LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema voucher voor Landal vakantiepark

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
george.van-aken
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2021 11:28

Hema voucher voor Landal vakantiepark

Ongelezen bericht door george.van-aken »

Ik heb november vorig jaar een Hema ticket gekocht voor een huisje van Landal. €169 betaald aan de Hema en een 6 persoons huisje gereserveerd bij Landal Hoog Vaals en €61 betaald aan Landal, voor toeristen belasting en voorkeur huisje, dit was een weekend van 12 maart t/m 15 maart. Nu met de huidige Corona maatregelen is het niet toegestaan om met 6 personen als die niet van 1 adres komen, gebruik te maken van deze reservering. Landal gebeld of ik het mag verzetten naar een andere datum later in het jaar. Dit doen ze alleen voor Landal reserveringen, niet voor Hema vouchers. Dus Hema gebeld om mijn geld terug te krijgen, omdat ik hier geen gebruik van kan maken (overmacht). Deze zegt dat ze geen geld terug kunnen storten, omdat de parken gewoon open zijn zeggen ze. Maar ik mag er geen gebruik van maken. Ik word er helemaal dol van, wordt van het kastje naar de muur gestuurd en niemand van Landal of Hema die mij kan helpen. Ik vind dit in en in triest. In geval van overmacht, moet er toch iets ingericht zijn, om de klant tegemoet te komen. Wie kan mij hiermee helpen of ben ik gewoon mijn geld kwijt.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Hema voucher voor Landal vakantiepark

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het huisje is gewoon beschikbaar voor u.

U heeft de voucher niet gekocht onder de voorwaarde dat u op de door u gekozen data met personen uit verschillende huishoudens gebruik mocht maken van het huisje.

Landal en Hema staan dus in hun recht.
Juist omdat er hier sprake is van overmacht, hebt u pech en nergens anders recht op dan met uw eigen huishouden het huisje te gebruiken.
Mocht u het huisje met minder personen bezetten dan bij boeking doorgegeven, of mocht u het huisje helemaal niet gebruiken, dan heeft u nog wel recht op teruggave van de vooruitbetaalde toeristenbelasting voor het aantal personen wat nu niet zal overnachten.

Geniet van uw weekendje weg!
Laatst gewijzigd door Ivo.w op 05 mar 2021 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hema voucher voor Landal vakantiepark

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uw geld bent u niet kwijt, u kunt gewoon gaan. Probeer het anders door te verkopen (mits dit mag). Genoeg huishoudens die in een 6 persoonsvorm huisje kunnen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hema voucher voor Landal vakantiepark

Ongelezen bericht door sylvesterb »

george.van-aken schreef:
05 mar 2021 16:22
Nu met de huidige Corona maatregelen is het niet toegestaan om met 6 personen als die niet van 1 adres komen, gebruik te maken van deze reservering.
Landal kan niet en zal niet controleren of u echt niet met 6 personen op 1 adres woont en dus geen gebruik kan maken van de resevering.

Het is geheel uw eigen volwassen verantwoordelijkheid of u tegen de regels van de overheid in toch gebruik maakt van de reservering.

Nijogeth
Berichten: 9969
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hema voucher voor Landal vakantiepark

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
05 mar 2021 17:35
Het is geheel uw eigen volwassen verantwoordelijkheid of u tegen de regels van de overheid in toch gebruik maakt van de reservering.
Verander 'de regels' maar in 'het advies'.

Gesloten