LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Laatste 3 beschikbaar en laatste dag korting?

Ja, die verhalen herken ik zeer goed en maanden later nog steeds hetzelfde korting en laatste huizen!
Het lijken wel keuken verkopers, beloven alles, weinig op papier, mooie brochure met matige inhoud....

Als het werkelijk een goed rendement was waren ze al weg geweest of hadden ze deze zelf gehouden!
Geloof niet in sprookjes, daar is de Efteling beter in!

Droommerrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2015 16:14

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Droommerrie »

Ook ik ben slachtoffer. Mijn woning is door oplichting gewongen verkocht tijdens een veiling. Ik kwam op straat te staan. Een BV wilde mij helpen en een Cube Magnifique aankopen in Spaarnwoude/Halfweg.
Meteen het eerste bezoek werd de man van de BV gezegd te tekenen,als zijnde een optie, omdat het dat weekend erop open dagen zouden zijn. De laatste zei hij, dus de idd 3 laatste huizen zouden verkopen. Zodoende zouden wij tijd hebben om het te bekijken. Ik zou de woning huren van de aankopende BV.
Na de belastingteruggaaf na het 1e kwartaal zou de BV de grond aan kunnen kopen.
Ook ik als huurder moest tekenen, zogezegd als getuige. Ik nog gevraagd waarom, omdat ik een huurcontract bij de BV zou tekenen.
De week daarop wederom naar het park, met een vriendin die ook interesse had voor aankoop op dat park. Maar ook de toekomstige tweede vennoot van de BV.
Toen werd opeens gezegd, dat de grond niet gekocht kan worden, alleen gehuurd. In de auto heeft de ceo van de BV gebeld met de verkoopadviseur van Recreatiegoed, om erop te wijzen dat het wel degelijk zo afgesproken was, de aankoop van de grond. En dat voor in totaal 3 huizen.
Dit gesprek liep aardig uit de hand, daar de verkoopadviseur behoorlijk bedreigend en onbeschoft werd.
De volgende dag kwam er een mail dat het toch ok was.

Tijdens dat tweede gesprek, heeft de verkoopadviseur, waar ook zijn zoon bij aanwezig was, alsmede de CEO van de BV en mijn vriendin en de toekomstige tweede vennoot, aangeboden dat ik in geval van nood met mogelijke huisuitzetting door de opkoper van mijn huis, alvast mijn spullen in het witte huis mocht zetten, verblijven moest ik dan in een verhuurchalet totdat de betaling gedaan was.

Zo gezegd zo gedaan,van Brabant naar Spaarnwoude, 3x met een volle auto dozen. Op maandag 7 en dinsdag 8 december jl. Op diezelfde dinsdagavond hoorde ik, dat ik nog zeker tot na Nieuwjaar in mijn huis kon verblijven. En dus de verkoopadviseur gebeld, dat ik zaterdag op het park zou zijn ivm een zakelijke meeting in hun brasserie. En dat ik mijn spullen weer mee terug zou nemen tot nader bericht.
Ik had nl al mijn serviesgoed, kristallenservies, kantoormachines, mijn ontwerpopdrachten, tekeningen compleet (copyright) met prive gegevens van de klanten erop. Een volle grote doos foto's van mezelf en mijn kinderen van baby af aan. Kunstobjecten die ik van de kunstenaar persoonlijk gekregen heb, mijn dure opleidingsboeken interieur- en tuin en landschapsarchitectuur, bouwkunde, hoveniersopleiding en dozen vol met dure naslagwerken interieur en tuin.

Zaterdag kwam hij niet opdagen, zoals besproken. Deze man ontliep mij maandag en dinsdag ook al.
Ik vraag de sleutel aan de receptioniste, mij werd die geweigerd. Ik de verkoper gebeld en werd zowaar uitgescholden en kreeg geen kans om er een speld tussen te krijgen.
Ik breng dus de feestdagen door met 1 bord, mok en 2 schaaltjes.
4 januari is meneer terug en als er geen betaling gedaan is, krijg ik niets terug.
Maar ik ben huurder en heb niets te maken met de aankoop door de BV.

Pikant detail: meneer weet dat ik kankerpatiente ben, dit jaar een ernstige hersenaandoening gekregen heb door stress en alles verloren heb door een zg hulpverlener.

En dan ook nog mijn persoonlijke spullen achterhouden?
Ik ga daar niet meer wonen, ik ben er klaar mee. Ik wil mijn spullen terug en wel voor Kerst.
Zoniet, dan ga ik aangifte doen wegens verduistering.

Ik kan ook geen namen vinden met emailadressen van directieleden van Droomparken. Wie kan mij daarbij helpen? De verkoper in kwestie zit vrolijk in italie en durfde mij ook nog een fijne Kerst te wensen, terwijl ik zaterdag op dat moment compleet ben ingestort, de bekende druppel. Ben nu gezegend met een Burn-out...

Bestlander
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2014 22:23

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Bestlander »

Beste mensen,

Ik zit zelf in de bungalowverhuur/verkoop, dus ik weet er wel het e.e.a. af.
Door lichamelijke omstandigheden ben ik genoodzaakt te stoppen met de verhuur en heb mijn bungalows op één na verkocht.

