LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roompot vakanties. Ervaringen?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Tanpeloma
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2012 18:58

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Tanpeloma »

Je hebt gelijk, ik heb ondertussen de klacht gedaan. Nog op tijd want we zijn trouwens pas terug sinds vrijdagnacht.

Tanpeloma
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2012 18:58

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Tanpeloma »

Dit mag ook geschreven worden. De dag na mijn klacht werd me telefonisch meegedeeld dat Roompot me het bedrag van de verplichte onderhoudbeurt zouden terugbetalen. :D

williamturner113
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2012 18:33
Contacteer:

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door williamturner113 »

Net met 4 personen in Roompot Katjeskelder geweest en goed huisje en park ook helemaal goed. Erg leuk, aanrader!

MJM Kraaij
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2012 12:03

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door MJM Kraaij »

Wij zijn een midweek naar de Katjeskelder geweest en we zijn donderdagavond naar huis gegaan.
Het begon al voordat we op vakantie gingen, ik had wat dingen bijgeboekt voor ons en via Ideal betaald maar dat bleef maar openstaan op Mijn Roompot. Heel weekend er over heen en weer gemaild en ik kwam er nergens met die lui. Hoe moeilijk is het om de administratie na te kijken? Voor vertrek toch maar het te dure telefoonnummer gebeld en ja hoor, eureka! Ze hadden mijn betaling gevonden en verwerkt. Nou dat dat 3 dagen moest duren.
Goed, dat was dat, wij gingen lekker vakantie vieren.... dus aangekomen bij de Katjeskelder, was het huisje niet echt schoon, konden we het kindermeubilair niet vinden, hadden we alleen een traphek voor boven en lag er in het huisje geen code voor het internet.
Ik naar de receptie en mijn man bleef met onze baby van 10 maanden in het huisje.
Na 20 minuten was ik aan de beurt, er drong nog even snel een mevrouw voor maar daar werd niets van gezegd en ik dacht, ik heb vakantie.
Het kindermeubilair moest in de berging staan en de internetcode kreeg ik mee en er zou iemand voor het traphek komen.
Mijn man had ondertussen het kindermeubilair gevonden en dat was ontzettend vies. De box bleef je aanplakken er woonden stofnesten en beestjes in het ledikant en het bad. Tevens had ik de internetcode van de voordringmevrouw gekregen en niet van ons huisje. Om weer een wachttijd van 20 minuten te besparen heb ik maar gebeld. Ik kreeg telefonisch de code door en er kwamen 2 dames van de schoonmaak.
Nadat de dames hadden schoongemaakt en waren weggegaan lag er naast de box nog wat rommeltjes, dus mijn man schuift de box aan de kant om het op te ruimen, zijn het allemaal glassplinters!!!
De box zat nog vol glassplinters!! Terwijl de schoonmakers daar niets over gezegd hadden en zo vertrokken waren, ja de dame keuvelde wat over plakkerige kinderkoekjes en handjes.
Dus ik weer de receptie gebeld, werd midden in mijn verhaal gewoon de verbinding verbroken. Ik wachten.... ze bellen niet terug dus ik nog maar een keer bellen... ik vind het namelijk zeer ernstig als er allemaal glassplinters aan een kinder box geplakt zitten! Nou dan werd er de volgende dag wel een andere gebracht en kwam er dan ook wel iemand voor het traphek.... dus we kregen een soort campingbox/bed met pisvlek en een traphek beneden.
Verder was er van alles stuk en vies, het babymatras zat vol (poep)vlekken, de lattenbodem van ons bed was gebroken, lekkende douche kraan, schimmel in de stoomdouche, stinkende koelkast, kapotte spotje in de keuken incl. spinnenrag, kinderstoel met afgebroken stuk plastic, incompleet servies etc.
Dus ik maar weer naar de receptie, of er iemand van de technische dienst langs moest komen, ja, we zijn er maar een midweek, leek me enig om dan een dag in een huisje te gaan zitten met iemand van de technische dienst.
Dus dat hebben we geweigerd, of we dan wilden bowlen, dat is niet zo handig met een kind van 10 maanden dus toen kregen we een consumptie bon voor wel 4 consumpties.
Verder viel het ons op dat er een hele poolse gemeenschap woont op het park, dat geeft toch een andere sfeer als dat er allemaal vakantie gangers zijn.
We zijn nog steeds ontdaan door het feit dat er glassplinters in de box zaten en de schoonmaakster er niets over heeft gezegd. Als mijn man niet zo goed had opgelet hadden we zo onze kleine man in de box gezet om onze spulletjes in te ruimen, ik wil niet eens denken aan hoe dat zou kunnen zijn afgelopen.........

