LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
de-buurvrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2011 13:27

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door de-buurvrouw »

...
Laatst gewijzigd door de-buurvrouw op 10 mar 2011 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Dank voor je positieve bricht buurvrouw. ook ik hoopd at het allemaal mooier wordt. van allemaal andere forums op inteernet in ons landje zie je zoveel geklaag door de minderheid dat positief nieuws bijna niet meer doorkomt. Mijn advies aan de doemdenkers; niet op andere afgaan maar zelf op onderzoek uitgaan. heb ik ook gedaan, gewoon rondvragen bij mensen die het kunen weten. dan heb je te minste zelf een indruk zonder paniek met alle sfeerverpeste gevolgen.

evert jansen
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jan 2009 00:18

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door evert jansen »

de-buurvrouw schreef:Ik hoorde over De Zanding en ben gaan googlen en zo kwam ik bij jullie terecht. Wat ik daar allemaal las, daar schrok ik van. Kabouter petje af voor je positieve instelling. Houden zo. Ik wil graag op jullie "briefwisseling" reageren (eenmalig).

Als je al jaren een lekker plekje hebt, weet je wat je hebt. Dan komt er een nieuwe situatie die verandering met zich meebrengt, dat is eng en mensen worden dan onzeker. Begrijpelijk. De meest wilde verhalen gaan dan rond en de één maak het nog erger dan de ander. Dat is onrust kweken want ze weten niet waar ze het over hebben.
Ik sta sinds 2004 op De Hooge Veluwe. Toen werd het park verkocht aan Droomparken. Ook hier werd onrust gekweekt door een klein aantal mensen. Wat achteraf zo onterecht was. Hier heeft Droomparken geweldig werk verricht. Het park wordt zeer goed onderhouden en verzorgt. De mensen die hier staan zijn zonder uitzondering allemaal dolgelukkig met hun plek en genieten van de natuur en de gastvrijheid die het park uitstraalt. Er staan nog steeds mensen die hier zijn "opgegroeid". Nou die zouden er echt niet meer zijn als hen een poot was uitgedraait. Heb nou maar vertrouwen in deze vernieuwing. Let op mijn woorden. Het gaat helemaal goedkomen!!! Dus stop nu met dat doemdenken. Is echt niet nodig.
Jullie zitten op een prachtige plek. Geniet daarvan met elkaar en bekijk het positief. Het wordt alleen maar heel, heel veel beter.
U bent zeker niet een van de eigenaren die een verhoging van hun stageld hebben gekregen voor het seizoen 2011 van 100%? HERHAAL 100% PROCENT!!
Van €750,00 naar €1500,00 ...............dan begrijp ik wel dat u erg tevreden bent.....

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

De Hooge Veluwe heeft alleen nog maar koopplaatsen dus ik snap helemaal niet dat buurvrouw zegt dat het allemaal beter is geworden. Natuurlijk zullen er heus wel mensen hebben gestaan die in een krot van een stacaravan stonden en dat is niet altijd mooi voor het aangezicht. En ja gebouwen, horeca, paden etc. vernieuwd, dus dat is beter geworden.

Dat er mensen zijn die al vanaf het begin staan en er nu nog staan kan ik me ook bedenken. Een aantal van deze mensen had blijkbaar het geld om de grond en een nieuw chalet te kopen. Die mensen kunnen dus blijkbaar blijven staan. Het gros van de mensen niet want die heeft het geld gewoon niet.

Ook ben ik erg benieuwd wat voor stacaravan of chalet buurvrouw had waardoor ze mocht blijven staan. Klaarblijkelijk heeft ze ook de grond gekocht. Jammer dat ze maar een keer zal reageren.

We zullen nog even geduld moeten hebben tot 1 april. Voor die tijd kan er niets gebeuren.

hoekandatnou?
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2011 09:23

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door hoekandatnou? »

Beste mensen,

Wees gerust. De Zanding is pachtgrond van de gemeente Ede. De nieuwe eigenaar heeft alleen de infra en opstal opgekocht. Uitponding is dus niet mogelijk.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Dit is wat de gemeente Ede mij heeft gemeld:

Vakantiepark De Zanding valt onder het bestemmingsplan "Partiële herziening Natuurgebied Veluwe: herziening recreatieterreinen. Het perceel heeft de bestemming "verblijfsrecreatie tevens hotelaccommodatie".

