LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking.com Annulering reservering

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
smitjh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2016 11:07

Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door smitjh »

Ik heb een hotel geboekt voor 8-13 mei 2016 via Booking.com.
Website vermeld dat "uiterlijk 60 dagen vóór incheckdatum wordt het volledige bedrag van de reservering in rekening gebracht."
Dus, onmiddellijk, direct met reservering. Het was niet duidelijk.

Ik heb een ander accommodatie gevonden die, qua ligging en prijs, meer geschikt waren en de reservering hetzelfde dag geannuleerd.

Website vermeld "Bij annulering of wijziging tot 60 dagen vóór de aankomstdatum worden geen kosten in rekening gebracht."

Het was op 17 Januari 2016. Ik ben nog steeds bezig om te proberen om mijn geld terug te krijgen.
Op 1 Februari heb ik gebeld. Er was NIETS gedaan. Wel een vraag van, "Is het geld inderdaad afgeschreven?"
Ik heb een mail gestuurd, mijn bewijs van betaling, zoals verzocht op 1 Februari.
Op 8 Februari heb ik weer gebeld. Geen vordering en zij heb nog niet met het Hotel in kwestie gesproken. Zij zouden de hotel contacteren en mij hetzelfde dag terugbellen.
Ik heb geen oproep ontvangen, maar wel een mail om te zeggen dat de bewijs van betaling, volgens specificaties van Booking.com, niet voldoende waren. Na een telefoon gesprek is de specificaties voor een bewijs afgesproken maar er kom nog geen uitspraak komen van wanneer ik mijn geld terug krijgen. "Het komt wel goed", wordt er gezegd.


Het is nu 11 Februari. Ik heb op 9 Februari aan ze gevraagd om een bevestiging te sturen dat ze nu alle benodigde informatie hebben en wat het status is. Geen reactie op mijn email aan Bokking.com.

Op 11 Februari heb ik de volgnde melding van Booking.com ontvangen:
"We willen u ervan verzekeren dat we ons best doen een passende oplossing te vinden en verwachten binnen 4 werkdagen uitsluitsel te kunnen geven."
Het is nu 19 Februari. Geen nieuws van Booking.com.
Ik heb Booking.com gebeld voor een status. Geen wijziging in status en nog geen verdere actie van Booking.com ondernemen.
Ze zullen nu weer het Hotel opbellen en een bewijs van terugbetaling van het hotel opvragen. Indien het Hotel geen bewijs van terugbetaling kan leveren, zal Booking.com binnen 3 werkdagen mijn geld terugbetalen.
Het is niet bekend hoe lang Booking.com gaan wachten op het bewijs. Booking.com wil ook geen uitspraken leveren over wanneer ik eendag mijn geld terug ontvangen.

Niet te geloven!!!! Het is nog niet opgelost.
Weer vandaag gebeld 22 Feb. Geen antwoord voor mij. Het probleem is nu bij de leidinggevende en hij/zij is alleen te bereiken via eMail.
De 4 dagen in het email was fout. Volgens de mevrouw bij de klantenservice is het niet waar. Maar ik heb een email waarin het staat.
"Sorry meneer, maar u was niet goed geïnformeerd. Wij weten niet wanneer er een finale beoordeling komen en ook niet wanneer u u geld gaan ontvangen. Ik stel voor dat u uw credit card bedrijf contacteren om het transactie terug te draaien. Bedankt dat u heeft gebeld. Tot ziens."
WAT EEN HULPVAARDIG en KLANTVRIENDELIJKE BEDRIJF. Waardelooos!!!!!

h_ts
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2017 19:19

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door h_ts »

Beste smitjh,

Ik herken exact dezelfde situatie als u en ik zit er nu middenin. Ik ben benieuwd hoe het bij u is afgelopen.

Ik hoor graag van u.

mjhvandun
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2017 17:09

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door mjhvandun »

Ook ik heb geboekt bij booking.com voor een huis bij elfenzee....bij thuiskomst van de papieren van vakantiehuis bij oostappengroep...bleek het een veredelde tent te zijn...in de papieren stond huis met foto van toillet en douche ...nu moesten we maar even het dubbele betalen om in een huis met toilet en douche te kunnen....helaas zat er voor ons niets anders op...van een tegemoetkoming was geen sprake.
Zelfs was vanwege de kou zijn de verdedelde tenten uit de verhuur gehaald...dus niet meer online te boeken volgens de medewerkster van booking.computer mijn vriend heeft deze reis geboekt....en betaald ik zelf hebij de bijkomendekosten zoals lakenpakket aan de oostappengroep betaald
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2017 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens door Moderator verwijderd

mjhvandun
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mei 2017 17:09

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door mjhvandun »

Fijn dat U mijn klacht geplaatst heeft

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door newmikey »

mjhvandun schreef:Fijn dat U mijn klacht geplaatst heeft
U heeft dit toch zelf geplaatst? Dit is een forum, iedereen kan hier een berichtje plaatsen, u dus ook.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door Jablan »

Hm ... Bedankt, ik weet alweer waarom het heet 'zoeken doe je op booking.com en boeken doe je direct bij de accommodatie'.

