LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
MarcelHaarbosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2020 10:36

Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door MarcelHaarbosch »

Dit was onze eerste en tevens laatste (!) boeking bij Ardennes Etapes.
Wij kunnen iedereen dit bedrijf met klem afraden!
Dit bedrijf geeft ons geen andere keus dan onze ervaringen met u te delen.

Wij hebben via dit bedrijf met onze familie (ongeveer 20 personen) een weekendje weg geboekt in één groot huis in de Belgische Ardennen.
Door de uitbraak van het Coronavirus willen een aantal mensen niet graag weg om op 1,5 meter van elkaar in één groot huis te verblijven.
We hebben diverse keren contact gehad. Gevraagd om een voucher, verzocht om reservering om te boeken naar volgend jaar, gevraagd om uitstel van betaling zodat we nog even de ontwikkelingen af kunnen wachten.
Dit bedrijf gaat echter op geen enkel voorstel in. Ze houden star vast aan wat op papier staat. Er is geen enkel begrip voor de situatie.
“Wij volgen de betalingsprocedure. Uw reservering is geannuleerd volgens de algemene voorwaarden.”
Als familie zijn wij ruim 400 euro aanbetaling kwijt.
Mijn advies: bespaar u een hoop tijd, ellende en geld en boek niet bij dit bedrijf.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En voor wanneer had u dan geboekt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door berndv »

MarcelHaarbosch schreef:
20 mei 2020 10:46
Dit bedrijf gaat echter op geen enkel voorstel in. Ze houden star vast aan wat op papier staat. Er is geen enkel begrip voor de situatie.
zo te lezen is er een gebrek aan wederzijds begrip.

Maar wellicht handig om wat meer info te vermelden. Wanneer heeft u geboekt en voor welke periode? Zo te lezen is het verzoek tot annuleren vanuit u als boeker gekomen, en niet vanuit de verhuurder. Dat doet mij denken dat de accomodatie gebruikt kan worden, met inachtname van de coronaregels die daar gelden.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

willen niet graag weg, tja, dat kun je de verhuurder niet verwijten, je kunt wel weg maar dat je niet wilt is iets dat de verhuurder niet aangerekend kan worden dus ja, dan ben je je annuleringskosten kwijt, u had geen annuleringsverzekering waar u nog iets kan verhalen?

Ton Quichot
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:34

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door Ton Quichot »

Wanneer wilde u gaan, waar is het huis gelegen. Als het Belgie is, waren de grenzen in die periode gesloten voor een niet noodzakelijke reis? En, kennelijk zijn er ook mensen die wel willen gaan?

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor mijn vriendenweekend heeft Ardennes Etapes het juist perfect geregeld. Juist gecommuniceerd, pas gecanceld toen duidelijk was dat het niet door kon gaan en direct de voucher erbij, binnen een week hebben we opnieuw geboekt, wat vanwege de drukte wel wat duurder was, maar dat is logisch.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door Revoked »

Nijogeth schreef:... wat vanwege de drukte wel wat duurder was, maar dat is logisch.
Dat vraag ik me dus af. Die "drukte" is niet te controleren èn naar alle waarschijnlijkheid door henzelf geïnflicteerd. Coronawinst....

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door alfatrion »

U heeft een beroep gedaan op uw opschortingsrecht. U kunt natuurlijk altijd een europees grensoverschrijden geschil starten.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Revoked schreef:
22 mei 2020 20:02
Nijogeth schreef:... wat vanwege de drukte wel wat duurder was, maar dat is logisch.
Dat vraag ik me dus af. Die "drukte" is niet te controleren èn naar alle waarschijnlijkheid door henzelf geïnflicteerd. Coronawinst....
Dat zeiden ze niet tegen mij. Dat is mijn logische conclusie. Je gaat nu mensen met vouchers krijgen en de reguliere boekingen, dus het wordt gewoon drukker. En om rond te komen, zullen ze het duurder moeten maken, want door die vouchers missen ze veel inkomsten het komende jaar. 1+1=2.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
22 mei 2020 19:26
Voor mijn vriendenweekend heeft Ardennes Etapes het juist perfect geregeld. Juist gecommuniceerd, pas gecanceld toen duidelijk was dat het niet door kon gaan en direct de voucher erbij, binnen een week hebben we opnieuw geboekt, wat vanwege de drukte wel wat duurder was, maar dat is logisch.
Maar jullie hadden natuurlijk netjes op tijd de (volledige) rekening betaald.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Aanbetaling 400 euro kwijt, niet boeken bij Ardennes Etapes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, direct bij het boeken betaald.

Gesloten