LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Dr34m
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2020 12:22

Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door Dr34m »

Beste!

Ik heb een voucher ontvangen van vacansoleil (juni dit jaar). Nu gaan we toch niet volgend jaar, dus ik wilde graag mijn geld terug.
Nu zeggen ze dat dit pas mag na 12 maanden?

Dus ik krijg het wel, maar pas als ik hem niet gebruik na 12 maanden.

Is er een mogelijkheid om dit te regelen en nav dit zomaar?


Groeten Christian

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dr34m schreef:
09 dec 2020 12:25
Dus ik krijg het wel, maar pas als ik hem niet gebruik na 12 maanden.
Klopt dit zijn de voorwaarden rond de voucher, hiermee bent u wel verzekerd van uw geld. Koos u voor uitbetalen dan loopt u het risico dat Vacansoleil failliet gaat en u helemaal niets krijgt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

nee hoor klopt niet, als u uw geld eerder terug wilt moeten ze dit uitbetalen....

zie ook hier, punt 8

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... mpensaties

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door ateurlings »

Misschien weet u het nog niet maar er is een Covid pandemie aan de gang en de hele reisbranche ligt op zijn gat en zijn alleen maar bezig met administratie af te handelen.
Dit is cynisch bedoeld en ik wil ermee zeggen : heb geduld, dat geld komt heus wel, maar als iedereen elke dag gaat bellen en dreigbrieven schrijven gaat het er niet sneller door

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door sjohie »

Hawk-Eye schreef:
17 dec 2020 08:18
nee hoor klopt niet, als u uw geld eerder terug wilt moeten ze dit uitbetalen....

zie ook hier, punt 8

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... mpensaties
Zo stellig op basis van zo weinig info vind ik erg opportuun. Zo is vacansoleil een aanbieder van huisjes/caravans, en niet pakketreizen waar strengere/andere regels voor gelden. Dit onderscheid maakt consuwijzer niet voor niks. :wink:

Verder is de reden om niét te gaan volgend jaar ook nog een factor, want er is een voucher geaccepteerd, dus dat kent ook nog wel wat mitsen en maren.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjohie schreef:
18 dec 2020 08:28
Zo stellig op basis van zo weinig info vind ik erg opportuun. Zo is vacansoleil een aanbieder van huisjes/caravans, en niet pakketreizen waar strengere/andere regels voor gelden. Dit onderscheid maakt consuwijzer niet voor niks. :wink:
Dan is het gewoon boek 6 werk. De tegenpartij levert niet. TS kan schriftelijk ontbinden en de tegenpartij moet dan direct terugbetalen (art. 6:265, 267, 271 BW). Je kan ontbinden door hierover een brief te sturen en als betalingstermijn mag je drie werkdagen hanteren, al zou ik zelf voor 14 dagen gaan.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
11 dec 2020 18:40
Dr34m schreef:
09 dec 2020 12:25
Dus ik krijg het wel, maar pas als ik hem niet gebruik na 12 maanden.
Klopt dit zijn de voorwaarden rond de voucher, hiermee bent u wel verzekerd van uw geld. Koos u voor uitbetalen dan loopt u het risico dat Vacansoleil failliet gaat en u helemaal niets krijgt.
1. Waar maak je uit op dat TS een aanbod tot een voucher heeft gehad en dat aanbod heeft aanvaard?
2. Waar maak je uit op dat Vacansoleil gegarneerd niet fialliet gaat als TS de voucher accepteert?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
18 dec 2020 12:38
sylvesterb schreef:
11 dec 2020 18:40
Dr34m schreef:
09 dec 2020 12:25
Dus ik krijg het wel, maar pas als ik hem niet gebruik na 12 maanden.
Klopt dit zijn de voorwaarden rond de voucher, hiermee bent u wel verzekerd van uw geld. Koos u voor uitbetalen dan loopt u het risico dat Vacansoleil failliet gaat en u helemaal niets krijgt.
1. Waar maak je uit op dat TS een aanbod tot een voucher heeft gehad en dat aanbod heeft aanvaard?
2. Waar maak je uit op dat Vacansoleil gegarneerd niet fialliet gaat als TS de voucher accepteert?

