LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
adam1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012 11:49

Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door adam1970 »

Helaas ben ik afgelopen weekend zo dom geweest om toch nog een keer te proberen iets te boeken via Vakantieveilingen.nl... wederom een bon gekregen, waar ik geen gebruik van kan maken, wegens wederom alle beperkende voorwaarden.

Tot voor vorig jaar heb ik nooit geen problemen gehad met Vakantieveilingen, echter het laatste jaar is het ontzettend triest gesteld met Vakantieveilingen. Vorig jaar kocht ik rond deze tijd een hotelbon voor een Fletcher overnachting. Ook ik, heb net als al eerdere klachten over deze bon, in dat hele jaar geen mogelijkheid gezien, om een overnachting te boeken op de dag van mijn voorkeur en bij 1 van de hotels van mijn voorkeur! Ik mocht al blij zijn, als ik in heel Nederland de keuze had uit 2 of 3 hotels, soms zelfs maar 1! Dit terwijl er toch duidelijk gemeld werd in de aanbieding dat ik keuze zou hebben uit 51 hotels! Gewoonweg schandalig dit! Dit riekt naar oplichting.

Nu dacht ik afgelopen weekend, ach, misschien een incident, kan een keer gebeuren, ik heb met boeken van restaurants nooit problemen gehad, dus laat ik maar proberen, we gaan een avondje uit in Scheveningen en een leuk restaurant zou mooi meegenomen zijn. Dus wederom mee gedaan met veiling en ik "win" een 3-gangen menu... nu wil ik dus gaan kijken om over 2 weken voor de zaterdag te boeken... en wat schetst mijn verbazing... er is nu al geen enkele zaterdag meer beschikbaar in de maanden juli en augustus! Echt waardeloos! Voor een restaurant! Okay, als ik vandaag wil reserveren voor morgen en er is geen plaats meer... maar dit is ronduit schandalig!

Ik lees vele verhalen van mensen, die het nog opnemen voor VV.nl ook, die zeggen, dat dit geen oplichting is en dat mensen niet te hoog moeten bieden etc. etc... Echter, dit klopt natuurlijk van geen kanten!
Ik heb nog niet eens een probleem met het idee dat ik teveel betaald zou hebben, volgens mij heb ik redelijke prijs betaald, al had ik voor dit geld ook zelf heel goed ergens kunnen gaan eten, zonder voucher gedoe.
Echter als men een actie gekocht heeft, dan moet men wel de mogelijkheid krijgen om die actie ook te gebruiken. Dit alles vind ik meer dan schandalig en ook de opstelling van de servicedesk van Vakantieveilingen.nl is hierin zeer laakbaar... je krijgt een standaard antwoord en daar moet je het dan maar mee doen!

Vakantieveilingen is mijn inziens dus zeer zeker wel een oplichtersbende!

Kijk dus uit met het kopen bij Vakantieveilingen! Trap er niet in, zou ik zeggen!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het kan heel goed zijn als je naar het restaurant toe belt zonder
te vermelden van je bon dat er plots wel plaats is op een zaterdag maar
dat ze gewoon op zaterdag geen mensen willen hebben omdat die te
'goedkoop' zijn met hun waardebon.

adam1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012 11:49

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door adam1970 »

@ Chocomelk: Dat weet ik wel zeker... ik heb namelijk hetzelfde gehad met die bon van Fletcherhotels.. als ik het hotel belde, waren er nog zat standaardkamers... dit is me op 4 verschillende data gebeurd! En nog kon ik het gewenste hotel niet boeken op de gewenste datum! Dus van dat restaurant ben ik van overtuigd dat daar hetzelfde geldt.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door meela »

zoals je al zegt; "om toch nog een keer te proberen iets te boeken via Vakantieveilingen.nl" .

Dan moet je ook niet klagen !!

adam1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012 11:49

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door adam1970 »

@ Meela: en waarom dan niet? dus je moet je maar af laten poeieren zonder je gelijk proberen te halen? Nou ik niet hoor!

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door meela »

als je aan dit soort veilingen meedoet, dan kan je verwachten dan het (soms) moelijk kan zijn om de juiste data voor iets te vinden.

Ik heb het oa met NH hotel gehad, moest even zoeken voor een weekend die mij uitkwam.

In jouw geval met Fletcher is het natuurlijk wel raar dat er totaal geen beschikbaarheid is, dat hoort natuurlijk niet en dan hoef je je inderdaad niet zomaar te laten afpoeieren.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door basamersfoort »

adam1970 schreef:@ Meela: en waarom dan niet? dus je moet je maar af laten poeieren zonder je gelijk proberen te halen? Nou ik niet hoor!

