LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landal... Zo oneerlijk dit.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ook even my 2 cents

Ook ik heb in januari een huisje geboekt,...bij Centerparcs voor 6 dagen rond oud en nieuw.
Een 2p huisje (32 m2) voor totaal 930 euro. Een enorm bedrag, maar dat betaal je rond die dagen.

Toen kwam Corona...nu is hetzelfde huisje (afhankelijk van de dag) tussen de 500-700 euro te boeken.
En inderdaad....bijna álle faciliteiten (die nadrukkelijk bij je boeking horen...dus je betaalt ervoor) zijn niet beschikbaar.
Ik heb nog geen aanbod van een gedeeltelijke refund, maar lees her en der dat ik voor het niet gebruiken van het zwembad kan rekenen op 75 euro. Let wel...als je 930 euro hebt betaald krijg je 75 euro terug maar ook als je maar 500 euro hebt betaald.

Baal ik? Als een stekker! Maar goed....ik heb toen geboekt en betaald met de garantie dat ik een huisje zou hebben in deze periode. Die zekerheid hebben .... ja daar heb je last van als de prijs later daalt maar eigen keuze.

Vind ik mijn boeking nu 930 euro waar? Zéker niet. Sterker nog....hoewel ik een stabiele relatie heb is 6 dagen op 32m2 waarbij je 1 kamer hebt met daarin zowel keuken, woonkamer als slaapkamer erg spannend. Een momentje alleen moet ik op het toilet zoeken.

Maar goed...het is een uitzonderlijk jaar en niemand kon dit zien aankomen. Wij twijfelen nog uit toch ons "verlies" nemen, of alsnog omboeken voor juli/augustus (je krijgt een prijsverschil niet terug dus zoek een periode dat de huisjes ook rond die prijs zijn...dus zomervakantie).

Maar na al deze maanden heb ik geleerd niet meer te gefrustreerd te raken over deze zaken...ik heb alleen mezelf ermee want dáár zal niemand 's nachts wakker liggen van mijn zorgen (terecht).

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door Revoked »

Mijn wederhelft heeft een hutje op wielen, 8m², voor veel meer gekocht. Zit niet eens een sauna in.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door JozJan »

Goed Chris (mocht je nog terugkomen). Jij hebt voor 'corona' geboekt. Wat is er afgesproken over annuleren toen? En houdt Landal zich aan de toen gemaakte afspraak? Daar vind je het antwoord op je stelling.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

chris1963 schreef:
17 dec 2020 10:43
In januari geboekt bij dit bedrijf en dus VOOR corona. Ging om het Vennenbos en daar ga je niet heen als je niets wilt doen...dan kies je voor een hutje op de hei. Nu keek ik vandaag op de site en echt alles ligt plat (geen bowlen, zwembad, winkels etc etc..) bij het Vennenbos op de takeaway na. Wat biedt landal..,een korting van €157 op een bedrag van €788 of een voucher, maar wat koop ik daarvoor. Ze zijn totaal onredelijk en verliezen nu in ons een goede klant.

Wij wilden een leuk oud en nieuw maar dat is dus onmogelijk gebleken. Voor ons NOOIT meer Landal!!! Zelfs al vraag je om een leidinggevende krijg je nul op rekest. De concurrent doet dat veel beter. Nee, wij zijn enorm teleurgesteld in Landal! Ze bieden iets aan in januari wat ze nu niet kunnen waarmaken, maar GEEN oplossing!

Het ACM Consuwijzer heeft mij al gelijk gegeven en vindt dat Landal mij het totale bedrag dient terug te betalen, geen voucher te accepteren, maar voor alsnog weigeren ze!

Ik ken Vennenbos en met name het subtropische zwembad is een grote trekker. Ondertussen ben ik op diverse Landal parken geweest en ondanks dat er geen activiteiten zijn, zijn er wel andere mogelijkheden.

Fietsen huren, electrische scooter / fiets huren, bolderkar etc etc.

Ik heb netjes een voucher gekregen en ook geaccpeteerd dat er geen activiteiten waren. Het zij zo.....

Maar je zou wel meen ik je geld moeten terug krijgen om dan bij de concurrent waarvan jij denkt dat veel beter doet je boeking plaatsen.

Helaas voor jou zijn de spelregels ivm corona tussentijds veranderd, maar dat geld voor iedereen. Ik zou er blijven op aandringen dat je je centjes terug krijgt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

chris1963 schreef:
17 dec 2020 13:44
Ik probeer het nog 1x ikkemina ... wij hebben VOOR corona geboekt en niet tijdens en nee ik ben totaal niet verwend!!!!!
Maar dat is compleet niet relevant. Zowel u als Landal konden niet weten dat Corona een dergelijk impact zou hebben. Landal verhuurt u een huisje met faciliteiten. Voor het gemis van de faciliteiten heeft u 2 opties:

- Voucher om op een andere moment te boeken
- Vergoeding voor het ontbreken door overheidsmaatregelen van de faciliteiten

De optie geld terug kunt u bij de rechtbank halen, de vraag is echter of u daar in het gelijk wordt gesteld. Vanaf maart wist u dat Corona speelde en had u de plannen kunnen wijzigen/annuleren. Nu wilt u annuleren enkele dagen voor vertrek en zit Landal dus met een leeg huisje.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door berndv »

chris1963 schreef:
17 dec 2020 10:43
Ze zijn totaal onredelijk en verliezen nu in ons een goede klant.
Ok, ze verliezen u als klant. Ik denk niet dat ze daar heel erg wakker van liggen.

Maar u geeft aan dat u een goede klant bent. Een goede klant betekent dus dat u vaker gebruik maakt van de faciliteiten van Landal. Toch? Wat is dan het probleem om een voucher te krijgen? Dan kunt u die toch zo bij uw volgende verblijf gebruiken? Een goede klant zou in mijn ogen geen probleem maken van een voucher, dat is dan gewoon handig tegoed voor de volgende boeking.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Wij gaan de eerste week van januari heerlijk genieten van een weekje Landal. Na een behoorlijk heftig jaar, het nieuwe jaar fris en rustig starten.

Gewoon lekker samen zijn. Partner, ik en de puberende viervoeter. Tijd voor elkaar. Even weg uit de dagelijkse omgeving.

Is dat samenzijn niet ideaal om een 30-jarig huwelijk te vieren? Verwen elkaar. Door uitgebreid en extra lekker te koken. Of door de wederhelft een ontbijt/brunch op bed te geven. Geniet van elkaar tijdens een mooie wandeling of fietstocht. Of geniet gewoon van het samenzijn op de bank met een goed boek en een lekkere kop koffie, thee of warme chocomel.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door Aygulf »

chris1963 schreef:
17 dec 2020 13:44
Ik probeer het nog 1x ikkemina ... wij hebben VOOR corona geboekt en niet tijdens en nee ik ben totaal niet verwend!!!!!
Maar iedereen zit nu toch met dit probleem? Wij waren vorige maand 50 jaar getrouwd en hadden dat graag groots willen vieren. Helaas moeten wij dat uitstellen net als zovele anderen met bruiloften, jubilea enz. Is het dan zo verschrikkelijk om het over te boeken naar een latere datum of een voucher aan te nemen? Zowel bedrijven als klanten (!) moeten begrip hebben en kunnen schikken.

Gesloten