LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
ChantalO
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2018 17:49

Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door ChantalO »

Op 20/7/2018 kwamen wij ( gezin van 2 volw en 2 kinderen van 11 en 7 ) dan eindelijk na een jaar lang hard werken aan op Europarcs Resort Limburg. Bij aankomst in het huisje werden we enorm verrast.

De vriezer stond wagenwijd open en de vloer was **** en **** nat, er stond een klein emmertje onder maar die kon al het water niet aan. Blijkbaar was het de bedoeling dat dit moest worden opgeruimd? Er lag geen briefje bij dat er nog iemand het zou schoon komen maken en na een uurtje te hebben gewacht of er nog iemand kwam ( wat dus niet het geval was ) hebben wij dit zelf maar gedaan. Mijn man heeft dus nog een uur een vriezer uit staan schrapen en ik heb de keuken staan dweilen. Tijdens het inruimen van onze spullen kwamen we de rest van de gebreken tegen. Wij vroegen ons af of er uberhaubt wel schoongemaakt was, er lag wel een briefje dat ze geweest waren maar er was weinig te merken van het feit dat ze hadden schoongemaakt. Het bestek was ronduit smerig en daar zaten de etens resten nog op. Pakjes eten van de vorige bewoners lagen nog in de kastjes, de kinderen vonden nog wat vergeten speelgoed, in iedere hoek zaten smerige stof wolkjes. Nou ben ik echt niet moeilijk wat betreft een beetje stof hier en daar maar dit was gewoon vies. In de tuin waren 3 van de 4 tuinstoelen kapot, lekker buiten eten ging dus niet. Vanwege de enorme hitte wilde we de ramen open zetten om het enigszins wat te kunnen laten tochten. Helaas ging dit bijna niet omdat er vrijwel geen ramen waren die open gezet konden worden. Het was dus echt een broeikast. Op den duur was het ruim 34 graden! Wij snappen dat hun niets aan de warmte kunnen doen, daar kan niemand wat aan doen maar een beetje er voor zorgen dat zo'n huisje gelucht kan worden is niet teveel gevraagd toch? Zorg voor meer grote ramen die je open kan zetten en niet van die ini mini raampjes waar amper wind doorheen kan komen. Toen wij het raampje open wilde zetten in de douche zakte wij letterlijk door de vloer! De onder vloer in de douche was zo rot dat je er dus gewoon doorheen zakte. Levensgevaarlijk! Toen wij na een middag vol ergernissen even wat verkoeling gingen zoeken in het zwemmeer en weer terug kwamen in het huisje wilde we een lekkere verkoeling vinden onder de douche. Dit kon alleen gaf de CV continue na een douchebeurt een error aan. Als je dus een beetje warm water wilde schoot hij in die error waardoor er werkelijk ijs en ijskoud water uit kwam. Nu zul je denken '' Dat is toch lekker met deze temperaturen '' nou nee, geloof mij dat als het zo extreem koud is dat dat niet fijn douchen is. Na iedere douchebeurt moesten we dus de CV resetten. Erg irritant. Toen we de volgende dag wakker werden zijn we meteen naar de receptie gegaan om een melding te maken ( zaterdag