LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door puck15 »

Ga straks lekker 10 dgn naar Cp :lol: , er was nog plek zat. Dus hoop dat de boycot werkt en ons gezin daar als enigen zijn, heerlijk lijkt me dat.
Al is het een oud topic, wat een lol had ik om te lezen over de prijzen.

Tja vermaak kost geldt... parkeren kost geld, naar de wc langs een snelweg kost in dld geld en ik wil geld verdienen om het uit te geven en te genieten !!! :lol: :lol:

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door brieziet »

Veel plezier! kom je als je terug bent nog even vertellen wat een ijsje kostte? 8)

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door puck15 »

brieziet schreef:Veel plezier! kom je als je terug bent nog even vertellen wat een ijsje kostte? 8)
Lol dacht even zoeken op het internet: ( even wat ingekort ....)
MEGA-DEAL ROND CENTERPARCS-ETEN
.....
...... De transactie heeft betrekking op meer dan honderd eetgelegenheden, waar in totaal rond 100 miljoen euro per jaar wordt omgezet. Center Parcs en Albron hebben afgesproken dat minstens tien jaar wordt samengewerkt. ......

Volgens directeur Teun Verheij van Albron is uit de eetgelegenheden en supermarkten op de vakantieparken van Center Parcs en zusterbedrijf Sunparks munt uit te slaan. ‘’We zullen moderne trends rond eten en drinken doorvoeren op de parken....... De prijzen? We willen binnen de huidige bestedingspatronen van consumenten blijven.

Yes goed nieuws dus, ijsje zou dus betaalbaar moeten zijn :D :lol:

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door een »

Wij zijn afgelopen voorjaar in Sunparks Kempense Meren geweest. Vrijstaande luxe bungalow (lekker ruim) was net vernieuwd! Zag er echt prima uit en was ook goed schoon.

Zwembad was wel aardig, niet te vergelijken met CP maar wel behoorlijk netjes en schoon. "Market Dome" stelde nauwelijks iets voor, als je CP gewend bent. Het was kil en koud ingericht. Eetgelegenheden waren sfeerloos en de kwaliteit van het eten was niet geweldig.

Al met al toch een goede ervaring gehad, zeker gezien de prijs: aanbieding van 99 euro voor een weekend (excl. toeslagen etc.). CP biedt veel meer maar is naturlijk ook ene stuk duurder.

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door YMSR »

Sunparks is van centerparcs :lol:

En ik ben laast geweest bij de kempervenne.
We kregen allemaal bonnen om activiteiten van te doen.
Zo mochten we gratis een fiets huren en 2x bowlen en elke dag een gratis krant halen.
Ook kregen we gratis zwemkaartjes voor 8 personen.
Nou dat is dan toch niet verkeerd zou je zeggen??

En verder ..Tja.. je bent niet verplicht om daar te eten hoor.
Je kan ook gewoon zelf eten meenemen.
Of ergens anders uiteten te gaan.

En ons 8 persoonshuisje was erg schoon en alles was aanwezig.
Ik zie geen reden on centerparcs te boycotten want er is niks mis mee.

En als je niks wil uitgeven moet je lekker met je tentje ergens in het bos gaan slapen.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door berooid »

YMSR schreef:Sunparks is van centerparcs :lol:

Toen deze topic werd geopend (in juni 2005 :lol:) was Sunparcs nog niet van CP. Ben er ooit zelf geweest. Wat een vieze bende was dat zeg....
En als je niks wil uitgeven moet je lekker met je tentje ergens in het bos gaan slapen
Dat mag in Nederland helemaal niet.

