LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Vorig weekend ben ik met een vriendin een weekendje naar Antwerpen naar het Hotel de Keyser. Vooraf goed onderzoek gedaan naar een hotel De Keijser natuurlijk. We hadden een viersterrenhotel gevonden maar bij de (oudere) reacties stond al iets over bedwantsen. Contact opgenomen met hotel De Keyser en er werd me gezworen dat ze bestreden waren.
Nou je raadt het al, een week later thuis helemaal onder de rode vlekken en volgens de dokter zijn het beten van bedwantsen. Heel erg vervelend natuurlijk, maar nog te overzien. Het erge is nu; het zit in mijn huis. Ik heb er al een aantal aangetroffen. Dit moet dus professioneel bestreden worden.
Kan ik hotel De Keyser antwerpen aansprakelijk stellen? Zoja wat moet ik doen? Welke stappen moet ik ondernemen?
Bijlagen
Hotel DE Keyser.jpg
(7.35 KiB) 8197 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door sweet-devil op 28 dec 2014 11:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij wie heeft u geboekt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door berndv »

sweet-devil schreef: Kan ik het hotel aansprakelijk stellen? Zoja wat moet ik doen? Welke stappen moet ik ondernemen?
Een Belgisch hotel aansprakelijk stellen? Gaat lastig worden. Daarnaast moet u zonder twijfels moeten bewijzen dat u die bedwantsen mee heeft genomen vanaf dat hotel. En een review op internet zal niet genoeg zijn. Daarnaast moet u dus via een Nederlandse rechter een Belgisch hotel aansprakelijk stellen. Al zou de Nederlandse rechter het Belgische hotel aansprakelijk stellen, is het nog maar de vraag of u uw geld ooit zult krijgen.

Heeft u uw verzekering al geprobeerd?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door tenormin »

Bedwantsen zijn zelf heel moeilijk te verwijderen. De meeste mensen schamen zich ervoor maar zelfs gerenommeerde hotels als Hilton e.a. hebben daar wel eens last van. Denk niet dat u het hotel aansprakelijk kunt stellen, eerlijk gezegd. Hoop dat de redactie dit keer mild wild zijn, is echt niet als reclame bedoelt, maar deze site geeft ook veel informatie over hoe nu thuis te handelen.
http://www.bedwantsenbestrijden.com

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Ik zou het toch proberen, niet geschoten is altijd mis. Geef het hotel aan welke vergoeding u wilt en dat u anders e.e.a. openbaar gaat maken. Wedden dat het hotel om verdere reputatieschade te voorkomen gaat betalen.

Denk daarbij dat het hierbij niet om een ** hotel gaat maar om een ****. Die hebben wat te verliezen.
500 euro lijkt mij redelijk. Vraag dus het dubbele, dan kom je wellicht op dit bedrag uit.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Mijn vriendin heeft uiteindelijk geboekt dus zal even vragen of dat direct bij het hotel was.
We hebben allemaal last van rode vlekken, is dat niet bewijs genoeg?
Het professioneel reinigen van het huis is helaas erg duur voor mij als student, dus daar hoopte ik op compensatie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door berndv »

sweet-devil schreef: We hebben allemaal last van rode vlekken, is dat niet bewijs genoeg?
Dat toont bedwantsen aan, niet de herkomst. Als het hotel zelfs moeilijk wil doen gaan ze u aansprakelijk stellen, want ze kunnen ook stellen dat u ze meegenomen heeft naar het hotel.
handdoekindering schreef:Ik zou het toch proberen, niet geschoten is altijd mis. Geef het hotel aan welke vergoeding u wilt en dat u anders e.e.a. openbaar gaat maken. Wedden dat het hotel om verdere reputatieschade te voorkomen gaat betalen.