piepenpop
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2012 16:54

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door piepenpop »

Ook voor ons was een weekendje bij Roompot beach resort zowat het slechtste wat we ooit meemaakten. Een klam en ongezellig huisje was al het begin. Het zwembad is hopeloos verouderd om niet te zeggen aftands, vol roest en klaar voor de sloop. En als kers op de taart kregen we de borg niet terug omdat het huisje zogezegd niet proper genoeg was. Nochtans was het piekfijn gekuist. Als we navraag doen over wat er niet in orde was, krijgen we een vaag antwoord in de zin van "de controleur vond het niet netjes genoeg". Maar foto's nemen van wat niet netjes was? Nee, dat is niet de gewoonte. Allicht niet. Dat systeem met die borg is puur bedrog, en wie niet een controleur laat komen alvorens je vertrekt, is zijn geld kwijt. Kortom: ons zien ze er nooit meer en we zullen er alles aan doen om onze ervaring zo ver mogelijk te verspreiden.

Jolleke99
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2011 19:56

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Jolleke99 »

Wij (gezin met 3 kinderen) zijn regelmatige bezoekers van de roompot parken en zijn net terug van een lang weekendje Schaapskooi in Epe.
Schaapskooi (2e keer), Cochem en Hambachtal hebben een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Bij de laatste hadden we een klacht die snel werd opgelost.

Elk park heeft zijn pro's en con's maar over het algemeen wordt je vriendelijk, correct en snel geholpen bij vragen en'of klachten.
Voor alle parken gold dat ik de waarborg-som na +/- 1 week retour heb gekregen.

De schaapskooi in Epe ligt mooi centraal in NL en wij (Zuid-Limburg) komen nog eens terug in het voor- of na-seizeon om 1 van de vele dierentuinen/attractieparken op minder dan 1 uur rijden te bezoeken.

Grtz, Jol en Ray

mvgrd
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2010 12:14

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door mvgrd »

Roompot inderdaad waardeloos. Wij zijn in sept 2012 naar Klein Vink te Arcen geweest. Vies vuil goor smerig uitgeleefd oostblokhuisje, ik ben het helemaal eens met een van vorige omschrijvingen. Geklaagd bij receptie, krijg je als antwoord: ja, we weten dat de huisjes aan renovatie toe zijn. Bij de jonge dame, de jonge heer die er bij het uitchecken stond vroeg niet eens hoe het bevallen was maar dat hebben we hem toch wel duidelijk gemaakt. Reactie: nul komma nul, in de leeggte staren en doen alsof we er niet meer waren. Maakt maar weer eens duidelijk hoe het personeel geinstrueerd is. :twisted: Renovatie??? Platbranden zullen ze bedoelen. En ja, ik heb geklaagd bij zowel de receptie als per mail en brief aan de directie, krijg je zo'n standaard briefje terug: jammer dat u het niet naar uw zin heeft gehad, en we hopen u de volgende keer weer te verwelkomen. Had toch echt heel duidelijk gesteld dat ze me daar NOOIT meer zullen zien, kun je nagaan hoe goed ze lezen. Standaard briefje, adresgegevens aanpassen en hoppa afgehandeld. Betaald is er toch al, dus boeit hun het.... Gekken genoeg in Nederland die nog bij Roompot gaan boeken immers. Nu wij nooit meer en als jullie meelezen Roompot: waardeloze arrogante flutorganisatie! En voor de mensen die erover denken om daar bij te boeken: gooi je geld maar in de prullenbak, daar heb je hetzelfde plezier van. Brandhout, absoluut niet doen,nooit of te nimmer.

TimothyG
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2012 15:40

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door TimothyG »

Ikzelf heb er nooit echt mee gereisd maar een maat van mij wel , en hij vond het niet zo schitterend moet ik zeggen..

M.Scheper
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2013 14:47

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door M.Scheper »

Nadat wij de nieuwsbrief van Roompot hadden ontvangen met de euroknallers, hebben wij ( mijn man en ik en 2 vrienden van ons) op 28 februari 2013 een weekendje geboekt naar het Roompot Beach Resort van 8 maart 2013 t/m 11 maart 2013.

