LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Harold68
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:28

Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Harold68 »

In het weekend van 1 t/m 4 juni zijn wij met 28 vrienden/familie-leden naar 't Heijderbos geweest. Een grandioos weekend met heel veel lol en goede service verleend door de medewerkers aldaar.

Echter is de laatste nacht minder goed verlopen. Nadat we met ongeveer 20 personen zijn gaan eten in het 'buffet-restaurant' is een groep van 8 (dames) dezelfde nacht ziek geworden. (diarree, braken etc).

De volgende ochtend onze opmerkingen doorgegeven bij de receptie waarop we een gesprek met de Kitchen manager hebben gehad. Groot aantal formulieren zijn ingevuld en de mededeling dat een extern laboratorium een onderzoek zou starten.
We sloten af met de afspraak dat na ongeveer 2 weken we een bericht zouden krijgen.

2,5e week later: We ontvangen een brief van het hoofdkantoor van Center Parcs met de mededeling dat een brief van het lab was bijgevoegd. Daarin stond dat de symptonen door ons aangevoerd onvoldoende waren om aan te kunnen tonen dat het eten 'de reden' van de zieke personen was. Daarmee was voor Center Parcs de zaak afgehandeld.

Met verbazing hadden we kennis genomen van de genoemde brief en heb ik direct de verantwoordelijke dame gebeld. Zij vertelde dat dit policy is van Center Parcs en dat het externe lab het heeft bepaald en dat Center Parcs NIET verantwoordelijk is voor de zieken....

Mijn mening: Wij hebben met 30 personen in 5 huisjes verbleven met ontzettend veel plezier. Als na afloop van het weekend er 8 personen ziek worden geeft dit toch een smet op een verder mooi weekend.
Center Parcs moet toch met ons eens zijn dat dit ook voor hen ZEER vervelend is, zelfs wanneer zij totaal niets te verwijten zijn.

Het gaat mij om de afhandeling van het hoofdkantoor, alsof wij niet moeten zeuren, en in ieder geval 'niet bij hen moeten klagen'.
Enig medeleven van Center Parcs ontbreekt, en stelt mij enorm teleur. Let wel: Het gaat me niet om een vergoeding of wat dan ook. Het is mij puur te doen om een rotgevoel dat wij overhouden aan een verder fantastisch weekend.
En.....o ja, wij hebben ons huwelijksfeest op het park gevierdt, en was grandioos.

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Sorry, maar had je niet beter de medische dienst ingeschakeld i.p.v. de keukenbaas?

Mogelijk was dan het balletje de juiste kant opgerold.

Uncle Willy

Harold68
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:28

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Harold68 »

Op zich heb je gelijk, maar bij de receptie kregen we, na het aangeven van onze klachten, direct een gesprek met de keukenmanager. Dit was ongetwijfeld vanwege het vermoeden dat het met het eten te maken had.

Overigens hebben 2 personen twee dagen later alsnog een huisarts ingeschakeld, omdat de klachten bleven aanhouden :-(
Na 4 dagen was het gelukkig ook met hen beter...

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door armiva »

Waren er alleen uit uw groep mensen ziek, of ook andere mensen die er hadden gegeten?

Harold68
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:28

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Harold68 »

Juist daarom heb ik mijn 'relaas' hier geplaatst. Center Parcs heeft daar geen enkele uitspraak over gedaan, en ik heb ook geen verhalen van andere mensen gelezen op diverse fora.
Mochten er andere mensen ziek zijn geworden hoor ik het graag!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door eeliane »

Wat hadden die 8 dames dan precies gegeten wat de anderen niet hadden gegeten, is dat bekend?
als zoiets gebeurd moet je altijd bij voedselvergiftiging waar je een bewijs voor wilt hebben, ontlasting via huisarts laten controleren in een lab.

bartman
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:03

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door bartman »

Echter is de laatste nacht minder goed verlopen. Nadat we met ongeveer 20 personen zijn gaan eten in het 'buffet-restaurant' is een groep van 8 (dames) dezelfde nacht ziek geworden. (diarree, braken etc).
Waarom gaat u er van uit dat het bij het diner is gebeurd? Zou het niet eerder gebeurd kunnen zijn? Verkeerd broodbeleg of snoep of drank miscchien?

Harold68
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:28

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Harold68 »

Ook dat is een vraag/opmerking waar CP ons totaal niet op heeft gewezen. Het afdoen met een gesprek en het invullen van formulieren was het enige. Er werden geen verdere vragen gesteld of acties die vanuit ons zelf dienden plaats te vinden.

Daarnaast was het erg lastig om te bepalen wat de dames hebben gegeten. Het buffet is erg uitgebreid, en er was geen gerecht wat ze alle 8 hadden genomen. Wat dat betreft ook geen bewijs dat CP aansprakelijk was. Maar daar gaat onze klacht ook niet over, laat dat duidelijk zijn...

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door armiva »

Dat dacht ik ook.
Als er 8 ziek zijn uit een groep, en verder geen klachten gehoord van mensen die er hebben gegeten. Dan ligt het misschien niet aan het buffet, maar heeft u in de groep iets gegeten wat niet goed was. En de een heeft er last van en de ander niet.
Het lijkt nu wel of cp er aansprakelijk voor is, terwijl het niet bewezen is dat er iets aan het eten mankeerde.