Op grond van de bestemming mag niet zomaar gebouwd gaan worden. Maximaal zijn aanwezig 3 recreatiewoningen. Daarnaast biedt het bestemmingsplan wel de mogelijkheid omrecreatieprojecten te plaatsen tot maximaal 55 m2 (vergunningvrij).

Wat de plannen gaan worden van de nieuwe eigenaar is afwachten. In ieder geval moeten deze altijd worden getoetst aan het bestemmingsplan.

Kabouter52
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 20:22

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Kabouter52 »

Hoi Mikkek, is het niet belangrijker wat "hoekandatnou" zegt. ik heb in de brieven van de Zanding wel eerder gezien dat het erfpachtgrond is, dus die bangmakerijk van uitponding is dan toch niet aan d orde. volgens mij mogen er nu toch ook al staanwagens van cirka 50m2 worden geplaats?

hoekandatnou?
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2011 09:23

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door hoekandatnou? »

Kabouter52 schreef:volgens mij mogen er nu toch ook al staanwagens van cirka 50m2 worden geplaats?
Er mogen officieel nogsteeds maar staanwagens van 45 m2 geplaatst worden. Dit staat in de WOR (wet openlucht recreatie). Hiervoor komt een andere wet waarin staat dat de staanwagens 55 m2 mogen zijn. Dit is inclusief klompenhok en berging. 50 m2 is nooit van toepassing geweest. Als deze op de Zanding staan hadden ze eigenlijk met een bouwvergunning geplaatst moeten worden.

argeloos
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:16

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door argeloos »

Moet toch even reageren.Ten eerste Toppy heeft helemaal gelijk,zelf heb ik ook een Chalet gekocht voor een paar jaar terug in koopcontract staat:recreatie eenheid op wielen genaamt,stacaravan geen bouwvergunning nodig.Een uitspraak van rechtbank Arnhem 2009,onzin is niet of zeer moeilijk verplaatsbaar dus er moet een bouwvergunning worden verstrekt waar dus zwaar de hand mee wordt gelicht door gemeente en Droomparken,(Hoevert Vos dus).De grond wordt in erfpacht uitgegeven aan Vos en die geeft het weer in ondererfpacht uit voor de duur van 50 jaar met de daarbij behorende prijs in 1 keer te betalen graag + de prijs van een Chalet tel uit je winst.Eenmaal gekocht bepaalt droomparken de prijs van G,W,L en inspraak in prijs opbouw wordt niet op prijs gesteld.Hun zijn de baas en jij de haas.Ik kwam er te laat achter anders had ik het niet gedaan,dus doe uw voordeel hoe het is voor inversteeders weet ik niet zal je zelf goede afspraken moeten makenen op schrift zetten dat geld ook voor als je koopt en bij de notaris op veel punten opheldering vragen,want het woord van Hoevert Vos is uw garantie bewijs.mvg argeloos

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door highrider »

En hoe is het nou afgelopen met de camping ? Als Hoevert je nieuwe uitbater wordt moet je als vaste gast heel stil blijven zitten tijdens het knippen om geen blessures op te lopen. Ben dus heel benieuwd. Het oude topic over droom/succes/top/hoogenboom enz enz parken is helaas niet meer te vinden.

Ze kunnen dus onbeperkt doorgaan die oplichters. Onbegrijpelijk

argeloos
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2008 13:16

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door argeloos »

Het is inderdaad jammer dat er door de mensen die op de Zanding staan niet meer wordt gereageerd hoe het is vergaan met hun staanplaats zodat we nu een conclusie kunnen trekken uit wat er allemaal in deze topic is gezegt en beweerd.Ik zelf ben daar zeer benieuwd naar.Maar wie weet horen we het nog.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door piet jagers »

highrider schreef:En hoe is het nou afgelopen met de camping ? Als Hoevert je nieuwe uitbater wordt moet je als vaste gast heel stil blijven zitten tijdens het knippen om geen blessures op te lopen. Ben dus heel benieuwd. Het oude topic over droom/succes/top/hoogenboom enz enz parken is helaas niet meer te vinden.

