LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAS OP met boeking site Home Away

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
SvenR
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2019 09:51

PAS OP met boeking site Home Away

Ongelezen bericht door SvenR »

HomeAway is een website waar je vakantieverblijven kan boeken. Toen wij recent via HomeAway een verblijf hebben geboekt, heeft HomeAway 2 keer hetzelfde bedrag van onze credit card geind en wij wachten na anderhalve maand nog steeds op ons teveel betaalde geld. Bij het betalen met mijn eigen credit kaart ging het fout. Een ' error' bericht op hun website tijdens het betalingsproces. De eigenaar van het vakanieverblijf gaf via de email rond dezelfde tijd aan dat we toch echt moetsen gaan boeken omdat er ook interesse was van anderen. Ik vertrouw er overigens op dat dat toeval was. Daarom zijn we toen overgestapt op de credit card van mijn vrouw, Dat ging in 1 keer goed. Echter, achteraf blijkt dat ze van beide credit cards hetzelfde bedrag hebben geind. Dezelfde dag nog hebben we contact opgenomen met HomeAway om dat recht te zetten. Om een lang verhaal kort te maken: nu, anderhalve maand later en vele telefoontjes en emails later wachten wij nog steeds op ons geld. Op emails reagert HomeAway al helemaal niet en als we een vertegenwoordiger aan de lijn krijgen (ik noem het vooral geen klantenservice) verschuillen die zich steevast achter hun 'technical team' die de zaak in onderzoek zou hebben. Dat technical team of hun manager krijg ik niet te spreken. Elk telefoontje krijg ik bijna letterlijk hetzelfde antwoord en toezegging tot en update van de status en er gebeurt vervolgens helamaal niks. Ik heb er geen vertrouwen in dat wij via een normale weg ons geld terug gaan krijgen.
Via deze weg raad ik dan ook iedereen met klem af om zaken te doen met HomeAway!

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PAS OP met boeking site Home Away

Ongelezen bericht door Erthanax »

U kunt via uw creditcardmaatschappij het bedrag terugvragen (een "betwiste betaling").

Heeft u van Home Away een bevestiging van de boeking en van beide betalingen ontvangen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: PAS OP met boeking site Home Away

Ongelezen bericht door Jablan »

Beste Sven,
Je bent niet de eerste en je zal zeker niet de laatste zijn. Alle betalingen lopen via de bank van Expedia, bovendien is de software niet ingericht op terugbetalen, elke stap moet geaccordeerd worden. Advies van Erthanax is goed: begin bij je eigen creditcardbedrijf, waarschijnlijk is dat ICS, om het geld terug te halen. Pas dan wordt Expedia/HomeAway wakker. Ook voor jou de tip om je ervaring op Trustpilot bij HomeAway te vermelden, als je dat nog niet hebt gedaan.
Let bij je volgende boeking/reis goed op, dat je niet per ongeluk bij een andere dochter van Expedia boekt, want dan heb je een goede kans op herhaling.

SvenR
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2019 09:51

Re: PAS OP met boeking site Home Away

Ongelezen bericht door SvenR »

Dank voor jullie reactie. Mijn bank had ik al aan het werk gezet en ook een review bij Trustpilot en Sitejabber geplaatst. Hopelijk voorkomt het delen van onze ervaring een hoop ellende voor anderen.

Gesloten