Recreatiepark de Boshoek Voorthuizen: geld terug of verzetten?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
FamilieS
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2021 10:09

Recreatiepark de Boshoek Voorthuizen: geld terug of verzetten?

Ongelezen bericht door FamilieS »

We hebben 9 oktober 2019 met 3 gezinnen gereserveerd bij recreatiepark de Boshoek te Voorthuizen:
12 persoons Safari Villa
Vrijdag 1 tot maandag 4 mei 2020

23 april 2020
Aangegeven niet te kunnen Ivm Coronamaatregelen en het feit dat de reservering voor 3 huishoudens is.
Zonder problemen een voucher gekregen om later te besteden.
Door middel van een unieke code konden we de voucher inwisselen voor een ander verblijf bij Recreatiepark De Boshoek.
- De voucher is onbeperkt geldig.
- geldig op alle accomodaties van Recreatiepark De Boshoek
- bedraagt 100% van compleet reserveringsbedrag oorspronkelijk geboekte vakantie

Nov 2020
Voucher gebruikt voor reservering 12 persoons Safari Villa
Vr 30 april - maandag 3 mei
€44,50 bijbetaald op 8 november. (verblijf is duurder dan in 2019)

Maart 2021
Gebeld met Recreatiepark De Boshoek over wat te doen met de reservering Ivm dezelfde reden als in nov 2020.
1e reactie was dat we welkom waren. Geen geld terug of reservering verzetten! Gezien het feit dat het om 3 huishoudens gaat, aangegeven dat we de volgende persconferentie van 14 april 2021 zullen afwachten.
Wanneer de situatie niet veranderd is, zullen we geen gebruik maken van de Safari Villa. Gevraagd naar de alternatieven. Met moeite werd aangegeven dat we de reservering dan kunnen verzetten naar een ander moment in 2021. Verzetten naar 2022 is niet mogelijk!
Omdat het in het najaar te koud is voor een verblijf in een Safari Villa, zouden we dan gebruik kunnen maken van een groepsaccomodatie, uiteraard wel met bijbetaling (alweer!) meerprijs ten opzichte van oorspronkelijk gereserveerd verblijf.
Nu is mijn vraag: hebben we geen recht op geld terug of verplaatsing naar 2022?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 apr 2021 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Recreatiepark de Boshoek Voorthuizen: geld terug of verzetten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zo lang het verhuurd kan worden is er geen reden om te annuleren of te verzetten. Het is al zeer netjes wat ze gedaan hebben, maar het houdt een keer op.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Recreatiepark de Boshoek Voorthuizen: geld terug of verzetten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt een voucher gekregen zonder termijn. Als je het niet aandurfde dan had je gewoon niet moeten boeken.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Recreatiepark de Boshoek Voorthuizen: geld terug of verzetten?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt gereserveerd tijdens de corona maatregelen, daarmee sta je met 2-0 achter. Daarnaast is de vraag of het wel of niet toegestaan is om met 3 gezinnen te verblijven, of dat het slechts een advies is. Mij is onbekend of er een wettelijke basis is.

Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland staat dat het niet is toegestaan, echter staat er meer informatie op zonder wettelijke basis.

Mijn advies is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Recreatiepark de Boshoek Voorthuizen: geld terug of verzetten?

Ongelezen bericht door Cro »

Waarom zou het trouwens te koud zijn in het najaar, de temperaturen die je nu ziet kan je ook gewoon in oktober / november hebben toch?

Maar gezien het verhaal verwacht ik niet dat je recht hebt op geld terug of verplaatsing. Immers tenzij de situatie veranderd kunnen zij deze villa gewoon leveren op de afgesproken datum. Wanneer zij niet kunnen leveren doordat we bijvoorbeeld in een zwaardere lockdown gaat kan dit natuurlijk veranderen, maar daar lijkt momenteel geen sprake van te zijn.

@seinhuis, ik vraag me eigenlijk af of die 3 gezinnen wel uitmaken. immers 1 persoon zal de boeking gedaan, mogelijk voor X aantal personen. In mijn ervaring boek je echter niet per gezin, maar per persoon of een huisje voor X personen, zonder daadwerkelijk vooraf op te geven met hoeveel personen je komt. De boeker zou mijn inziens de accommodatie nog steeds kunnen gebruiken, al dan niet met minder personen dan vooraf gehoopt.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Recreatiepark de Boshoek Voorthuizen: geld terug of verzetten?

Ongelezen bericht door Jablan »

Een rechtsbijstandsverzekering kan niets hiermee.

Nee, je hebt geen recht op geld terug, omdat je deze boeking hebt gemaakt, terwijl Corona nog in het land is.
Nee, je hebt geen recht op doorschuiven naar volgend jaar.

Het is waanzinnig netjes, dat je nog een keer de kans krijgt om je boeking te verzetten naar dit najaar. Of het dan te koud is? Geen idee. April 2021 is tot nu toe 4 graden te koud en de afgelopen tien jaar was de maand oktober altijd te warm.

En voor een volgende vakantie: boek pas een paar weken voordat je wilt gaan. Er is altijd wel ergens plek, zo kom je nog eens op nieuwe plekken ;)

Gesloten