LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Landal... Zo oneerlijk dit.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door chris1963 »

In januari geboekt bij dit bedrijf en dus VOOR corona. Ging om het Vennenbos en daar ga je niet heen als je niets wilt doen...dan kies je voor een hutje op de hei. Nu keek ik vandaag op de site en echt alles ligt plat (geen bowlen, zwembad, winkels etc etc..) bij het Vennenbos op de takeaway na. Wat biedt landal..,een korting van €157 op een bedrag van €788 of een voucher, maar wat koop ik daarvoor. Ze zijn totaal onredelijk en verliezen nu in ons een goede klant.

Wij wilden een leuk oud en nieuw maar dat is dus onmogelijk gebleken. Voor ons NOOIT meer Landal!!! Zelfs al vraag je om een leidinggevende krijg je nul op rekest. De concurrent doet dat veel beter. Nee, wij zijn enorm teleurgesteld in Landal! Ze bieden iets aan in januari wat ze nu niet kunnen waarmaken, maar GEEN oplossing!

Het ACM Consuwijzer heeft mij al gelijk gegeven en vindt dat Landal mij het totale bedrag dient terug te betalen, geen voucher te accepteren, maar voor alsnog weigeren ze!

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door chris1963

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

door alfatrion » 17 dec 2020 11:15

chris1963 schreef:
17 dec 2020 10:43
Het ACM Consuwijzer heeft mij al gelijk gegeven en vindt dat Landal mij het totale bedrag dient terug te betalen, geen voucher te accepteren, maar voor alsnog weigeren ze!
Je kan natuurlijk altijd naar de kantonrechter, met of zonder vertegenwoordiger, om daar dan met een beroep op de onvoorziene omstandigheid het geld terug te vorderen en subsidiair een aanpassing van de overeenkomst.
witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... ik kan me je teleurstelling wel indenken, maar...

- Dat er niks mag is natuurlijk van overheidswege. Daar kan Landal niets aan veranderen.
- Het huisje zelf is beschikbaar. Je kunt er dus gewoon in. Is het vreemd dat ze daar een deel van het bedrag voor vragen?

Blijft over het voucher. Kennelijk wil je annuleren, en dat is ook wel te begrijpen. Hoe een en ander op het ogenblik juridisch geregeld is weet ik niet. Welke concurrent doet het volgens jou beter, en hoe kom je aan die kennis?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door Brahms »

E 157 lijkt me een mooi gebaar op deze relatief lage huurkosten. Geniet ervan, vele kunnen helemaal niet op vakantie door de huidige situatie. Als wij niet gewoon keihard moesten werken met Kerst en Oud/Nieuw zouden we het huisje dolgraag overnemen !

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door alfatrion »

chris1963 schreef:
17 dec 2020 10:43
Het ACM Consuwijzer heeft mij al gelijk gegeven en vindt dat Landal mij het totale bedrag dient terug te betalen, geen voucher te accepteren, maar voor alsnog weigeren ze!
Je kan natuurlijk altijd naar de kantonrechter, met of zonder vertegenwoordiger, om daar dan met een beroep op de onvoorziene omstandigheid het geld terug te vorderen en subsidiair een aanpassing van de overeenkomst.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door witte angora »

@ alfa: door het aanbod te wijzigen (korting van 157 euro) is er toch al een aanpassing van de overeenkomst? Welke aanpassing heb je zelf in gedachten?

Wie moet overigens de kosten voor het juridische traject dragen?

Is er, voor zover je weet, ergens een voorbeeldbrief te vinden waarmee de TS druk op de ketel kan zetten?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door alfatrion »

De subsidiaire eis is enkel om niet in de proceskosten te worden veroordeeld indien de primaire vordering niet wordt toegekend. Hoe die eis er precies uitziet is aan TS.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus in feite kan de TS als subsidiaire eis een korting van 300 euro voorstellen, maar, ook al wordt er door de rechter slechts 157 toegekend (dat is immers het aanbod van Landal), dan voorkomt hij een veroordeling in de proceskosten?

Slim.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou... nee. Als dat de uitkomst is, dan is TS de "overwegend in het ongelijk gestelde partij" (zijn eis wordt immers afgewezen), en dan wordt TS gewoon in de proceskosten veroordeeld.

Alleen als de eis van TS (die het aanbod van Landal moet overtreffen) in voldoende mate wordt toegewezen, kan er sprake zijn van een kostenveroordeling aan de zijde van Landal.

Dit geldt natuurlijk allemaal alleen als de primaire eis al afgewezen is, anders kom je uberhaupt niet aan de subsidiaire eis toe.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus, gezien de aangeboden korting van 157 euro, heeft die subsidiaire eis weinig nut? Landal weet heus wel wat ze doen, ik vond het al zo'n vreemd bedrag.

Dan is het de vraag of de rechter de primaire eis gaat toekennen.

