LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
maas0112
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2015 13:30

annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door maas0112 »

We hebben onze vakantie geboekt bij Centerparcs en daarbij keurig een annuleringsverzekering afgesloten.
Een week na de boeking werd bij mn moeder borstkanker geconstateerd, daarvoor werd ze geopereerd (borst-amputatie) en de operatie viel jammer genoeg net in onze geplande vakantie.

Dus logischerwijs vakantie geannuleerd (mn moeder is alleenstaand) en claim ingediend bij Europ-Assistance (die de verzekering doet voor Centerparcs).
Alle documenten opgestuurd: boekingsformulier, annuleringsnota, afsprakenkaart van mn moeder, uittreksel van de gemeente (bewijs dat mn moeder, ook echt mn moeder is).
4 dagen later ontvang ik de vraag:

In antwoord op uw verzoek, willen wij u graag informeren om u verder te helpen met uw dossier, wij u vragen om ons het volgende document te sturen :
Een compleet medisch attest (hospitalisatie) van de patient met diagnose. Op dit document met vermelding van de datum, handtekening, de oorzaak, geschiedenis, behandeling.


Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat ze doelbewust het proces van uitbetaling aan het vertragen zijn.

Ik bij het ziekenhuis langs geweest en heb van de internist oncoloog een ondertekende brief gekregen dat mijn moeder inderdaad op de betreffende datum geopereeerd is vanwege borstkanker.
Volgens de internist-oncoloog moest dit voldoende bewijs zijn. Ik denk het ook.

Ik wacht nu op de reactie van europ-assistance, maar als ze moeilijk doen denk ik erover het Kifid in te schakelen.
Wat denken jullie?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik de k dat je eerst de reactie moet afwachten voordat je dit topic opent.

Geef de verzekeraar eerst eens een kans om uw aanvraag te behandelen !

maas0112
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2015 13:30

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door maas0112 »

als ik al compleet ben geweest bij de eerste keer, waarom willen ze een compleet medisch attest, met geschiedenis?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door thecure »

maas0112 schreef:als ik al compleet ben geweest bij de eerste keer, waarom willen ze een compleet medisch attest, met geschiedenis?
Omdat de afsprakenkaart tot dat moment hun enige document is, waaruit zou blijken dat uw moeder helaas een operatie moet ondergaan.
Ik snap dat ze meer bewijs willen, dit zou gemakkelijk vervalst kunnen worden.

klinkt hard, maar de goeden moeten onder de kwaden lijden. ik denk dat verzekeraars genoeg hebben meegemaakt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door kweenie »

De verzekeraar zal willen nagaan of je al dan niet wist dat de operatie eraan zat te komen. Lijkt me niet zo heel vreemd, omdat een en ander zo kort achter elkaar is gebeurd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door Brahms »

Als eerste, heel vervelend voor je moeder. Hoop dat het allemaal weer goed komt.

Even voor de beeldvorming, ging uw moeder ook mee op deze vakantie naar Center Parks ?

Zo niet, al eens gekeken of annuleren volgens de voorwaarden dan uberhaupt wel mogelijk is ?

Verder, ik deel wat andere reeds hier schreven, geduldig afwachten is een schone zaak.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even los van alle emoties die bij dit soort zaken komt kijken. U annuleert een vakantie en doet vervolgens een beroep op de annulerings verzekering. En bij alles wat U opstuurt zit geen medisch bewijs voor de onderbouwing van de annulering want een afspraken kaart valt daar niet onder. Dan is het logisch dat de verzekering vraag om meer informatie (bewijs) dat er een medische reden was voor de annulering. U heeft vervolgens het bewijs in het ziekenhuis gehaald en opgestuurd naar de verzekering. Tot nu toe lees ik nog steeds niet dat de verzekering de boel probeert te vertragen. De verzekering kan deze claim nu volgens mij snel afhandelen.
Kunt U nog laten weten hoe dit geheel afloopt.

maas0112
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2015 13:30

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door maas0112 »

Bedankt voor al jullie reacties. Stel het op prijs. Ik zal zeker laten weten hoe het afloopt.
Nog 1 ding, Er werd hier gezegd

"klinkt hard, maar de goeden moeten onder de kwaden lijden. ik denk dat verzekeraars genoeg hebben meegemaakt."

Ik kan me voorstellen dat de verzekeraar wordt opgelicht als er uitgaven wordt geclaimed die helemaal niet zijn gedaan. Bijvoorbeeld het opgeven van een tv die gestolen zou zijn bij een inbraak. Terwijl die tv eigenlijk niet gestolen is, maar stikum aan zoonlief is gegeven die op kamers woont.
Maar in dit geval is CenterParcs toch "getuige" van het feit dat de reis echt ook geboekt was, en daarna ook echt geannuleerd was?

maas0112
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2015 13:30

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door maas0112 »

Hoi Brahms, annulereing is mogelijk bij ziekte van eerstegraads familieleden (staat in de voorwaarden). Ook als deze niet meegaan.

maas0112
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2015 13:30

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door maas0112 »

Kweenie, je zegt:
"De verzekeraar zal willen nagaan of je al dan niet wist dat de operatie eraan zat te komen. Lijkt me niet zo heel vreemd, omdat een en ander zo kort achter elkaar is gebeurd"

Wij wisten het niet ten tijde van de boeking. De diagnose is gesteld na de boeking.