1. Dat is een aanname. TS heeft al sinds 9 december niet gereageerd, dus ze spreekt het niet tegen.
2. Niet, maar dan zijn er wel garantie regelingen voor voucher, bij vroegtijdige uitbetaling heb je deze niet.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

sjohie schreef:
18 dec 2020 08:28
Hawk-Eye schreef:
17 dec 2020 08:18
nee hoor klopt niet, als u uw geld eerder terug wilt moeten ze dit uitbetalen....

zie ook hier, punt 8

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... mpensaties
Zo stellig op basis van zo weinig info vind ik erg opportuun. Zo is vacansoleil een aanbieder van huisjes/caravans, en niet pakketreizen waar strengere/andere regels voor gelden. Dit onderscheid maakt consuwijzer niet voor niks. :wink:

Verder is de reden om niét te gaan volgend jaar ook nog een factor, want er is een voucher geaccepteerd, dus dat kent ook nog wel wat mitsen en maren.
als je een voucher hebt geaccepteerd en je wilt je centjes ontvangen heb je hier volgens de wet gewoon recht op, wat je er verder ook van vind of bijhaalt doet allemaal niet ter zake....

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
18 dec 2020 14:17
alfatrion schreef:
18 dec 2020 12:38
1. Waar maak je uit op dat TS een aanbod tot een voucher heeft gehad en dat aanbod heeft aanvaard?
2. Waar maak je uit op dat Vacansoleil gegarneerd niet fialliet gaat als TS de voucher accepteert?
1. Dat is een aanname. TS heeft al sinds 9 december niet gereageerd, dus ze spreekt het niet tegen.
2. Niet, maar dan zijn er wel garantie regelingen voor voucher, bij vroegtijdige uitbetaling heb je deze niet.
1. De meeste, zo niet alle, vouchers worden verstrekt zonder aanbod. TS reageert niet en bevestigd je verhaal dus niet. Het gaat hier om een verzinsel.
2. Wederom, waar maak je uit op dat er een dergelijke garantieregeling voor de voucher van TS is?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hawk-Eye schreef:
18 dec 2020 15:17
als je een voucher hebt geaccepteerd en je wilt je centjes ontvangen heb je hier volgens de wet gewoon recht op, wat je er verder ook van vind of bijhaalt doet allemaal niet ter zake....
Dat ligt hier anders. Immers, er is geen sprake van dwingend recht.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
18 dec 2020 16:49
1. De meeste, zo niet alle, vouchers worden verstrekt zonder aanbod. TS reageert niet en bevestigd je verhaal dus niet. Het gaat hier om een verzinsel.
Dat is een aanname van jouw.
alfatrion schreef:
18 dec 2020 16:49
2. Wederom, waar maak je uit op dat er een dergelijke garantieregeling voor de voucher van TS is?
Omdat Vacansoleil is aangesloten bij het SGR.

Waarom ben je zo op zoek naar een confrontatie heb je niets beters te doen? Ga ook niet meer reageren op je verdere vragen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
18 dec 2020 18:51
Dat is een aanname van jouw.
Nee, dat is wat ik zie gebeuren.
sylvesterb schreef:
18 dec 2020 18:51
Waarom ben je zo op zoek naar een confrontatie heb je niets beters te doen?
Ik stel slechts een paar vragen naar aanleiding van je bericht. Je doet een aantal onlogische uitspraken. Zo ga je er blind van uit dat de voorwaarden rechtsgeldig zijn. En je suggeerd dat je met een voucher geen risico loopt Vacansoleil failliet. Dergelijke uitspraken verdienen een kritisch geluid, omdat een TS niet mee geholpen is.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen geld terug, maar voucher? Vacansoleil

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Via de rechtsbijstandverzekering of geschillencommissie kan je je geld terug eisen.

Gesloten