dus ) er werd aangegeven dat ze het niet fijn vonden dat we op deze manier aan zijn gekomen en dat ze er voor zouden zorgen dat er die dag nog iemand langs zou komen om alle problemen te verhelpen en dat iemand van de receptie nog even zou bellen. We mochten als goedmakertje een kopje koffie halen in het restaurant. Prima dachten wij, netjes opgelost en we wachten het gewoon af. Na een dag vol pret met de kinderen aan het zwemmeer en met het animatie team kwamen wij weer terug in het huisje voor het avond eten. Wat bleek, er was niemand langs geweest en we hadden ook geen telefoontje gehad van de receptie. Oke kan gebeuren. Wij zondag ochtend dus weer naar de receptie en weer melden. Wederom werd er aangegeven dat er die dag ( zondag ) dus weer iemand zou langs komen en dat ze van de receptie nog even zouden bellen. Je voelt hem al aankomen, aan het einde van de dag was er weer niemand langs gekomen en weer geen telefoontje van de receptie. Toen wij enigszins geïrriteerd op maandag weer een melding maakte werd weer het zelfde riedeltje gemeld. Eindelijk kwam er dan rond een uurtje of 17:00 iemand langs, toevallig waren wij thuis en de meneer gaf aan dat hij de CV wel even zou bij vullen en dat dat misschien werkt voor de storing. Hij heeft netjes de stoelen vervangen en hij schrok zich een ongeluk in de douche. Hij haalde de tegel eruit en constateerde dus dat het allemaal rot was, hij raadde ons aan om extra voorzichtig te zijn omdat er vast meer tegels door konden zakken. Hij kon daar op dat moment niets aan doen want die hele vloer moest er uit en opnieuw gelegd worden. Dinsdag zijn we de hele dag weer op pad geweest en toen we thuis kwamen en weer wilde douchen schoot weer de CV in storing. De receptie was inmiddels al dicht dus op woensdag ochtend meteen weer naar de receptie. WEER het zelfde riedeltje, weer excuses en weer zou er iemand langs komen. Ik was er helemaal klaar mee, elke dag de zelfde dingen moeten melden waar niet op word gereageerd gaf mij het gevoel niet serieus te worden genomen. Heb ik ook duidelijk gezegd maar volgens mij doet het ze helemaal niks daar achter de receptie. Uiteindelijk is er ( heel verrassend ) weer niemand gekomen.
Bijlagen
37823734_10212624538955474_7266152772892884992_n.jpg
De vriezer zoals wij hem bij aankomst aantroffen
(45.28 KiB) 2776 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar wat is dan de link met de cadeaubon en waar hebt u dan €195,- voor moeten betalen?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk €195,- voor het verblijf is en de tegoedbon een goedmakertje is, maar zo werkt dat natuurlijk niet. Ik denk dat TS eerlijk gezegd voor het verblijf wel iets moet betalen, maar uiteraard niet de volle prijs.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 11 sep 2018 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij zulke ellende moet u direct gaan klagen en als het de volgende dag niet verholpen is, een ander huisje eisen.

