LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plopsaland

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
torcque

plopsaland

Ongelezen bericht door torcque »

zeer onvriendelijk meten de kinderen verkeerd zodat ze eerder 21euro kunnen ontvangen voor een kind van net 3 die volgens hun 1meter en half cm is maar volgens het consultatie buro 99cm.Dan zeggen ze daar dan mogende kinderen inelke atractie maar vermelden daar niet bij dat er een volwassen persoon mee moet.Dus na een dag met je kind lopen als je bijv.zwanger bent is voor het kind een drama kan nergens in.Er is met die mensen daar niet te praten na afloop van de dag stond de receptie vol met mensen met de zelfde klacht en ze doen er niks aan schande.

agrarier

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door agrarier »

Je kunt beter naar centerparcs gaan.
En Ajax is ook al niets

Gast

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door Gast »

Hiepiep allo, hiepiep allo, calimero :lol:

Gast

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door Gast »

Heerlijke dag gehad in Plopsaland. Op de foto met Klus en Plop bij de ingang (gewoon met de eigen camera). Meten van de kinderen wordt heel concencieus gedaan. En ja meestal moeten er volwassenen bij, maar er zijn genoeg attracties waar het niet nodig is. Of wilt U achter U kind aan hollen als het uit een attractie wordt geslingerd?

Lees eerst eens de site van een pretpark voor u er naar toe gaat, scheelt in je gezondheid en vooral plezier!

O enne ik zou het consultatieburo aanklagen wegens het verkeerd meten van uw kind!

geffen
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 jan 2004 20:53

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door geffen »

Plopsaland is met afstand het leukste park waar ik ooit geweest ben. Vorig jaar april zijn wij er met onze kids een dagje geweest, en als ik morgenvroeg zou kunnen gaan zou ik dat zo weer doen!
Bij het meten bij de poort hadden wij wel mazzel, onze dochter zat net onder de meter ( vantevoren instrueren dat ze een heel klein beetje door haar knietjes moet gaan ;) ). Bij de atracties maakte ze zich juist een beetje langer waardoor ze er net in mocht.
Ik vind dat meten juist wel een goed systeem, de lengte heeft er mee te maken dat je nog niet in sommige atracties mag vanwege de veiligheid, ik vind het heel goed dat ze daar op letten! tegelijkertijd vinden ze dat als iemand niet overal in mag dat ze dan ook niet ( de volle mep ) hoeven te betalen.
Als je zelf zwanger bent en niet mee de achtbaan in kunt is dat heel vervelend, maar dat had je je wellicht ook eerder kunnen bedenken denk ik...

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Sinds 4 jaar zijn we Funcard houders en hebben de aangegeven toestand nog niet eerder gezien en/of gehoord (tientallen bezoeken !!!).

Ze meten echt goed of het ploppertje een meter is. Vorig jaar april was onze jongste nog net geen meter maar kregen we wel een gratis Funcard voor hem. Als hij dat jaar groter dan een meter zou zijn mocht hij gratis naar binnen. Vergeet niet dat die meter voor de klant betalen betekend maar, eigenlijk veel belangrijker, voor de veiligheid van uw kind. Het kasteel van Samson was ooit voor > 1 meter, later is dit aangepast t.b.v. veiligheid van UW kind !!!

Nieuw dit jaar is de stempel die je als 1 meter groot kind krijgt. Er wordt 1x gemeten aan de poort en alle medewerkers herkennen aan de stempel dat het kind "vakkundig" gemeten is.

En ja, het is een park waar je als ouder nadrukkelijk betrokken wordt bij het plezier van je kind tijdens de diverse attracties, voor ons juist erg belangrijk !!! Dat ging bij ons in de zwangere toestand ook goed !!!

Kortom torcque, niet teveel balen voor die paar betaalde Euri en beschadig dit fantastisch mooie park niet onterecht !!!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door NAK »

torcque,

Als je de volgende keerweer op stap wilt, kijk dan eerst eens op www.uitmetkinderen.nl.
Voorkom je een hoop teleurstelling mee.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door evie01 »

Hallo,

Wij lopen ook elke keer tegen het probleem aan dat onze dochter van 2!!! niet gratis naar binnen mag omdat ze net boven een meter is (1.02)

bij de Efteling e.d. is het veel beter geregeld omdat het t/m 3 jaar gratis entree is!
Ik kan er namelijk ook niets aan doen omdat mijn kind zo groot is!!
Vanwege haar leeftijd durft ze ook niet in veel dingen, dus ik vind het vaak zonde van mijn geld.

Wij gaan deze vakantie ook naar plopsaland dus ik zal de truc eens toepassen van een beetje door de knieen zakken hahahaha

groetjes Evelien

kompaantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:01

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door kompaantje »

wij hebben helemaal geen problemen gehad bij plopsaland met het meten
wij hadden vooraf kaarten besteld bij de anwb en voor ons zoontje van 3 die net geen 1 meter is zonder schoenen aan en met schoenen is hij 1 meter dus ook zo een twijfel gevalletje
maar bij plopsa aangekomen bij de entree werd hij niet eens gemeten dus ik zou zeggen als hij echt niet een meter is dan zou ik hun aanklagen

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Door het slechte weer in NL afgelopen vakantie hebben we op de heen en terugreis in augustus weer een bezoekje aan Plopsaland gebracht.

Weer het lachwekkende tafereel gezien dat ouders voor de entree hun kinderen door de knieen lieten gaan om ze kleiner dan 1 meter te laten zijn....en dus gratis.