Denk daarbij dat het hierbij niet om een ** hotel gaat maar om een ****. Die hebben wat te verliezen.
500 euro lijkt mij redelijk. Vraag dus het dubbele, dan kom je wellicht op dit bedrag uit.
Jaja, lijkt me heel verstandig. En als ts dit niet onomstotelijk kan bewijzen krijgt ze ook nog even een aanklacht voor laster en smaad aan de broek. Is maar net waar je op zit te wachten.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Naar de verzekering zal ik nog even kijken, maar wil het eerst wel proberen via het hotel.
Zijn er ergens voorbeeldbrieven ofzo? Ik vind het erg moeilijk om het zo uit mezelf te schrijven.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door tenormin »

Heeft u foto's gemaakt van uw "plekken"? Stuur deze dan op naar het hotel. Schrijf er dan in uw brief gelijk bij wat zo'n grapje "ontsmetten bedwants" gaat kosten. Maar m.i. blijft het hartstikke moeilijk te bewijzen dat u ze niet zelf heeft meegenomen. Ladingen Nederlanders hebben er ook last van; alleen, daar zal niet zo snel over gesproken worden. Is nogal gênant. Maar echt niet iets om je over te schamen. Zelf er iets aan doen, als er veel zijn, lijkt toch echt weggegooid geld.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Kan ik deze brief als voorbeeld gebruiken? voorbeeldbrief.blogspot.nl/2012/04/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen. html
En dan foto's van de plekken als bijlage?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door tenormin »

sweet-devil schreef:Kan ik deze brief als voorbeeld gebruiken? voorbeeldbrief.blogspot.nl/2012/04/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen. html
En dan foto's van de plekken als bijlage?
http://www.blogspot.nl/2012/04/voorbeel ... ellen.html

Krijg iets heel anders als ik je link maak :?: Dus ik kan hem in ieder geval niet lezen. Kan aan mij liggen, hoor.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Oh ja, ik zie het... Vreemd.
Gekopieerde tekst:
Voorbeeldbrief aansprakelijk stellen
(Naam van de gedupeerde)
(Adres van de gedupeerde)
(Postcode woonplaats van de gedupeerde)

(Naam van de tegenpartij)
(Adres van de tegenpartij)
(Postcode woonplaats van de tegenpartij)

Betreft: Aansprakelijk stellen schade

(Datum, woonplaats)

Geachte heer/mevrouw,

Ten gevolge van het schadeveroorzakend voorval van (datum) stuur ik u deze brief.

Op (datum) heeft u een onrechtmatige daad gepleegd waardoor ik direct schade heb geleden. De omvang van de schade staat op dit moment nog niet vast. (als het wel vast staat, kunt u de schade bedragen noemen) Ik bied u en/of uw verzekeraar de mogelijkheid om de schade door een expert te laten vaststellen. Mocht u of uw verzekeraar van deze mogelijkheid gebruik willen maken, dan kunt u hiervoor telefonisch met mij een afspraak maken via (nummer).

Wanneer ik binnen tien dagen na datum briefhoofdniets van u of uw verzekeraar vernomen heb, ga ik ervan uit dat u zelf de schade zal vergoeden. De vervolgcorrespondentie zal dan aan u gezonden worden.

Om er zeker van te zijn dat deze aansprakelijkheidsstelling u bereikt verstuur ik deze brief per aangetekende post.

Hoogachtend,

(Handtekening)

(Naam gedupeerde)

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door berndv »

sweet-devil schreef:Kan ik deze brief als voorbeeld gebruiken? voorbeeldbrief.blogspot.nl/2012/04/voorbeeldbrief-aansprakelijk-stellen. html
En dan foto's van de plekken als bijlage?
Sorry, maar die brief slaat hierin werkelijk nergens op. Alleen dit deel al:
Wanneer ik binnen tien dagen na datum briefhoofdniets van u of uw verzekeraar vernomen heb, ga ik ervan uit dat u zelf de schade zal vergoeden.
http://voorbeeldbrief.blogspot.nl/2012/ ... ellen.html
Ook mis ik in dit hele verhaal uw bewijs dat het hotel de bedwantsen bij u in huis heeft veroorzaakt. U kunt niet zomaar iemand aansprakelijk stellen, en een brief met de quote hierboven af te sluiten in de veronderstelling dat ze dus akkoord gaan met het bekennen van schuld.

