LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
ocean_soul
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2010 03:04

Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door ocean_soul »

Afgelopen vrijdag zijn wij gezellig met mijn ouders naar De Eemhof geweest, om dat weekeind haar 60e verjaardag te vieren.
Het gezelsschap bestond uit 7 personen, ik en mijn man en onze dochter van 2 jaar, mijn ouders, en mijn zusje met haar vriend.
We verbleven in een cottage voor 6 personen. Niet echt ruim, maar ruim genoeg voor ons allemaal. Het is totaal NIET bevallen, en daarom mailde ik de volgende klacht direct na thuiskomst naar Centre Parks. Tot op heden heb ik nog geen reactie hierop gehad...
Dit weekeind (vrijdag t/m maandag) zijn we naar De Eemhof geweest om de 60e verjaardag van mijn moeder te vieren. Het gezelschap bestond uit 7 personen (mijn ouders, ik met mijn man en ons dochtertje van 2 jaar, en mijn zusje met haar vriend).
Bij binnenkomt was de cottage al niet naar wens. Het was slecht schoongemaakt, er ontbrak veel in de inventaris (kinderlepel, een aantal gebaksvorkjes, volgens mij ook wat glaswerk). Daarnaast zouden er een aantal dingen klaar liggen in de cottage. Een luxepakket, keukenpakket. Deze hebben we later wel gekregen nadat we hiervoor naar de receptie gegaan zijn. Een badmat hebben we echter nooit gehad.
Daarnaast was het huisje in een zeer slechte staat. In de slaapkamer en keuken waren 2 kastdeuren die aan een scharnier NIET vasthingen. Zeker met een kleintje was het erg oppassen. Daarnaast was het aan de onderkant van de afzuigkap heel erg verroest, waardoor het emaille naar beneden kwam zetten. Met deze klachten (de twee deuren en de afzuigkap) zijn we vrijdag meteen naar de receptie gegaan. Ook met de mededeling dat we 's avonds in het huisje wilden eten, dus zeker de afzuigkap moest iets aan gedaan worden, omdat we bang waren dat er emaille in het eten zou komen. Er werd gezegd dat iemand langs zou komen.
De babylepel werd wel diezelfde avond nog gebracht, maar zaterdag kwam er pas iemand om de kastjes te bekijken en de afzuigkap.
Daarnaast zijn we zondag uit eten geweest met ons gezelschap en familie die uitgenodig was. We hebben gegeten bij Hamilton's.
Al vlak na het hoofdgerecht werd de vriend van mijn zusje niet lekker en is naar de wc gegaan een heeft overgegeven.
Mijn zusje en haar vriend zijn die avond (zondag) al naar huis gegaan, en hebben onderweg een aantal keer moeten stoppen omdat hij moest overgeven.
Vlak na aankomst in het huisje (zondagavond na het eten) heb ik mijn dochtertje in bed gelegd, en kort daarna moest zij heel erg overgeven. Zij heeft die nacht heel veel overgegeven en het was dus een zeer beroerde nacht.
Daarnaast heb ik flink overgegeven en kreeg ik last van diaree, mijn vader, en mijn man.
Alleen mijn moeder heeft nergens last van. Van de familieleden die mee zijn geweest, weet ik helaas nog niet hoe zij zich voelen.
Maar het is wel zeker dat het iets is was we op de Eemhof hebben opgelopen.
Vandaag voel ik me nog steeds zwaar ellendig, last van diaree, en heb ik ook koorts erbij gekregen. Mijn man hetzelfde. Mijn dochtertje heeft gelukkig niet meer overgegeven, maar heeft nu wel last van diaree..

Een uitje wat leuk had moeten zijn, is zo toch helemaal niet leuk geeindigd..

Ik hoop op een reactie.
Maandag zijn we terug gekomen. Nu is het woensdag en nog steeds zijn wij misselijk en aan de diaree. Gelukkig heeft onze dochter niet meer overgegeven, maar ze is wel aan de diaree.. Ook weten we nu dat enkele van de gasten ziek geworden zijn.
Het is erg jammer, want het zou een superleuk weekeind moeten worden, met als hoogtepunt de zondagavond. Helaas is dit compleet anders geworden.
En het ergste vind ik nog dat Centre Parks telefonisch niet bereikbaar is, en niet reageert op mijn mail. Schandalig gewoon!
Vroeger gingen wij met de familie bijna ieder jaar naar Centre Parks. Jaren ben ik er niet meer geweest, en dit was de eerste keer sinds jaren. Maar voor mij helaas GEEN Centre Parks meer. Echt belachelijk in welke staat de huisjes zijn, maar vooral hoe ze met klachten omgaan...
Het ergste vind ik het nog voor mijn ouders. Zij hebben veel geld uitgegeven om ons een gezellig weekeind mee te nemen op vakantie, met 14 man zijn we uit eten geweest. En het resultaat is zieke mensen! Fijne verjaardag voor mijn moeder!!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door snepke »

Centre Parcs kan toch niets aan die voedsel vergiftiging doen.Bent u naar de huisarts geweest? Is het voedselvergiftiging?Door de arts bevestigd.

