LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hotel restaurant

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

hotel restaurant

Ongelezen bericht door sprookje »

hoi,
Ik ben net terug van een geweldige vakantie alleen heb ik een opmerking.Wij waren met zes personen en in de eetzaal waren tafels voorzien voor twee,vier,vijf personen. De tafels voor zes tot acht personen waren meestal rond.Vaak kwamen wij in de eetzaal en dan zaten er twee mensen aan zo een ronde tafel voor acht personen te eten, de eerste dag moesten wij noodgedwongen een tafeltje voor vier personen nemen, wij hebben een obers vijf dinar gegeven en hij hield voor ons altijd een tafel vrij,de ober van s'avonds deed hetzelfde voor ons voor vijf dinar.Maar wij zagen ook mensen die geen plaats hadden met zeven terwijl een tafel voor acht bezet werd gehouden door twee eters.Ik vraag mij af of die mensen zich niet schamen als ze zoiets zien. :( Ons hotel was volzet omdat het vakantie was in Belgie en duitsland.
tegen deze mensen zou ik willen zeggen schaam u
zelfs de ober zei tegen ons dat somige mensen geen fatsoen hadden en het waren geen russen want die hebben wij niet gezien!!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door Chief »

Ja Sprookje je geef zelf al aan dat het heel druk was in het hotel, dus ik neem aan dat als je dan met twee personen wil gaan eten, dat het dan ook moeilijk is een tafel tot je beschikking te krijgen.
Ja en sorry misschien niet helemaal netjes als er dan één vrij is, voor meerdere personen dan ga ik er toch gewoon zitten.
Zolang de tafel niet is gereserveerd heeft iedereen naar mijn mening dezelfde rechten.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door Henri42 »

Chief, de uitbaters zullen blij met jou en je kopje thee zijn, snap jij niet dat uitbaters hun kost moet kunnen verdienen, stel je eens voor dat 10 tafels bezet zijn met 1 persoon elk, dus 10 totaal ipv 40 - 50 personen.?????.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door Marco Polo »

De fout ligt eerder bij het management van het hotel/restaurant.
Wat hier onbreekt is een systeem, waarbij tafels aan de gasten op een efficiënte manier worden aangewezen door het personeel.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door Chief »

Chief, de uitbaters zullen blij met jou en je kopje thee zijn, snap jij niet dat uitbaters hun kost moet kunnen verdienen, stel je eens voor dat 10 tafels bezet zijn met 1 persoon elk, dus 10 totaal ipv 40 - 50 personen.?????.
Leuke rekensom maar dit verhaal gaat over een allin hotel wat in het topic niet staat vermeld. Helaas maar waar, vaak is het erg druk in zo'n "vreetschuur" en is het vechten voor een plaatsje.
Dus als er dan een grote tafel vrij komt, en er is op dat moment geen plaats, dan blijft niemand met zijn armen over elkaar staan om toe te kijken hoe een ander wel die plaats in neem.
Dus jezelf ergeren in deze accomodaties heeft totaal geen zin, er is maar één oplossing en dat is inderdaad een flinke fooi geven, zodat je verzekerd ben van een grote tafel.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door Marco Polo »

....één oplossing en dat is inderdaad een flinke fooi geven...
Beetje vreemde interpretatie van het begrip All-Inhotel!!!

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door armiva »

Als je weet dat het om die tijd zo druk is, ga je dan toch iets later eten?
Wij waren dit jaar ook in een all-in hotel. Vanaf 19.00 uur kon je er eten. En echt, om even voor 19.00 uur staan men al in de rij voor de deur. Als je tegen 20.00 uur ging was het er lekker rustig, en eten nog genoeg.
En ik zou ook aan een grotere tafel gaan zitten als er helemaal geen tafel meer vrij was. En om tafels te gaan reserveren vind ik belachelijk.
Een ander heeft evenveel recht op een tafel jou. Dan staat er bijv. een tafel leeg, terwijl andere mensen moeten wachten op een tafel.
Dat vind ik eerder a-sociaal dan dat er 2 mensen aan een tafel van 6 zitten te eten.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door sprookje »

Wat ik bedoel is dat er heus wel tafels vrij waren anders hadden wij de eerste avond ook geen tafel die voorzien was voor vier personen kunnen gebruiken,mensen zaten dus wel degelijk aan grote tafels terwijl er tafels voor twee tot vier personen vrij waren.En als men dan ziet dat er mensen met twee aan een grote tafel zitten terwijl mensen met zes tot acht geen plaats vinden vind ik dat ergelijk.En ja wij gingen ook later eten,maar dan gebeuren dergelijke dingen net. :roll:
want om zeven uur rent iedereen voor een plaatsje te bemachtigen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door ronald g »

All inclusive vakantie's het nieuwe graaien. We hebben al voetbal hooligans en nu komt daar nog vakantie hooligans bij, let maar op. Kijk eens in nederland rond daar zijn zoveel mooie plekken waar je rond kunt sjokken en vooral eens kunt praten met je medemens.

Ronald.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: hotel restaurant

Ongelezen bericht door Miss M »

Zucht..... wat een gezeur zeg.... Even met hulp van de bediening twee of meer tafels tegen elkaar aanzetten en klaar, je kunt eten met 6, 8, 10 of zelfs meer.

Gesloten