LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
kamasa
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2008 16:54

Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door kamasa »

Heb dit hotel geboekt bij Corendon via het Bingo principe.
Ik mijn geval heb ik gekozen voor een 5* hotel.
Bij aankomst bleek dit totaal geen 5* hotel te zijn !!!
- Hotel (en zwembad) stinkt (rioollucht)
- Kamers smerig (badkamer met schimmel, vieze vlekken in vloerbedekking
- eten zeer eentonig en vaak koud, werd slecht bijgevuld
- er werden privé feesten gehouden bij zwembad, dus niet meer beschikbaar voor hotelgasten
- personeel (vooral manager) heel onvriendelijk
- spa center heel onhygiënisch
- drinken vaak lauw, en cola vaak zonder prik
- verlichting veel stuk, waardoor gevaarlijke situaties
- matrassen voor ligstoelen amper aanwezig, en anders slecht en stuk

Zo kunnen we nog even doorgaan.
Het is een schande dat touroperators dit hotel nog aanbieden als 5* hotel !!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door MLF »

Ik was vorige week of de week ervoor omroep MAX kijken, zij hebben een reis programma, daarin werd verteld dat 5***** in Turkije niet de Nederlandse 5***** zijn, komt overeen met 1* of 2**.
Reisbureau's zeggen er niets van.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door Dirkie »

MLF, misschien even een tip. In iedere reisgids staat dat 5 sterren in Nederland niet hetzelfde is als 5 sterren in Turkije of Griekenland. Misschien dat een reisburo dit niet vermeld, maar het wordt zo saai als je een reis gaat boeken en ze moeten die 5 pagina's kleine lettertjes uit de gids gaan voordragen. Dan kunnen ze per dag niet meer dan 1 persoon helpen.

Wat overigens niets afdoet aan het feit, dat de door kamasa genoemde zaken nog niet eens 1 ster waard zijn.

En aan kamasa meteen de vraag, of je alle zaken ter plekke gemeld hebt middels een klacht aan de reisleiding. Alleen op die manier bestaat er een mogelijkheid om, als de klachten niet ter plekke opgelost worden, bij terugkomst alsnog een klacht in te dienen.
En bij Corendon hoeft je over het eten niet te klagen, want in de AV staat het volgede:
Over smaak valt niet te twisten, klachten over maaltijden in uw accommodatie worden door ons dan ook niet in behandeling genomen.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door MLF »

Ja lol
er zijn mensen die klagen over het eten
dan moeten ze maar niet naar buitenland, dan weet je dat je geen friet en appelmoes krijgt.

Bij een hotel met eten kun je alleen klagen als het bedorven is, te duur enz.

kamasa
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2008 16:54

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door kamasa »

Even voor de goede orde: ik kom voor de 7de keer in Turkije. Altijd in 4 of 5 sterren hotels geweest, dus ik weet waar ik over praat. Ik vergelijk géén Turkse met Nederlandse sterren, maar sterren onderling in Turkije!! Wat betreft het eten: over smaak valt niet te twisten! Maar warm eten behoord toch echt warm te zijn!!! Bij een 5 * hotel verwacht je ook in Turkije niet te hoeven kiezen uit rijst, slappe koude papat of spagetti!!

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bij een 5 * hotel verwacht je ook in Turkije niet te hoeven kiezen uit rijst, slappe koude papat of spagetti!!
Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom is het juist zo jammer (vreemd?), dat je over het eten geen klacht kunt indienen volgens de Algemene Voorwaarden.

En even ter informatie voor MLF. Patat en appelmoes is (voor de kinderen) over het algemeen geen probleem in de vakantielanden. Ik heb ook wel eens in een AllInclusive hotel gelogeerd in Griekenland. Het eten bestond daar uit oa. uit spruitjes en bloemkool. En wat de ene dag niet op ging, vond je de volgende dag terug in de salade. Het eten was niet echt bedorven, maar ik heb toch een klacht ingediend, die overigens door de reisorganisatie gehonoreerd is. Voor mij geen AllInclusive meer, ik eet wel in de lokale restaurantjes!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door Henri42 »

de all inn formule doet overal opgang: Egypte Spanje Turkije Griekenland Cyprus etc etc

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door MLF »

All incl is overal anders, ik keek dus tijdje terug naar MAX tv en ik schrok me dood, iedereen dringen voor het restaurant, borden overbeladen en 10 minuten later alles op.
Belachelijk voor woorden gewoon. Zo'n vakantie zal ik gratis nog niet willen.
(overigens boek ik dit soort vakanties niet eens)

siggy
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 mar 2008 10:37

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door siggy »

als je effe op vakantiereiswijzer kijkt wil je al niet meer in dit hotel boeken. Over smaakt valt niet te twisten maar een hotel wat gemiddeld een 5 krijgt kan toch niet erg goed zijn. En er staan ook onsmakelijke foto's op. Dus voortaan eerst effe hiernaartoe surfen voordat je boekt.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door sjoegel »

Jammer dat je vakantie daar zo slecht bevallen is. Er zijn ook goede hotels. Je moet je goed inlezen op internet voordat je naar Turkeie gaat. Mij zien ze daar niet met al die russen !

Zoutstel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:32

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door Zoutstel »

Ik snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die zich NIET inlezen op het internet (www.vakantiereiswijzer.nl of www.tripadvisor.com) alvorens ze een reis boeken..... Die gaan rustig uit van 't leuke plaatje in de reisbrochure of het hotel zelf. Alsof DIE hun reisjes niet willen verkopen. Geen enkel reisbureau is objectief... zolang je maar boekt. Een beetje intelligente reiziger checkt, kijkt en vergelijkt.

Ans Dams
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2008 15:24

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door Ans Dams »

Ik kom al 18 jaar in Turkije.
Maar neem nooit All. Incl., dat zijn complete fabrieken.
Dan mijdt je ook de hordes Russen, die er de laatste jaren vertoeven.

Ik heb liever de gemoedelijkheid van een kleiner hotel, met halfpension.
Overdag ben ik toch veel weg, want het is zo'n mooi land.
Er is zoveel te zien en te doen.

En inderdaad, eerst goed lezen op internet op bovengenoemde sites.
Ook Zoover,nl is zo'n site.

Of gewoon het hotel opzoeken op Google.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Hotel Onura - Kusadasi - Turkije

Ongelezen bericht door Henri42 »

MLF

Max TV is toch geen maatstaf,

De landsaard van Turkije is nu eenmaal dat het eten kouder wordt opgediend.

Een 5* hotel in Turkije behoort redelijk te zijn, als je voor een habbekrats boekt weet je wat je krijgt :)

Gesloten