LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Europarcs: deel reissom en borg terugeisen?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
daalderpc
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2020 11:27

Europarcs: deel reissom en borg terugeisen?

Ongelezen bericht door daalderpc »

Wij zijn 28 juli jl. 2 dagen bij Europarcs de Kempen in België geweest. We hadden een Chalet gehuurd voor 7 dagen. Na 2 dagen vakantie moesten wij het park verlaten, wegens het coronavirus (code Oranje). Op het park kregen we een reisvoucher aangeboden voor 436 euro (totale reissom 800 euro). Na thuiskomst kregen we een aantal weken later een andere reisvoucher van 200 euro binnen via de post. Dit was volgens Europarcs een vergissing, maar er werd niet duidelijk gesteld waar we nu recht op hebben. Daarbij hadden we nog geen borgsom van 65 euro terug ontvangen. Na een aantal telefoontjes te hebben gepleegd en de vele mailtjes die we hebben gestuurd om te vragen waar ons geld blijft hebben we nog steeds geen geld ontvangen. Wij hebben geen vertrouwen meer in Europarcs en willen graag de (gedeeltelijke) reissom en borg terug eisen, maar hoe doen we dit, hebben we hier recht op. De organisatie is aangesloten bij Recron.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Europarcs: deel reissom en borg terugeisen?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Wat bedoelt u met 'moesten wij het park verlaten'? Ging het park dicht en mocht u van Europarcs niet meer in het chalet, of was het uw eigen beslissing dat u naar huis 'moest' vanwege aangescherpte coronaregels?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Europarcs: deel reissom en borg terugeisen?

Ongelezen bericht door berndv »

Op dinsdag 28 juli is het reisadvies aangepast voor de regio Antwerpen. De kempen is niet in die regio. Als reactie hierop heeft Belgie op woensdag 29 juli voor heel Nederland code oranje uitgeroepen.

Hoe de zaken precies zijn gelopen, kan ik zo niet zien. Ik ben wel benieuwd van wie het initiatief tot vertrek gekomen is. Heeft u zelf besloten om te vertrekken, of bent u van het park gezet? En wat is er concreet afgesproken over vergoeding of iets dergelijks?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Europarcs: deel reissom en borg terugeisen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Geen 7 maar 2 dagen, dat is voor mijn; €800 ; 7 x 2= €572 minimaal terug geven.. incl borg.
Maar de reiskosten, de eerste 2 dagen €228,- en heen en terug reis is niet gratis....
En dan 5 dagen thuis zitten of elders iets zoeken?

Na zo korte tijd zou ik 100% terugbetaling redelijk gevonden hebben, en ze mogen die kosten in Brussel declareren, hun besluit.

Gesloten