LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landal Ooghduyne lijkt open, maar stuurt voucher na boeking

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Maaikez84
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2020 23:15

Landal Ooghduyne lijkt open, maar stuurt voucher na boeking

Ongelezen bericht door Maaikez84 »

Zondag geboekt!!! Even een midweek weg. Beiden een beroep waarin we moeten blijven werken.
We keken of landal nog wat beschikbaar had. We vulden de datum in....zochten op beschikbaarheid en daar kwam gelijk iets leuks uit. In de buurt , prijs ok en eindelijk even een andere omgeving dan werk of thuis. En alles zit in het huisje. Van de faciliteiten die er normaal bij zitten zouden we toch al geen gebruik maken. En omdat we gewoon konden boeken. Hebben we niet verder gezocht. Nu twee dagen later krijg ik ineens een mail dat het park gesloten is en dat ik een voucher krijg. Terwijl je nog steeds kunt boeken, terwijl je geen geld terug kunt krijgen, terwijl hier mensen zwaar teleurgesteld zijn, dit is geld innen op de verkeerde manier. Informatie juist delen en je site hierop aanpassen zou t minste zijn wat zo’n groot bedrijf zou kunnen doen.
Belachelijk!!!!dit kan niet!!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Landal Ooghduyne lijkt open, maar stuurt voucher na boeking

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Maaikez84 schreef:
28 apr 2020 23:23
Belachelijk!!!!dit kan niet!!!
Zoals op de site te lezen waren deze parken tot 1 mei gesloten afhankelijk van de situatie. Nu is schijnbaar besloten het park langer gesloten te houden en heeft u recht op een voucher (of terugbetaling, maar daar kun je hier al tientallen topic over vinden dat je dit recht wel hebt, maar in de praktijk je vermoedelijk je recht moet gaan halen bij de rechtbank).

Belachelijk? Tja het zijn bijzondere tijden waarbij per dag/week de situatie kan veranderen. Heeft u Landal al gebeld hierover en wat was hun reactie? Het zou best kunnen dat hun door de drukte een foutje hebben gemaakt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Landal Ooghduyne lijkt open, maar stuurt voucher na boeking

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Met een creditkaart betaald? Dan chargeback!

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Landal Ooghduyne lijkt open, maar stuurt voucher na boeking

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zit toch wel weer een waarschuwing in, zonder meer. Je kunt er dus nog steeds niet vanuit gaan dat boeken = gaan. Jammer dat dit niet beter, of anders, gecommuniceerd wordt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Landal Ooghduyne lijkt open, maar stuurt voucher na boeking

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik weet waarom ik alleen nog betalingen met automatische incasso of per creditcard doe. Dat zijn de enigsten die je weer kunt terugdraaien.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Landal Ooghduyne lijkt open, maar stuurt voucher na boeking

Ongelezen bericht door sylvesterb »

PietertjeTwee schreef:
29 apr 2020 22:13
Waar ik wel problemen mee zou hebben is dat men mij dan een voucher toestuurt in plaats van het geld terug te storten.

Maar goed, ik kan uit de OP niet opmaken dat TS contact heeft opgenomen met Landal. We (en TS waarschijnlijk ook niet) hebben dus geen idee hoe Landal hier in staat.
Op basis van haar verhaal denk ik dat ze geen contact heeft gehad. De mail is dinsdag binnen gekomen, ze spreekt zelfs over "Nu" en het topic is dinsdagavond 23:23 uur aangemaakt. Landal is om die tijd telefonische niet bereikbaar.

Je kunt dus op basis van het topic al vaststellen dat ze geen moeite heeft genomen Landal te contacteren over hun "fout" en deze eventueel te herstellen.

De voucher mails zijn een geautomatiseerd proces, die worden gewoon standaard verzonden.

Ton Quichot
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mei 2016 14:34

Re: Landal Ooghduyne lijkt open, maar stuurt voucher na boeking

Ongelezen bericht door Ton Quichot »

Het is niet alleen Landal, iedereen heeft geld nodig. Zo kan ik bij Vakantiediscounter nog steeds de reis naar Samos boeken voor begin juni. Internationaal luchtverkeer opent pas eind juni, en begin juli opening "seizoensgebonden toeristische accommodaties". Wel meteen de uitnodiging het voltallige bedrag over te maken.

Gesloten