Efteling: neem je hond niet mee!

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Janet de Haan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2022 21:34

Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Janet de Haan »

Het is met hond(en) geen twee nachten overnachten en drie dagen onbeperkt park!!!!
Je mag pas om 15.00 naar je huisje. Dus je kan geen gebruik maken van de hele dag park. Zoals ze aangeven op de site.
Er mogen geen honden in het park ook niet in tas of honden buggy.
Honden mogen verder in bijna elk ander attractiepark in Nederland komen.
Waarschijnlijk ben je pas om 16.00 in het park . Want iedereen wil om 15.00 naar zijn of haar huisje. De dag van vertrek sta je om 11.00 al buiten het park en kan je ook GEEN gebruik maken van de dag kaart. Waar je wel voor betaald.
Wij staan dus op straat. En de Efteling vind het niet hun probleem. Geld is binnen !!!
Het is vervelend en daar stopt hun antwoord.
Als je op Facebook er een klacht van maakt op hun pagina wordt het verwijderd. Maar net te laat er waren nog twee hondeneigenaren die ook hun ongenoegen uitten, en ook geen gehoor krijgen bij de Efteling.
Zijn er meer hondeneigenaren met vervelende ervaringen of weet iemand een oplossing.
Honden thuis laten is geen optie.

En over de klantenservice van de efteling ben ik al helemaal niet tevreden. Mailadres kan ik niet vinden en je hangt minimaal 30 minuten in de wacht met een vervelend muziek en toneel spel en als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt kom niet verder dan , vervelend om te horen maar eigen probleem!!!

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar als op hun website staat dat honden niet zijn toegelaten en er ook duidelijk bij staat dat honden enkel in het huisje mogen verblijven in een kennel, waarom meent u dan dat het anders zou moeten zijn voor u? Op het forum van Kassa hebt u ook uw ongenoegen geuit, maar reageert verder niet.
Dat er sommige pretparken zijn in Nederland die wel honden toelaten wil niet zeggen dat elk pretpark honden moet toelaten. Veel bewegende attracties, veel licht en geluid en veel mensen bij elkaar. Ik kan mij heel goed voorstellen dat voor de veiligheid daar geen honden tussen moeten zijn. Daarnaast de praktische kant, waar laat je een hond als je in een attractie wil en waar kan de hond zijn behoefte doen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doe de hond thuis in een pension.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door reggie2 »

NeoDutchio schreef:
22 mar 2022 17:14
. Veel bewegende attracties, veel licht en geluid en veel mensen bij elkaar. Ik kan mij heel goed voorstellen dat voor de veiligheid daar geen honden tussen moeten zijn. Daarnaast de praktische kant, waar laat je een hond als je in een attractie wil en waar kan de hond zijn behoefte doen.
Ik vind dat je dat een hond niet aan kan doen.

Mijn keus zou geen pension zijn zoals @Lady zegt, maar iets zoeken waar de honden ook welkom zijn en ook nog een stukje plezier hebben.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
22 mar 2022 17:17
Doe de hond thuis in een pension.
Precies, al die overlast van honden waarmee je de andere bezoekers opzadelt, ik snap heel goed dat de Efteling dat niet wil.
Hond gewoon niet meenemen (naar vrienden of pension) of gewoon thuisblijven en niet mokken.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb al honden sinds ik op de wereld kwam, momenteel lopen er 2 rond.
Het zou voor onze honden een pure kwelling zijn om ze mee te nemen naar een pretpark.
Wat uw overige bezwaren betreft, overal kan je pas na 15.00 uur naar binnen en moet je er om 10.00 uur weer uit.
Heb in Italië wel eens een hele dag bij een zwembad moeten zitten omdat we laat in de middag pas terug vlogen.
En verder u had dit alles voor u ging boeken in de voorwaarden kunnen lezen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet niet of het over een toekomstig bezoek gaat of over het verleden, maar tot 1 april hebben ze een kennel wat je hond naartoe kan. Je kunt dan dus de volle drie dagen het park bezoeken terwijl je hond opgesloten zit. Je hoeft namelijk niet eerst naar je huisje voordat je naar het park gaat. Als het over een toekomstig bezoek gaat, er wordt al enige tijd op diverse plekken aangekondigd dat vanaf 1 april de kennel dicht gaat en honden dus niet mee kunnen. Het is goed om mensen op het forum hierop te wijzen, maar ik kan me niet voorstellen dat je hebt geboekt zonder dat je dit wist.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Janet de Haan schreef:
21 mar 2022 21:56
Honden mogen verder in bijna elk ander attractiepark in Nederland komen.
Onjuist er zijn vele parken die honden niet toestaan (uitgezonder hulphonden). Bron: https://www.pretparkacties.nl/nederland ... oegestaan/
Janet de Haan schreef:
21 mar 2022 21:56
Waarschijnlijk ben je pas om 16.00 in het park . Want iedereen wil om 15.00 naar zijn of haar huisje.
Is niet mijn ervaring, veelal ben je al vooraf ingecheckt en is het dus enkel de sleutel ophalen. Maar dit is je eigen keus als je opvang kan regelen voor je hond.
Janet de Haan schreef:
21 mar 2022 21:56
De dag van vertrek sta je om 11.00 al buiten het park en kan je ook GEEN gebruik maken van de dag kaart. Waar je wel voor betaald.
Je kunt wel gebruik maken maar de hond mag/kan niet mee. Je maakt jouw probleem dat je geen opvang kan regelen het probleem van de Efteling.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Janet de Haan schreef:
21 mar 2022 21:56
Er mogen geen honden in het park ook niet in tas of honden buggy.
Goede zaak, wat mij betreft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door sjohie »