Johan78
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2010 12:02

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Johan78 »

Nou Nou als we alles gaan boycotten wat duur is, tja!.. als ik op vakantie ga maakt niet uit waar en het is leuk, maakt die paar centen niet veel uit!! als ik goed koop wil doen, neem gewoon mijn tent, wat biertjes, fles vodka en wat eten en klaar!..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Johan78 schreef:Nou Nou als we alles gaan boycotten wat duur is, tja!.. als ik op vakantie ga maakt niet uit waar en het is leuk, maakt die paar centen niet veel uit!! als ik goed koop wil doen, neem gewoon mijn tent, wat biertjes, fles vodka en wat eten en klaar!..
Precies. Bovendien is iets pas "te" duur als er geen klanten meer op af komen. Zolang er voldoende mensen zijn die daar geld willen uitgeven (terwijl er voldoende alternatieven zijn) dan is het niet te duur. Iets anders is het als je als klant geen kant uitkan en een leverancier daar misbruik van maakt, maar dat is hier niet het geval.

ed2810
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2011 21:11

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door ed2810 »

Snap deze oproep tot boycot niet. Je bepaalt toch zelf of je op vakantie gaat of niet. Als je het te duur vindt ga je niet. Zo simpel is het. Vind een oproep tot een boycot dan ook een beetje zinloos.

Pfishy
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:40

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Pfishy »

ed2810 schreef:Snap deze oproep tot boycot niet. Je bepaalt toch zelf of je op vakantie gaat of niet. Als je het te duur vindt ga je niet. Zo simpel is het. Vind een oproep tot een boycot dan ook een beetje zinloos.
Misschien dat een oproep tot boycot niet zinvol en haalbaar is, de reden dat dat deze thread is aangemaakt is wat mij betreft wel degelijk te begrijpen.

Dat je op een park in de supermarkt wat meer betaald dan thuis snap ik helemaal. Veel producten zijn echter gewoon 50 tot 100% duurder dan buiten het park en dat moeten we toch eigenlijk niet accepteren. Ook de prijzen op de terrasjes en in de restaurants zijn bovengemiddeld, tel dat op bij de vaak te hoge prijs voor de huisjes en je hebt genoeg reden om 'ns een balletje op te gooien op een forum als dit lijkt mij.

Dat ga je toch lekker niet is wat erg simplistisch, met die instelling hadden we in Nederland anno 2011 een andere taal gesproken dan we nu doen....

Niet alleen Centerparcs maar zeker ook de pretparken en dierentuinen is ons land maken zich hier schuldig aan, je betaald best een flink bedrag voor een entreebewijs en moet vervolgens in het park 2 a 3 euro neertellen voor een bakje koffie...

Misschien geen boycot dus maar de vraag is wel hoe kunnen we hier wat aan doen?

rinaatje
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 mar 2011 15:00

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door rinaatje »

typisch nederlands we gaan op vakantie maar het mag geen drol kosten.
ik weet niet hoe lang het geleden is dat julie naar de kroeg zijn geweest maar ik weet wel dat je in een cafe tegenwoordig rustig twee euro voor een kop koffie moet neer tellen en voor een pilsje betaal je tegenwoordig ook tussen de twee euro en twee euro vijftig .
en als je goedkoop uit wil zijn haal je je boodschappen buiten het park koopt een kratje bier en gaat dan gezellig op het terras bij je bungalow zitten.
het voordeel van een bungalow is dat je de kosten zelf in de hand kan houden

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Henri42 »

rinaatje schreef:typisch nederlands we gaan op vakantie maar het mag geen drol kosten.
ik weet niet hoe lang het geleden is dat julie naar de kroeg zijn geweest maar ik weet wel dat je in een cafe tegenwoordig rustig twee euro voor een kop koffie moet neer tellen en voor een pilsje betaal je tegenwoordig ook tussen de twee euro en twee euro vijftig .
en als je goedkoop uit wil zijn haal je je boodschappen buiten het park koopt een kratje bier en gaat dan gezellig op het terras bij je bungalow zitten.
het voordeel van een bungalow is dat je de kosten zelf in de hand kan houden
De rommel kapotte stoelen vies zwembad ongeschilderde boel ontbrekend servies sterkend toilet ed vindt Rinaatje heel normaal, voorstaande kom je in de Haan tegen, dit park ligt ook nog naast een slopersbedrijf, inderdaad gezellig op het met mos begroeid terras en te weinig stoelen :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

CP slaat de laatste jaren de plank volledig mis met het marketingconcept, vind ik.