Wat een smeerboel.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door BL2 »

Sorry hoor, maar een vriezer uitkrabben en een vloer dweilen is natuurlijk van den zotte.
Zou al meteen naar de receptie zijn gerend voor een ander huisje.
Maar ben wel zo slim nooit bij Europacs te boeken.
Ook al voor dit bericht......

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Goede clickbait, maar met een onbevredigend resultaat. In het hele verhaal komt noch de € 195, noch de 'cadeaubon' voor.
Maar waarom een uur de vriezer uit gaan staan schrapen terwijl u net aan uw vakantie begint? Een uur is trouwens wel erg veel tijd voor dat karweitje.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

BL2 schreef:
09 sep 2018 22:42
Sorry hoor, maar een vriezer uitkrabben en een vloer dweilen is natuurlijk van den zotte.
Zou al meteen naar de receptie zijn gerend voor een ander huisje.
Maar ben wel zo slim nooit bij Europacs te boeken.
Ook al voor dit bericht......
Het is idd van de zotte. Ik had ook direct een ander huisje geëist en was zeker niet de boel gaan schoonmaken.
Toch jammer dit soort reviews .....dit soort parken was toch echt vroeger wel een prettige plek voor een weekje vakantie.
Wilt u nog svp de cadeaubon en de betaling van die € 195 uitleggen ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik snap niet dat iemand zich laat verleiden om 190 € voor een cadeaubon te betalen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb ongeveer dezelfde ervaring met Eurparcs gehad echter dat is wel goed afgelopen/hebben ze goed opgepakt.
Het ging om park de Bieschbosch in Dordrecht.
Bij aankomst bleek huisje ook niet schoongemaakt. Troep in koelkast, vloeren echt smerig, badkamer vies, bedden niet afgenomen etc.
Heb direct de receptie gebeld, binnen 10 minuten stond er een nieuwe schoonmaak ploeg. Deze keken ook hun ogen uit en hebben overal foto's van gemaakt. Bleek dat ze nieuwe ploegen hadden die dus niet hadden schoongemaakt maar wel huisje als schoon hadden afgevinkt. Deze ploeg heeft huisje snel een grondig schoongemaakt. Echt top. Na een uurtje kwam ik er achter dat er een probleem was met de vaatwasser. Het bovenste rek liep uit de rollen. Dit direct gemeld zodat ze dit niet in mijn schoenen konden schuiven (geen borg terug). Ze zouden een onderhoudsploeg sturen. Deze kwam na een uur (stel Polen die wel goed Engels konden). Tja meneer deze onderdelen moeten we bestellen, kan een paar dagen duren. Ik heb ze hierna de hele week niet weergezien. Ik had het idee dat deze ploeg dit altijd moesten zeggen en dat er dus gewoon geen reparaties worden gedaan aan de chalets.
Dus als er iets is met uw huisje, direct melden en dan wordt het redelijk goed opgepakt. Verder prettig verblijf gehad (met 1 maartje, we hadden huisje voor 6 personen geboekt maar er stonden maar 4 eetkamerstoelen, 4 tuinstoelen en op de bank max. plaats voor 4 persoenen)

ChantalO
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2018 17:49

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door ChantalO »

Excuses voor mijn late reactie, had geen melding gekregen dat het was geplaatst.

Maar goed, even voor de duidelijkheid. Wij zijn dus niet akkoord gegaan met die € 195 wij zijn nog steeds met Europarcs aan het mailen. Alhoewel, ze negeren ons nu en ze reageren dus op geen enkele mail meer.

Ik zie dat de helft van mijn bericht niet geplaatst is, daardoor is het wat omslachtiger en staat het er niet duidelijk. Excuses.

De extra kosten die die € 195 inhouden zijn Borg - Toeristenbelasting - Administratie kosten - Bedlinnen en schoonmaak kosten.

Waarom wij niet meteen een nieuw huisje hebben gevraagd? Dat hebben wij gedaan maar dat was vanwege het hoogseizoen niet mogelijk, alles zat volgens hun vol en ze beloofden ons dat er iets aan het probleem gedaan zou worden. Dan kan ik wel gaan stampvoeten maar bij een eerste melding ga ik van het goede uit van het bedrijf en hoop ik dus dat het word opgelost. Dit was dus helaas niet de bedoeling.

En wat betreft het '' Waarom ben je de vriezer gaan uithakken '' wat hadden we dan moeten doen? Alles laten ontdooien, zeiknat huisje moeten hebben en het er gewoon mee moeten doen? Daar zaten wij ook niet op te wachten. De schoonmaaksters waren al weg dus dan zit er niets anders op.

Dat wij misschien borg en toeristenbelasting hadden moeten betalen had voor ons geen punt geweest maar € 195 vinden wij gewoon te absurd. De cadeaubon werd ook onder het mom van '' Coulance '' van de klacht gegeven, wie denkt er dan aan zoveel bijkomende kosten? Ik niet hoor. Het is gewoon niet netjes.

Wij hebben werkelijk iedere dag aan de receptie gestaan, iedere dag werd er beloofd dat het opgelost zou worden. De enige reden dat wij zijn gebleven was omdat de kinderen het onwijs naar hun zin hadden bij het animatie team, zij waren van 10 tot 17 de hele dag lekker bezig met spelletjes spelen.

Wij hebben inmiddels de Consuwijzer ook ingeschakeld, het is nu gewoon een principe kwestie geworden. Wij hoeven die bon niet meer en wij gaan al helemaal niet meer naar een park van hun. Onze eerdere ervaringen met Europarcs waren prima vandaar dat we nu dus ook weer voor Europarcs waren gegaan. Echter, dit was dus wel de laatste keer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat wilt u precies?
€ 195 terug in ieder geval of al het geld terug of bv de helft van deze vakantie?
Waarmee zou u tevreden zijn?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Persoonlijk zou ik er voor gekozen hebben gewoon het deurtje van de vriezer dicht te doen.