Kan me ook niet voorstellen dat iemand die het vantevoren wel weet, een vakantie zou boeken waarbij de operatiedatum in zijn/haar vakantie valt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door Brahms »

maas0112 schreef:Hoi Brahms, annulereing is mogelijk bij ziekte van eerstegraads familieleden (staat in de voorwaarden). Ook als deze niet meegaan.
Prima, bedankt voor de terugkoppeling. Nu even geduldig afwachten. Verneem graag hoe het afloopt.
maas0112 schreef:?.....Wij wisten het niet ten tijde van de boeking. De diagnose is gesteld na de boeking.
Kan me ook niet voorstellen dat iemand die het vantevoren wel weet, een vakantie zou boeken waarbij de operatiedatum in zijn/haar vakantie valt.........
U moest eens weten wat mensen allemaal doen. Simpel voorbeeld, reis geboekt maar perongeluk op verkeerde data (dus in dit geval op de operatiedatum welke al maanden bekend was). Dan gebruik maken van de annuleringsverzekering om het foutje even te herstellen.
Heel erg goed dat verzekringen echt het onderste uit de kan vragen om te controleren, per jaar worden miljoenen euros geclaimd alwaar geen recht op is.......

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door kweenie »

maas0112 schreef:Kweenie, je zegt:
"De verzekeraar zal willen nagaan of je al dan niet wist dat de operatie eraan zat te komen. Lijkt me niet zo heel vreemd, omdat een en ander zo kort achter elkaar is gebeurd"

Wij wisten het niet ten tijde van de boeking. De diagnose is gesteld na de boeking.
Dat is nu precies waar de verzekeraar de 'bewijzen' van wil hebben... En daarom moeten die papieren worden opgestuurd.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door Dirkie »

maas0112 schreef:Bedankt voor al jullie reacties. Stel het op prijs. Ik zal zeker laten weten hoe het afloopt.
Nog 1 ding, Er werd hier gezegd

"klinkt hard, maar de goeden moeten onder de kwaden lijden. ik denk dat verzekeraars genoeg hebben meegemaakt."

Ik kan me voorstellen dat de verzekeraar wordt opgelicht als er uitgaven wordt geclaimed die helemaal niet zijn gedaan. Bijvoorbeeld het opgeven van een tv die gestolen zou zijn bij een inbraak. Terwijl die tv eigenlijk niet gestolen is, maar stikum aan zoonlief is gegeven die op kamers woont.
Maar in dit geval is CenterParcs toch "getuige" van het feit dat de reis echt ook geboekt was, en daarna ook echt geannuleerd was?
Dat laatste klopt maar doet alleen ter zake voor de annulering. Een veel gemaakte fout is dat veel mensen denken dat je niet mag annuleren. Dat mag namelijk altijd. Na het annuleren krijg je een annulerings nota met daarop de kosten die in rekening gebracht zijn voor het annuleren. En die nota kan je eventueel vergoed krijgen via de annulerings verzekering. En natuurlijk is het niet zo, dat je altijd de vergoeding krijgt. Je moet wel aan de voorwaarden van de annulerings verzekering voldoen. Ik werk niet bij een verzekeraar maar mijn inschatting is dat het in dit geval wel zo is.

maas0112
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 apr 2015 13:30

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door maas0112 »

Het is goed gekomen. Ze gaan het geld naar me overmaken. de brief van de oncoloog was voldoende.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door Dirkie »

maas0112 schreef:Het is goed gekomen. Ze gaan het geld naar me overmaken. de brief van de oncoloog was voldoende.
Heel goed om te lezen dat het naar tevredenheid geregeld is.

Famvisser
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2017 14:31

Re: annulering Centerparcs (Europ-Assistance)

Ongelezen bericht door Famvisser »

Hier is hethe exact het zelfde gegaan. Mijn man moest chemotherapie hebben in onze vakantie. wij wachten nu al vanaf 30 juli op ons geld. En we hebben alle documenten die ze vroegen opgestuurd en daarna exact de zelfde ( ma dat we ook een mail kregen dat we papieren ban de arts moesten opsturen terwijl deze al opgestuurd waren ...) en tot onze verbazing kregen we maandag een mail met een bedrag wat 106 euro minder was dan waar we recht op hebben en centerparc en het verzekeringsmaatschappij bedrijf geven elkaar de schuld. Ze zouden het nu zelf uitzoeken en ons weer bellen pffff :/

Gesloten