LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lid van SVR maar geen gereduceerd tarief camping

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Burger59
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2019 10:50

Lid van SVR maar geen gereduceerd tarief camping

Ongelezen bericht door Burger59 »

Wij zijn dit jaar lid geworden van de stichting vrije recreatie.Dit naar aanleiding bij een bezoek aan een vakantiebeurs. Daar is ons verteld dat je als svr lid een gereduceerd tarief betaald. Op de website van de SVR staat dat je lid moet zijn om van de SVR campings gebruik te mogen maken.
Dit jaar dus twee SVR campings in Nederland uitgezocht en daar een week gestaan. Over de kwaliteit van de campings niet te klagen,sanitair was goed en schoon, en de campings waren lekker rustig. Echter toen ik ging afrekenen bleek van SVR tarieven niets te kloppen. Ik betaalde gewoon de tarieven voor iedereen. Ook werd verteld dat iedereen gewoon welkom is.Ze gaven aan dat de SVR wel graag wilde dat ze goedkopere tarieven voor leden hanteren, maar zij zich daaraan niet hielden. Mijn eerste ervaring zijn dus gemengd en vraag ik mij af waarvoor ik lid moet worden als de tarieven toch hetzelfde zijn. Hebben wij toevallig nu deze twee campings uitgezocht of hebben meerdere leden dit ook bij andere campings opgemerkt. Ben dus benieuwd naar andere ervaringen.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 sep 2019 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lid van SVR maar geen gereduceerd tarief camping

Ongelezen bericht door berndv »

als svr camping dienen ze zich aan de richtlijnen te houden die de svr opstelt samen met de campings. De regels die gelden voor de campinghouders zijn vastgesteld en terug te vinden op:
https://svr.nl/downloads/inlichtingen/nl_mc.pdf

Ik lees hier overigens wel heel expliciet dat er geen verplichting is om donateurs een ander tarief te rekenen:
Wij adviseren u, kampeerders die beslist geen donateur willen worden een hoger
bedrag te laten betalen. Onze donateurs weten dan dat zij zich niet voor niets bij de
SVR hebben aangesloten!
onderaan pagina 8

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Lid van SVR maar geen gereduceerd tarief camping

Ongelezen bericht door criticus2 »

zo te lezen heeft u zich dus voor niets bij de SVR aangesloten... Er is voor campings die aangesloten zijn dus geen verplichting iets met tarieven te doen. En aan de andere kant doet de SVR er dus ook niets tegen. Komt mij bijna voor dat u verkeerd bent voorgelicht bij afsluiten lidmaatschap. U krijgt geen voordelen uit dat lidmaatschap terwijl dat wel voorgespiegeld is..

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lid van SVR maar geen gereduceerd tarief camping

Ongelezen bericht door berndv »

Het voordeel is dat er enigszins gemaximeerde tarieven zijn. Maar het voordeel voor svr-donateurs ten opzichte van niet-donateurs is inderdaad geen verplichting maar een advies.

Maar goed, ts is bij 1 camping geweest, ts heeft dit zo te lezen niet verder bij de svr nagevraagd hoe het zit en ook niet bij de campingbaas. Of het verkeerde voorlichting is kan ik niet direct stellen, ik ben niet bij het verkoopgesprek geweest, voor zover je mag spreken van verkoop, aangezien je geen klant wordt maar donateur.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Lid van SVR maar geen gereduceerd tarief camping

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb even een aantal campings bekeken, naar die hadden wel aparte tarieven voor leden en voor niet-leden. Ik denk dus dat het inderdaad toeval is dat je een camping had zonder apart svr-tarief.

Maar in het algemeen zal een camping waarschijnlijk niet snel iemand die geen lid is wegsturen, lijkt mij.

Ivo.w
Berichten: 1752
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Lid van SVR maar geen gereduceerd tarief camping

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De meeste aangesloten campings hanteren inderdaad verschillende tarieven voor leden/niet leden. Echter zijn er wel een behoorlijk aantal waarbij het speciale ledentarief niet geldt in het hoogseizoen en/of de schoolvakanties.

Gesloten