Nadat wij de reissom van € 117,62 en de borg van € 65,00 hadden voldaan, kregen wij netjes alle papieren thuis gestuurd.

Op 8 maart 2013 zijn wij vol goede moed naar het Beach Resort vertrokken.
Daar aangekomen ging het gelijk al mis. Wij moesten maar even € 200,00 extra betalen aan borg omdat wij een ‘’groep’’ waren. Verder geen uitleg maar een snauw; dat had je in de voorwaarden kunnen lezen. Wij vinden het persoonlijk uiterst vreemd te noemen dat er op een vakantie van in totaal € 117,62 een borg gevraagd kan worden van € 265,00, dit alleen omdat we een ‘’groep’’ zijn.
Verder vinden wij het ook vreemd dat er van te voren totaal geen melding van wordt gemaakt bij het boeken.

Dat wij het vreemd vinden kon de dame achter de receptie weinig schelen. We konden betalen of lekker naar huis rijden dat waren de vriendelijke woorden van de receptioniste. Welkom bij de Roompot!!!
Daarna heeft Michelle gemeld dat ze gelijk contact op zou nemen met het hoofdkantoor. De receptioniste zei toen; daar zal je hetzelfde horen. Daarna wist ze te melden dat Michelle moest blijven staan omdat ze de hoofdboeker van het gezelschap was. Nu willen we even duidelijk maken dat Peter en Michelle getrouwd zijn, dus met Peter kan ze het ook gewoon afhandelen. Michelle liep naar buiten om het hoofdkantoor te bellen, nou dan kom je ook van een koude kermis thuis. Er zat daar iemand die telkens dezelfde 2 zinnen zei en meer niet, zal wel een mooi boekje zijn waar die 2 zinnen in vermeld staan. Er wordt totaal niet geluisterd, erg slecht, zeker voor een hoofdkantoor.

Nadat we uiterst schofterig zijn behandeld hebben wij het park bekeken. Dat ze zoveel borg durven te vragen voor een park wat in deze staat verkeerd is gewoon schandalig! Tegels in het zwembad liggen los of zijn helemaal verdwenen. De aanslag in het zwembad is verschrikkelijk. Ook hebben wij gezien hoe het zwembad verwarmd wordt. Doormiddel van een kachel, welke boven het water hangt, vastgemaakt met touwen….. Het is niet te hopen dat die kachel ooit naar beneden komt. Ook de eetgelegenheden zien er niet uit. Het enigste wat nog in goede staat verkeerd zijn de huisjes.

Wij zijn allemaal (4 man in totaal) van de leeftijd van 23 tot 30 jaar. We zijn bij voorbaat al behandeld als een stel criminelen en kleine kinderen die een park komen slopen of op stelten komen zetten. Dat vinden wij misschien nog wel het ergste. Dat ze meer borg durven vragen dan de reissom is helemaal van de zotte, nog maar te zwijgen over de kwaliteit van het zwembad en de restaurants.

Wij hebben gewacht met de klacht indienen totdat we de borg volledig terug hadden gekregen. Veel verhalen gehoord van mensen die uiteindelijk niet alle borg hadden terug gekregen. Voor ons nooit meer Roompot!

Broesje
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2013 21:11

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Broesje »

Wij gaan met regelmaat naar een park van Roompot. In al die tijd 1x klacht gehad en daar is netjes op gereageerd en gehandeld.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door haribo58 »

Wij zijn afgelopen november voor een zacht prijsje bij RP te Weert geweest. Schoon huisje, vriendelijke mensen en mooi bosrijk park. Ook hebben we daar een buffet genomen in het restaurant en ondanks dat het behoorlijk vol zat schoof men een tafel en stoelen aan. Kijk je kunt natuurlijk over over zeuren, niets is volmaakt, maar belangrijkste is toch dat je lekker even weg bent van huis en haard.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door kss »

als het goed is moet de totaal prijs vooraf overeengekomen zijn, inclusief wat en hoe je borg en bijkomende kosten moet betalen, anders is het contract nietig, reisorganisaties mogen geen klanten lokken met lage prijzen en achteraf dan beetje bij beetje nog meer vragen (behalve wettelijke verhogingen). jammer genoeg trekken ze zich niks aan en verwijzen vaak naar onduidelijke voorwaarden, die ook lang niet altijd correct zijn of vooraf gegeven worden en omdat je altijd annuleringskosten moet betalen, is het risico dat klanten boos opzeggen ook erg laag.

