LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleren i.v.m. coronamaatregelen: geld terug?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
1Mark993
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2021 15:33

Annuleren i.v.m. coronamaatregelen: geld terug?

Ongelezen bericht door 1Mark993 »

Wij zouden het weekend van 23 oktober 2020 met acht vrienden op vakantie gaan naar een vakantiepark. Vanwege de coronamaatregelen hebben wij het toen niet door laten gaan, en opgeschoven naar het weekend van 23 april 2021. Wij hoopten destijds dat alles nu wel weer een beetje bijgetrokken zou zijn. Helaas kan het nu nog niet doorgaan, aangezien we dan met meer dan de 2 toegestane personen samenzijn. Wij hebben nu weer de optie om het een half jaar te verzetten, echter wordt het dan opeens flink duurder. Hieronder het prijsverloop;
23 oktober 2020 €500,-
23 april 2021 €540,-
oktober 2021 €929,-

Wij zouden nu aanzienlijk veel meer moeten betalen. Wanneer wij de vakantie annuleren, zijn wij ons geld ook kwijt.
Wij kunnen ons geld niet terugkrijgen. Wel zouden we een voucher kunnen krijgen, maar het prijsverloop laat wel zien dat we van de oorspronkelijke €500,- nu niet meer weg zouden kunnen.

Mijn vraag is of wij op de een of andere manier ons geld zouden kunnen terug krijgen?

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Annuleren i.v.m. coronamaatregelen: geld terug?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee hoeveel oktober u gaat, maar in die maand zit wel de herfstvakantie. En ja, op dat soort momenten betaal je de hoofdprijs.
Het nadeel in uw geval is dat het huisje gewoon beschikbaar is en er geen verbod is op het verhuren van huisjes. Geld terug zal dus lastig worden. Een wettelijke basis lijkt er mij niet te bestaan daarvoor.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Annuleren i.v.m. coronamaatregelen: geld terug?

Ongelezen bericht door Jablan »

Is november 2021 nog een optie? Dan zou de prijs logischerwijs rond de 460 moeten uitkomen.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Annuleren i.v.m. coronamaatregelen: geld terug?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is mij niet duidelijk wat adviezen en wat regels zijn. Echter ik dacht dat het een advies is.

Het is logisch dat je in een duurdere periode meer moet betalen.

Als je je geld terug wil, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Ik denk dat 1 van die 8 wel een rechtsbijstandverzekering heeft.

Natuurlijk kan je ook besluiten om gewoon op vakantie te gaan. Ik denk niet dat de politie op elk park toezicht staat te houden. Echter zit daar ook risico's aan vast.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Annuleren i.v.m. coronamaatregelen: geld terug?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seinhuis schreef:
09 apr 2021 21:32
Als je je geld terug wil, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Ik denk dat 1 van die 8 wel een rechtsbijstandverzekering heeft.
De hoofdboeker zal dan een verzekering moeten hebben. Je kan niet op naam van een ander bij je eigen verzekering aankloppen.

Gesloten