LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 honden mee ?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

we denken erover om een 3de hond uit het asiel te halen,maar nu blijkt dat we zowel bij Landal,Hogenboom en Roompot niet terecht kunnen met 3 honden, weten jullie adressen van bungalowparken waar we wel terecht zouden kunnen ??

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Jonjo »

ARTIS?? BLIJDORP??? EMMEN?????

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

lachen zeg jonjo :oops: :cry:

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door foxman »

Ik zou het helaas echt niet weten
Maar ik zou gewoon niks zeggen en er maar 2 aangeven

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hoi,
Zijn het 3 kanjers, of middelmaten?
Ik zou ook 2 opgeven en 3 meenemen. Wij gaan meestal 2x per jaar naar landal, ik geef altijd mijn hond op, maar er is nog nooit gecontroleerd. Het is idd zover ik weet 2 huisdieren per bungalow.

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

hoi mariska,
het zou dan gaan om 3 engelse cockerspaniels,
vind het eerlijk gezegd best wat eng om te liegen over dit :( ,
groetjes Karin.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hoi Karin,
Ja is het ook, maar ik weet niet hoe lang jij er al kom? Maar ze controleren nooit. Ik geef ook altijd mijn hond op, maar dan zou je nu met 3 hondjes niet meer weg kunnen. En mensen die 2 new found landers mogen wel in een huisje. Zijn nog groter toch?
Of je belt naar landal, en vertel dat je 3 middel slag hondjes heb en dat je graag een huisje wil huren. En dan afwachten wat ze zeggen.
Je heb kans dat het mss toch wel mag.
Groetjes mariska (ook honden liefhebber)

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

Hoi Mariska,
ik heb met Landal,Hogenboom en Roompot contact gehad,ze staan idd slechts 2 honden toe in een bungalow,alleen zou Hogenboom misschien 2 parken in Drenthe weten die misschien 3 honden zouden willen toestaan,Landals reactie was : zeg naar welk park je wil,dan kunnen wij informeren of die wel 3 honden toestaan, Roompot hiled vast aan 2 honden.
Nu klinkt dat van Hogenboom en Landal wel ''aardig'',maar ik vind dat geen fijne methode om een bungalow te boeken,wil toch ook graag een park waar leuke dingen te doen zijn voor mijn jongste van 8.
Vandaar dus mijn vraag op deze site.
Heb ook al rondgekeken op de site dogsincluded,is ook een fijne tip !!
groetjes Karin.

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Ik heb wel een tip voor je.
Kijk maar eens op deze website.
http://www.hotdogholidays.com/
Dit is er slechts 1, maar als je verder zoek met een zoekrobot op vakantie en hond dan kom je vast nog wel meer mogelijkheden tegen.
Suc6.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik vind 3 honden erg veel voor in een bungalow, in hotels en appartementen mag vaak maar 1 hond, ik zou als je vaak op vakantie gaat geen 3e hond nemen, is gewoon erg lastig.
Wij hebben er 1, en voor ons is de keuze soms erg beperkt met hotels en dergelijke, bij 2 houd het vaak echt op, 3 staat volgens mij niemand toe en dat is best logisch, 3 is gewoon erg veel!

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hoi Daika,

Weet je dan een park waar je graag heen wil, dan zeg je dat toch tegen landal. Bij landal hebben ze een aantal parken waar ook veel voor kinderen te doen is. En meestal een bos erom heen, is leuk voor de hondjes. Of je nou met 2 new foundlanders komt of met 3 cockers, vind ik toch ook een verschil. Wij gaan vaak naar het vennebos, hier is erg veel te doen voor kinderen, en met de hond kan je ook van alles net buiten het park.