Daarom ook mijn vraag waarom u dit niet bij uw verzekeraar neer legt. Die weet iets beter hoe of wat je moet doen om het hotel aansprakelijk te stellen.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Omdat ik niet weet bij welke verzekering ik moet zijn en of ze dit wel vergoeden, zal ik wel heel veel papieren moeten gaan nalezen met moeilijke taal ben ik bang voor. en moet ik bij de verzekering niets bewijzen dan?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door encore »

Als er bedwantsen in het hotel waren, dan had je direct na die eerste nacht al onder de rode vlekken en beten gezeten. Het schijnt vreselijk te jeuken en sommige mensen voelen ze zelfs steken/prikken/bijten.
Het lijkt er dus meer op dat je op een andere manier aan die bedwantsen bent gekomen. En dat zal het hotel je ook wel vertellen.
Zoek de oorzaak lekker ergens anders en hou op om maar geld van een andere partij te krijgen. En zorg dat die krengen uit je huis gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door berndv »

sweet-devil schreef:Omdat ik niet weet bij welke verzekering ik moet zijn en of ze dit wel vergoeden, zal ik wel heel veel papieren moeten gaan nalezen met moeilijke taal ben ik bang voor. en moet ik bij de verzekering niets bewijzen dan?
Ik ga er van uit dat u een wa verzekering heeft, daar moet u zijn, die regelen het eventueel met het hotel. Op basis van die brief zou u ook een brief van een Belgische advocaat terug kunnen ontvangen, dan wordt de taal nog veel moeilijker.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door tenormin »

encore schreef: En zorg dat die krengen uit je huis gaan.
Ja, die krengen lopen niet vanzelf uit je huis, dat is een ding wat zeker is. En zelf aanmodderen gaat hem echt niet worden. Want de TS heeft nu "de hele dag bezoek", hij/zij verplaatst zich en die beestjes gaan overal in huis mee naar toe. Zoals ik las in mijn link: hou die slaapkamer dicht en laat een vakman het bestrijden. Dat het geld kost is zeker, maar goed, als hij dat geld niet heeft is er geen alternatief dan jeukend te blijven. Zit nu zelf al te krabbelen, alleen al bij het idee. :cry:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door moederslink »

Bedwantsen komen in ieder bed voor , ws ook in mijn eigen bed... gadver.... :roll:
In alle hotelbedden ook , wereldwijd , of het nu 2 *of 5 * hotels zijn.
Het zou nb ook nog ah wasmiddel kunnen liggen vd wasserij vh hotel.
Ik denk niet dat er iets te bewijzen cq te verhalen valt.... :(
Uw eigen dekbedden chemisch laten reinigen , beddengoed wassen op 90 gr , bedmatten idem en het ledikant , als dat kan , grondig schoonmaken en eventueel andere matrassen kopen , maar als student heb je ws dat geld ook niet.
Als je erbij stilstaat en veel in hotels verblijft ~~~~~~~~~~BRRRRRRR.

Als u er een paar heeft aangetroffen zoals u zegt , bewaren en laten zien ad ongediertebestrijding zodat het zeker is dat het om bedwantsen gaat.
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 dec 2014 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door prem »

Hotel gaat niet betalen want ze weten dat de rechtsgang duur, lang en moeizaam is tussen B en NL.
Vergeet het maar, zelfs curatoren uit Nederlandse faillisementen , en omgekeerd beginnen er vaak niet aan. De theorie is mooi.
Ik zou zeggen...schrijf een vriendelijke brief, geen binnen zoveel tijd enz openbaar maken blah blah. Dat gaat je niet helpen.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Bedwantsen in hotel De Keyser Antwerpen en nu thuis!

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Oke, iedereen bedankt voor de tips. Ik ga het gevalletje verzekering wel even uitzoeken of anders een (best wel lieve) brief sturen.

Gesloten