FF later bij de attracties waar de minimale lengte een meter is moesten de kinderen plotseling zich weer uitrekken om langer dan een meter te zijn. Een kinderlijke voorstelling van hollandse zuinigheid.

Het blijft een goed systeem, ben je meer dan een meter betaal je....maar mag je ook in meer attracties. Lijkt me eerlijk !!!

Groeten van uw L.J. Frankenstein !!

joukje
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2005 16:54

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door joukje »

zeer leuke dag gehad in plopsalnd.
niks geen gemeet gehad.
geweldig park wil er zo wel weer heen.
zeer kindvriendelijk.[/i][/b]

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Kost dat park echt 21 euro per kind ? (begrijp ik uit de reaktie van de topicstartster ?) Plopperde plopperde plop... dat vind ik een boel geld. Ga maar eens met z'n vieren naar binnen; 84 euro om erin te mogen alleen al. :roll:

Daarom komen wij weinig in grote pretparken; wij gaan liever naar de wat kleinere attraktie-parken toe,zoals de Waarbeek, of we gaan bijv. wigwammen bij Slagharen. Dat kost ook wat, maar dan krijg je ook heel wat.

Ben misschien een hollandse krent in jullie ogen, maar ook een dagje uit moet leuk blijven !

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door jbroeders »

Wat een verwennerij voor uw kinderen, een XXL speeltuin in plaats van een echt attractiepark. Zo benadeelt u uw kinderen volgens mij flink. Efteling en plopsaland kosten wat, maar zijn een veel leukere beleving. De speeltuin zien ze elke dag al om de hoek.

Webb
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2004 19:01

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door Webb »

Ik ben het met kritisch consument eens, een leuk dagje uit hoeft niet zoveel te kosten.
Wat heeft een kind aan voorgekauwd entertainment.
Zorg dat je kinderen hun eigen fantasie gebruiken, dat is goed voor hun ontwikkeling.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door lind@ »

wij zijn verleden jaar met ons dochtertje van toen anderhalf jaar naar
sprookjesland geweest in Enkhuizen
het was er heel leuk een soort efteling in het klein.
Ze vond het helemaal geweldig!! :lol:
de entree was maar 6 of 8 euro en voor 2 broodjes ham en een ijsje
waren we 4 euro kwijt.
Wel vind ik dat een kindje 1 á 2 keer per jaar naar een leuk pretpark
moet kunnen gaan(als je portomonnee het toelaat) ten eerste is het een hele happening voor de kids lange reis in de auto vroeg weg spannend!!!
en tegenwoordig kan je ook dingen sparen voor gratis antree of airmiles inleveren.
Zelf zat ik te overwegen om dit jaar naar plopsaland te gaan met mijn dochtertje van 2 en half en ze is nog volgens metingen onder de 1 meter maar tegen de tijd dat het mooi weer is zal ze wel erboven zijn. :lol: :lol:

en een reactie op Webb

ik denk dat kinderen iedere dag hun fantasie gebruiken
en dat je 1á 2 keer per jaar weleens die fantasie een beetje werkelijkheid mag laten worden voor je kids
voorgekauwde entertainment dat vind ik onzin
de tv,de dvd,noem maar op is ook voorgekauwd
maar ook daar leren ze van!!
of heb jij geen tv,pc,?
tis een combinatie van heleboel factoren waar kinderen lering uittrekken
van alles een klein beetje tis te doseren vind ik

groet :Lind@

sanderman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2006 15:24

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door sanderman »

Ook wij zijn met onze kinderen al meerdere malen naar Plopsaland geweest en 2 fantastische dagen gehad.

U lijkt me een van de vele ouders die liever hun kind niet veilig in een atracctie hebben zitten, lees inderdaad voor u naar het park gaat hun veiligheidsvoorschriften eens door voordat u (onterecht) en stop met zeuren....

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: plopsaland

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Dan zeggen ze daar dan mogende kinderen inelke atractie maar vermelden daar niet bij dat er een volwassen persoon mee moet.Dus na een dag met je kind lopen als je bijv.zwanger bent is voor het kind een drama kan nergens in.Er is met die mensen daar niet te praten na afloop van de dag stond de receptie vol met mensen met de zelfde klacht en ze doen er niks aan schande.
Ik ben ruim 2 weken geleden met mijn 2 meiden van 3 en 5 jaar naar Plopsaland geweest en eerlijk gezeg begrijp ik uw boosheid niet.
Mijn jongste dochter is 1.01 meter en de regels zijn duidelijk...ben je groter dan een meter, dan betaal je entree.
Maar oke..ik had mijn tickets gratis dus mij hoor je daarover niet klagen :wink:

Bij elke attractie waar we in gingen werd mijn jongste dochter gemeten. Soms mocht ze alleen of met haar zusje en soms moest ik mee.
En geloof me...we hebben zowat elke attractie gehad, want het was op een woensdag (31 mei) en er was bijna niemand in het park aanwezig...
Ik persoonlijk vond het juist heel goed dat er bij sommige attracties ouders gewenst was.
Het personeel was uiterst vriendelijk, de attracties draaiden langer dan normaal omdat er toch weinig volk was en mijn kinderen hebben daar de dag van hun leven gehad!
Het enige nadeel was dat er weinig Studio100 figuren rondwandelden. We zagen helaas alleen Plop en Kwebbel lopen. Maar dat kwam misschien omdat het die dag zo rustig was in het park.

Er is naar mijn mening maar één nadeel aan dat park...de prijzen in de restaurants zijn gigantisch hoog :cry:
Maar verder kan ik iedereen een dagje Plopsaland aanraden.

Gesloten