Succes en groetjes

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb in het verleden eens mijn Rottweiler meegenomen naar zo'n park, maar mijn ervaring is dat je toch beter kunt zorgen voor een hondenoppas of kennel.
Je bent toch aan zo'n huisje gebonden door die hond en om ze nu de hele tijd alleen te laten is ook zo zielig.
Ook voor hen is het een vreemde omgeving met alle nieuwe geuren erbij.
Toen ik mijn tweede Rottweiler erbij nam gingen ze elk jaar naar een erkende kennel en daar ging het prima.
Zo konden wij met een gerust hart op vakantie en de honden hadden het naar hun zin op die boerderij/kennel.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik neem altijd mijn hond mee. (voortaan 2, want ik heb er nog een pup bij). Maar dat bevalt prima. Ik zou hem juist voor geen goud in een kennel doen. Wij gaan daar zwemmen, maar komen regelmatig in het huisje terug. Er is in dat park genoeg te doen, en als je een paar uurtjes weg ben, moet toch kunne. Ik ben bij ons eigen thuis ook niet hele dagen in huis. En ik heb niet het idee dat onze golden het niet naar zijn zin heeft, zolang wij in de buurt zijn is het goed voor hem.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik zeg ook niet dat het per definitie slecht is voor een hond om mee te gaan, maar ik vind dat je per hond moet kijken of je hem/haar er wel een plezier mee doet.
Ook een hond kan heimwee krijgen ;)
En het gaat er natuurlijk ook om wat je zelf van plan bent tijdens je vakantie...weet je bij voorbaat al dat je niet veel in het huisje zult zijn, dan kun je de hond beter thuis laten, anders is het zo zielig.
Dan heb je ook nog van die honden die het huisje vrolijk gaan verbouwen als je even weg bent :lol:
Daarom zeg ik dat je beter eerst kunt nadenken of het uberhaupt wel iets is voor je hond, voordat je voor onverwachte verrassingen komt te staan of juist je hele vakantie in duigen valt.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door mariska666 »

ja, begrijp ik dat je wel vaker terug moet komen in je huisje.
Toen onze hond 6 maanden oud was nam ik zijn bench mee voor de zekerheid, zodat hij niet kon slopen. Maar goed die van mij is het helemaal gewend en vindt het net als ons leuk om er eventjes tussenuit te gaan. Maar als je idd een zenuwachtige hond heb, zou ik hem ook niet meenemen. Dan pest je het beestje er alleen maar mee.

esjo
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 mar 2006 16:03

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door esjo »

Volgens mij mag het wel in Centerparcs.
Vrienden van ons hebben ook 3 honden en komen altijd weer ergens terecht waar het is toegestaan. (2 grote en een kleinere)

espana
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2004 12:11

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door espana »

Wij wilde laatst ook boeken bij Roompot en daar wordt ook echt duidelijk in de brochure vermeld dat er 1 of maximaal 2 huisdieren per accommodatie worden toegelaten (afhankelijk van het park).

Kennissen van ons hadden de 3e hond niet opgegeven en werden dus geweigerd van het park. Ze controleren hier toch regelmatig. Is het niet bij de receptie zelf dan is er altijd wel een beheerder of een bungalow-buur die het ziet of een van de medewerkers

In de Algemene Voorwaarden van ROompot staat ook duidelijk:
Het later aanmelden van een huisdier kan weigering tot het park tot gevolg hebben zonder recht op restitutie van de reissom. Dit hadden zij dus niet goed gelezen. jammer voor hen maar regels zijn regels.

En inderdaad 3 huisdieren is toch wel erg veel.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door Henri42 »

eerlijk gezegd vind ik dat huisdieren niet thuis horen op een vakantie park, de hondenbezitters doen hun beesten daar geen plezier mee en bezorgen overlast aan de dik betalende gasten.maar dat zal de hondenliefhebbers worst zijn.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door gjvisser »

Wat een domme reactie waar niemand wat aan heeft...

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: 3 honden mee ?

Ongelezen bericht door daika »

zeker geen dierenliefhebber,waarom zouden honden het niet fijn vinden om mee te gaan op vakantie,lijkt me fijner als met tig honden samen bij een of andere opvang te zitten, en de meesten ruimen de poep gewoon op dus ook daar geen klagen over

Gesloten