Jeetje, ik hoop dat het oplucht.

De Efteling heeft voorwaarden en inchecktijden, die zijn vooraf bekend, en tijdens het reserveren dient u door middel van vinkjes oid, aan te geven dat u hier van kennis heeft genomen. Wat u wenst, is het equivalent van halverwege een voetbalwedstrijd eisen dat u een 12e en 13e speler op mag stellen.

Ik vind het in dit geval wel goed dat ze uw berichten op facebook verwijderen. Als die van eenzelfde toon zijn als in dit bericht, tonen zij een stukje zelfbescherming, wat u blijkbaar over het hoofd ziet, in uw zo te lezen hoge staat van emotie.

Wat u namelijk met dit soort berichten doet, is onbedoeld de schijnwerper zetten op het feit dat u als een stampvoetend kind, verwacht dat u van alles wél mag en kan, wat anderen niet mogen. Ik snap uw emoties, ik zie dit vaker bij hondenbezitters als het gaat om dingen die hun hond niet kan/mag. Maar u wordt geacht als volwassen boeker, te snappen wat dat vinkje voor akkoord van de voorwaarden, betekent, en dat u door akkoord te gaan, kan leven met de gevolgen van die keuze.

weijerse
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2022 15:23

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door weijerse »

Waarom een hond meenemen als er duidelijk staat dat dit niet is toegestaan, een hond is ook heel vervelend voor medebezoekers van het park.

Berkhout19481948
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2019 16:32

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Berkhout19481948 »

Mogelijk bent U (en andere lezers) niet op de hoogte van OOPOEH. Dit staat voor Opa en Oma Passen Op Een Huisdier. Google ze maar. Als U (tijdelijk) een oppas nodige hebt, dan kunt U proberen omdat via hun organisatie te regelen. Succes ermee.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Moneyman schreef:
23 mar 2022 08:56
Janet de Haan schreef:
21 mar 2022 21:56
Er mogen geen honden in het park ook niet in tas of honden buggy.
Goede zaak, wat mij betreft.
Zeker een goede zaak. Juist onder de honden die overal in een tas oid mee naartoe genomen worden, zijn veel ongeleide, agressieve, bijtgrage projectielen te vinden.

Daarbij is een park als de Efteling ook gewoon veel te druk en met veel te veel prikkels voor een doorsnee "goed opgevoede" hond. Je doet zo'n beestje geen plezier als je hem/haar de hele dag zou meenemen naar een pretpark.

Het hebben van een hond of andere huisdieren vraagt offers. Voordat een uitstapje of vakantie geboekt wordt, moet je altijd eerst bedenken en uitzoeken hoe je dit met het huisdier gaat oplossen.

TS was (net als ik overigens) in de veronderstelling dat er bij de Efteling een hondenkennel aanwezig is. Maar je weet als baasje van een hond óók dat zo'n kennel een maximale capaciteit heeft. Als TS de juiste volgorde had aangehouden, had TS eerst uitgezocht of er op de gewenste data nog wel een plek in de kennel te boeken was. Want een volle kennel zou hetzelfde probleem opgeleverd hebben als een gesloten kennel. Als die controle gedaan was voor het boeken van het huisje, dan was TS er tijdig achter gekomen dat er geen plek in de kennel beschikbaar is op de dagen dat ze naar het park willen.