Harold68
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:28

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Harold68 »

Als een ieder goed leest, dan geef ik duidelijk aan dat wij niet CP aansprakelijk stellen, want dit is niet bewezen. Totaal niet zelfs. Het gaat mij om de afhandeling van onze klacht. CP heeft geen moeite gedaan om ons verder te helpen of te adviseren. Daarnaast geven ze je geen voordeel van het twijfel en '' schepen' je af met: het is niet bewezen dus is het je eigen schuld en hoeven wij geen actie te ondernemen.

Als je als grote organisatie zo denkt en totaal geen enkele verantwoordelijk en ander hulp toont ben je voor mij ZEER zwak.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door NAK »

Je zegt dat voor twee personen een huisarts werd geraadpleegd.
Kan die geen verklaring afgeven dat de onpasselijkheid van de dames met het eten te maken heeft?

Mogelijk dat men dan wel gevoelig is voor eventuele gevolgen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door eeliane »

Dus als alle dames tijdens het diner niet helfde hebben gegeten is het misschien niet in het restaurant gebeurd maar iets wat ze samen in het huisje heben genuttigd, lijkt er wel op, vandaar dat CP geen zinm heeft om er op in te gaan, waarom zouden ze dan?

Harold68
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:28

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Harold68 »

Omdat het tijdens een verblijf op hun vakantiepark is gebeurd! (lijkt me nogal logisch) Als je als groot bedrijf zo'n reputatie hebt, en klachten krijgt over een behoorlijk aantal zieke personen, waarbij niet duidelijk is waardoor het komt, zou je in ieder geval een blijk van medeleven kunnen tonen.

Als ik een groep mensen op visite krijg, en een deel daarvan wordt ziek, voel ik me ook lullig. Zelfs als het totaal NIET mijn schuld is.

CP maakt het zich zeer gemakkelijk door te zeggen: "wij hebben een onafhankelijk instituut ingeschakeld en die hebben gezegd dat het onze schuld niet is."
"Dus verder de groeten."

Netjes zeg.......

bartman
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:03

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door bartman »

Als ik het goed begrijp is medeleven van Centerparcs het enige dat u wil hebben. U geeft zelf aan dat u er ook niet zeker van bent dat het aan het eten bij (of van) Centerparcs ligt...
Dan rest de vraag. Waarom opent u een Topic genaamd "Eten... 8 mensen ziek". Dit lijkt toch de suggestie te wekken dat u de ziekte in verband brengt met Centerparcs?

Hoe gaat het inmiddels met de dames overigens?

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door armiva »

De titel van het topic is dan niet juist. Hiermee lijkt u ermee te zeggen dat er 8 mensen ziek zijn geworden van het eten bij cp.
En nu zegt u zelf dat dat niet bewezen is.
Wat wilt u dan dat ze doen? Een bloemetje sturen, terwijl het niet hun schuld is, sorry zeggen voor iets wat niet bewezen is dat het hun schuld is?
Wat bedoelt u nu met dit topic??

Dr Dré
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2007 12:03

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Dr Dré »

Objectieve mening.

20 mensen gaan eten, 8 mensen worden ziek waarvan allen vrouw.
Allemaal aan het buffet. Bij een voedselinfectie of voedselvergiftiging moeten dan toch wel meer mensen verschijnselen hiervan hebben.
Ik ben het er wel mee eens dat als er wel wordt gekozen voor een Topic Heijderbos, 8 mensen ziek maar dat eigenlijk verder alles goed was, dit toch niet echt objectief is en hiermee een suggestief verhaal wordt neergezet.
Wat wordt gecontroleerd door het onafhankelije onderzoeksinstituut?
Wat zijn de resultaten van het geneeskundig onderzoek bij de zieke mensen? Als dit verhaal niet compleet is dan kom je ook niet veel verder, helaas. Dan is het snel afgehandeld. Want waarom moet iemand sorry zeggen als de bewuste organisatie niet in staat van beschuldiging is gesteld.

klimatologische veranderingen, van tropisch naar kou en dat iedere keer weer maken je lichaam vatbaar.

Als voorbeeld:
Het is net als reizigersdiarree, vaak ontstaan bij de reizen naar warme landen. Eet hetzelfde als de lokale bevolking, jij wordt ziek, zij niet. En dan met een vliegtuig; in een paar uur een heftige klimaatverandering, weinig aanpassen want daar is geen tijd voor, goed voor je gestel!!
En dan met z'n allen klagen over het eten?!

Harold68
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2007 14:28

Re: Eten op 't Heijderbos: 8 mensen ziek!

Ongelezen bericht door Harold68 »

Dank Dr Dré voor je reactie.
We zijn nu zo'n 2 maanden verder, en voor mij (ons) is het ook wel afgelopen nu. Ik heb voor's en tegen's gehoord, en die zijn allemaal begrijpelijk, en ben ik het voor deel ook mee eens.
De basis van mijn topic was frustratie en onwetendheid wat de oorzaak was van de 'besmetting'. Dat ik bij de naam van de topic niet objectief was is ook waar. Noem het de roep om reacties? En de hoop dat veel mensen het zouden lezen? Aandacht? Hou het daar maar op.

Gesloten