Ze kunnen dus onbeperkt doorgaan die oplichters. Onbegrijpelijk

nou hier zon beetje hetzelfde
hier willen ze servicek hebben voor braakliggende grond ..
caravans die gesloopt worden worden liggen er maanden ..
kinderen spelen in de troep
er word niks opgeruimt :mrgreen: :mrgreen:

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Hallo allemaal,

Echt heel veel veranderd is er nog niet. Tenminste vorig jaar. Ik weet niet hoe het park er nu bij ligt. Binnenkort ga ik weer. De planning was een overdekt zwembad bouwen en het park opknappen.

Park opknappen is goed gelukt. Hier moet je denken aan entree vernieuwen, toilet gebouwen een nieuw jasje geven, horeca, park meer uitstraling geven. We hebben hier ook geen hinder van ondervonden en alleen nog maar positieve punten wat dat betreft.

Een aantal stacaravans zijn weggehaald maar dat zijn er enkele. Wat me wel opvalt is dat er tegen mensen die komen kamperen wordt gezegt dat stacaravans in de toekomst gaan verdwijnen. Wat en hoe lang dit gaat duren is niet bekend.

Ook staan er op marktplaats te laatste tijd meer stacaravans te koop dus mensen zit het toch niet helemaal lekker.

Vorig jaar een gesprek gehad met de park beheerder. Maar alles mocht voorlopig blijven staan.

Wel loopt Droomparken te pushen om hekwerken weg te halen en dan bij hun plantjes af te nemen als vervanging. Hetzelfde geld voor party tenten. Deze kunnen alleen bij Droomparken worden gekocht om een algemene uitstraling te garanderen.

Tot zover een update

rstielman
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2012 07:46

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door rstielman »

beste mikkek
ook wij staan al een paar jaar op de zanding
wij staan op veld A
wij zijn ook heel benieuwd naar de "vernieuwingen wat ons opvalt is dat er helemaal niks wordt bijgehouden qua foto's, logboek van verichtingen etc
lijkt ons wel handig richting de vaste gasten zo tackle je toch een heleboel
vragen etc
hetgeen wat zo aantrekt op de zanding is het feit dat het park geen gemaakte charme heeft wij zijn een beetje bang dat een geasfalteerde weg etc hier afbreuk aan gaat geven
en ook wat jij zegt klopt in onze ogen niet het lijkt het openbaar vervoer wel
je wordt wat opgedragen in de zin van je mag geen partytent meer maar moet wel dr 1 van het park aanschaffen geen tegemoetkoming naar de vaste gasten toe beetje jammer
nou ga ze vanmiddag bellen we zullen zien!

rstielman
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2012 07:46

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door rstielman »

nou mensen net gebeld met de zanding
de verbouwingen zijn verschoven naar september
dus nog even wachten!

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Hoi Rstielman,

Het is inderdaad belachelijk van de verplichte party tenten, plantjes en dat soort zaken. Hoewel ze wel een beetje tegemoet komen in prijs vind ik het dan meer een vinex wijk voor stacaravans/chalets worden. Ieder straatje, boompje en party tent hetzelfde wat het speelse van het park weghaald.

Op zich ben ik wel blij dat de werkzaamheden zijn uitgesteld tot september wat er op neer komt dat we dit jaar nog zonder veel verbouw/rommel problemen kunnen vertoeven.

Ik ben heel benieuwd welke kan het opgaat. Ik ben wel met je eens dat er te weinig gecommuniceerd wordt.

highrider
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 aug 2008 22:24

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door highrider »

rstielman schreef:nou mensen net gebeld met de zanding
de verbouwingen zijn verschoven naar september
dus nog even wachten!

hahahahahahaha , dat hebben ze in Spaarnewoude 4 jaar lang vol gehouden :wink:

Wel met verdubbelde prijzen uiteraard. :shock:

Adviesje , probeer elke afspraak met de beheerder zwart op wit te krijgen. De beheerders wisselen soms sneller dan de blaadjes aan de bomen :idea:

Zodiak
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 feb 2009 22:01

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Zodiak »

Nou ik zal het maar vertellen hoe ze het doen ze jagen de mensen weg met hun regeltjes ,kopen wethouders om ,maken misbruik van persoon gegevens van mensen die ooit een chalet huren of op de camping hebben gestaan.Ze gaan gaan als volg te werk stel voor je staat bij hun op de camping ze pesten je weg. Jouw adres gegevens bewaren ze en een jaar later (huur je zogenaamd een chalet op een van hun parken daar gebruiken ze jouw persoon gegevens die jij bij hun achterlaat terwijl jij gewoon thuis zit, hun stoppen contant hun zwart geld in kas en dan is wit omdat jij er zogenaamd bent geweest.De slimme boekhouders van deze bende kunnen nu nog de fiod om de tuin leiden.En soms hebben ze een zwarte dag in de familie zoals jongsleden 23 dec met die meneer in houten .

hoophuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2012 00:20

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door hoophuizen »

De nieuwste aanwinst van Droomparken is camping Bad Hoophuizen, een van de mooiste watersportcampings van nederland gelegen aan het veluwemeer.

