LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking.com: geboekt zonder annulering

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Fjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2019 12:49

Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door Fjes »

Mijn iraanse zwager heeft via booking.com een kamer gereserveerd in Hotel Plaza Utrecht.
Meteen bij de bevestiging ontdekte hij zijn fout. Hij had geboekt zonder annulering. Aangezien nederland op dit moment moeilijk doet met visa te verstrekken, zat er de mogelijkheid in dat het bezoek niet zou kunnen doorgaan. Mijn zwager heeft onmidddellijk contact opgenomen met Booking, maar die verwezen naar het hotel . Het hotel verwees weer terug naar Booking.
Op dat moment waren er nog 40 dagen te gaan voor het verblijf : van 8 -16 dec.
Het is een zeer hoog bedrag € 800
Kunt u iets voor ons doen?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fjes schreef:
19 nov 2019 13:19
Kunt u iets voor ons doen?
Je bent hier op een forum. Wij gaan je niet helpen :wink: .

Als je de redactie wilt benaderen, kan je hier je vraag stellen: https://radar.avrotros.nl/over/contact/

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Boeken zonder visa is een risico, en achteraf een kamer boeken is vlak voor die tijd weer duurder.

Dus je moet kiezen tussen duurdere kamers of geen visa krijgen.
Verder is annuleren vaak wegens ziekte , Visa vallen er vaak buiten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
19 nov 2019 18:18
Boeken zonder visa is een risico, en achteraf een kamer boeken is vlak voor die tijd weer duurder.

Dus je moet kiezen tussen duurdere kamers of geen visa krijgen.
Verder is annuleren vaak wegens ziekte , Visa vallen er vaak buiten.
@moderator: wanneer krijgt komkommertijd nu eindelijk eens een permaban. Door de hoeveelheid onzin die hij uitkraamt wordt de betrouwbaarheid en dus bruikbaarheid van jullie forum alleen maar slechter.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat Annuleringsvoorwaarden vaak lastig leesbaar zijn en niet elke reden altijd geaccepteerd word.

Zo is ziekte of overlijden vrijwel altijd maar Visa en zo vaak niet.
Ook het om boeken naar latere datum was niet gratis.

Ik had Hotel via Booking.com gevonden maar tegen kleine meerprijs was geen Visa verzekering, kreeg die 3 dagen later wel,
het is vaak per Hotel en/of land verschillend hoe deze voorwaarden zijn.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door kuklos »

@Fjes, wat verwacht dat wij als medereageerders op dit forum kunnen doen?
Wat jouw zwager kan doen is de mails van Booking en het hotel in een mail naar beiden sturen en melden dat hij van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
19 nov 2019 20:35
Ik weet dat Annuleringsvoorwaarden vaak lastig leesbaar zijn en niet elke reden altijd geaccepteerd word.
Het staat heel duidelijk op booking.com of je kunt annuleren (en tot wanneer) er is niets lastig leesbaar. Dit stelt TS ook niet je verzint er zoals gewoonlijk weer allemaal zaken bij die tot verwarring lijden bij de topic starter. Als je niet weet waarover je het hebt, schrijf dan niets, concreet verwijder dus je account van dit forum.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik las ook annuleren tegen meerprijs , maar nauwelijks duidelijke voorwaarden.
Dit was 3 jaren terug en een Hotel elders.

Ga zo kijken of het aangepast is.

Net gekeken en iets duurder maar ik zie alleen voor bepaalde tijd, geen voorwaarden.
Voorheen had ik wel met annuleren maar blijkbaar op andere voorwaarden.

Ik vermoed dat ze in Hoogseizoen die mogelijkheid hebben laten vallen toen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door tttlocke »

kuklos schreef:
19 nov 2019 20:40
Wat jouw zwager kan doen is de mails van Booking en het hotel in een mail naar beiden sturen en melden dat hij van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
En dat lost niets op, omdat geen van beide enige verplichting voelt naar de zwager toe.
'Kastje naar de muur' = 'wij kunnen niets voor u betekenen, maar misschien dat Booking.com/Hotel Plaza (doorhalen wat niet van toepassing is) u hiermee kan helpen'

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan maar alle hoop op het verlenen van de benodigde visum!

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door kuklos »

tttlocke schreef:
19 nov 2019 22:19
kuklos schreef:
19 nov 2019 20:40
Wat jouw zwager kan doen is de mails van Booking en het hotel in een mail naar beiden sturen en melden dat hij van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
En dat lost niets op, omdat geen van beide enige verplichting voelt naar de zwager toe.
'Kastje naar de muur' = 'wij kunnen niets voor u betekenen, maar misschien dat Booking.com/Hotel Plaza (doorhalen wat niet van toepassing is) u hiermee kan helpen'
Ik geef geen garantie tot succes. Maar TS vroeg om advies en kreeg van mij een advies dat zou kunnen werken. Het kan ook zijn dat het niet werkt, maar dat weten we pas als het geprobeerd is.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door tttlocke »

Klopt. TS vraagt hulp.
TS vertelt overigens niet met welk verzoek de zwager zich tot het hotel/Booking.com gericht heeft. Alleen dat 'er contact is opgenomen'.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
19 nov 2019 20:35
Ik weet dat Annuleringsvoorwaarden vaak lastig leesbaar zijn en niet elke reden altijd geaccepteerd word.

