LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
ChrisCox1952
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2017 19:36

Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door ChrisCox1952 »

Ik lees deze nieuwsbrief, oa over boekingen en moet toch iets kwijt over Hotelkamerveiling en palace Hotel Zandvoort. In het kort de data.
Deal gekocht bij Hotelkamerveiling van Palace Hotel Zandvoort.
Geboekt voor 16 maart, en daarna kwam Corona over ons heen.
Ofschoon er nog geen dringend verbod lag op reizen (trein) uiteindelijk (zondag 15 maart) besloten om niet te gaan. Hotel gebeld om te vragen of boeking kon worden omgezet met toelichting op reden. Reactie hotel, absoluut niet mogelijk, was actie etc. Zou wel notitie gemaakt worden van gesprek.
Op maandag Hotelkamerveiling proberen te bereiken en na veel pogingen lukte dit. Hun reactie was dat als hotel bevestigde dat geannuleerd was kon omgeboekt worden. Met deze info weer terug naar Hotel. Reactie, kan niet, en boeking is genoteerd als no show ( heb nb na telefoon gesprek op zondag nog mail naar hotel gestuurd)
Weer kontakt opgenomen met Hotelkamerveiling, met zelfde antwoord, bevestiging van hotel nodig. Nogmaals kontakt via mail met hotel, met weer zelfde antwoord.
Mijn vraag is nu op wie ik me moet ergeren, geld voor boeking ben ik toch kwijt, en haar dit hotel wil ik niet meer. Maar hoe zijn de regels hiervoor (als die er al zijn )

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door berndv »

ChrisCox1952 schreef:
17 aug 2020 15:51
Hotel gebeld om te vragen of boeking kon worden omgezet met toelichting op reden. Reactie hotel, absoluut niet mogelijk, was actie etc. Zou wel notitie gemaakt worden van gesprek.
Op zich dan toch duidelijk, annuleren was geen optie.
ChrisCox1952 schreef:
17 aug 2020 15:51
Op maandag Hotelkamerveiling proberen te bereiken en na veel pogingen lukte dit. Hun reactie was dat als hotel bevestigde dat geannuleerd was kon omgeboekt worden. Met deze info weer terug naar Hotel. Reactie, kan niet, en boeking is genoteerd als no show
Waarom belde u hotelkamerveiling? U wist toch al dat het hotel geen toestemming gaf voor annuleren, dus die info was al bekend.
ChrisCox1952 schreef:
17 aug 2020 15:51
Mijn vraag is nu op wie ik me moet ergeren, geld voor boeking ben ik toch kwijt, en haar dit hotel wil ik niet meer. Maar hoe zijn de regels hiervoor (als die er al zijn )
de regels zijn dat u op eigen initiatief besloot om te annuleren. Waarbij vooraf bekend was dat u geen geld terug kreeg.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, u heeft zelf geannuleerd/bent niet komen opdagen. Wat dat betreft heeft u eigenlijk al geen rechten.

Uiteindelijk zal het hotel deze deal hebben gesloten met hotelkamerveiling zonder mogelijkheid te annuleren en is hotelkamerveiling de partij die de kamer huurt voor u. Hotelkamerveiling zou dan kosteloos moeten kunnen annuleren bij het hotel om u te kunnen laten omboeken en dat is niet altijd mogelijk.

Hotel wijst terecht naar hotelkamerveiling en hotelkamerveiling had gewoon eerlijk moeten zeggen dat kosteloos annuleren niet mogelijk was, maar wijst nu naar het hotel om beter tevoorschijn te komen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door Brahms »

Welke annuleringsverzekering heb je afgesloten ? Daar heb je het niet over. Juist bij onverwachtse ontwikkelingen wil een annulerings verzekering nog wel eens erg handig zijn Chris.

Alphons1953
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2020 14:25

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door Alphons1953 »

Het volgende artikel staat vermeld in de voorwaarden van Hotelkamerveiling.nl:

Artikel 1.20 – Kunt u uw gemaakte reservering verplaatsen of annuleren?

Wanneer eenmaal bij het hotel gereserveerd is, is de waardebon verzilverd. Uw reservering is dan ook definitief en kan niet gewijzigd of geannuleerd worden. Als u om welke reden dan ook geen gebruikt maakt van de reservering, is noch het hotel noch Hotelkamerveiling.nl tot enige terugbetaling of vergoeding verplicht.

Als oud-hotelier weet ik dat hotels nooit of zelden annuleringen toestaan als men zaken doet met korting sites.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door omega19 »

De lockdown op 16 maart in NL is wel een overmacht situatie. Belachelijk dat Hotel niet mee wil werken om een andere datum te accepteren.

Ik pak gewoon 1 ster van ze af, zodat het nu nog maar een 3 sterren hotel is

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door ateurlings »

Dus u koopt een goedkope deal en verwacht vervolgens dat alles qua annuleren en omboeken kan?
In de toekomst eerst de regels van uw boeking lezen voordat u klaagt. Meestal heb je verschillende tarieven met verschillende annuleringsvoorwaarden.
Ik boek altijd alleen nog te annuleren hotels en tja dan betaal ik soms meer.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door omega19 »

ateurlings schreef:
22 aug 2020 18:04
Dus u koopt een goedkope deal en verwacht vervolgens dat alles qua annuleren en omboeken kan?
In de toekomst eerst de regels van uw boeking lezen voordat u klaagt. Meestal heb je verschillende tarieven met verschillende annuleringsvoorwaarden.
Ik boek altijd alleen nog te annuleren hotels en tja dan betaal ik soms meer.
misschien is het je in je drukke leventje even ontgaan, maar er is een corona pandemie en ook een lockdown geweest

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door tttlocke »

En wat is dan de invloed van die coronapandemie op de mogelijkheden tot annuleren of omboeken?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door omega19 »

tttlocke schreef:
22 aug 2020 20:58
En wat is dan de invloed van die coronapandemie op de mogelijkheden tot annuleren of omboeken?
is dat een serieuze vraag?

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Hotelkamerveiling of Palace Hotel

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Ik maak zelf regelmatig gebruik van Hotelkamerveiling. Heb er nog geen problemen mee gehad. Ook niet tijdens de coronapandemie. In het begin van de pandemie is er door Hotelkamerveiling een mail gestuurd, omtrent zelf annuleren en annuleren door het hotel i.v.m. corona pandemie. Indien het om een annulering gaat van je zelf of door het hotel, i.v.m. corona en je er is geen mogelijkheid tot omboeken. Bij annulering door corona, dient het hotel dit door te geven aan Hotelkamerveiling en dan ontvang je een voucher van Hotelkamerveiling. De meeste hotels die samenwerken met Hotelkamerveiling, zijn van deze maatregel omtrent corona op de hoogte.
Het hotel waar ik met de Pasen zou verblijven, konden we omboeken naar juli. Voor het hotel in april, hebben we i.v.m. corona een voucher gekregen van Hotelkamerveiling.
Als je het Palace Hotel aan Hotelkamerveiling een annulering had doorgegeven omtrent corona. Had je een voucher ontvangen van Hotelkamerveiling.

Gesloten