LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
PeterBurgers
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2021 14:43

Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Ongelezen bericht door PeterBurgers »

In mei 2020 hebben wij ter gelegenheid van ons 30-jarig huwelijk een huisje geboekt en een aanbetaling gedaan van € 328,78. We vonden het een leuk huisje en zagen ernaar uit om met het gezin een weekendje weg te kunnen. Vervolgens hebben wij (technische) problemen ondervonden en is het ons niet gelukt een account aan te maken en de vervolgbetaling te doen.
Ondanks herhaalde pogingen (telefonisch en per mail) Belvilla te bereiken en het resterende bedrag alsnog over te maken, lukte het niet om de boeking definitief te maken en kregen wij op enig moment uw bericht dat de boeking was geannuleerd. Telkens stuurde Belvilla ons geautomatiseerde mails waar we niets mee konden doen.
Ook daarna hebben wij nog pogingen gedaan Belvilla te bereiken en gevraagd telefonisch contact met ons op te nemen. Uiteindelijk hebben we Belvilla 9 december 2020 een brief gestuurd. Hier is tot nu toe niet op gereageerd.
Wij zijn zeer teleurgesteld in de service van Belvilla en rekenen de problemen Belvilla aan.
Wat kunnen wij nog doen om de aanbetaling van € 328,78 terug te krijgen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Ongelezen bericht door Jablan »

BelVilla ... zoekfunctie brengt je naar de andere topics over dit bedrijf. Ik neem een voorschot op de meer juridisch ervaren forummers: aangetekende brief sturen met in de bijlage de schermafdrukken van jullie betaling en de eis om deze onverschuldigde betaling direct / binnen 14 dagen terug te storten. Dit combineer je met het standaard dreigement om anders een civiele procedure te starten, waarbij alle kosten voor BelVilla zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat even van belang is, wat waren deze technische problemen? U spreekt niet over het niet ontvangen van de bevestiging, het lijkt er dus op dat de boeking wel degelijk gelukt is. De kop van uw bericht sluit dan niet aan bij het probleem dat u heeft. U hebt de restbetaling niet kunnen doen, maar u verteld niet waarom.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maar je hebt dus een betaling gedaan zonder account? Kan dat überhaupt?

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Beetje vaag verhaal dus niets van te zeggen totdat duidelijk is wat er gebeurd is.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is zaak het probleem goed te documenteren.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Ongelezen bericht door Sira »

Erg onduidelijk.

Moet er via de site van Belvilla worden betaald? En bedoelt u met technische problemen dat u de inloggegevens van uw account kwijt was?

Indien de site werkelijk niet bereikbaar was door echte technische problemen, adviseer ik u alle mailtjes goed te bewaren, zodat u kunt aantonen dat u alles heeft gedaan wat in uw vermogen lag.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Definitieve boeking bij Belvilla mislukt - aanbetaling kwijt?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hopelijk heb je echt aan Belvilla betaald. Helaas gaan er veel oplichting rond.

Heb je aan Belvilla betaald? Neem dan per mail contact met hun op. Stuur mee wanneer je hebt betaald met de omschrijving (misschien een foto van de afschrift). Geef hun de tijd om het één en ander uit te zoeken. Komen jullie niet uit? Neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering of met geschillencommissie thuiswinkel.

Heb je betaald aan een oplichter? Dan wordt het nog ingewikkelder. Misschien kan je creditcard maatschappij het geld terug boeken (als je met je creditcard hebt betaald). Doe aangifte bij de politie.

Gesloten