Toen wij ons bedrijfje begonnen een kleine 22 jaar geleden zijn wij op zoek gegaan naar vakantiebungalows met de bedoeling deze te moderniseren en te gaan verhuren.
Met het kopen van een vakantie/recreatiebungalow kwamen wij heel wat tegen, u wordt vaak misleid. Ze steken een verhaal af dat uw huis op eigen grond staat en u de bungalow kan verhuren of kopen voor voor eigen gebruik.
Daar gaat het vaak al verkeerd, je kan inderdaad de bungalow verhuren, maar de organisatie waar u de bungalow koopt bepaald de prijs, vaak met verplichtingen tot het huren van lakenpakketten, en rekend daar ook nog een bedrag voor wat ligt tussen de 20% en 35%.
U bent bij bijna alle parken niet vrij om zelf uw vakantie vrij te houden in het hoofdseizoen, de reden is dat in die periode het meeste wordt verdiend, en de eigenaar wil ook hun inkomsten hebben.
Daar komt nog bij dat u moet opletten voor het ondehoud, het kan zo maar gebeuren dat u een factuur ontvangt voor de aanschaf van een nieuwe TV, de oude was stuk en de verhuurorganisatie koopt dan netjes een nieuwe, zo gaat het ook met het onderhoud van uw bungalow.
Laat u niet leiden door emoties, u ziet dan ineens wat moois en bedenkt dat wordt mijn eigendom, laat u niet dwingen van straks is deze plaats verkocht, leest al de voorwaarden en indien nodig bespreekt dit en laat het eventueel vastleggen.
www.elswijk.com is een woning die te koop staat, met 802 m2 eigen grond de totale parkosten die niet verplicht zijn zijn ongeveer 250 euro per jaar en voor de rest kan je het zelf verhuren, wij helpen u daarbij. U bepaald zelf wat u doet niemand verteld wat u moet doen alles is helemaal van u!

Gedupeerde koper
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2016 10:12

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Gedupeerde koper »

Graag zou ik met jou in contact komen hierover. Met in achtneming van anonimiteit vanzelfsprekend.
kl0kkenlu1der schreef:Allereerst maar eens mijn excuses aan de gedupeerden. Tot enkele jaren geleden ben ik werkzaam geweest in de wereld die jullie ellende heeft veroorzaakt. Omdat de "praktijken" mij persoonlijk te dol werden ben ik opgestapt.

het is niet raar dat de gedupeerden in de val zijn getrapt. Het verhaal klinkt zeer aantrekkelijk en er wordt een mooi rendement voorgespiegeld. Ik kan u verklappen, het rendement dat deze firma's aan u uitkeren heeft u zelf binnengebracht bij de aankoop. Reken eens kritisch het geboden rendement na op basis van de verhuurprijzen, kijk online eens bij een chaletbouwer wat een chalet eigenlijk echt kost... Deze firma's lokken u met een interessant rendement. Als uw rendementstermijn afloopt mag u blijven verhuren maar een vaste omzet is er niet meer bij (tijdens de aankoop zullen ze wel zeggen dat u dat mag verlengen maar neemt u maar van mij aan dat dat niet gaat gebeuren). Bij, een dan, zeer tegenvallende omzet krijgt u vervolgens torenhoge jaarlijkse kosten voorgeschoteld. Is uw rendementstermijn verstreken dan zakt uw omzet keihard weg. Deze firma's verhuren namelijk eerst de chalets met een vast geboden rendement en de kruimeltjes die overblijven worden verdeeld onder de chalets zonder vaste jaarlijkse opbrengst.

Iedere verkoper die u iets anders zegt is met de werkelijkheid aan de haal gegaan.

Iedereen die dit overweegt kan ik van harte aanbevelen om verre van een dergelijke aankoop te blijven, zonde van uw zuurverdiende (spaar)geld.

Overigens, laat u niet afbluffen bij een eventuele annulering binnen drie dagen. Zolang u als particulier koopt kan men u nooit houden aan een zakelijke aankoop, ook niet als u een chalet koopt om mee te beleggen.

U bent gewaarschuwd...

eoghanf
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2016 13:53

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door eoghanf »

Heb zelf voor ze gewerkt
Is een wirwar van bv`s en familie
Is ooit opgezet door twee broers en later neven nichten aangetrouwden en kinderen cq kleinkinderen toegevoegd
Elke keer als je een eigenaar probeert te benaderen weet deze er niets vanaf moet je bij een ander zijn
Laatst gewijzigd door Radar op 14 apr 2016 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd

Onhandig
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2016 20:31

Re: Recreatie Verkoop BV / RecreatieGoed Nederland

Ongelezen bericht door Onhandig »

Droompark/ Recreactiegoed NL of tegenwoordig Somnium Recreatie zijn gewoon [Tekst verwijderd door de Moderator]. Wij hebben helaas een dure les geleerd en willen een ieder waarschuwen om geen zaken met hen te doen. Er worden toezeggingen gedaan bij de aankoop die niet worden nagekomen, wat uiteindelijk resulteert in extra kosten.

