LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] servicekosten weekend bungalow

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
J.Jaasma

servicekosten weekend bungalow

Ongelezen bericht door J.Jaasma »

Hallo,
Ben afgelopen weekend naar Texel geweest, had ivm 35-jaar huwelijk een huis gehuurd. Kosten waren derhalve, van vrijdag 15.00 tot maandag voor 10.00 uur vrij hoog, maar dat wist je vooraf. Dat er bij de sleutelafhalen ook een borg moest worden betaald zal er wel bijhoren (werd overigens nergens vermeld). Klap op de vuurpijl was maar liefst 47 euro servicekosten die a la minute betaald moest worden anders geen sleutel. Een hele groep sleutelafhalers werd boos, nergens werd dit vemeld. Een echtpaar beschikte niet over contant geld en omdat hun pin weiegerde moest eerst worden gebeld met familie om dit bedrag over te latenmaken. Mijn vraag: kan dit zomaar zonder info vooraf?

J.Jaasma

Re: servicekosten weekend bungalow

Ongelezen bericht door J.Jaasma »

Aanvulling op het verhaal: de info over borg en servicekosten werd via e-mail doorgegeven en werd later niet op de bescheiden vermeld. Is inmiddels gemeld op Texel dat het verstandig is deze zinsnede wel op het formulier te vermelden om verwarring te voorkomen.

j.goverts

Re: servicekosten weekend bungalow

Ongelezen bericht door j.goverts »

Zoals de inktpatronen duurder zijn dan de printers, zo zijn de schoonmaakkosten soms hoger dan de huur. Dit zie je o.a. bij D-Reizen bungalows in Limburg:

Huur: 49,-
Schoonmaak: 57,-
Adm. kosten: 25,-
Toeristenbelasting .....

Dit zij de INSTINKERS om de prijs van 131,- te camoufleren.
Let ook op bij goedkope tickets, waar de bijkomende kosten oook hoger kunnen zijn dan de ticket zelf.

De reclame-code commissie is dood; RADAR niet !!!

Teddy

Re: servicekosten weekend bungalow

Ongelezen bericht door Teddy »

Zet ik ook even mijn mening hierbij.
Er wordt reclame gemaakt voor goedkope vliegtickets, maar als je dan gaat zoeken op het net naar bv. bestemming Parijs. Adverteren ze mee voor € 38 retour. Vaak is dan op jou datum dat je weg wilt, die prijs niet voorradig en als wel, er komt altijd zo,n € 42 belasting bij. Samen dus €80, dus over neppen gesproken! Tuurlijk moet je altijd die belasting betalen maar als je die advertenties leest denk je van, zò, dat is wel wat voor mij. Allemaal nep.

Ik pak de Thalys wel voor € 61 retour. Ben ik er nog sneller ook en meteen midden in het centrum. Dus niks geen gesleep met je bagage van vliegveld naar je bestemming. En geen wachttijden. Heerlijk!

Teddy.

peet

Re: servicekosten weekend bungalow

Ongelezen bericht door peet »

Ik word er af en toe ook ziek van van al die bijkomende kosten.

als ik nu een vakantie boek (weekend) zit ik eerst naar die kosten te kijken,
en vaak moet je er inderdaad gewoon een slordige 100 euro bij optellen.
Een 40 a 50 euro schoonmaakkosten, wat niet meer is dan een natte dweil door het huisje halen - 5 minuten werk.

Nou dan zakt mijn broek al af en slaat die pagina al om.

marion van g

Re: servicekosten weekend bungalow

Ongelezen bericht door marion van g »

hallo allemaal ,
Ik heb een berichtje wat denk ik veel mensen niet weten .
De aanbieding bij D-reizen van 49 euro en 57 euro schoonmaakkosten, de schoonmaak is niet verplicht dus je kunt er voor kiezen! als je zelf de schoonmaak doet (inderdaad even een doekje en de stofzuiger door het huisje heen halen ) bespaar je dus wel even 57 euro.
Als je dus bij de Roompot ( weerterbergen) een huisje huurt is de schoonmaak niet verplicht alleen als je een huisdier meeneemt wel

groetjes Marion


k.van hees

Re: servicekosten weekend bungalow

Ongelezen bericht door k.van hees »

Hallo,

Wij zijn op 20 februari 2004 aangekomen op het roompot park Zeebad in breskens. Wij waren met 4 gezinnen en hadden daar twee 2 onder 1 kap huisje naast elkaar.
Bij aankomst en controle bleek dat het huisje vuil was, aangezien dat de receptie al dicht zat. hebben wij dit zaterdag gelijk gemeld.
Dit zou worden aangetekend.
Wij hebben op een paar dingen na: Zwembad ging om 11.00 uur open en om 18.00 uur dicht dit is leuk zoals wij dat hadden met 2 kinderen een kindje van 9 maanden en een van anderhalf die om toer beurten slapen en dan geen tijd over laten om te gaan zwemmen.
Maar even terug naar het verhaal:
Bij vertrek hebben wij nog gemeld dat er een aantekening zou zijn gemaakt over de huisjes dat die niet schoon waren.
Schhonmaak was niet verplicht wel borg.
Na thuiskomst kregen wij op woensdag een brief waarin stond dat wij geen borg terug zouden ontvangen.
Omdat de huisje niet voldeden aan de eisen die waren gesteld voor de schoonmaak.
Alles was schoongemaakt en volgens hun was er niet aan het huisje gedaan. Er kwam een lijst met wat er allemaal niet klopte daar sloeg je gewoon van achterover.
Vloeren niet goed, bedden niet afgehaald terwijl dat wel was gebeurd.
Als men dat zo iedere week dat met de mensen op het park, de borg inhouden dan wordt men schatrijk.
Men advies ga niet naar De Roompot of het Zeebad.
Want bij roompot wordt er toch maar gezegd wij regelen alleen maar het verhuur.

A.Kamperman

Re: servicekosten weekend bungalow

Ongelezen bericht door A.Kamperman »

Toevallig ben ik met mijn vrouw vandaag thuisgekomen van een drieen een halve week vakantie op de POTTEN in Friesland. Wij hadden een huisje gehuurd wat ons uitstekend is bevallen. Met ons tweetjes in een zes persoons huisje HEEEEEEERLIJK. Van smorgens tot des avonds VISSEN. Heerlijk stappen in Friese stadjes. De enigste kosten waren het HUREN van het HUISJE. Verder was allews inbegrepen, verwarming , water. stroom enz. Schoonmaakkosten NIET van toepassing. De kosten vielen enorm mee, en het weer ook. Probeer het zelf maar eens . R C N campings, een zevental in Nederland en drie in Frankrijk HEEEEEEEERLIJK .Op 17 augustus gaan we weer drie weken. Echt een aanrader.

Gesloten