LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Henry Ford »

Vorig weekend verbleven wij in Centreparcs in Dalen met 8 personen.
Bij aankomst in het huisje hadden wij erg last van dat het huisje compleet doorrookt was. Het was er erg muf en omdat er 2 personen absoluut niet tegen deze fijnstof kunnen gingen we naar de receptie met de vraag een rookvrij huisje te krijgen.

Tot onze verbazing zei de receptionist dat er geen rookvrij huisjes waren in in dit park. Er werd nog even aan toegevoegd door de receptie dat het ook niet op hun site stond dat er rookvrije huisjes zouden zijn. Dat klopt, maar er stond ook geen gevaren logo op de site van centreparcs dat het schadelijk is voor je gezondheid. Er kon wel gekeken worden of er een ander huisje was dat wel frisse lucht zou hebben, waar onlangs misschien niet heftig gerookt is geweest. We kregen toen een sleutel van een ander huisje, maar ook dit huisje was hetzelfde verhaal. Beide hadden een jaren 80 interieur waar gewoon 30 jaar lang gerookt was.

centreparcs kon verder niets doen, behalve dat ze alle gordijnen hebben gewassen, maar een pretje was het niet om een weekend lang in een muf rokershol te zitten. We hebben zo min mogelijk tijd in het huisje doorgebracht. want zelfs de dekbedden stinken naar nicotine.

Erg jammer van centreparks, voor ons totaal geen kindervriendelijk park wat dit betreft!
Geen aanrader voor niet-rokers!

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Barman »

Je zit er een beetje naast.

Center Parcs heeft wel rookvrije huisjes.
Center Parcs Dalen dus blijkbaar niet.

Daarnaast kunnen die huisjes wel rookvrij zijn, er staat natuurlijk geen bewaker binnen die dat ook in de gaten houdt.

De "lucht" van het roken is trouwens geen fijnstof en wat heeft roken in vredesnaam te maken met de kindvriendelijkheid van het park?

Pier uit Schier

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Pier uit Schier »

De Huttenheugte: overzicht van de parkspecialiteiten

Beleef de grootste pret in bungalowpark De Huttenheugte in Drenthe. Ontdek de kinderboerderij in Drenthse stijl met de wasberenopvang, ga voor actie in de Action Factory of kies voor waterpret in de Aqua Mundo. U kunt ook ontspannen in de sauna of the Turks stoombad. En wat dacht u van heerlijk dineren in één van onze restaurants?

Tip: Boek nu ook een onvergetelijke visvakantie op De Huttenheugte en geniet vanaf uw eigen unieke viseiland! Meer informatie over een visvakantie bij Center Parcs


Compleet vernieuwd: álle Original Premium en VIP cottages
Na een complete metamorfose van vloer tot plafond zijn alle Original Premium en VIP cottages in De Huttenheugte weer helemaal van deze tijd. De heerlijke badkamer, moderne woonkamer en frisse styling maken het echt een plek om thuis te komen.

Wij zijn daar ook geweest perfecte cottages !

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Henry Ford »

Daarnaast kunnen die huisjes wel rookvrij zijn, er staat natuurlijk geen bewaker binnen die dat ook in de gaten houdt.
Er staan overal asbakken in de huisjes in Dalen en er bestaan daar geen rookvrije huisjes.
De "lucht" van het roken is trouwens geen fijnstof en wat heeft roken in vredesnaam te maken met de kindvriendelijkheid van het park?
sigarettenrook is absoluut fijnstof. Dit is ook de rede dat het "blauw" eruit ziet. reageer niet als je niks weet ok?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik heb nichtjes die zwaar maar dan ook echt zwaar astmatisch zijn, als die op bezoek
komen dan belt ze een dag vantevoren, s'morgens gooi ik dan alles open en op die dag rook
ik niet meer binnen.
Die meiden hebben dan werkelijk nergens geen last van.

Ook als er niet gerookt zou worden in zo'n vakantie huisje zal je toch last hebben van
fijnstof, is allemaal anders als thuis.

