LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kindervrije campings

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Ik wil graag naar een kindervrije camping

JA
56
41%
MISSCHIEN
9
7%
NEE
73
53%
 
Totaal aantal stemmen: 138

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Har06 »

kweenie schreef:
Annikaatje schreef: Het kan wel een soort verandering in de mentaliteit van mensen zijn. Ipv elkaar accepteren, steeds meer gefocust op je eigen wensen. In dat opzicht lijkt dit me namelijk niet heel handig.
Het lijkt mij eerder dat 'we' er tegenwoordig aan gewend zijn dat 'we' precies kunnen uitzoeken (en vinden) wat we willen. Door o.a. internet kun je alles steeds beter op je eigen wensen afstemmen. Zie je bv. ook bij TV's: vroeger ging je naar de winkel op de hoek en keek je welk van de 10 TV's het best (of minst slecht) bij je paste en die werd het. Nu kun je van tevoren honderden types vergelijken en uitvinden wat je zou willen en vervolgens houd je dan een klein lijstje mogelijke types over.

Zo ook met reizen. Vroeger ging je naar 'de' camping in de streek waar je wou zitten. Of, als je kritisch was, kocht je een campinggids van de ANWB of ADAC en dan kon je aan de 'tekentjes' een camping uitzoeken volgens de criteria die zij hadden bekeken, dus wat zij belangrijk vonden. Ipv wat jij belangrijk vindt. Overigens had je ook toen al een apart tekentje voor een rustige camping, maar dat was dus wat algemener (of politiek correcter...) geformuleerd. Dankzij internet en bv. ervaringssites hoef je niet meer alleen op de abstracte tekentjes af te gaan (wat toch regelmatig tot teleurstellingen leidde), maar kun je lezen hoe de kampeerervaring nu werkelijk is.

Volgens mij is het dus niet zozeer dat 'we' minder tolerant zijn, maar dat we veel kritischer zijn op de informatie die er is, omdat we weten dat er zo veel meer informatie te krijgen is dan vroeger.

Info en kindervrije campings heeft weinig met elkaar te maken :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Jolijn »

Info en kindervrije campings heeft weinig met elkaar te maken
Als je zo snugger bent om de voorgaande berichten te lezen, snap je het wel. :wink:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door G7 »

Leuk he, dat zo'n topic uit 2006 toch nog iedere keer weer omhoog gehaald wordt. :lol:

Ik heb nog steeds dezelfde mening na zo'n 7 jaar. :wink: Zijn net terug van een heerlijke vakantie in een bijna kinderloos hotel in Turkije met alles erop en eraan. Nee, geen resort. Gewoon een 4* hotel in het centrum.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kweenie »

Jolijn schreef:Info en kindervrije campings heeft weinig met elkaar te maken
Als je zo snugger bent om de voorgaande berichten te lezen, snap je het wel. :wink:
Inderdaad, het gaat er om dat je nu veel meer duidelijke en eerlijke info over je vakantiebestemming kunt krijgen dan vroeger. En dat je dus beter iets kunt vinden wat goed an je verwachtingen voldoet. De een wil weten of het een kinderrijke plek is, of juist kinderloos. De ander zal bv.willen weten of het een 'oh oh chero'-achtige plek is. Wat voor sommige mensen reden is om daar niet heen te gaan en voor anderen reden om er juist wel heen te gaan.

Heeft dat te maken met intolerantie? Ik denk dat het misschien juist met tolerantie te maken heeft, dat je iedereen zo veel mogelijk de vakantie gunt die zíj willen. Ook als dat niet jouw soort vakantie is en zij heel andere activiteiten doen (en een ander ritme hebben) dan jij.

Sarah40
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2013 15:51

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door Sarah40 »

Zelf kan ik ook wel genieten van kamperen. Meestal echter zoeken we een kleinschalige accomodatie (chambre d'hote). Vakanties die Har en G7 doen (AI in Turkije ) komen alleen in mijn ergste nachtmerries voor. Al zouden ze me geld toegeven. Massale schreeuwerige gedoe voor mensen die zichzelf niet kunnen vermaken. Een keer in zo'n fabriek geweest, en volgens de reviewsites een van de top AI hotels. Maar vrijwillig? Nah. Ze moeten me er met tien man sterk heenslepen

Enfin. Gaan we naar een camping dan gaan we niet specifiek kindvrij zoeken. Wat al helpt is naar kleinschalige campings gaan zonder animatie, speeltuin e.d. Geen kindervoorzieningen wil zeggen dat ouders met hun kinderen liever niet naar die campings gaan. Werkt prima. Soms is er echt nog wel een kindje. Who cares, maar het is geen kinderpretpark meer. Overigens vaak is het sanitair op de campings zonder kindervoorzieningen veel luxer en brandschoon.

Mijn ouders gaan graag naar nudisten/naturistencampings en ook daar zijn zelden kinderen. Maar dit zal niet voor iedereen een optie zijn ;-)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kindervrije campings

Ongelezen bericht door kweenie »

Wordt lastig als je zelf wel bepaalde voorzieningen zou willen hebben die ook voor gezinnen met kimderen aantrekkelijk zijn. Er zijn bv. genoeg mensen die zelf ook een beetje een redelijk zwembad willen hebben of op een plek willen zitten die ook voor gezinnen aantrekkelijk is. Dan is een expliciete vermelding dat de camping niet voor kinderen is bedoeld wel handig.

Overigens kan ik me precies de omgekeerde situatie ook goed voorstellen. Als ik voor mijn werk moet overnachten in een saai hotel dat zich vooral op de zakelijke markt richt, dan zijn er soms alleen slaperige en verveelde (verwende?) werk-koppen te zien. Als er dan ook een gezin met kinderen is, dan kan ik soms genieten van de verbazing en het plezier als die kinderen bv. voor het eerst een ontbijtbuffet zien en horen dat ze zomaar mogen kiezen wat ze willen.

Gesloten