LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotels.com

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
ferenc55
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2014 11:23

Hotels.com

Ongelezen bericht door ferenc55 »

Bij deze wil ik een klacht indienen over mijn laatste hotel boeking bij hotels.com
Ik heb heel duidelijk een kamer geboekt voor 2 volwassenen en een kind van 7.
Maar bij aankomst in het hotel bleek dat er geen bed beschikbaar was in de kamer voor het kind.
Hiervoor moesten wij ter plaatse bijbetalen. Dit vind ik best schandalig omdat je duidelijk boekt (en ook betaald hebt) voor 3 personen.
Als excuus wordt er dan gezegd dat er in de kleine letterjes staat dat er maar 1 queensize bed is geboekt. Blijkbaar moet een bed van 140cm genoeg zijn voor 3 personen.
De dame in het hotel vertelde ons dat dit een veel voorkomend probleem is voor hun bij boekingen via hotels.com. Voor kinderen tot en met 12 jaar oud worden geen bedden gereserveerd. Hoewel je daar dus wel voor betaald bij het boeken.
De volgende keer kunnen we dus beter voor twee personen boeken.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dit is niet de klachtensite van Hotels.com. Dus misschien beter daar plaatsen?

ferenc55
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2014 11:23

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door ferenc55 »

Dat weet ik, maar hier lezen wel andere mensen het. Zo is iedereen gewaarschuwd, want dit zijn standaard praktijken bij hotel.com
En hotels.com heeft niet een klachten site die ik heb kunnen vinden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar als je voor 2 Personen boekt krijg je toch ook geen extra bed? En pleeg je fraude. Lijkt me een slechte aanbeveling. Misschien word je wel weggestuurd.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door Lowieze »

ferenc55 schreef:Bij deze wil ik een klacht indienen over mijn laatste hotel boeking bij hotels.com
Ik heb heel duidelijk een kamer geboekt voor 2 volwassenen en een kind van 7.
Maar bij aankomst in het hotel bleek dat er geen bed beschikbaar was in de kamer voor het kind.
Hiervoor moesten wij ter plaatse bijbetalen. Dit vind ik best schandalig omdat je duidelijk boekt (en ook betaald hebt) voor 3 personen.
Als excuus wordt er dan gezegd dat er in de kleine letterjes staat dat er maar 1 queensize bed is geboekt. Blijkbaar moet een bed van 140cm genoeg zijn voor 3 personen.
De dame in het hotel vertelde ons dat dit een veel voorkomend probleem is voor hun bij boekingen via hotels.com. Voor kinderen tot en met 12 jaar oud worden geen bedden gereserveerd. Hoewel je daar dus wel voor betaald bij het boeken.
De volgende keer kunnen we dus beter voor twee personen boeken.
Ik heb net op de site gekeken, maar als ik een kamer boek voor 2 volwassenen en 1 kind, dan krijg ik 3 bedden te zien voordat ik definitief boek. Er staat duidelijk bij hoeveel bedden er op de kamer aanwezig zijn.
Is er niet iets verkeerd gegaan met het boeken op zich? U krijgt toch ook een bevestiging voor 3 personen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door Jablan »

ferenc55 schreef:De volgende keer kunnen we dus beter voor twee personen boeken.
Een volgende keer ga je direct op zoek naar de contactgegevens van het hotel - eigen website, telefoonnummer, mailadres en geef je je wensen direct door bij het aanvragen van een kamer. :D

Hotels.com maakt gebruik van het gestandariseerde boekingssysteem voor hotels en daar zit de optie 'bed bijplaatsen' niet ingebouwd. Als je niet rechtstreeks wil of durft te boeken, zoek dan naar hotels met 'familiekamers'.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door renewouters »

Jablan schreef:
ferenc55 schreef:De volgende keer kunnen we dus beter voor twee personen boeken.
Een volgende keer ga je direct op zoek naar de contactgegevens van het hotel - eigen website, telefoonnummer, mailadres en geef je je wensen direct door bij het aanvragen van een kamer. :D

