LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goldcard Camping Cheque

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Gerard1944
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2007 23:26

Goldcard Camping Cheque

Ongelezen bericht door Gerard1944 »

Vorig jaar had ik met de goldcard twee plaatsen gereserveerd op camping La Route Blanche in Frankrijk.
Toen er afgerekend moest worden werd ons gezegd dat er niet genoeg
cheques op de kaart stonden om twee plaatsen af te rekenen, ondanks het feit dat CCN ons had verzekerd dat het saldo in orde was.
Ik moest toen voor de tweede plaats het normale tarief betalen.

Terug in Nederland heb ik mijn beklag gedaan bij Camping Cheque Nederland, maar bij monde van de directeur kreeg ik bij hun geen respons, volgens hem ging het om een huisje, en daar gingen zij niet over.

Ik heb toen via een nederlandse camping die bereid was mij te helpen een e-mail adres van het hoofdkantoor in Frankrijk gekregen die het voorval hebben onderzocht.
Uit hun onderzoek bleek dat La Route Blanche voor dat zij mij een saldo bon gaven reeds 11 cheques hadden afgeschreven, dit was dus de oorzaak van het zgn saldo tekort, en voor hun de kans om voor de tweede plaats het volle pond te laten betalen.

Door het bovenstaande voel ik mij behoorlijk opgelicht, camping cheque
vind van niet, zij spreken van hooguit onhandig manipuleren van de camping.
Voor ons is de schade ruim 300 euro. ( Teveel betaald voor de camping,
telefoonkosten naar Nederland, en een waardeloze goldcard van 42 euro )

CC maakt op hun website behoorlijk veel tamtam dat het saldo via de site nu gecontroleerd kan worden, maar dit is geen enkele garantie dat het niet mis kan gaan, ook in mijn geval was er immers voldoende saldo.

Voor het komende seizoen hebben wij nu gelukkig een uitstekend alternatief, een kortingskaart voor een paar euro, en pas betalen bij de camping.
GEEN kans dat je belazerd word.
GEEN betalingen vooraf.
En een ruimere keus in campings, vooral in Nederland, maar ook in het buitenland.
Laatst gewijzigd door Gerard1944 op 13 mar 2007 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Goldcard Camping Cheque

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Geachte belanghebbende.

Ik heb het bovenstaande gelezen en maakte me daarover ontzettend kwaad. Ik zou onmiddellijk aangifte doen wegens oplichterij.
Hier zijn geen woorden voor, gewoon weg, schandalig!
Laat ons weten hoe het vervolg luidt.

CM

Gerard1944
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mar 2007 23:26

Re: Goldcard Camping Cheque

Ongelezen bericht door Gerard1944 »

Beste Chanmaster,

Aangifte doen tegen een bedrijf dat in het buitenland gevestigd is lijkt mij een tijdrovende en kostbare zaak.
De reden dat ik bovenstaand bericht geplaatst heb is dat ik mij ontzettend kwaad maak dat de organisatie die de goldcard in Nederland verkoopt, beweerd dat zij uitsluitend met TOP CAMPINGS werken.
Ais je dan door bovenstaande TOP CAMPING word opgelicht, en je dient een klacht in, krijg je de volgend reactie:




25 juli alweer. Elders op deze site staat het bericht: LAATSTE NIEUWS: In mei 2006 hebben wij de 17.000e houder van een Gold Card mogen begroeten! Dat zijn er inmiddels natuurlijk alweer een paar meer en daarmee willen wij vandaag dit «Weblog» officieel afsluiten! Onze conclusie: Natuurlijk waren er opstartproblemen. Ga 563 campings x (gemiddeld) 4 medewerkers op de receptie maar eens vertellen dat ze eerst die handleiding goed moeten doornemen. Dat lukt nooit, natuurlijk. Toch menen wij te mogen concluderen dat onze Gold Card niet alleen succesvol is [met bijna 10.000 nieuwe gebruikers in een paar maanden tijd] maar ook – en dat is belangrijker – tot tevredenheid als nieuw betaalmiddel functioneert! Er zijn al zo’n 100.000 overnachtingen met onze Gold Card afgerekend en het aantal klachten is miniem: minder dan 0,3 %. Anders had u het allang geweten, had dit forum “bol” gestaan van de klachten! Schrijven wij natuurlijk liever: «Meer dan 99,7 % tevreden gebruikers»! O, ja: die opstartproblemen zijn nu natuurlijk ook voorbij! 100 % klant tevredenheid komt reeds in zicht! Graag willen wij dit onderwerp afsluiten met de woorden: Bedankt voor u vertrouwen!

Graag tot uw volgende vakantie met de Gold Card!







Reactie van Gerard
1-8-2006




100% klant tevredenheid bereiken is niet zo moeilijk, als je de klacht van iemand die voor ruim VIERHONDERD EURO is gedupeerd, doodgewoon verwijderd en net doet of je neus bloed.