Maar voor de rest deugt het natuurlijk niet. Een schoon huisje is het minst wat je mag verwachten.

ChantalO
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2018 17:49

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door ChantalO »

moederslink schreef:
11 sep 2018 13:30
Wat wilt u precies?
€ 195 terug in ieder geval of al het geld terug of bv de helft van deze vakantie?
Waarmee zou u tevreden zijn?
Ik had ze de optie gegeven om die € 195 voor eigen rekening te nemen en dat wij dan toch zouden komen maar dat wilde ze niet.
Toen heb ik aangegeven dat ik het een nette oplossing zou vinden dat ze dan die korting die ze op dit weekendje zouden hebben gegeven terug te storten op mijn rekening, we hebben het dan over €130, ik zou dat dan netjes vinden. Maar goed, dat willen ze dus ook niet want Europarcs doet niet aan financiele vergoedingen zei ze. Toen kreeg ik een reactie dat ze dan de reserveringskosten voor rekening zouden nemen en de rest voor onze rekening zou zijn en dat ik het daarmee zou moeten doen. Ging ik er niet mee akkoord dan had ik pech en zouden ze dus niet meer reageren op eventuele volgende mails van onze kant, ik moest het er dus maar mee doen. Ze negeren mijn mails dus nu inderdaad, maakt ook niet uit met welke andere oplossing ik kom.

ChantalO
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2018 17:49

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door ChantalO »

tttlocke schreef:
11 sep 2018 13:39
Persoonlijk zou ik er voor gekozen hebben gewoon het deurtje van de vriezer dicht te doen.

Maar voor de rest deugt het natuurlijk niet. Een schoon huisje is het minst wat je mag verwachten.
Had misschien gekund maar het was precies die periode dat het 34 graden was in Limburg, de vriezer wilde we dus graag gebruiken voor ijsjes voor de kids.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

De organisatie gaat niet uit zichzelf bewegen, das duidelijk. Wat wilt u nu doen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Een knokploeg inschakelen?
Of heeft u misschien een beter idee?

ChantalO
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2018 17:49

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door ChantalO »

alfatrion schreef:
11 sep 2018 14:37
De organisatie gaat niet uit zichzelf bewegen, das duidelijk. Wat wilt u nu doen?
Ik had gehoopt op advies hier.

Heb inmiddels antwoord gekregen van de consuwijzer en die raden aan om de rechtsbijstand in te schakelen. Aan de ene kant denk ik '' dat is wel heel overdreven '' maar het feit dat wij nu als consument genegeerd worden denk ik dat ik het maar gewoon ga doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door moederslink »

Het punt is wel dat u sowieso : uw verblijf ' genoten ' hebt.
Ondanks alle misère heeft u toch de tijdsduur volgemaakt.

Vraag eens advies aan het Juridisch Loket....dat is de 1e keer gratis.

NB : heeft u verdere ' bewijzen ' gefotografeerd , behalve dat vriezertje?
Die verrotte douchevloer bv?
De viezigheid verder?

ChantalO
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 sep 2018 17:49

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door ChantalO »

tttlocke schreef:
11 sep 2018 16:11
Een knokploeg inschakelen?
Of heeft u misschien een beter idee?
Beetje overdreven vind je niet? :roll:

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Cadeaubon van Europarcs gekregen n.a.v. klacht maar daar wel €195 voor moeten betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

ChantalO schreef:
11 sep 2018 16:58
Ik had gehoopt op advies hier.

Heb inmiddels antwoord gekregen van de consuwijzer en die raden aan om de rechtsbijstand in te schakelen. Aan de ene kant denk ik '' dat is wel heel overdreven '' maar het feit dat wij nu als consument genegeerd worden denk ik dat ik het maar gewoon ga doen.
Je kan naar de kantonrechter zonder advocaat. Je kan een jurist inhuren of jezelf vertegenwoordigen. Als je je laat vertegenwoordigen dan krijg je van de kosten maar heel weinig terug vanwege de lage hoofdsom.

Gesloten