes opgeeft, dan spuiten ze de huisjes voor eventuele ongedierte.
Dat extra reinigen heb ik nog nooit mee gemaakt hoor.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 03 Mei 2007 20:49 door mariska666


--------------------------------------------------------------------------------

Ja, er is voor iedereen een huisje in die parken. Of je nu met je kinderen of met je honden gaat, of je allergies ben, enz.
Het enige is dat je elkaar buiten wel tegen komt.
En wat die honden poep betreft, ze hebben daar speciale honden uitlaat plaatsen door heel het park heen. En je kan ook buiten het park gaan lopen met je hond, dat doen wij altijd.
Kinderen hoor je daar ook, maar last ervan, of van geblaf?, nee dat heb ik daar nog niet mee gemaakt. Ja, er zijn ook mensen die hun kat mee nemen. Er komen soms zelfs eekhoorntjes naar binnen en kool meesjes. En het huisje wordt gewoon gereinigd hoor, net als alle andere huisjes. Het verschil is als je je hond netjes opgeeft, dan spuiten ze de huisjes voor eventuele ongedierte.
Dat extra reinigen heb ik nog nooit mee gemaakt hoor.
Klinkt wel beter.
Misschien ga ik nu toch wel. :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Quote:
Geplaatst op 03 Mei 2007 20:49 door mariska666
Ja, er is voor iedereen een huisje in die parken. Of je nu met je kinderen of met je honden gaat, of je allergies ben, enz.
Het enige is dat je elkaar buiten wel tegen komt.
En wat die honden poep betreft, ze hebben daar speciale honden uitlaat plaatsen door heel het park heen. En je kan ook buiten het park gaan lopen met je hond, dat doen wij altijd.
Kinderen hoor je daar ook, maar last ervan, of van geblaf?, nee dat heb ik daar nog niet mee gemaakt. Ja, er zijn ook mensen die hun kat mee nemen. Er komen soms zelfs eekhoorntjes naar binnen en kool meesjes. En het huisje wordt gewoon gereinigd hoor, net als alle andere huisjes. Het verschil is als je je hond netjes opgeeft, dan spuiten ze de huisjes voor eventuele ongedierte.
Dat extra reinigen heb ik nog nooit mee gemaakt hoor.
Klinkt wel beter. Misschien ga ik nu toch wel.

Het klinkt inderdaad beter: vogels vliegen naar binnen , eekhoorntjes lopen naar binnen, kinderen doen poeplaarsen aan,honden zijn gemuilkorfd (anti blaf instrument)). Katten worden aangelijnd. :D :D

Nar dit park wil ik ook heengaan. FANTASTISCH zoals allees geregeld is. :D

Gesloten