Je wist dat dit een probleem op zou leveren waarom heb je dat niet duidelijk vantevoren
gevraagd ?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door kokka »

Je moet toch toegeven dat, aangezien je vooraf kon weten dat er geen rookvrije huisjes zijn in dit park, het super netjes is dat ze je de mogelijkheid gaven om te ruilen van huisje en toen je dat niet wilde zelfs alle gordijnen hebben gewassen.
de rook die van een sigaret af komt kan dan (misschien) wel fijnstof zijn, maar de lucht die daarna in je kleding/gordijnen trekt niet.
onze Kinderen hebben het altijd super naar hun zin bij de huttenheugte.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:Ik heb nichtjes die zwaar maar dan ook echt zwaar astmatisch zijn, als die op bezoek
komen dan belt ze een dag vantevoren, s'morgens gooi ik dan alles open en op die dag rook
ik niet meer binnen.
Die meiden hebben dan werkelijk nergens geen last van.

Ook als er niet gerookt zou worden in zo'n vakantie huisje zal je toch last hebben van
fijnstof, is allemaal anders als thuis.

Je wist dat dit een probleem op zou leveren waarom heb je dat niet duidelijk vantevoren
gevraagd ?
precies !! gooi alles lekker los en weg is het ,beetje overdreven dit verhaal ! of zou ts een ex roker zijn ? dat zijn namelijk de grootste zeikerds :?

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Henry Ford »

Je moet toch toegeven dat, aangezien je vooraf kon weten dat er geen rookvrije huisjes zijn in dit park,
Was het misschien naief van mij om te denken dat er anno 2012 geen rookvrije huisjes zouden zijn?

Ik reis veel voor mijn werk en in alle hotels/motels waar ik kom is er ALTIJD keuze voor rookvrij of roken. Steeds vaker is er überhaupt geen rook kamer meer beschikbaar ivm personeel wat daar moet kunnen werken.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door manondoris »

Henry Ford schreef:
Je moet toch toegeven dat, aangezien je vooraf kon weten dat er geen rookvrije huisjes zijn in dit park,
Was het misschien naief van mij om te denken dat er anno 2012 geen rookvrije huisjes zouden zijn?

Ik reis veel voor mijn werk en in alle hotels/motels waar ik kom is er ALTIJD keuze voor rookvrij of roken. Steeds vaker is er überhaupt geen rook kamer meer beschikbaar ivm personeel wat daar moet kunnen werken.
precies ! niet rokers hebben het al te goed voorelkaar en dan nog zeuren :?

village
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jan 2010 16:33

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door village »

precies !! gooi alles lekker los en weg is het ,beetje overdreven dit verhaal ! of zou ts een ex roker zijn ? dat zijn namelijk de grootste zeikerds :?
Jij bent vast een roker (die houden nergens rekening mee, om ook maar even te algemeniseren...)
Rook blijft dagen aanwezig en die fijnstof trekt overal in en komt weer los door beweging.
ik vind het niet van deze tijd. Goed dat ik het voorbij zag komen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Henry Ford schreef:
Was het misschien naief van mij om te denken dat er anno 2012 geen rookvrije huisjes zouden zijn?

Ik reis veel voor mijn werk en in alle hotels/motels waar ik kom is er ALTIJD keuze voor rookvrij of roken. Steeds vaker is er überhaupt geen rook kamer meer beschikbaar ivm personeel wat daar moet kunnen werken.
Dat vraag je toch als je boekt !?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door manondoris »

village schreef:
precies !! gooi alles lekker los en weg is het ,beetje overdreven dit verhaal ! of zou ts een ex roker zijn ? dat zijn namelijk de grootste zeikerds :?
Jij bent vast een roker (die houden nergens rekening mee, om ook maar even te algemeniseren...)
Rook blijft dagen aanwezig en die fijnstof trekt overal in en komt weer los door beweging.
ik vind het niet van deze tijd. Goed dat ik het voorbij zag komen.
proest ! wat fijn dat je mij zo goed kent !!! ook een ex roker zeker :mrgreen:

Pobox '67
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2009 10:14

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Pobox '67 »

dus centreparcs heeft rokers parken en niet-rokers parken?

zie ik niks van op de site staan. dat mogen ze wel ff duidelijk op de site vermelden

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Har06 »

Pobox '67 schreef:dus centreparcs heeft rokers parken en niet-rokers parken?

zie ik niks van op de site staan. dat mogen ze wel ff duidelijk op de site vermelden

van mij mag iedereen roken, is toch niet te controleren of er gerookt is.