In het geval van booking.com staat het er wel duidelijk bij is mijn ervaring. Op de website is het groengedrukt bij de opties die je ziet bij de zoekresultaten als je bij een specifiek hotel kijkt. Idem in de app. Dat zou ik nou niet echt erg lastig leesbaar noemen. Ik bedoel, het is een contrasterende kleur, en je hoeft er voor extra te klikken ofzo.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door sjohie »

Recent moest ik >24h van te voren, een via booking.com gedane reservering annuleren. Hiertoe via de knop in de app een verzoek gedaan, en zij geven dit door aan het hotel met de mededeling dat conform de voorwaarden het hotel dit mogelijk niet kosteloos zal willen doen. 30m later gebeld met hotel zelf, eea uitgelegd, en het kon kosteloos. Maar goed, dat zal per hotel/keten verschillen, ze hadden in mijn geval conform wederzijdse voorwaarden de volle mep in rekening kunnen brengen. Maar dit is volgens mij wel de juiste manier en route van communiceren, dus niet bellen om te vragen of annuleren kan, maar echt melden dat je het doet via de site.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door kweenie »

tttlocke schreef:
19 nov 2019 22:19
kuklos schreef:
19 nov 2019 20:40
Wat jouw zwager kan doen is de mails van Booking en het hotel in een mail naar beiden sturen en melden dat hij van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
En dat lost niets op, omdat geen van beide enige verplichting voelt naar de zwager toe.
'Kastje naar de muur' = 'wij kunnen niets voor u betekenen, maar misschien dat Booking.com/Hotel Plaza (doorhalen wat niet van toepassing is) u hiermee kan helpen'
Het is niet zozeer dat ze geen verplichtingen 'voelen' of je van het kastje naar de muur sturen. De zwager heeft een expliciete keus gemaakt voor een hotel/reservering waarbij annuleren niet meer mogelijk was. Voor een paar tientjes meer had hij de mogelijkheid om gratis te annuleren, wat in zijn geval natuurlijk de meest logische keus zou zijn geweest. Weinig kans, dus, maar je kunt natuurlijk altijd proberen.

Een andere optie is zoeken naar een annuleringsverzekering waarbij dit risico gedekt is. Dat kun je vaak tot een week of twee weken na de boeking nog afsluiten. Al denk ik dat de kans, zeker voor een niet-Nederlander, om een verzekering te vinden die dit risico meeverzekert erg klein is.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door Jablan »

Fjes schreef:
19 nov 2019 13:19
Mijn iraanse zwager heeft via booking.com een kamer gereserveerd in Hotel Plaza Utrecht. (...) Kunt u iets voor ons doen?
Dag Fjes,

Jij kunt zelf er iets aan doen. Bel je zwager en vraag het reserverings/boekingsnummer. Met dat nummer (en je creditcard bij de hand) bel jij weer Booking, leg de situatie uit en vraag expliciet om de boeking om te zetten naar 'annuleren mogelijk'. Het prijsverschil van 962 - 768 = 194 euro kun jij voorschieten of betalen. Als dit lukt en het lukt niet om een visum te krijgen, dan ben je wel geld kwijt, maar minder dan bij de eerste boeking.

Succes ermee!


In het algemeen: dit komt veel vaker voor en de oorzaak ligt bij Booking. Wanneer kosteloos annuleren mogelijk is, staat dat er in groen bij, maar als je zonder annuleringsmogelijkheid boekt, staat er niets bij, waardoor je sneller de fout ingaat. Kleur groen is sowieso slecht gekozen, want slecht leesbaar voor iedereen met een kleurenzwakte of -blindheid.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door tttlocke »

kweenie schreef:
20 nov 2019 09:57
...
Het is niet zozeer dat ze geen verplichtingen 'voelen' of je van het kastje naar de muur sturen. De zwager heeft een expliciete keus gemaakt voor een hotel/reservering waarbij annuleren niet meer mogelijk was. Voor een paar tientjes meer had hij de mogelijkheid om gratis te annuleren, wat in zijn geval natuurlijk de meest logische keus zou zijn geweest. Weinig kans, dus, maar je kunt natuurlijk altijd proberen.
Het lijkt erop dat u een aanname doet over wat de zwager precies wil.
Wat heeft de zwager volgens u dan gevraagd aan hotel en/of Booking.com, en hoe weet u dat?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zeg niet wat de zwager wil. Bij dit hotel heb je beide opties, zoals je zelf ook kunt bekijken. Ik geef slechts aan welke keus hij, bewust of onbewust, gemaakt heeft.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Booking.com: geboekt zonder annulering

Ongelezen bericht door tttlocke »

Oh, misverstand. Ik was niet duidelijk genoeg. Ik doel niet op de boekingshandeling, maar op het erna door de zwager contact op (proberen te) nemen met de beide bedrijven.

Gesloten