Hotels.com maakt gebruik van het gestandariseerde boekingssysteem voor hotels en daar zit de optie 'bed bijplaatsen' niet ingebouwd. Als je niet rechtstreeks wil of durft te boeken, zoek dan naar hotels met 'familiekamers'.
Op hotels.com kan je precies aangeven hoe de samenstelling is: aantal kamers, aantal volwassenen en aantal kinderen (incl. leeftijd). Dus als je 1 kamer boekt voor 2 volwassenen en 1 kind van 7 (past allemaal in hun gestandardiseerde boekingsysteem) dan mag je verwachten dat je met 3 personen in die kamer kan. Daar hoef je echt niet voor te gaan bellen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door Jablan »

Dit is precies de klacht: wel op Hotels.com alles goed ingevoerd (en betaald), toch weet het hotel van niets.

De oorzaak zit diep achter de schermen in het systeem. Dat is slecht geprogrammeerd. Zo'n boeking hoort vertaald te worden in 'bed bijplaatsen op 2-persoonskamer' en dat stukje code ontbreekt, anders zou het hotel wel degelijk een kamer voor de familie hebben voorbereid of een reactie hebben gegeven. Naar keuze 'dit kost zoveel extra' 'deze service bieden we niet/wel' 'wilt u niet de familiekamer boeken'

Ga er maar vanuit, dat deze klacht nog vaker terugkomt. Ik heb hem al veel vaker gehoord, daarom het advies zelf en direct bij het hotel te boeken.

Hotels.com is van Expedia en dit Amerikaanse bedrijf vindt verkopen, omzet draaien, winst maken, aandeelhouders tevreden houden veel belangrijker dan een goede naam en investeren in een goed werkend systeem, dat alle Europese uitzonderingen aankan.

ferenc55
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2014 11:23

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door ferenc55 »

Inderdaad Jablan, alles was goed ingevoerd. En toch krijg je een kamer met 1 queensize bed.
En als je alles goed hebt ingevoerd ga je er van uit dat er een bed bij geplaatst wordt voor het kind. Je boekt en betaald per slot van rekening voor 3 pesonen. Hoe moeilijk kan het zijn voor Hotels.com om het aantal personen goed door te geven aan het hotel. Of gebeurd dit perongeluk expres?
De receptioniste van het hotel had dit probleem om de haverklap.

Volgende keer inderdaad gewoon het hotel zelf even bellen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door Jablan »

Ferenc, als jij het een goed hotel vond, stuur ze een berichtje met de vraag om de tekst op Hotels.com aan te passen. 'Bij speciale wensen graag eerst contact opnemen voordat u boekt'. De receptioniste zal je dankbaar zijn!
ferenc55 schreef:Hoe moeilijk kan het zijn voor Hotels.com om het aantal personen goed door te geven aan het hotel? Of gebeurt dit per ongeluk expres?
Daar zou ik een vreselijk lang verhaal over kunnen vertellen, houden we het kort :)
Kijk naar de wortels van een bedrijf.
Hotels.com en andere Expedia-bedrijven, maar ook een Booking en Airbnb zijn ontstaan in de ICT-sector. De systemen zijn ingericht op de gemiddelde Noordamerikaan en hebben geen plek voor uitzonderingen. Het hele idee van 'bed bijplaatsen' of 'familiekamer' kennen ze niet.
Bedrijven als TUI (groot) en Micazu (klein) zijn in het toerisme ontstaan en dat zie je terug op de sites. Er is volop ruimte voor speciale wensen en uitzonderingen, omdat ze veel beter dan de ict-klonen weten wat eigenaren van accommodaties en toeristen/gasten/huurders echt willen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hotels.com

Ongelezen bericht door tttlocke »

renewouters schreef:... Dus als je 1 kamer boekt voor 2 volwassenen en 1 kind van 7 (past allemaal in hun gestandardiseerde boekingsysteem) dan mag je verwachten dat je met 3 personen in die kamer kan. Daar hoef je echt niet voor te gaan bellen.
Maar om dan zo maar aan te nemen dat er wel een extra bed bijgeplaatst zal worden, zonder dat daar ergens melding van gemaakt wordt, is een ander verhaal.

Gesloten