En een vakantiepark is niet zoals thuis.
Als u een perfect onderkomen wil hebben ,met alles erop en eraan en brandschoon ,moet u een 5 sterren hotel boeken.

ocean_soul
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2010 03:04

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door ocean_soul »

ja, het is door een arts bevestigd als voedselvergiftiging. Morgen mag ik voor de 2e keer naar een arts.
En ja, ik snap dat het niet als thuis is, maar het was gewoonweg smerig. Mijn man heeft eerst het hele huisje schoongemaakt en geveegd. Glazen waren zo vies dat eerst alles gewassen moest worden (lippenstift van de vorige bewoners zat er nog op). Het was gewoon echt vies allemaal.

En ja, normaal ga ik naar een goed hotel of park. Maar dit hadden mijn ouders geregeld, omdat mijn moeder 60 jaar werd, en ze ons gezellig mee wilden nemen.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

mijn ouders gan al jaren naar de Eemhof nooit problemen. Maar je heb de klacht pas net gemaild, je kan toch niet verwachten binnen 2 dagene en antwoord te krijgen!

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door angel1978 »

snepke schreef:Centre Parcs kan toch niets aan die voedsel vergiftiging doen.
Als het restaurant onderdeel is van het park, is Centre Parcs wel degelijk verantwoordelijk !
En een vakantiepark is niet zoals thuis.
Als u een perfect onderkomen wil hebben ,met alles erop en eraan en brandschoon ,moet u een 5 sterren hotel boeken.
Schoon en alles aanwezig is wel het minimale wat je mag verwachten van een onderkomen waar je voor betaalt.. Dat je geen 5-sterren luxe krijgt bij een Centre Parcs lijkt me duidelijk, maar dat er gewoon aanwezig is, wat er aanwezig hoort te zijn in een huisje lijkt me het minimale. Ook basishygiene is wel het minimale ( het dient dus gewoon schoon te zijn ).

Blijven aandringen op behandeling van je klacht dus !

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door snepke »

Is daar geen klachtenbalie oid.
Voor die voedselvergiftiging moet je volgens mij bij e.o.a keuringdienst van waren zijn.
Met de uitslag van de huisarts lijkt mij wel dat ze dat restaurant wel aan kunnen pakken.

edwinknight

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door edwinknight »

Hmmm typisch, wij zijn er afgelopen zondag geweest, wel om te zwemmen en niet in een huisje, maar alles was daar ( gelukkig ) brandschoon. Patatje gehaald, en keuken inkijken en zag er schoon uit, personeel netjes gekleed.

Na afloop pannenkoeken gegeten en ook hier kon ik de keuken inkijken en ook weer schoon.

Als jullie hele groep ziek is geworden na een restaurant bezoek dan zou ik denken 1+1=
De eemhof is een van de duurste Center Pacs van NL en wordt door behoorlijk veel buitenlanders bezocht ( DE ) weet zo ff niet hoeveel sterren zij zijn, dacht 4 sterren. Maar dan mag je zeker wel netheid verwachten in een cottage.

Heb je foto's genomen? Zou De Eemhof hiermee confronteren want ik zou ook geen smeerput accepteren voor de bedragen welke Eemhof rekent.

ocean_soul
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2010 03:04

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door ocean_soul »

ik heb een reactie terug.
Mijn mail wordt doorgestuurd naar de juiste afdeling en binnen 3 weken ontvang ik antwoord.

De dokter heeft een kweekje gemaakt om te achterhalen wat het is. Hij denkt aan salmonella oid. :roll:

Mijn moeder die eerst geen last had, is nu ook ziek geworden.

