LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aan Bungalow.net boete betalen?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
AlfredV
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2013 13:06

Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door AlfredV »

We hebben bij bungalow.net een huis gehuurd voor de wintersport in Polen.
Aanbetaling gedaan en vervolgens moest ik het resterende bedrag voor 29 december betalen.
Door omstandigheden heb ik een paar dagen later op 2 januari het bedrag overgemaakt.
Nu moet ik 35 euro betalen. Ze hebben me daarna proberen te bereiken maar aangezien mijn email adres veranderd was in oktober/ november heb ik niks vernomen, dat zou mijn verantwoordelijkheid zijn.
Heb de kleine lettertjes gelezen en daarin staat dat ik nog in de betalings termijn zit.
Maar het 'systeem' zegt dat ik 35 euro moet betalen. Ik ben niet van plan dit geld te betalen aangezien dit nergens staat vermeld in de kleine lettertjes.
Iemand een advies of ook soortgelijke ervaring.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Maar het 'systeem' zegt dat ik 35 euro moet betalen. Ik ben niet van plan dit geld te betalen aangezien dit nergens staat vermeld in de kleine lettertjes.
Iemand een advies of ook soortgelijke ervaring.
Als u niet de €35,00 betaald bent u de rest van uw geld en de vakantie kwijt. 't Is maar wat u zwaarder laat wegen. De kleine lettertjes of...

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Dit vond ik in de voorwaarden http://www.bungalow.net/bungalow.net-huurvoorwaarden

Artikel 8. Betaling
Bij het tot stand komen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 30% van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan.
Het restant van de reissom moet uiterlijk zes weken voor de dag van vertrek in het bezit zijn van Bungalow.Net. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim. Hij wordt daar door of namens Bungalow.Net schriftelijk op gewezen en heeft dan alsnog de mogelijkheid het nog verschuldigde bedrag binnen 7 werkdagen te voldoen. Indien betaling ook dan uitblijft, wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Bungalow.Net heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten in rekening te brengen. In dat geval worden de reeds betaalde gelden met de annuleringsgelden verrekend.
Indien de overeenkomst binnen 6 weken voor de dag van vertrek tot stand komt, moet terstond de gehele reissom worden voldaan.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door Toppy »

Je sluit met elkaar een overeenkomst.
Deel daarvan is dat je op tijd betaald. Dat weet je. Je doet het niet.
In plaats van het boetekleed aan te trekken ga je hier een beetje lopen zeuren.

Hoe zou je het vinden als die andere partij de afspraken na zou komen wanneer het hen uitkomt en als je ze daarover aanspreekt met een flutverhaal aan komt zetten?

AlfredV
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2013 13:06

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door AlfredV »

Hallo Gerda,
Mijn betaling valt dus in de periode van 7 dagen zoals staat vermeld.
Maar ik vind niks terug over een boete.

Ik loop niet te zeuren maar bedrijven gaan makkelijk met boetes lopen gooien die niet in verhouding staan. En zeker niet als het nergens staat beschreven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door sjohie »

AlfredV schreef:Hallo Gerda,
Mijn betaling valt dus in de periode van 7 dagen zoals staat vermeld.
Maar ik vind niks terug over een boete.

Ik loop niet te zeuren maar bedrijven gaan makkelijk met boetes lopen gooien die niet in verhouding staan. En zeker niet als het nergens staat beschreven.
Hoe weet je zo zeker dat die 35 euro niet in verhouding is? Een beetje kantoormedewerker kost inclusief huisvesting, IT en de rest, 63 à 75 euro/uur. Dit is dus een klein half uurtje om dit allemaal te bekijken en op te lossen in de diverse systemen. Zo gek is dat ook weer niet hoor.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door 16again »

Inderdaad is betalingstermijn verstreken.
Echter, de voorwaarden bieden de mogelijk om binnen een periode van 7 werkdagen alsnog te betalen, hier is volgens TS aan voldaan.
De voorwaarden reppen niet over extra kosten tijdens deze 7 dagen, m.i. mogen deze kosten dan ook niet zomaar in rekening gebracht worden.
Wettelijk mag pas incasso kosten berekend worden 14 dagen na ontvangst aanmaning.