Ik zou dan toch voor een stevige brief gaan, en met stevig bedoel ik niet allerlei dreigementen, maar klip en klaar, en to-the-point, hoe een en ander wettelijk geregeld is. Een brief waaruit kennis van zaken spreekt kan, dat is althans mijn ervaring, deuren openen die zelfs voor advocaten gesloten blijven... :D

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vreemd, ook wij hebben geboekt voor oud en nieuw dit jaar en hebben gisteren telefonisch ongeboekt naar Pinksteren 2021. Zonder problemen, zonder uitleg en zonder extra kosten.
Direct geld terug is iets waar u in beginsel recht op hebt, maar als daarmee een bedrijf in financiële problemen komt heeft dat ook geen zin.

Waarom boekt u niet om en wat is uw probleem met een voucher?

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door chris1963 »

Wij hebben bijna een jaar geleden geboekt en kozen voor het Vennenbos, vanwege alle faciliteiten en omdat wij daar ons 30- jarig huwelijk wilden gaan vieren en wat heb je er dan aan als je 4 a 5 dagen alleen maar in je huisje kan blijven of in de omgeving zonder iets te hebben wat je kan doen. Ik weet dat er velen zijn, die niet op vakantie kunnen gaan en staan daar ook heus wel bij stil, maar moet dat gaan ten koste van ons feestjes wat we er wilden vieren en het was voor corona dat we boekten en niet tijdens, want dan weet je inderdaad, wat je kan verwachten. Het ACM oordeelde ook, dat het toch wel vrij duidelijk was en wij in ons recht staan.

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door chris1963 »

20% compensatie wat die 157 euro is, maakt niet goed wat daar verder aanwezig is en open, want alleen is er nog de mogelijkheid om gebruik te maken van de take away en de midgetgolf. Alle winkels en restaurants dicht, geen zwembad, geen bowlen etc en daar moeten wij genoegen mee nemen als je er een 30- jarig huwelijksfeest wilt vieren. Nee, dacht het niet!

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door witte angora »

Wil je dan dat speciaal voor jullie alle faciliteiten weer open gaan?

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door chris1963 »

Zeg ik dat dan???volgens mij slaat dit antwoord ook nergens op. Wij willengewoon annuleren en jammer dat je dat niet schijnt te snappen..maar maakt niet uit..iik hou het hierbij en ga me verder niet bozer maken.

sake1987

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ben eind juni 2 weken in Landal Hooge Vaals geweest, allemaal beperkingen op het park. Eind oktober naar Landal Volendam geweest, net voor we zouden gaan ging de horeca dicht.
Maar goed we hadden geboekt en we waren vrij, dus zijn gewoon gegaan en hebben ons beide keren ontzettend vermaakt.
Het is alleen even denken in mogelijkheden en niet in onmogelijkheden.

Ikkemina
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2017 16:21

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door Ikkemina »

Je had het kunnen weten. Landal kan hier inderdaad niets aan doen, het is een overheidsbesluit.
Ik mag het misschien niet zeggen, maar ik zeg het toch ..... Je bent verwend :cry: Voor jou moest en moet alles kunnen en mogen, de aarde raakt uitgeput, het milieu raakt meer en meer vervuild en het klimaat is helemaal overhoop gehaald.
Een pas op de plaats is heel goed, bezinning op onze gedragingen nog beter.

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door chris1963 »

Ik probeer het nog 1x ikkemina ... wij hebben VOOR corona geboekt en niet tijdens en nee ik ben totaal niet verwend!!!!!

chris1963
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2010 14:07

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door chris1963 »

Ik zeg tabee tegen dit forum..het gaat jullie allen goed!! De groeten

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
17 dec 2020 11:35
Dus in feite kan de TS als subsidiaire eis een korting van 300 euro voorstellen, maar, ook al wordt er door de rechter slechts 157 toegekend (dat is immers het aanbod van Landal), dan voorkomt hij een veroordeling in de proceskosten?

Slim.
Ik zou eerder gaan voor iets heel anders, zoals op een ander moment voor hetzelfde bedrag of iets dergelijks. Landal kan dan aandragen dat de klant dit ook met de voucher kan kopen. Echter, daar kan tegen worden aangedragen dat de voucher de klant verplicht om te kopen bij Landal, terwijl de voucher Landan niet verplicht om te leveren voor het afgesproken bedrag.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Landal... Zo oneerlijk dit.

Ongelezen bericht door sjohie »

Hop hop, even langs de apotheek voor een doosje realiteitspilletjes. Kuur wel afmaken hoor. :-)

Dat je voor corona geboekt hebt, maakt niet zoveel uit in deze uitzonderlijke situatie, de objectieve omstandigheden zijn zo, dat die faciliteiten dicht moeten. Niet alleen bij hun, maar bij alle parken, en zelfs in de meeste parken in de hele EU, want de maatregelen zijn redelijk hetzelfde op het moment. Ook zij hebben hier veel last van, en het lijkt een groot boos bedrijf, maar ook daar werken veel mensen, die graag hun baan willen houden, dus zomaar links en rechts met enorme coulance mensen maar tegemoed gaan komen, kunnen ook zij zich niet permitteren.

Enneuh wat zou je kunnen doen na 30 jaar huwelijk in een huisje? Ik zou zeggen, berenvel mee, blok in de openhaard, gordijnen dicht, en strip-monopoly spelen. Denken in oplossingen, wink wink, nudge nudge..

Gesloten