Ook hier zijn we overdonderd met het geweld hoe deze organisatie te werk gaat, in notime is de entree, het restaurant en alle bijgebouwen voorzien van een keurig net nieuw jasje en waan je je op een golfbaan, zostrak ligt het nieuwe gras, vanaf januari zijn ze dag en nacht bezig met de infra en het plaatsen van nieuwe chalets, de goedkoopste kost incl grond 150.000 euro, dit loopt door tot meer dan 300.000 euro. Ee groot deel van de vaste bezoekers komt hier al meer dan 20 jaar en zijn, ondanks dat het aantal ondernemers hier de overhand heeft niet van plan om zo;n veel te dure investering te plegen.
We vragen ons dan ook af waar deze ondernemers in deze tijd de middelen vinden voor deze grootschalige investeringen, temeer omdat je op boekingssites momenteel voor minder dan de helft een chalet kunt huren op andere droomparken. Wij zijn dan ook benieuwd naar de ervaringen op jullie park en ook op ons park is Hoevert Vos aktief.

Mikkek
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:19

Re: Camping De Zanding in Otterlo wordt Droomparken

Ongelezen bericht door Mikkek »

Zelf heb ik inmiddels mijn stacaravan verkocht. Ik ben blij toe!

Het viel niet mee om de stacaravan te verkopen. Ze willen het liefst niet dat je de stacaravan verkoopt maar dat je gelijk weg gaat.

Normaal heb je recht op je Recron voorwaarden. Deze vervallen wanneer de stacaravan van eigenaar wisselt. Wat Droomparken de Zanding nu voorsteld als je een stacaravan te koop zet is het volgende:
- 1300 euro die je krijgt als verplicht van het terrein af moet krijgt de nieuwe eigenaar niet.
- wanneer je in het buurt van het water staat of op een andere plaats waar chalets/bungalows gebouwt moeten worden dan zal je stacaravan verplaatst moeten worden. Dat geld ook voor stacaravans zoals die van mij op het D-veld. Dit is was voor mij gratis, nieuwe eigenaar kon 1000-1500 euro betalen voor het verplaatsen van de stacaravan naar een andere plek. Je mag dan nog wel zelf even je tuin opnieuw aanleggen.
- er is geen plaats garantie voor de toekomst.
- wanneer je een voortent hebt mag deze niet meer naar de nieuwe eigenaar. De Droomparken Chalets hebben geen voortenten namelijk!
- wanneer de schuur in een andere kleur is dan de stacaravan dan moet deze in dezelfde kleur worden geschildert!

Met de bovenstaande voorwaarden is een stacaravan verkopen heel lastig behalve als je behoorlijk zakt met de prijs. Dat heb ik dan ook moeten doen. Er staan nu zelfs stacaravans te koop voor 1500 euro op marktplaats! Dat is gemiddeld 700-1000 euro minder dan het jaargeld! De bovenstaande voorwaarden krijg je wel netjes per brief thuis.

Het lijkt leuk dat je stacaravan verplaatst wordt maar als je op de site van de Gemeente Ede kijkt en de plannen ziet voor de Zanding dan zie je dat er van de 450 jaar plaatsen nog maar 150 over blijven. Dit betekend dat er veel mensen zullen verdwijnen. Daarbij zal het mij niet verbazen als die 150 plaatsen alleen voor de nieuwe chalets gaat gelden binnen nu en 5 jaar.

Mijn verwachting is dat het jaargeld volgend jaar weer met enkele honderden euro's zal worden verhoogt, het nieuwe overdekte zwembad die gebouwd "gaat" worden zal toch betaald moeten worden. Maar we zullen zien. Ik hoop dat dit draaitje regelmatig wordt aangevuld want ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Succes verder allemaal!

Gesloten