LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Marjanneke52
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2010 14:42

Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door Marjanneke52 »

Ik (80 jaar) was hier met mijn man die in een rolstoel zit voor vijf dagen. Geboekt via een andere site. We hadden van tevoren aangegeven dat hij in een rolstoel zit en 100 euro extra betaald voor een ruime kamer. In het hotel aangekomen bleek het niet geschikt voor rolstoelen, drangers op de deur waar ik hem heel moeilijk doorheen kon duwen, ook de lift was erg krap. De volgende dag hebben ze niet schoon hoeven maken dat heb ik zelf gedaan. Verder ben ik heel netjes met alles schoonhouden en we hebben alles netjes achtergelaten. Toch kregen we een rekening van 25 euro extra omdat we de douche niet netjes zouden hebben achtergelaten wat niet kan kloppen. Het staat ook nergens dat ze dit mogen berekenen. Echt schandalig om oude mensen zo te besodemieteren. De receptioniste beweerde ook nog dat mijn man een stoma heeft wat helemaal niet waar is en ze maakte ons voor leugenaar uit door te zeggen dat ze niets wisten van een rolstoel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door berndv »

betalen voor het schoonmaken van de hotelkamer? Nog nooit meegemaakt. Wat zou er niet netjes zijn in de douche? Tenzij er poep op de muren gesmeerd is, kan ik mij niet voorstellen dat een douche dusdanig vies gemaakt kan worden, dat er extra kosten gerekend moeten worden voor het schoonmaken er van.

Bent u overigens vooraf op de hoogte gebracht van eventuele mogelijke extra kosten? Als dit vooraf niet kenbaar is gemaakt, denk ik dat ze het niet hard kunnen maken dat u die kosten ook moet betalen.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door BL2 »

Tussen alle negen en tienen voor dit fraai gelegen hotel op Zoover valt uw één (1) wel heel, heel erg uit de toon, mede omdat u voor alle onderdelen van het hotel een 1 geeft.
Dit lijkt toch "een beetje" op wraak !
Dat de vakantie misschien niet helemaal geweest is wat u verwachte kan, maar zo'n beoordeling slaat nergens op.

Marjanneke52
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2010 14:42

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door Marjanneke52 »

Er is geen poep aan de muur gesmeerd en alles is netjes achtergelaten. Vooraf is er niets bekend gemaakt over extra kosten. Ze verdienen niet meer dan een 1 ook vanwege het bijna niet kunnen binnenkomen met de rolstoel en de niet gare groentes bij het diner. Hoeveel mensen zullen ze op deze manier al gepakt hebben?

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door riddert »

Marjanneke52 schreef:
25 jan 2019 13:51
Er is geen poep aan de muur gesmeerd en alles is netjes achtergelaten. Vooraf is er niets bekend gemaakt over extra kosten. Ze verdienen niet meer dan een 1 ook vanwege het bijna niet kunnen binnenkomen met de rolstoel en de niet gare groentes bij het diner. Hoeveel mensen zullen ze op deze manier al gepakt hebben?
Geachte Marjanneke,

U bent zelf een bejaarde, volgens uw openingspost. Vroeger kookten we groenten tot moes, tegenwoordig mag het een bite hebben. Dat heeft niet zoveel met niet gaar zijn te maken.

Voor het overige van uw relaas kan ik niet oordelen, ik was er niet bij, en het verhaal van het hotel lees ik hier niet. Zo zie je maar dat iedereen een hotel op zijn eigen manier beoordeeld. Wat voor de één dik in orde is, is voor de ander niet te doen.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door BL2 »

De lift was "wat krap" voor een rolstoel. Maar de rolstoel kon er dus wel in ?

Opmerkingen als "Hoeveel mensen zullen ze op deze manier al gepakt hebben?" gaan al gauw richting smaad en laster, ik zou daar erg mee uitkijken !