Wat netheid in de keuken betreft. Een hele nette keuken kan het toch fout in gaan. Een mes waarmee vlees wordt gesneden en daarna een tomaat die ongebakken ergens in gaat, en je kan al een probleem hebben...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door crazyme »

Misschien heeft u teveel heisa gemaakt om die onvolkomenheden en heeft de kok ingegrepen ?

superklaver

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door superklaver »

hallo,

de incubatietijd voor een voedselvergiftiging is 8 tot 24 uur. dit kan dus niet direct na de maaltijd zijn. ik heb een keer salmonella gehad (antribiotica voor gehad) en de klachten kreeg ik na ongeveer een week. ik twijfel dus of het wel aan het eten in het restaurant lag of aan de maaltijd de dag ervoor. succes en beterschap in ieder geval.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door snepke »

Misschien te veel (slagroom)gebak gegeten
ocean_soul schreef:Afgelopen vrijdag zijn wij gezellig met mijn ouders naar De Eemhof geweest, om dat weekeind haar 60e verjaardag te vieren.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door trebelski »

superklaver schreef:hallo,

de incubatietijd voor een voedselvergiftiging is 8 tot 24 uur. dit kan dus niet direct na de maaltijd zijn.
Dat kan dus kennelijk wel, je kunt zelfs een uur later al klachten hebben.Zelf kreeg ik jaren geleden nadat ik iets verkeerd had gegeten binnen een uur of 2 het gevoel een steen in mijn maag te hebben en moest vreselijk overgeven, heb dagen behoorlijk ziek op bed gebleven en dit bleek ik aan besmet gehakt (coli-bacterie )te hebben opgelopen.Mijn darmen zijn echt weken pijnlijk geweest.
PS of dit ook TS is overkomen zou ik uiteraard niet weten, je kunt zonder de nodige bewijzen dat niet zomaar vaststellen/zeggen.
Klachten en symptomen van voedselvergiftiging
De tijd die verstrijkt tussen de besmetting - het eten van besmet voedsel - en de ontwikkeling van de eerste symptomen, heet incubatietijd. De incubatietijd kan variëren van een uur tot 90 dagen. De meeste gevallen van voedselvergiftiging hebben een incubatieperiode van tussen de één en drie dagen. De mate van ernst en de aard van de klachten, de snelheid waarmee ze zich ontwikkelen en de duur van de ziekte hangen af van het soort voedselvergiftiging.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... eling.html

ocean_soul
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 apr 2010 03:04

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door ocean_soul »

tussen het voorgerecht, en het einde van het hoofdgerecht heeft ruim een uur gezeten. Na het hoofdgerecht rende de vriend van mijn zusje voor het eerst naar de wc. Ik zelf denk ik 3 uur later.

Ik heb net een mail gekregen van Centre Parcs, dat ze het weer doorgestuurd hebben aan de Eemhof zelf. Het kan alleen tot 4 weken duren voordat ik een reactie terug krijg! :roll:

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door Xantippe »

OceanSoul,

Ruim 1 jaar later hopelijk wel opgelost ?
Ik zie via Google dat je gewoon kan bellen met het park hoor..
Mijn kind gaat er vaak uit logeren met anderen en..nooit
ziek geweest..kan dus idd toeval zijn geweest..
Zelf word ik altijd beroerd van vetsin ofwel stof E621 (smaakversterker)

Eemhof is voor ons idd niet te betalen en vieren we verjaardagen
etc. gewoon thuis..wel er zwemmen en eten..dan lekker terug naar
eigen huis en bed..overigens wordt park geheel vernieuwd en
supermooi nu..alleen nog die snertkeien overal verwijderen en verlichting
echt fatsoenlijk maken...

Center Parcs - Bungalowpark De Eemhof in FlevolandBungalowpark De Eemhof in Flevoland staat bekend om haar actieve vakanties voor
het ... Mijn Center Parcs. nl flag NL ... De Eemhof is bereikbaar met het
Openbaar Vervoer. ... De Eemhof Slingerweg 1 3896 LD Zeewolde Tel: 036 - 522 91

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: Centre Parcs de Eemhof, nu met gratis voedselvergiftiging!

Ongelezen bericht door Xantippe »

OceanSoul,

Ruim 1 jaar later hopelijk wel opgelost ?
Ik zie via Google dat je gewoon kan bellen met het park hoor..
Mijn kind gaat er vaak uit logeren met anderen en..nooit
ziek geweest..kan dus idd toeval zijn geweest..
Zelf word ik altijd beroerd van vetsin ofwel stof E621 (smaakversterker)

Eemhof is voor ons idd niet te betalen en vieren we verjaardagen
etc. gewoon thuis..wel er zwemmen en eten..dan lekker terug naar
eigen huis en bed..overigens wordt park geheel vernieuwd en
supermooi nu..alleen nog die snertkeien overal verwijderen en verlichting
echt fatsoenlijk maken...

Center Parcs - Bungalowpark De Eemhof in FlevolandBungalowpark De Eemhof in Flevoland staat bekend om haar actieve vakanties voor
het ... Mijn Center Parcs. nl flag NL ... De Eemhof is bereikbaar met het
Openbaar Vervoer. ... De Eemhof Slingerweg 1 3896 LD Zeewolde Tel: 036 - 522 91

Gesloten