Als je op dit soort grote sites iets hebt gevonden, zoek even verder, net zolang totdat je de eigen website van de accommodatie te pakken hebt of een andere site waarop het hotel/huis/appartement wordt aangeboden. Vaak zit er een groot verschil in de boekings- en annuleringsvoorwaarden, nog vaker krijg je bij direct contact met de verhuurder een lagere prijs door. Let bij recensies ook op de datum, ze mogen niet al te oud zijn, hooguit van de afgelopen 24 maanden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door renewouters »

Jablan schreef:Hm ... Bedankt, ik weet alweer waarom het heet 'zoeken doe je op booking.com en boeken doe je direct bij de accommodatie'.

Als je op dit soort grote sites iets hebt gevonden, zoek even verder, net zolang totdat je de eigen website van de accommodatie te pakken hebt of een andere site waarop het hotel/huis/appartement wordt aangeboden. Vaak zit er een groot verschil in de boekings- en annuleringsvoorwaarden, nog vaker krijg je bij direct contact met de verhuurder een lagere prijs door. Let bij recensies ook op de datum, ze mogen niet al te oud zijn, hooguit van de afgelopen 24 maanden.
Precies. Succesvolle Nederlandse bedrijven moeten kapot gemaakt worden!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door sjohie »

renewouters schreef:
Jablan schreef:Hm ... Bedankt, ik weet alweer waarom het heet 'zoeken doe je op booking.com en boeken doe je direct bij de accommodatie'.

Als je op dit soort grote sites iets hebt gevonden, zoek even verder, net zolang totdat je de eigen website van de accommodatie te pakken hebt of een andere site waarop het hotel/huis/appartement wordt aangeboden. Vaak zit er een groot verschil in de boekings- en annuleringsvoorwaarden, nog vaker krijg je bij direct contact met de verhuurder een lagere prijs door. Let bij recensies ook op de datum, ze mogen niet al te oud zijn, hooguit van de afgelopen 24 maanden.
Precies. Succesvolle Nederlandse bedrijven moeten kapot gemaakt worden!
Mwoa, booking.com is al voor diverse gedragingen door rechters en toezichthouders teruggefloten, en er zijn ook al wel wat geluiden van kenners over hoe hun verdienmodel de markt aardig aan het ontwrichten is. Ze gedragen zich zoals elke andere monopolist, zo mogen aangesloten hotels hun kamers niet via andere boekingssites aanbieden, ze laten klanten geloven dat er buiten hum om, geen kamers mee te boeken zijn, terwijl die op de site van het hotel zelf vaak nog plenty vrij zijn, etc etc. Ze zijn dus wel aardig succesvol, maar dat zijn Uber en AirBnB ook. Du moment dat het ontwrichtende monopolistische karakter van dit soort bedrijven op complete bedrijfstakken, ze succesvol maakt, sta ik niet meer zo te juichen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door Jablan »

renewouters schreef:Precies. Succesvolle Nederlandse bedrijven moeten kapot gemaakt worden!
Aan booking.com is niets Nederlands, het bedrijf is al sinds 2005 in handen van PriceLine, een Amerikaans bedrijf.

Verder zijn de voorwaarden van booking.com zo gunstig *kuch* dat elke aanbieder de gasten vraagt om bij een volgende boeking direct te boeken en niet via derde partijen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik gebruik Booking al járen en check ook inderdaad eerst bij het hotel zelf. Gek genoeg kom ik toch meestal gunstiger uit bij Booking. Ik heb nu ook weer een reservering staan voor 1 nacht in een stad, in een klein hotel. Via Booking 55,89 en via het hotel zelf 70 euro. Verschil is niet groot maar genoeg voor 2 ontbijtjes.
Zakelijk gezien is Booking handig omdat je nog vlak voor vertrek kan annuleren zonder kosten - dat is soms nodig als mijn zakenreis niet doorgaat.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com Annulering reservering

Ongelezen bericht door Jablan »

Sjohie geeft al een reden: Ze gedragen zich zoals elke andere monopolist, zo mogen aangesloten hotels hun kamers niet via andere boekingssites aanbieden.
Als de prijs via Booking.com goedkoper is, dan zijn het vaak rest-kamers, vrijgekomen na een annulering of ze zijn gewoon minder dan de normale kamers.

Voorbeeld is een 5 sterren hotel in Anif bij Salzburg. De kamers op de 1e verdieping kloppen met dit service-niveau. Op de tweede verdieping is het al minder, eigenlijk 4 sterren. Op de derde verdieping, de zolderetage onder een schuin dak, begint het feestje: maximaal 3 sterren qua ruimte en inrichting, tendens richting 2.
Voor alle kamers zijn de prijzen op booking.com en op de eigen website gelijk. Nu mag jij raden waar de gasten via booking.com worden ondergebracht en welke kamer je krijgt, als je zelf boekt ...
Ik gebruik nu 1 hotel als voorbeeld, maar dit komt veel vaker voor.

Kosteloos annuleren hangt overigens af van de aanbieder, niet van booking.com, maar je kunt er wel op letten bij de selectie.

Gesloten