Reactie van Onno - CCNL
1-8-2006




Ja, natuurlijk: daar zat (en zit nog steeds) veel te veel emotie in!
Bovendien klopt het ook niet. Hebben wij dat gedaan? Uit je verhaal begrepen wij dat het een geschil met die camping is, ondermeer over een huisje. Waarom hier met modder gooien als je bij die camping moet zijn? O, ja: mocht je besluiten hieronder nog een ellenlang verhaal toe te moeten voegen om alsnog je gelijk te krijgen, bedenk dan dat het van deze kant met 1 klik van de muis weer wordt weggehaald!
Wat het huisje met mijn klacht te maken heeft is mij nog steeds niet duidelijk.
En wat te denken van de reactie van het hoofdkantoor in Franrijk:


Het is jammer dat dit is gebeurd. Aangezien wij echt geen problemen hebben
met La Route Blanche is er geen enkele reden aan te nemen dat men geprobeerd
heeft u op te lichten oid. Natuurlijk snap ik dat u dat gevoel wel zou
kunnen hebben. Eerder is er sprake van een foute manipulatie. Dit zullen we
rechtzetten met de camping.


Vriendelijke groeten,
Uit het bovenstaande is het duidelijk dat als er iets mis gaat bij een CC TOP CAMPING je vette pech hebt.
De belangen van de aangesloten campings gaan duidelijk voor, ongeacht wat de schade voor de klant is.
Zolang CC dit accepteerd kan het iedereen overkomen.
Laatst gewijzigd door Gerard1944 op 18 mar 2007 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Goldcard Camping Cheque

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik begrijp uw constenatie volkomen en meen dat deze oprecht is.
Het is jammergenoeg zo dat waar eerder waardering naar card's in het algemeen uitging hiermee momenteel in toenemende mate misbruik wordt gemaakt dan wel afbreuk wordt gedaan. Verder kan men contstateren dat de hardheid en daarmee betrouwbaarheid op deze producten in sterke mate afneemt. Dit is naar alle waarschijnlijkheid het gevolg van de afnemende economische resultaten. De uitvinder van o.a. goldcard speculeert net als alle handelaren in quasie producten op de beurs. Nu de resultaten daar tegenvallen en de rentevoet laag blijft kan er nauwelijks winst worden gemaakt dus er vallen inkosten weg waarmee vervolgens de status van het quasieproduct ten gronde wordt gericht. U ondervind dit maar de campings, hotels etc. ondervinden dit eveneens en verleizen derhalve het vertrouwen in deze producten omdat waar deze eens gegarandeerd bleken maar nu, als gevolg van externe invloeden minder betrouwbaar blijken.
Het is alleen jammer dat er aan quasie producten geen rechten ontleend kunnen worden welke verhaalbaar zijn.
De ondernemer welke voor de uitgifte van de goldcard verantwoordelijk is heeft vaak tevens een eigen blad waarin de diverse klanten gepubliceerd worden. Hieraan wordt alsnog grof geld verdiend.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Goldcard Camping Cheque

Ongelezen bericht door Henri42 »

CB. heb jij ook al ervaring met de vernoemde card?.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Goldcard Camping Cheque

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hebben we gehad. Waardeloos!

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: Goldcard Camping Cheque

Ongelezen bericht door four-eyes »

Neem toch in het vervolg een kaart van ACSI. Je hoeft pas te betalen als je weggaat. Wij hadden vorig jaar ook een akkefietje in Frankrijk toen we met Camping Card-cheques wilden betalen. Alles zou z.g. inclusief zijn, behalve dan de toeristenbelasting. Desondanks kregen we een veel hogere rekening gepresenteerd. Dat had te maken met een of andere vuilnisbelasting. Die kwam er bovenop. Alleen hadden ze dat niet verteld bij CC. Toen we later daarover klaagden bij CC, stelden zij de camping in het gelijk. Nou ja, wij doen dit natuurlijk niet meer.
CC mag zijn cheques houden wat ons betreft. Wij hebben nu een ACSI-kaart en dat bevalt ons uitstekend!

anaesthesie
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2009 21:32

Re: Goldcard Camping Cheque

Ongelezen bericht door anaesthesie »

naar aanleiding van het stopzetten van acceptatie van camping cheques door camping eigenaar werd mij duidelijk waarom
WIST U DAT DE CAMPING EIGENAAR VAN DE € 15.-maar 9€ krijgt en dat deze pas aan t eind van t jaar uitbetaald worden.De 20DAGEN CHEQUES KRIJG JE OP GEEN EEN MANIER TERUG VOOR, MIJ ALS IK ALLES GEWETEN HAD NOOIT GEEN CHEQUES OMDAT BV ASCI DEZELFDE KORINGEN GEEFT EN DUS NIET DUURDER UIT BEN,MAAR DE CAMPINGEIGENAAR NORMAAL TARIEF ONTVANGT

Gesloten