AlfredV
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2013 13:06

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door AlfredV »

Beste mensen, ik heb opnieuw contact gehad met bungalow.net en ze hebben de kwestie opnieuw bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat beide parijen een punt hebben maar dat er nergens staat dat een boete opgelgd kan worden is de boete ingetrokken.
Met goed lezen en overleg kom je heel eind.
Bedankt voor het meedenken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, scheelt je 35 piek, toch. Moeten ze wel hun voorwaarden duidelijker stellen, wat ze wel zullen gaan doen, neem ik aan :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:
AlfredV schreef:Hallo Gerda,
Mijn betaling valt dus in de periode van 7 dagen zoals staat vermeld.
Maar ik vind niks terug over een boete.

Ik loop niet te zeuren maar bedrijven gaan makkelijk met boetes lopen gooien die niet in verhouding staan. En zeker niet als het nergens staat beschreven.
Hoe weet je zo zeker dat die 35 euro niet in verhouding is? Een beetje kantoormedewerker kost inclusief huisvesting, IT en de rest, 63 à 75 euro/uur. Dit is dus een klein half uurtje om dit allemaal te bekijken en op te lossen in de diverse systemen. Zo gek is dat ook weer niet hoor.
Heel soms heb ik soms wel eens het idee dat automatisering niet zoveel sneller gaat dan de ouderwetse handmatige manier van boekhouden van 'vroeger'.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Incassokosten mogen pas in rekening gebracht worden op het moment dat u na het intreden van het verzuim vruchteloos een aanmaning hebt ontvangen, met een betalingstermijn van tenminste veertien dagen en u hierin bent gewezen op de gevolgen van niet betaling, waaronder ook de kosten conform de wet. De schuldeiser mag zelf de hoogte van de incassokosten betalen, zolang als deze het wettelijk maximum niet overschrijden. U bent nooit in verzuim geraakt (want de schuldeiser heeft geen ingebrekestelling verstuurd) en u heeft nooit een dergelijke aanmaning ontvangen. De € 35 zijn dus onverschuldigd.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door riddert »

alfatrion schreef:Incassokosten mogen pas in rekening gebracht worden op het moment dat u na het intreden van het verzuim vruchteloos een aanmaning hebt ontvangen, met een betalingstermijn van tenminste veertien dagen en u hierin bent gewezen op de gevolgen van niet betaling, waaronder ook de kosten conform de wet. De schuldeiser mag zelf de hoogte van de incassokosten betalen, zolang als deze het wettelijk maximum niet overschrijden. U bent nooit in verzuim geraakt (want de schuldeiser heeft geen ingebrekestelling verstuurd) en u heeft nooit een dergelijke aanmaning ontvangen. De € 35 zijn dus onverschuldigd.
Daar was TS al achter, en hoeft deze dus ook niet te betalen. Het geval is inmiddels opgelost.

Bibi1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2013 11:35

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door Bibi1984 »

Als je te laat bent met betalen worden hier vaak concequenties aan gegeven. Je bent vast eerder gewaarschuwd dat de betalingen gedaan moesten worden, maar zoals je aangeeft heb je een ander mailadres genomen. In dit geval geef je het bedrijf de schuld, terwijl je hier zelf niet om de datum hebt gedacht en ook de desbetreffende mogelijke verwijzingen naar de administratiekosten wellicht niet hebt gezien.

Ik heb zelf ook een eigen bedrijf en vind het gemak waarmee mensen klagen op het internet over bedrijven niet altijd even fair.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aan Bungalow.net boete betalen?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bibi1984 schreef:Als je te laat bent met betalen worden hier vaak concequenties aan gegeven. Je bent vast eerder gewaarschuwd dat de betalingen gedaan moesten worden, maar zoals je aangeeft heb je een ander mailadres genomen. In dit geval geef je het bedrijf de schuld, terwijl je hier zelf niet om de datum hebt gedacht en ook de desbetreffende mogelijke verwijzingen naar de administratiekosten wellicht niet hebt gezien.

Ik heb zelf ook een eigen bedrijf en vind het gemak waarmee mensen klagen op het internet over bedrijven niet altijd even fair.
Wat de consequentie is, is in een eerder bericht al vermeld:

Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim. Hij wordt daar door of namens Bungalow.Net schriftelijk op gewezen en heeft dan alsnog de mogelijkheid het nog verschuldigde bedrag binnen 7 werkdagen te voldoen

Het was dus idd niet correct €35 te rekenen.

Gesloten