LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
argeloos
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:16

bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door argeloos »

Ik dacht dat de prijzen van verhuur en inhouding door het park 1 op 1 overgingen naar de nieuwe eigenaar klopt dit wel?
Wie kan mij hierop een antwoord geven. BVD

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door mahadma »

Bij heel veel parken gelden vele "park regels", een chalet is je eigendom vaak, maar de grond eronder niet, ergo de grondeigenaar heeft veel in de melk te brokkelen.

kuklos
Berichten: 9740
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door kuklos »

argeloos schreef:
22 jun 2019 14:55
Ik dacht dat de prijzen van verhuur en inhouding door het park 1 op 1 overgingen naar de nieuwe eigenaar klopt dit wel?
Wie kan mij hierop een antwoord geven. BVD
Over welk park het gaat weten we niet. Wat er in de overeenkomst staat weten we niet. Dus niemand kan je een antwoord geven.

Op basis waarvan denk jij dat verhuur en inhouding 1 op 1 overgaan?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

De verhuur is niet aan een chalet, maar aan de eigenaar. Als de chalet van eigenaar wisselt en de goede dus ook verandert, kan er dus een andere huur worden bepaald. Maar dat hangt allemaal af van de voorwaarden.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat is al tientallen jaren zo. De oude eigenaar verkoopt het chalet en de grondeigenaar roept “Kassa, ik wil even meer vangen?!”

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door witte angora »

argeloos schreef:
22 jun 2019 14:55
Ik dacht dat de prijzen van verhuur en inhouding door het park 1 op 1 overgingen naar de nieuwe eigenaar klopt dit wel?
Wie kan mij hierop een antwoord geven. BVD
Met 'ik dacht' worden er nogal eens verkeerde beslissingen genomen. Alleen snap ik even niet goed hoe de verhoudingen liggen. Wie bepaalt de prijs van verhuur, en wie bepaalt de inhouding? Kan het zijn dat er met de oude eigenaar contractueel een 'vaste' inhouding is afgesproken die niet verhoogd wordt zolang hij eigenaar is, en dat er met de nieuwe een nieuw contract wordt afgesloten waarbij de inhouding geactualiseerd wordt?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door Brainless »

argeloos schreef:
22 jun 2019 14:55
Ik dacht dat de prijzen van verhuur en inhouding door het park 1 op 1 overgingen naar de nieuwe eigenaar klopt dit wel?
Wie kan mij hierop een antwoord geven. BVD
Nee, de verkoper moet dit regelen en doorgeven aan de parkeigenaar (en de koper moet een nieuw huur/gebruikscontract tekenen).
Zorg altijd als koper dat je van tevoren weet wat de prijzen zijn en wat je gaat betalen bij een nieuwe overeenkomst.
De prijzen kunnen nl flink verschillen en ook kunnen voormalig gemaakte afspraken vervallen.

Arizonakid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Hier kan niemand iets zinnigs op antwoorden, te weinig info.

Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: bij aankoop 2dehands chalet krijg ik de nieuwe verhuurprijzen

Ongelezen bericht door Toppy »

De oude eigenaar van het chalet had een overeenkomst met de eigenaar van het recreatiepark. Deze houdt op te bestaan bij de verkoop van het chalet. Zie hiervoor de recron voorwaarden vaste standplaatsen.
De nieuwe eigenaar van het chalet zal een huurovereenkomst moeten sluiten met de eigenaar van het recreatiepark.
Het staat de eigenaar van het recreatiepark vrij om bij het sluiten van de huurovereenkomst met de nieuwe eigenaar van het chalet een andere (actuele) huurprijs te vragen. ook dit staat in de recron voorwaarden vaste standplaatsen.
Het is dus zaak om bij aanschaf van een chalet tevoren informatie te vergaren over de huurprijs. Gebruikelijk is dat de eigenaar van het recreatiepark de prijzen door middel van een prijslijst voor 2019 bekend heeft gemaakt.
Het is in ieder geval verstandig om voor de aanschaf van het chalet te informeren bij de eigenaar van het recreatiepark wat de huurprijs gaat worden. Voorkomt onaangename verassingen.

Gesloten