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door mahadma »

Is er een reactie van het hotel gekomen? Ik zou de andere kant van het verhaal wel willen horen/lezen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als het gaat om BonAparte in Lochem, verbaast mij deze hele gang van zaken. Mijn eigen ervaringen zijn uitstekend, zowel met de gastvrijheid als met de keuken.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door BL2 »

Erthanax schreef:
25 jan 2019 15:04
Als het gaat om BonAparte in Lochem, verbaast mij deze hele gang van zaken. Mijn eigen ervaringen zijn uitstekend, zowel met de gastvrijheid als met de keuken.
Een zekere Tiny heeft op Zoover over het hotel in Lochem dezelfde tekst geplaatst als hier, dus kunnen we wel van uit gaan.
Zou zo'n hotel zichzelf wel eens Googlen ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door crazyme »

https://www.zoover.nl/nederland/gelderl ... nooit-meer

Dit is gewoon wraak.

En ik vraag mij af welke reden ts zou kunnen hebben om de hele kamer schoon te maken, en welke reden het hotel kan hebben tot de zeer bijzondere maatregel om schoonmaakkosten in rekening te brengen.

Dit verhaal is eenzijdig en onvolledig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door moederslink »

Marjanneke52 schreef:
25 jan 2019 11:57
Ik (80 jaar) was hier met mijn man die in een rolstoel zit voor vijf dagen. Geboekt via een andere site. We hadden van tevoren aangegeven dat hij in een rolstoel zit en 100 euro extra betaald voor een ruime kamer. In het hotel aangekomen bleek het niet geschikt voor rolstoelen, drangers op de deur waar ik hem heel moeilijk doorheen kon duwen, ook de lift was erg krap. De volgende dag hebben ze niet schoon hoeven maken dat heb ik zelf gedaan. Verder ben ik heel netjes met alles schoonhouden en we hebben alles netjes achtergelaten. Toch kregen we een rekening van 25 euro extra omdat we de douche niet netjes zouden hebben achtergelaten wat niet kan kloppen. Het staat ook nergens dat ze dit mogen berekenen. Echt schandalig om oude mensen zo te besodemieteren. De receptioniste beweerde ook nog dat mijn man een stoma heeft wat helemaal niet waar is en ze maakte ons voor leugenaar uit door te zeggen dat ze niets wisten van een rolstoel.
Vreemd allemaal.
Voor een extra ruime kamer betaal je € 20 pp extra zie ik op internet.

En waarom maakt u als 80 jarige in hemelsnaam zelf uw hotelkamer schoon?
En ik heb zelf nog nooit gehoord dat je achteraf nog een rekening gepresenteerd krijgt voor het extra schoonmaken vd doucheruimte :roll:

En drangers kunnen desnoods even losgemaakt worden dat had u kunnen vragen.

Dat de lift krap was en u het eten niet goed vond is dat dan u besodemieteren ?

Ik was er niet bij , maar u heeft mij wel door dit topic op een bijzonder fraai gelegen hotel gewezen.
Ik kende dit hotel ( nog ) niet.
Ik ga daar nu beslist een keer naar toe . Het ziet er allemaal ook zeer sfeervol uit en in een prachtige omgeving.
Bedankt daarvoor! :wink:

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uit eigen ervaring kan ik dit hotel van harte aanbevelen. Ook de keuken is uitstekend.

Mooi wandelen en fietsen in de onmiddellijke omgeving. Het centrum van Lochem is klein en gezellig. De streek is ideaal voor een korte of wat langere vakantie (en om te wonen :D).

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door BL2 »

Dragers op hoteldeuren is vaak op voorschrift van de brandweer. Vooral in Engelse hotels kom je dit ook altijd tegen. Dat zou hier dus ook best zo kunnen zijn.

