LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door geengast »

Als ik een en ander doorlees, beroept de aanbieder zich helemaal NIET op de regel 'geen kinderen onder 10 jaar'.
Hij beroept zich op een heel andere regel: huisje is voor MAXIMAAL 2 personen. U wilt er met drie personen in en NEE dat mag niet.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kwam teksten tegen dat het aantal met 1 baby mag worden overschreden, maar dat er geen bed voor het baby is tenzij anders aangegeven.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://community.consumentenbond.nl/ve ... baby-19522 dezelfde vraag is ook elders gesteld, blijkt via AirBnB gegaan te zijn. Wist niet dat belvilla daar ook actief is?

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat mensen na alle hectiek er even een weekendje uit willen snap ik. En de frustratie dat de boel afgeblazen wordt na een aanvankelijke boeking snap ik ook. Maar ik denk toch niet dat een verblijf alsnog afgedwongen kan worden. En als het afgedwongen zou kunnen worden, dan wordt het toch al geen vrolijk weekendje meer, althans, je zult niet het gevoel hebben dat je er zo welkom bent.

Het lijkt mij wijzer om de focus niet te leggen op wat er niet is en zeer waarschijnlijk ook niet komt, maar te leggen in het zoeken naar een ander huisje waar jullie je wel welkom voelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door moederslink »

Vanavond in Radar:
" Belvilla rommelt met de voorwaarden " 👍

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Belvilla annuleert boeking i.v.m. Baby

Ongelezen bericht door Jablan »

criticus2 schreef:
07 okt 2019 11:47
https://community.consumentenbond.nl/ve ... baby-19522 dezelfde vraag is ook elders gesteld, blijkt via AirBnB gegaan te zijn. Wist niet dat belvilla daar ook actief is?
BelVilla is een merk van de @Leisure Groep en was tot vorig jaar eigendom van een Holding in Hamburg (waarachter 1 van de 40 rijkste families in Duitsland schuilgaat). Het is verkocht aan het Indiase OYO en dat bedrijf heeft ook een groot belang in Airbnb genomen (gekocht van Alphabet, moederbedrijf van Google). Sinds enige tijd staan alle Belvilla's op Airbnb.

Evengoed bedankt voor het Sherlock-Holmesen. Mevrouw heeft gewoon via de verkeerde site geboekt. Tja, die hormonen als je een baby hebt ... (Of zijn het de feromonen van de baby?)
Bij Airbnb zijn de mogelijkheden voor een goede presentatie nog minder dan bij BelVilla zelf. Logisch dat het misging. Airbnb stuurt op het opbouwen van een community en probeert uit die groep de maximale omzet te halen. Daarbij worden de relevante gegevens zo lang mogelijk achtergehouden.
moederslink schreef:
07 okt 2019 13:02
Vanavond in Radar: " Belvilla rommelt met de voorwaarden " 👍
Terecht, dat Radar hier aandacht aan besteed. Er gebeurt hetzelfde als bij HomeAway na de overname door Expedia. Prijsverhogingen, enorm hoge commissies, lang wachten op je geld en ontevreden huurders/gasten, want de verhouding prijs/kwaliteit is compleet scheef. Of verplichte betaalroutes, ongewild toch borgsom voor de gasten ... de lijst is waanzinnig lang. Trustpilot is hierbij een goed hulpmiddel om te zien hoe het momenteel met een bedrijf gaat. De Duitse HomeAway is na de overname op Trustpilot geëindigd bij een score onder de 1, tegenwoordig weer iets hoger omdat het bedrijf actief gasten huizen daar laat beoordelen. Maar slechte service blijft slechte service en de meeste huizen kun je elders voor 1/3e minder huren.

Gisteravond zat ik al te twijfelen. Bij de eerste keer oproepen van de site van BelVilla stond daar een getal. Ze verhuren 25.200 huizen. In mijn geheugen zat een getal boven de 40.000 en dit weekend had de Belgische krant 'Het Laatste Nieuws' een verkapte oproep van BelVilla om toch vooral via deze hut je huis te verhuren. Dat artikel kwam op mij als advertorial over.

Ik vermoed, dat bij BelVilla momenteel hetzelfde gebeurt als bij HomeAway na wijziging van de voorwaarden: de echte verhuurders, de eigenaren van de vakantiehuizen lopen weg. Helemaal niet erg.

Er zijn genoeg alternatieven. In Nederland en België bijvoorbeeld Micazu, in Duitsland Ferienhausmiete.de of Ferienwohnungen.de en in Frankrijk Gîtes. Gewoon een kwestie van je smartphone uit- en je gezonde verstand aanzetten.

Gesloten