Haans
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2013 13:51

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Haans »

Ik heb op zich goede ervaringen, maar afhandeling naderhand (geld inhouden op borg vanwege niet goed schoonmaken --> ABSOLUUT goed schoongemaakt!). Dat vind ik echt niet netjes.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Haans schreef:Ik heb op zich goede ervaringen, maar afhandeling naderhand (geld inhouden op borg vanwege niet goed schoonmaken --> ABSOLUUT goed schoongemaakt!). Dat vind ik echt niet netjes.
Wat de ene persoon netjes/schoon vind dan wil het nog niet zeggen dat een ander
persoon het schoon vind.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door langste adem »

Ben meerdere malen bij roompot geweest, en het is me redelijk tot goed bevallen. Altijd buiten het hoogseizoen overigens, en vaak zaten we spotgoedkoop dankzij de euroknallers.
Verwacht voor die prijs ook geen super de luxe park, de faciliteiten op het park zijn nou eenmaal wat minder dan bij een centerparcs. De huisjes daarentegen zijn vaak nog beter dan die van centerparcs.
Ik ben ook weleens in een centerparcs huisje geweest wat heel klein en muf en vochtig was, en zo te zien nog dateerden uit het Sporthuis Centrum tijdperk, en totaal niet meer van deze tijd. Dat heb ik bij Roompot nog niet meegemaakt.

En ja wij lieten het huisje ook vaker schoner achter bij vertek dan hoe we het aantroffen. Veel mensen willen geen 65 eurro betalen voor de schoonmaak, en doen het zelf, en raffelen het dan af in 5 minuten. Als jij dan net de volgende bewoner ben dan zit je.

straathof113
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2013 21:12

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door straathof113 »

Haans schreef:Ik heb op zich goede ervaringen, maar afhandeling naderhand (geld inhouden op borg vanwege niet goed schoonmaken --> ABSOLUUT goed schoongemaakt!). Dat vind ik echt niet netjes.
Ook wij hebben die ervaring, Heb zekerweten het huisje schoongemaakt bij vertrek,
ook bij ons geld ingehouden van de borg. vind ik niet netjes. heb een mail ontvangen wat niet schoon was.
ben het daar niet mee eens.

P.Bosman
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2013 00:30

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door P.Bosman »

Beste Lezers,
Wij hadden een huisje in Weerterbergen van Roompot. (20/9-27/9-2013) Verschrikkelijke ervaring. lees hieronder de formele klacht,in de bijlage. waarbij nog vermeld moet worden dat we ook een klacht hadden ingediend bij de receptie van het zwembad, omdat er veelvuldig tampons en maandverband met bloed in de hokjes lag net als luiers met flinke inhoud :evil: Dan nog maar niet te spreken over de huismijt en het ranzig meubilair.

Het begon met vol gepiste matrassen .... lees de formele klacht in de bijlage ....

Roompot zegt de zaak te hebben opgelost. Lees en huiver: Oplossing bedrijf

Wij hebben de gast reeds tweemaal, eenmaal telefonisch en eenmaal schriftelijk, van een reactie voorzien. Wij beschouwen deze kwestie dan ook als afgehandeld en zijn niet voornemens een derde maal inhoudelijk op de zaak in te gaan.

Er is NIETS OPGELOST Roompot doet niet aan oplossen Foto's zijn op twitter te zien(@p_bosman) alsmede bij mij per email op te vragen ([email protected]) .. U zult verstelt staan. En toch is dit het beleid van Roompot.

P.Bosman
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2013 00:30

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door P.Bosman »

Ik zie geen bijlage(n)

elle2
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2014 14:41

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door elle2 »

Wat vervelend zeg! Wij zijn 2x bij roompot bad bentheim geweest. En dat is ons uitstekend bevallen. Nette huisjes, goede service, fijne omgeving.

Janette R
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2014 15:00

Re: Roompot vakanties. Ervaringen?

Ongelezen bericht door Janette R »

Roompot vakanties zijn zeker erg goed ! Helaas zijn niet alle lokaties even goedkoop. De reviews op internet zijn ook erg goed zoals je misschien al hebt gezien

Gesloten