LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duurder uit met verrassingsvakantie

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Adik
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2016 09:33

Duurder uit met verrassingsvakantie

Ongelezen bericht door Adik »

Ik heb een slechte ervaring met Verrassingstickets.nl.

Ik heb de voucher van de Verrassingsvakantie via Vakantieveiling.nl voor 147 euro gekocht en op de site nog 2 extra nachten voor 120 euro bijgekocht, 267 euro totaal dus. Als verrassingsbestemming heb ik strandvakantie in Malta in januari gekregen (max.15 graden in dat seizoen).

Een snelle search op internet leerde dat de retour naar Malta voor 2 personen voor €91 geboekt kan worden en de kamer in het hotel kost €76 voor 4 nachten (Booking.com). Als we zelf geboekt hadden, had de reis ons dus €167 gekost, 100 euro goedkoper dus. Dat was pas echt een verrassing!

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 20 okt 2016 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebrek aan onderbouwing.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Duurder uit met verrassingsvakantie

Ongelezen bericht door BL2 »

Maak je geen zorgen, je bent niet de eerste die dit meemaakt. Lees het forum er maar eens op na.
Nergens staat dat de verrassing een lagere prijs is dan dat je elders zou moeten betalen.

Je moet het zien als een soort loterij, je koopt een lootje en je krijgt een prijsje.........
Tsja, wie gaat er nou midden in de winter naar Malta, daarom "krijg" je ook dit soort reisjes aangeboden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Duurder uit met verrassingsvakantie

Ongelezen bericht door berndv »

Adik schreef:Ik heb een slechte ervaring met Verrassingstickets.nl.

Ik heb de voucher van de Verrassingsvakantie via Vakantieveiling.nl voor 147 euro gekocht en op de site nog 2 extra nachten voor 120 euro bijgekocht, 267 euro totaal dus. Als verrassingsbestemming heb ik strandvakantie in Malta in januari gekregen (max.15 graden in dat seizoen).

Een snelle search op internet leerde dat de retour naar Malta voor 2 personen voor €91 geboekt kan worden en de kamer in het hotel kost €76 voor 4 nachten (Booking.com). Als we zelf geboekt hadden, had de reis ons dus €167 gekost, 100 euro goedkoper dus. Dat was pas echt een verrassing!

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Zo gaat het inderdaad wel eens vaker met pakketreizen. Als u naar de zomerse gebieden gaat, is het soms ook mogelijk dat wanneer u de reis als losse onderdelen boekt, u goedkoper uit bent. Een pakketreis betekent niet per definitie een financieel voordeel. Het voordeel van een pakketreis is dan wel weer dat als de vlucht geannuleerd wordt, u ook de kosten van uw hotel bijvoorbeeld terug krijgt. Boekt u zelf een losse vlucht en zelf ter plekke een hotelkamer via booking.com dan kunt u de kosten van uw hotel vaak niet terugkrijgen als de vlucht geannuleerd zijn, omdat beide officieel niets met elkaar te maken hebben.

De service van het samenstellen van een pakket en het maken van de boekingen kosten geld. Onlangs nog een topic geweest over een dienstverlener die zorgtoeslag voor iemand kan aanvragen en hier 40 euro voor vraagt. Dienstverlening kost geld. En het zijn vaak diensten die je zelf ook kunt doen en dan goedkoper uit bent.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Duurder uit met verrassingsvakantie

Ongelezen bericht door sjohie »

Adik schreef:Ik heb een slechte ervaring met Verrassingstickets.nl.

Ik heb de voucher van de Verrassingsvakantie via Vakantieveiling.nl voor 147 euro gekocht en op de site nog 2 extra nachten voor 120 euro bijgekocht, 267 euro totaal dus. Als verrassingsbestemming heb ik strandvakantie in Malta in januari gekregen (max.15 graden in dat seizoen).

Een snelle search op internet leerde dat de retour naar Malta voor 2 personen voor €91 geboekt kan worden en de kamer in het hotel kost €76 voor 4 nachten (Booking.com). Als we zelf geboekt hadden, had de reis ons dus €167 gekost, 100 euro goedkoper dus. Dat was pas echt een verrassing!

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Als ik bij zo'n ticketsite een retour Amsterdam-Malta zoek, met 4 nachten slapen, zie ik in januari ticketprijzen van rond de 200 euro voor een retour, en dat per persoon. Die 91 euro is dan wel érg scherp gevonden. Is dat niet toevallig een enkeltje voor 1 persoon?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Duurder uit met verrassingsvakantie

Ongelezen bericht door scontra »

@Adik wilde verrast worden met een verrassingsvakantie en nu heeft hij een verrassingsvakantie, overigens geheel vrijwillig, geboekt en betaald en dan is het nog niet goed.
En dat de prijs een ietsje anders is dan bij andere aanbieders is heel normaal, zelfs in het hoogseizoen.
Prijsafspraken zijn immers verboden.
Overigens, op VARA-Kassa spreekt hij van oplichting, maar dat is pas aan de orde als hij de verrassingsvakantie niet krijgt en dan is het pas een "echte" verrassing.

Gesloten