Meestal staat er ook bij, Reserveren is noodzakelijk en op is op. Maar gewoon bellen zaterdag, wie weet maak je een kans.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Zaterdag is meestal HET avond voor een horeca, dus het is op zich niet zo vreemd dat ze zoveel mogelijk gasten willen hebben die de volle mep hebben betaald en dus minimale tafels of mss wel geen tafels vrij houden voor veilingbonnen. Anderzijds zijn er op doordeweekse dagen en zondag nog wel volop plaatsen beschikbaar volgens mij. Dus het is niet waar natuurlijk dat er geen data beschikbaar zijn voor de 3 gangen diner bon. Ik heb namelijk ook zo bon :D

Maar check eens op Groupon van vandaag, staat ook wel een leuke aanbieding voor een restaurant in Scheveningen. Ook al een paar keer geweest en gewoon nu de bon kopen en morgen gelijk proberen te reserveren. Maar Groupon staat hier ook niet als de meeste positief bedrijf :mrgreen:

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door Linoge »

Hoe dom kan je zijn? Denk je nu werkelijk dat een restaurant in Scheveningen tijdens het hoogseizoen op zaterdag zit te wachten op jou met je goedkope bon? Zelfs op vrijdagavond kunnen ze nog boekingen krijgen.
Die bonnen zijn om gaten in de reserveringen op te vangen en dat kan je op zeker op zaterdag vergeten. Ga op een maandagavond. Dan heb je kans en daar zijn ze voor bestemd!

adam1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012 11:49

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door adam1970 »

@ Linoge: Bon is geldig alle dagen van de week, staat er ook op... dus hoezo zou ik per se op maandag moeten gaan? Ga zelf lekker op maandag! Daarnaast wilde ik al 2 weken van te voren boeken met de bon, dan is het heel raar dat er al niets meer te krijgen is voor die dag! Zeker als je adverteert met het feit dat de bon ALLE dagen van de week te gebruiken is! Daarbij komt dat alle zaterdagen afgeblokd zijn tot eind augustus! Dat kan niet kloppen! Dan moet je in de advertentie zetten dat die bon niet in het weekend gebruikt kan worden, maar dat doen ze niet! Tevens heb ik het restaurant gebeld, die hebben gewoon nog tafels vrij voor de avond dat ik wilde gaan! Echter ik mag alleen via de link boeken, wat dus niet lukt! Dus jouw verhaal slaat echt helemaal nergens op! Dus hoe dom kun je zijn? Zeker in de spiegel gekeken?? : P

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik ben het met Adam1970 eens. Als er staat dat de bon alle dagen vd week geldig is moeten de restaurants niet zo kinderachtig doen en liegen dat alles voor de komende maanden in het weekend vol is.

Dat is gewoon de klant erin luizen!

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Maar ze zitten niet alle weekenden vol. Alleen in juli zitten ze op zaterdag helemaal vol. In augustus zijn twee zaterdagen beschikbaar en in september alle dagen inclusief de zaterdagen. Maar adam1970 wilde gewoon de zaterdag hebben in juli en dan ook nog eens last minute een reservering willen maken. Het is begrijpelijk van de standpunt van de restaurant dat zij misschien maar 10% van de stoelen vrij houden voor bonhouders. Zeker op Scheveningen waarbij ze erg afhankelijk zijn van het weer willen ze misschien de plaatsen vrij houden tot het laatste moment.

adam1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012 11:49

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door adam1970 »

Beste Michael, dan moeten ze niet adverteren met een bon die ALLE dagen van de week geldig is! Sinds wanneer is zaterdag geen dag van de week????
Daarnaast is het niet het restaurant dat dit doet, maar veeleer Vakantieveilingen.nl! Die houding is meer dan schandalig! Dit zelfde heeft gespeeld met Fletcher bonnen! Kijk daar de reacties maar eens op na! Hier heeft Radar zelfs een uitzending aan gewijd, dat doen ze echt niet zomaar.
Voorts lijkt het me dus dat je zo'n bon ook nog vroeg van te voren moet boeken, dus hoe kunnen ze dan de tafels vast gaan houden tot het laatste moment? Dat zou betekenen dat iemand die zo'n bon heeft pas kan boeken aan het eind van de middag, begin van de avond, als men zeker weet dat er nog een tafeltje vrij is??? Hoe bedoel je last-minute??? Dat is pas last-minute! Als ik over 2 weken een tafel wil voor 2, dan vind ik het stuitend dat dit allemaal al is volgeboekt! En data in augustus die nu al niet meer te boeken zouden zijn? MEER dan schandalig!

adam1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012 11:49

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door adam1970 »

Daarnaast hebben we het hier niet over een sterren-restaurant waar je weken van te voren al voor moet reserveren! het gaat hier nota bene om een veredelde strandhut! Die ook nog eens alleen in de zomer open is! Als het dan zo moeilijk is om een zaterdag op bon te mogen eten, moet je gewoon als restaurant zijnde helemaal niet met zo'n actie mee doen!

stofzuigertje

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Lezen we wel goed vooraf?