zonder er ook huisjes waar je niet mag koken of naar de wc gaan :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Chocomelk »

In alle parken van Center Parcs is het verboden om te roken in de openbare ruimtes, zoals de Market Dome en de Aqua Mundo. In de cottages mag gerookt worden met uitzondering van de Boomhuizen, Woonboten, Cara Cottages en de Marina Suites. Bij de reservering voor een hotel appartement kunt bij uw reservering aangeven of u voorkeur heeft voor wel of niet roken.

http://www.centerparcs.nl/NL/NL/informa ... informatie

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Har06 schreef:

van mij mag iedereen roken, is toch niet te controleren of er gerookt is.

zonder er ook huisjes waar je niet mag koken of naar de wc gaan :lol:
Dat is inderdaad niet te controleren, nee je mag ook geen scherpe kruiden ofzo
gebruiken met koken want die lucht kan in de gordijnen trekken en zo......

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door manondoris »

wat dacht je van gourmetten ! doen ze allemaal in die huisjes,willen ze thuis niet want dan stinkt je huis een week en je gordijnen en je ramen worden vet! dus dan ook gourmet vrije huisjes :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Emmy75 »

manondoris schreef:wat dacht je van gourmetten ! doen ze allemaal in die huisjes,willen ze thuis niet want dan stinkt je huis een week en je gordijnen en je ramen worden vet! dus dan ook gourmet vrije huisjes :wink:
Mag ik dan een huisdiervrij huisje ? Ik zit niet te wachten naar een huisje dat van boven tot onder naar hond stinkt omdat ze na uren banjeren in de regen lekker komen binnenvallen en de hond zich eens heerlijk overal te pas en te onpas gaat lopen uitschudden.

Maar even alle gekheid op een stokje. In veel van dit soort huisjes mag gewoon gerookt worden. Ik denk eerder dat het niet alleen de lucht was van het roken waar de mensen op reageerden maar ook de algehele stoffige staat die je vaak aantreft in dit soort huisjes door bijvoorbeeld vloerbedekking.

TS: als er een aantal mensen binnen uw groep hier totaal niet tegen kunnen, zult u hier bij het boeken rekening mee moeten houden en een huisje boeken waar absoluut niet in gerookt mag worden. Mogelijk zelfs een van de speciale astma of cara huisjes huren. Hierbij is ook rekening gehouden met de inrichting zoals geen stoffige vloerbedekkingen enz.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Barman »

Henry Ford schreef: sigarettenrook is absoluut fijnstof. Dit is ook de rede dat het "blauw" eruit ziet. reageer niet als je niks weet ok?
Is het je wel eens opgevallen dat er om het er "blauw" uit te laten zien er ook daadwerkelijk gerookt moet worden Einstein. Tegen die tijd dat jij dat huisje in mag is het al schoongemaakt en gelucht en heeft daar 5 uur lang al niemand gerookt. Zuig jij dan de fijnstof uit de kussens of zo?
Henry Ford schreef: Ik reis veel voor mijn werk en in alle hotels/motels waar ik kom is er ALTIJD keuze voor rookvrij of roken. Steeds vaker is er überhaupt geen rook kamer meer beschikbaar ivm personeel wat daar moet kunnen werken.
Dan weet je dus dat beiden mogelijk is. Verbazingwekkend dat het zo'n ervaren reiziger als jij bent, dan niet opvalt, dat je tijdens het boeken die keuze niet had.

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: Centreparcs heeft GEEN rook vrije huisjes

Ongelezen bericht door Henry Ford »

Dan weet je dus dat beiden mogelijk is. Verbazingwekkend dat het zo'n ervaren reiziger als jij bent, dan niet opvalt, dat je tijdens het boeken die keuze niet had.
die keuze heb je dus niet tijdens het boeken online... (want zoals je kon lezen zijn alle huisjes rookhuizen)
Is het je wel eens opgevallen dat er om het er "blauw" uit te laten zien er ook daadwerkelijk gerookt moet worden Einstein.
dat is mij wel eens opgevallen helaas. Mijn opmerking over blauw was meer om aan te geven dat sigarettenrook dus wel fijnstof is, wat jij tegen alle wetenschap in ontkent... (ik zal je dan ook zeker geen Einstein noemen Barman).

Gesloten