Omdat wij het park, regels en beperkingen niet plezierig vonden hebben wij aangegeven het chalet na 7 maanden al te willen verkopen. Bij verkoop van ons chalet op Spaarwoude was de verkoop adviseur ontzettend vriendelijk en behulpzaam om ons chalet te verkopen. Uiteraard tegen een commissie van ruim 4,5%. Op zijn advies/ verzoek moest het chalet leeg zijn, dar verkocht beter. Vervolgens ktregen wij te horen dat De verkoopperiode een kwestie van vier tot zes weken was. Wij hadden een prachtige plek en het chalet had voor 17000€ aan extra's, een makkelijke opgave dus voor hem. Ondanks dat het chalet vanaf eind mei 2016 tot en met eind september 2016 te koop stond waren er geen gegadigden. Toch vreemd als in eerste instantie werd gezegd door de verkoopadviseur werd verteld dat het chalet binnen vier weken weg zou zijn. In deze periode hebben wij herhaaldelijk geïnformeerd of er nog gegadigden waren geweest, maar helaas. Volgens hem niemand.

Na enige maanden hebben wij vervolgens de verkoopopdracht ingetrokken bij de verkoopadviseur en gevraagd wat het chalet zou opbrengen indien Droompark/ Somniumrecreatie het chalet terug zou kopen. Hiervoor hebben wij aan de verkoopdirecteur verzocht om dit per mail te ontvangen. Wij hebben het toegezonden inkoopformulier niet getekend of retour gestuurd , aangezien wij een beduidend lager bedrag kregen aangeboden dat 70.000€ onder de nieuwwaarde inclusief extra'Ss lag. Het chalet was in maart 2015 afgenomen, als je de bieding zag zijn ze dus niet zo waardevast als investering. Er zijn na deze mail vier dagen verstreken en wij zijn naar het park gegaan om het gras te maaien en wat schetst onze verbazing, vier dagen na het opsturen van de inkoopverklaring staan er plotseling meubels van Droompark in ons chalet, zonder overleg, vragen of i.d. Vreemde gewaarwording als je in je eigen chalet komt en bedenkt dat er geen rechtsgeldige overeenkomst voor verkoop is.

Wij hebben vervolgens een mail aan de verkoopleider van Somnium/ Droompark gestuurd waarin werd aangegeven dat wij het aangeboden bedrag niet redelijk en billijk vonden en een verkoopmakelaar gingen inschakelen. Daar werd vanuit Droompark/ Somnium op gereageerd dat wij volgens hen gewoon een koopovereenkomst hadden. Er werd beweert dat er duidelijk was aangegeven dat wij het chalet aan hen wilde verkopen en dat dit volgens hen gewoon rechtrsgeldig was.

Daarop hebben wij gereageerd dat het voorstel niet was ondertekend retour was gezonden, maar ter kennisname was aangenomen. Op dat moment kwam de ware aard van de verkopers van Droompark, Somnium of onder welke schuilnaam ze zich verbergen naar voren.

Per mail bevestigd door de verkoopdirecteur, alsmede telefonisch door de verkoopadviseur Droompark Spaarnwoude werd op intimiderende wijze te kennen gegeven dat zij verder geen enkele medewerking gaven om ons chalet via een makelaar op de markt te zetten, het chalet moest met ingang van 1 januari 2017 van Spaarnwoude worden verwijderd.

Achteraf gezien begrijp ik nu pas dat ze bewust de verkoop van ons chalet in de afgelopen maanden hebben gedwarsboomd. De verkoopadviseur ontkende overigens in alle toonaarden dat ze open dagen in oktober 2016 gingen organiseren, terwijl dit uiteindelijk wel het geval is. Maar ja, 75% van zijn woorden zijn op leugens gebaseerd. Ons chalet hadden ze op het oog als de ideale demo die gebruikt gaat worden gedurende de open dagen.

Kortom, wij zijn gewoon gechanteerd, misleid, geïntimideerd en bedreigd net zoals vele mensen die kopen bij Droompark, Somnium of Recreatiegoed Nederland. Uiteindelijk hebben wij 65.000€ op de aanschafprijs verloren en stonden met de rug tegen de muur.

Conclusie: Als je koopt krijg je mooie verhalen te horen over rendement en lage kosten voor bijvoorbeeld gas, water en licht. Pure leugens, het is bijvoorbeeld duur propaangas, waar ze de hoofdprijs vragen. Vandaar dat verschillende VVE op de parken in beroep gaan tegen de gehanteerde woekerprijzen.

Het is onbegrijpelijk dat RTL meewerkt om deze zwendelpraktijken onder aandacht te brengen bij hun kijkers, en de Recron en ANWB hun naam verbinden aan Droomparken/ Recreatiegoed Nederland of Somnium. Deze organisaties moeten zich diep schamen. Mensen wees gewaarschuwd, laat je niet verleiden door deze gladde oplichters om een chalet te kopen, een andere omschrijving is niet van toepassing. Waarschuw anderen zoveel mogelijk via sociaal media, ter voorkoming dat ook zij veel geld verliezen.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 okt 2016 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet-onderbouwde uitspraak.

Gesloten