Ik kan nu bieden op bungalow indien beschikbaar.
Voor weekend of midweek in Juli of Augustus.
Ik kan via de website zien dat allen nog dit komende weekend beschikbaar is dus totaal geen keuze.

Dus misleiding komt voor en ik bied daarom alleen op vaste datums.
Er gaat wel eens meer wat mis maar dat komt meestal door de aanbieder, en niet door vakantie veiling die het alleen maar aanbied.

Vele open datum bonnen zijn namelijk moeilijk verzilverbaar en daar word vaak misbruik van gemaakt helaas.
Inkomen zonder gasten, zo doen ze dat dus.

Maar ik zal vakantie veiling niet beschuldigen want het is vooraf te lezen!

adam1970
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2012 11:49

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door adam1970 »

Beste stofzuigertje, die kalender, die staat er pas, sinds het debacle met de Fletcher bonnen, ik heb jaren mee gedaan met VV.nl en dit bestond destijds dus niet. Dit heeft men snel ingevoerd, nadat Tros Radar ze op TV te schande heeft gemaakt en dit soort praktijken liet zien. Ik wist van het bestaan van dat kalendertje niets af en kon dus ook daardoor niet weten wat beschikbaarheid was. Daarnaast blijven het schandalige praktijken... er is meer mis, zo ook spookbieders etc. etc.... maar laat ik me daar maar buiten houden. Het is dus echt niet alleen de aanbieder, maar zeer zeker ook VV.nl...... daarnaast zijn de reacties van VV.nl schandalig te noemen... geen enkele coulance of service hoef je van ze te verwachten... geen nette organisatie om het maar even zo te zeggen... ik zou er als aanbieder zijnde geen eens zaken meer mee willen doen.... dan zou je daar mee geassocieerd worden! nou nee...

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

je wist van de VV praktijken af en toch bleef je zelf meedoen met bieden??? Als je niet tevreden was dan moet je gewoon niet aan VV meedoen en gewoon de volle mep betalen, dan kan jij altijd overal terecht. Het heeft weinig zin om een VV in stand te houden als jij niet met het bedrijf eens is. Ik heb vandaag nog gereserveerd voor morgenavond bij de beoogde strandtent en dat was geen probleem. Anderzijds is toch echt de aanbieder van de voucher die regelt hoe ze de zaak willen vullen met klanten. Dus kan het zijn dat ze idd wachten met reserveringen aannemen in het hoogseizoen. Een strandtent moet nou eenmaal van dagjesmensen hebben. Als het nu elke dag 30 graden was, dan kon je daar waarschijnlijk helemaal niet terecht. Vouchergasten funtioneren puur als gatenopvulling voor zulke zaken en niet de primaire doelgroep voor het bedrijf

n.93
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 jul 2012 12:18

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door n.93 »

Hallo,

Ik hoor zovaak mensen klagen over vakantieveilingen. Niet geheel onterecht, want die prijzen worden ook voor mijn gevoel soms omhoog gedreven. Ik zie soms overal dezelfde namen voorbij komen.
Maar dat terzijde. Mijn tip voor vakantieveilingen lees alles goed!! En dan ook echt alles!! Kijk van te voren naar de beschikbaarheid, want het zit inderdaad volgens vakantieveilingen vol. Als er plaats is wanneer jij wilt en je wint de veilig, boek dan ook meteen. Ik heb laatst twee hotelovernachtinge gewonnen en van te voren naar de beschikbaarheid gekeken en er zo voor gezorgd dat ik deze twee overnachtingen op elkaar kan laten aansluiten. Ik heb zelf geen ervaring met fletcher bonnen of iets dergelijks.
Vakantievelingen vereist oplettenheid en veel mensen tuimen er toch in. Net zoals met die hotelbonnen waarbij je het diner moet betalen. Een diner kan erg duur zijn in een hotel, dus erg goedkoop ben je niet altijd uit.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door WillemLW »


michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Vakantieveilingen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Dat de prijzen omhoog worden gedreven geloof ik best. Soms liggen de prijzen hoger dan in het restaurant zelf. Maar je kan al veel ellende voorkomen door gewoon wat vooronderzoek te doen. Gewoon even kijken op de website van de desbetreffende aanbieder. En de prijs bepalen de mensen nog altijd zelf wat ze willen uitgeven. Dus je bepaald toch echt zelf nog altijd de prijs die je wilt betalen. Meestal heb ik al een maximum prijs in gedachte en vaak is het op maximum 60% van de waarde van wat het normaal zou moeten kosten. Dan weet je tenminste dat jij altijd iets bespaart. Anders heeft het totaal geen zin, want het is best tijdrovend om een winnend bod te hebben :wink:

Gesloten