LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Dag allemaal ik heb een vraag. Wij zijn noodgedwongen om langere tijd op Europarcs te verblijven ivm woningbrand afgelopen week. Het huis is de eerste 4-5 maanden onbewoonbaar.

Nu heb ik aangegeven bij Europarcs dat ik graag die hele periode wil verblijven in hetzelfde chalet bij hun. Dit is niet mogelijk zeggen ze. Max is 3 weken. Ik kan wel steeds 3 weken opnieuw bijboeken vanaf eerste dag van de begonnen periode. Maar als iemand anders mij voor is en we hebben pech moeten we om de 3 weken verhuizen naar een ander chalet.

Ik kan hier niets over vinden in hun voorwaarden. Ik vind het raar dat ze zo moeilijk doen om een chalet voor 4 maanden te verhuren.
Heeft iemand tips of trucs zodat ik dit toch voor mekaar kan krijgen? Het is een hoop stress om steeds weer te verkassen zeker met 1 kind erbij.

Wat opvalt in dit park dat er heel veel buitenlandse werknemers wonen. Geen idee hoe lang hun hier verblijven..
Laatst gewijzigd door Radar op 11 feb 2019 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik hoef de link naar de AV maar aan te klikken en voordat je hoeft te selecteren welke AV je wilt zien staat er:
"De door u geselecteerde accommodatie mag enkel worden gebruikt ten behoeve van recreatieve doeleinden.
Onder strijdig gebruik met recreatieve doeleinden wordt in ieder geval verstaan:
Gebruik voor (tijdelijke) huisvesting i.v.m. het ontbreken van een feitelijk woonadres elders."
Bron: https://www.europarcs.nl/algemene-voorwaarden

Een vakantiepark is opgezet om vakantie te vieren. De accommodaties zijn niet geschikt om langere tijd in te verblijven.

Er zijn meer opties dan alleen Europarcs. Wij zijn een ronde gaan doen langs diverse makelaars. We kwam ook uit bij vakantieparken waar het wel aangeboden werd (€1200,- per maand), normale huizen die ingezet worden in dit soort situaties (€ 1000,- per maand), maar we zijn uiteindelijk geslaagd op een woonwagenkampje (€600,- per maand). Een dubbele woonwagen op een rustig stuk met alle voorzieningen. Niets mis mee. Laat Europarcs dus maar varen en zoek iets anders.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Dat het voor recreatie bedoeld is snap ik ook wel. Moet je tegen die Polen en Bulgaren zeggen die het halve park hebben afgehuurd, met behulp van een speciaal buro om personeel aan een tijdelijke huurwoning te helpen. Dus dit is gewoon hypocriet van Europarc.

Dat verhuurder voor mij een woning moet regelen daar heb ik nog nooit van gehoord?
Dus mijn vraag is waarom kan het bij Roompot wel en waarom doet Europarcs zo moeilijk in onze situatie?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door megatron29 »

In de omgeving is trouwens niets beschikbaar. En we moeten in de buurt blijven omdat het kind in haar examenjaar zit.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Woning word weer over 4 maanden opgeleverd. Dus heeft geen zin om ergens anders te gaan huren, trouwens dan moet je al minimaal 1 tot 2 jaar er blijven wonen. Dus dat word hem ook niet.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Neem eens contact op met uw huisbaas, misschien hebben ze wel een soort wisselwoning tot hun beschikking.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Huisbaas heb ik al gevraagd die heeft niks helaas.
Toch bedankt voor de tip.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is er vanwege de urgentie niet iets via de gemeente te regelen?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door megatron29 »

Nee alle woningen gaan naar de vluchtelingen in de regio. Helaas.

16again
Berichten: 16082
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door 16again »

waarom kan Europarcs niet simpelweg wat coulanter zijn met die regel?

Als je met meerdere personen bent: Huur steeds op een andere naam/persoon.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Revoked »

Kind blijkt niet zo heel jong meer. Kan gewoon helpen verhuizen van chalet naar chalet. TS werpt obstakels op ten faveure van zichzelf. De regels zijn duidelijk, hou je er aan of zoek wat anders. Toevallig in bezit van groot rijbewijs? Een dikke camper is soms goedkoper dan een vakantiepark...

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het focussen op buitenlanders en vluchtelingen helpt TS inderdaad niet verder.

ZeerPrivé
Berichten: 5426
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

megatron29 schreef:
10 feb 2019 13:10
Wat een *** reacties weer hier. Ik ben er klaar mee. Alleen maar kritiek en geen tips. [Tekst verwijderd] Feiten zijn feiten.
Nu ben ik in een keer een racist omdat ik alleen maar zei dat woningen naar vluchtelingen gaan. Het is wel zo want deze mensen staan boven aan de lijst en de gemeente geeft ons de middelvinger. Hoop maar niet dat jullie ooit eens op straat komen te staan met niks meer dan wat je aan hebt.
Ik had het wel kunnen weten dat ik alleen maar *** reacties zou krijgen hier.

Tips? Misschien kunnen je dochter en vrouw bij een familielid. en jij ergens anders. Misschien kan je dochter bij een vriendin bivakkeren. Een pension zoeken i.p.v. een chalet? Iedere 3 weken verkassen? Vrije sector woning? Kijk naar wat mogelijk is, niet naar wat onmogelijk is. 4-5 maanden zijn maar een fractie van een mensenleven.