En nee, het is zeker niet vanzelfsprekend dat een hond overal mee naartoe mag. Zo zijn er maar een beperkt aantal dierentuinen/parken waar de hond mee naar binnen mag. En dan kun je de binnen-verblijven niet bezoeken.

En omwille van het plezier van onze hond gaan wij ook niet meer in de zomer luieren op een Zuid Europees strand. Het is daar veel te warm. We blijven nu in de zomer wat noordelijker in een regio met veel bos (schaduw), of gaan in mei/september verder naar het zuiden.
Allemaal 'gedoe', maar we willen onze Golden voor geen goud missen. Hij hoort bij ons gezin, dus passen we onze uitstapjes en vakanties er op aan. En heel soms mag hij lekker een dagje spelen bij onze (schoon)ouders. Die gaan dan heerlijk met hem wandelen en verwennen hem met veel aandacht. Zodat wij ergens naartoe kunnen waar het niet zo hond-vriendelijk is. En dan is iedereen blij. Hond, wij en (schoon)ouders die er ook van genieten als ze die gezellige haarbal een dag over de vloer hebben.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat inderdaad, Ivo. En los daarvan: een pretpark is primair bedoeld voor kinderen. Waarom zou je die zo nodig jouw huisdier moeten opdringen, wetend dat veel kinderen bang voor honden zijn?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ivo.w schreef:
26 mar 2022 10:24



En omwille van het plezier van onze hond gaan wij ook niet meer in de zomer luieren op een Zuid Europees strand. Het is daar veel te warm. We blijven nu in de zomer wat noordelijker in een regio met veel bos (schaduw), of gaan in mei/september verder naar het zuiden.
Allemaal 'gedoe', maar we willen onze Golden voor geen goud missen. Hij hoort bij ons gezin, dus passen we onze uitstapjes en vakanties er op aan. En heel soms mag hij lekker een dagje spelen bij onze (schoon)ouders. Die gaan dan heerlijk met hem wandelen en verwennen hem met veel aandacht. Zodat wij ergens naartoe kunnen waar het niet zo hond-vriendelijk is. En dan is iedereen blij. Hond, wij en (schoon)ouders die er ook van genieten als ze die gezellige haarbal een dag over de vloer hebben.


Dit soort teksten maakt een mens blij, je weet dat je met een hond wat minder plekken hebt , maar mooi om te lezen dat jullie hond net als bij ons en hopelijk veel meer mensen , bij het gezin hoort , dus niet in een kennel wordt gestopt.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is natuurlijk helemaal geen kwestie van in een kennel “stoppen”. Een week of weekend daar, zal hij niets van krijgen. Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de hond bij familie of zo onder te brengen,

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat jij wil Lady, ik denk er zo over.

Je kan merken dat jij geen hond hebt.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, die heb ik toevallig wel.🐶 Maar wees gerust, ik ga niet meer met vakantie.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heerlijk weer, die onjuiste invullingen op basis van niets :lol:

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Efteling: neem je hond niet mee!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

reggie2 schreef:
26 mar 2022 11:44
Dit soort teksten maakt een mens blij, je weet dat je met een hond wat minder plekken hebt , maar mooi om te lezen dat jullie hond net als bij ons en hopelijk veel meer mensen , bij het gezin hoort , dus niet in een kennel wordt gestopt.
Op zichzelf is er in mijn ogen niets mis met het wegbrengen van je hond naar een goede kennel. Zeker niet wanneer het zoals in dit geval van de Efteling gaat om dagopvang.

De meeste honden beleven er veel plezier aan als ze lekker kunnen ravotten met soortgenoten. Een goede kennel heeft een mooie buitenruimte waar dat veilig en onder toezicht van personeel mogelijk is.

Dat veel mensen liever de hond meenemen of voor opvang bij familie of vrienden kiezen is meer een gevoelskwestie van het baasje (vertrouwd adres ipv achterlaten bij 'onbekende' professionals).

Waar het om moet gaan is dat een fijne plek voor de hond geregeld wordt voordat definitief besloten wordt om ergens naartoe te gaan waar de hond niet welkom is of waar het voor de hond niet fijn is.

Gesloten