We gingen een aantal jaren altijd enkele malen per jaar naar CP (de originele CP parken) voor een korte tussendoor vakantie maar dit wordt steeds minder. Zeker met de nieuwere, luxere (en vooral dure) bungalows richt CP zich toch op de mensen die net iets meer te besteden hebben of kwaliteit en luxe willen of een tussendoorvakantie daar willen. Mensen die puur voor de prijs gaan, gaan doorgaans niet naar CP. Echter de kwaliteit van de rest loopt schrikbarend hard achteruit en komt niet overeen met de bungalows en de kwaliteitseisen die de CP-gangers hebben.

Enkele voorbeelden welke we zoal zijn tegengekomen de laatste jaren: de frietjes in de snack corner zijn niet lekker te noemen en worden bedolven onder een berg zout. Vraag je geen zout krijg je 2x zout. Verder zijn het dunne, slappe en halfgare dingen. In het family restaurant een dame blanche gegeten, bijt je je tanden zowat stuk op mierzoete keiharde suikersnoepjes (nee, het waren geen ijskristallen maar leuk gevormde suikerklontjes). Zonde van het ijs en als ik een kinderijsje wil dan bestel ik dat wel :? Eet je een pizza, kun je nog beter een diepvriespizza eten, daar zit tenminste nog wat beleg op. Eet je in het buffetrestaurant is het vaak koud, slechte kwaliteit en een fatsoenlijk stuk vlees is niet te vinden. Kortom vind ik dat de kwaliteit die hier geboden wordt totaal niet aansluit op hetgeen deze doelgroep wenst aan te treffen.

De supermarkt op het park is veel te duur en vers vlees en groente wordt slecht bijgevuld. Soms na 3 dagen nog steeds hetzelfde vlees in de schappen. Bovendien ben ik van mening dat als de supermarkt qua prijsniveau net iets boven een "normale" supermarkt zou liggen, wordt er meer verkocht en gaan veel mensen het niet ver weg zoeken. Ik denk dat veel mensen dan ook voor het gemak zouden kiezen en de boodschappen klaar laten zetten in de bungalow ipv zelf meeslepen vanuit huis. Ze willen er wel iets meer voor betalen maar willen niet worden afgezet.

Bovendien zitten de terrassen vaak leeg en verblijft men veel in de huisjes omdat het te duur is om een avond op het terrasje te zitten. 15 jaar geleden moest je echt op tijd gaan zitten anders had je geen plek meer. CP dit is 2x dom! 1. vanwege lage omzet op het terras en 2. als mensen in de huizen zitten, verbruikt men meer stroom en staat de verwarming aan. Ik denk dat CP door een iets lager prijsniveau in de supermarkt en op de terrassen een veel hoger afzetvolume kan realiseren, waardoor CP hogere inkoopkortingen kan verkrijgen en dus meer winst door lagere inkoop en meer afzet.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door brieziet »

ik zou zeggen, solliciteer bij CP als marketing manager Emmy ;)

Afgelopen weekend bij Landal geweest overigens. Niets te klagen hoor over de prijzen in de shop. Inderdaad iets duurder dan in de normale supermarkt, maar echt niet veel!
De horeca prijzen waren ook niet absurd hoog, maar aangezien onze 2 jarige zoon geen enkele rust in zijn gat heeft zijn we maar gezellig met een flesje rosé (5 euro in de park-shop) op ons terras bij de bungalow gaan zitten genieten van het prachtige weer zaterdag!

CP is inderdaad wel wat duurder dan Landal, maar heeft ook meer voorzieningen meestal, dat zal toch ergens van betaald moeten worden he.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: centerparcs schandalig duur. BOYCOT!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

CP is inderdaad wel wat duurder dan Landal, maar heeft ook meer voorzieningen meestal, dat zal toch ergens van betaald moeten worden he.
Klopt helemaal! Ze zouden dit alleen via de cottagehuur moeten krijgen door de luxere cottages duurder te verhuren. Maar geef klanten niet het gevoel dat ze overal een oor wordt aangenaaid dit werkt averechts en zorg ervoor dat de kwaliteit van de rest ook aansluit bij het luxere gevoel/concept.
ik zou zeggen, solliciteer bij CP als marketing manager Emmy
:lol: :lol: :lol:

Gesloten