Marjanneke52
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2010 14:42

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door Marjanneke52 »

Als je 5 dagen gaat kost dat dus 100 euro extra, dat heb ik betaald voor de grotere kamer. Het hotel is totaal ongeschikt voor rolstoelen. Wij hebben geboekt via "Goedverblijf" en hebben daar aangegeven dat we met een rolstoel zouden komen. Wat de kamer schoonmaken betreft, ik ga niet tot half 4 zitten wachten totdat ze de kamer schoon komen maken en heb graag alles aan kant.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Marjanneke52 schreef:
26 jan 2019 07:47
Als je 5 dagen gaat kost dat dus 100 euro extra, dat heb ik betaald voor de grotere kamer. Het hotel is totaal ongeschikt voor rolstoelen. Wij hebben geboekt via "Goedverblijf" en hebben daar aangegeven dat we met een rolstoel zouden komen. Wat de kamer schoonmaken betreft, ik ga niet tot half 4 zitten wachten totdat ze de kamer schoon komen maken en heb graag alles aan kant.
U boekt dus bij een ander bedrijf die u beloftes gedaan heeft die niet waar gemaakt zijn. Is dat dan de schuld van het hotel? Er zijn mindervalidekamers, heeft u die ook gehad? Een mindervalidekamer is wat anders als een ruime kamer.

U heeft zelf de kamer schoon gemaakt? Had u een stofzuiger in uw handbagage of zat deze in de koffer? En neemt u ook altijd schoonmaakmiddelen mee op vakantie?

Het lijkt meer een wraaktopic dan een serieuze klacht.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een hotel kamer schoonmaken kun je zelf niet echt. Wel geen rommel rond laten slingeren, verdeel je kleding niet over de vloer en zet je spullen een beetje bij elkaar. Trek je lakens wat recht en laat eventueel als dank een kleinigheidje op je kussen achter. Geniet van de omgeving en als je later op je kamer terug komt geniet van de opgeruimde kamer!

Marjanneke52
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2010 14:42

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door Marjanneke52 »

NeoDutchio schreef:
26 jan 2019 08:39
Marjanneke52 schreef:
26 jan 2019 07:47
Als je 5 dagen gaat kost dat dus 100 euro extra, dat heb ik betaald voor de grotere kamer. Het hotel is totaal ongeschikt voor rolstoelen. Wij hebben geboekt via "Goedverblijf" en hebben daar aangegeven dat we met een rolstoel zouden komen. Wat de kamer schoonmaken betreft, ik ga niet tot half 4 zitten wachten totdat ze de kamer schoon komen maken en heb graag alles aan kant.
U boekt dus bij een ander bedrijf die u beloftes gedaan heeft die niet waar gemaakt zijn. Is dat dan de schuld van het hotel? Er zijn mindervalidekamers, heeft u die ook gehad? Een mindervalidekamer is wat anders als een ruime kamer.

U heeft zelf de kamer schoon gemaakt? Had u een stofzuiger in uw handbagage of zat deze in de koffer? En neemt u ook altijd schoonmaakmiddelen mee op vakantie?

Het lijkt meer een wraaktopic dan een serieuze klacht.
Goedverblijf heeft niet die 25 euro in rekening gebracht dat heeft het hotel gedaan

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door 16again »

Is er gebruik gemaakt van het zwembad? Dat krijgt ook rapportcijfer 1

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door BL2 »

En de prachtige omgeving van Lochem, ook een 1 op Zoover.

En die vreemde rekening van Euro 25,- kan je gewoon doorzenden aan het bedrijf waar je het hotel geboekt hebt, zolang je niet zelf schuldige bent aan ernstige wantoestanden in je hotelbadkamer.

Echt jammer dat het hotel hier niet meeleest, het verhaal heeft duidelijk twee kanten.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boetiek hotel Bonaparte rekent extra toeslag

Ongelezen bericht door Erthanax »

Tot half vier wachten tot de kamer is schoongemaakt, waar is dat voor nodig? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

De schoonmakers redden zich zelf wel, u zit alleen maar in de weg. Als u 's avonds merkt dat het schoonmaken niet naar uw tevredenheid is gedaan, dan meldt u dat bij de receptie, zodat ee iets aan gedaan kan worden.

Of wilt u soms 's middags een uurtje rusten? Dan u hangt het bordje "niet storen" aan de buitenkant van de kamerdeur als u op bed gaat liggen. Als u de tijd ook nog doorgeeft aan de receptie, dan hoeven de schoonmakers niet steeds terug te konen om te kijken of het bordje al weg is.

Gesloten