Het zou ook kunnen helpen als je tenminste de regio vermeld waar je het over hebt.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 feb 2019 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Grof, onrespectvol taalgebruik

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

megatron29 schreef:
10 feb 2019 13:10
Wat een *** reacties weer hier. Ik ben er klaar mee. Alleen maar kritiek en geen tips. [Tekst verwijderd] Feiten zijn feiten.
Nu ben ik in een keer een racist omdat ik alleen maar zei dat woningen naar vluchtelingen gaan. Het is wel zo want deze mensen staan boven aan de lijst en de gemeente geeft ons de middelvinger. Hoop maar niet dat jullie ooit eens op straat komen te staan met niks meer dan wat je aan hebt.
Ik had het wel kunnen weten dat ik alleen maar *** reacties zou krijgen hier.
Je leest verwijten die er niet staan, en de tips die er wél staan lees je blijkbaar niet. Sorry, maar deze houding helpt je niet uit de problemen.

Succes met het vinden van iets wat bij je past.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 feb 2019 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Grof, onrespectvol taalgebruik

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat NeoDutchio ook al aangeeft, ongeveer het eerste wat je te zien krijgt als je naar de algemene voorwaarden gaat, is dat de woningen niet voor semi-permanent gebruik zijn. Dat je dit niet zou kunnen vinden lijkt mij dan ook raar.

Dat er veel buitenlandse werknemers zijn is ook prima mogelijk. Die blijven namelijk vaak niet een paar maanden in de zelfde woning.

Verder ben je zeker niet "noodgedwongen om langere tijd op Europarcs te verblijven". Je kunt namelijk op veel meer plekken terecht. Daarom zou ik gewoon bij een andere verhuurder gaan kijken.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Erthanax »

megatron29 schreef:
10 feb 2019 13:10
Ik had het wel kunnen weten dat ik alleen maar *** reacties zou krijgen hier.
Kom, kom, megatron, niet zo negatief. Er staan hierboven 17 berichten, 10 van uzelf, dus 7 van anderen.

Daarvan is er 1 (één) die u misschien als minder hulpvaardig zou kunnen zien, maar die evengoed een nuttige tip bevat. En er is er 1 (één) die u erop aanspreekt dat u nodeloos over vluchtelingen begint. U krijgt dus beslist niet alleen maar "*** reacties".

U zit in een buitengewoon vervelende situatie. Mijn eerste gedachten voor een oplossing gaan toch uit naar verhuurder, verzekeraar, gemeente.

Er zijn heel wat parken waar wel degelijk voor langere tijd verhuurd wordt. Een familielid doet dat nu, rechtstreeks van de eigenaar (zijn oude huis verkocht, het nieuwe nog lang niet klaar). Op dat park mag ook niet permanent gewoond worden, dus er moet wat gefoefeld worden met de inschrijving bij de gemeente. De eigenaar van het chalet zal het verder een zorg zijn. Die heeft er maandenlang geen omkijken naar.

Zoekt u eens naar chalets of vakantiewoningen die al lange tijd te koop staan. Goede kans dat de eigenaar blij is met een paar maanden huur.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 10 feb 2019 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

megatron29 schreef:
10 feb 2019 13:10
Alleen maar kritiek en geen tips. [Tekst verwijderd] Feiten zijn feiten.
Toch graag gedaan de tips die ik u gegeven hebt. Europarcs is u simpelweg niets verplicht en u bent ook niet afhankelijk van 1 partij. Geen idee in welke gemeente u woont, maar het lijkt mij sterk dat er niets te regelen is. Het voordeel is dat u een bestaand adres hebt, het gaat dus alleen om een dak boven u hoofd. Er zijn echt wel meer vakantieparken of campings waar u terecht kan.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 feb 2019 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Grof, onrespectvol taalgebruik

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1 Boze Topic starters worden altijd minder goed geholpen, blijf netjes als je ooit hulp wilt....

2 Ik zie niet waar hij nu zit, dus kunnen we ook niets aanbieden wat hij niet wist!

3 Bij brand moet gemeente ergens iets regelen, en dan is ontheffing van de maximaal 3 weken vaak wel mogelijk.

4 Polen en Bulgaren klagen vaak over de zeer goed gebruikte en totaal versleten huizen die gerenoveerd of gesloopt en vervangen moeten worden, onverhuurbare of waar je hier zeker klachten zou krijgen als ze een van onze vaste Forum leden in zou gaan zitten... dus die mogen daarom wel langere tijd voor hoge woeker prijzen verhuurd worden!


5 Mijn boot licht nu nutteloos dus bij haven of kanaal, maar mensen die op deze manier reageren heb ik liever leegstand dan zijn geld! Deze ruime boot en redelijk geïsoleerd dus redelijk te doen is voor hem zeker niet beschikbaar!

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door Radar »

Diverse (delen van) berichten verwijderd vanwege grof taalgebruik.

Radar ^KL

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Chalet Europarcs langere tijd huren niet mogelijk?

Ongelezen bericht door limburgs »

Kijk of je in de buurt een particuliere verhuurder van vakantiehuisjes vind. Zij hebben vaak maar enkele huisjes bij hun eigen woning en kunnen deze iets langer aan een stuk verhuren ( ik meen 3 tot 4 maanden max ?) Ik weet hier de regeltjes niet exact van. Echter zult u hier ook waarschijnlijk vaker moeten ruilen van huisje omdat ze al geboekt zijn door vakantiegangers. Misschien is dit een optie ?

Gesloten